Recenze: Raubíř Ralf a internet - Ready Player One s princeznami, Avengers a Star Wars

Raubíř Ralf a internet | Walt Disney Studios
Raubíř Ralf a internet
Raubíř Ralf a internet (2018)
Toto pokračování poněkud překvapivě uhnulo od námětu prvního filmu někam jinam. Skoro vůbec v něm totiž nejde o videohry, videoherních postaviček je v něm jen pár a většinu z nich jsme už viděli v prvním dílu. Tedy, abych byl přesný: Významnou roli v novém filmu hraje vymyšlená bojově-závodní online hra ve stylu Grand Theft Auto, která není moc zajímavá a její postavy taky ne.
Upřímně řečeno, ústřední zápletka taky není moc zajímavá. Prostě se jen na akt sehnání volantu navěsí několik komplikací, které jsou buď náhodné, nebo způsobené Ralfovou chorobnou touhou "mít kamarádku jenom pro sebe". Je plně dostačující a jsem rád, že to není další varianta na "musíme zneškodnit maniakálního padoucha", ale žádná sláva to není.

Nový film nejlépe funguje, pokud ho bereme jako souhrn drobných vtípků o videohrách a především o internetu. Tvůrci se totiž hodně vyblbli při vymýšlení toho, jak to vypadá "uvnitř" internetu a jak se sem promítá činnost koncových uživatelů, virů, webserverů, atd... Jednak to většinou fantasticky vypadá a hlavně je to často nápadité. Tedy něco jako Emoji Movie, ale na rozdíl od něj nemáte chuť se zastřelit.
Raubíř Ralf a internet
Zdaleka nejzábavnější jsou scény, kdy se naši hrdinové setkají uvnitř portálu disney.com s Disneyho princeznami a jinými postavičkami, a tvůrci si z nich v tuto chvíli dělají až překvapivě odvážnou legraci, určenou především pro starší diváky. Je obrovská škoda, že podobně nápaditých scén není ve filmu víc. A vůbec je obrovská škoda, že Disney není odvážnější a že postavičky z různých svých filmů mixuje jen občas, především když mu za to zaplatí střelení Japonci.
Raubíř Ralf také většinou úžasně vypadá. Přijde si na své každý fanoušek algoritmů pro simulaci davu, pamětník počátků internetu (na strašidelné "skládce starých odložených věcí", kde je logo AOL nebo staré lodní kormidlo), a vůbec fanoušci špičkové animace, nejprofesionálnější, jaká může existovat. Pardon, že se znovu vracím k Disneyovým princeznám, ale to, jakým způsobem byly převedeny do 3D, při zachování své podoby a slavných gest ze staré 2D animace, to je opravdu výtvarně geniální. Uvědomil jsem si, že bych radši viděl Disneyovy staré animované fláky převedené do 3D animace tímto způsobem, než jako "live action" remaky (např. blížící se Aladin a Lví král).
A ještě jedno přirovnání mě napadlo: Je to něco jako Ready Player One - U něj bylo také nejlepší ignorovat celou zápletku a jenom se bavit různými chytrými odkazy a vizuální stránkou.
Hodnocení: 70%
P.S: Český dabing je velmi dobrý, ale je k dispozici i titulkovaná anglická verze.