Recenze: Padesát odstínů klácení vstupuje "svobodou" do svého finále

Padesát odstínů svobody | Focus Features
Bohužel, překvapení se nekonalo.
Co se týče děje, má Padesát odstínů výhodu v tom, že se v něm neztratíte, neboť téměř žádný děj neexistuje. Ana a Christian se vzali, následuje podle očekávání svatební cesta, nový dům, nová kuchyň, nový anální kolík... a Ana má stále tu vzácnou schopnost znovu a znovu být překvapená a vlhká z toho, že Christian má peníze a tudíž může sobě i jí kupovat drahé věci.

Dramatická linka spočívá v tom, že se Anin bývalý zaměstnavatel (ten pošuk z dvojky) nadále snaží terorizovat lidi v Christianově okolí, což v šokujícím odhalení vysvětleno tím (spoiler!), že v dětství byl sirotek u stejných pečovatelů jako Christian a nyní se mu mstí za to, že Christiana si vybrali bohatí rodiče, zatímco jeho ne! (konec spoileru) Jeho teror je ale rychle ukončen a tento dramatický zážitek přispěje k tomu, že Christian přestane Aně vyčítat, že přišla neplánovaně do jiného stavu. THE END.
Je naznačeno, že Ana je v jakémsi konfliktu s Christianem, neboť ona chce nadále být soběstačná a pracovat, zatímco Christian by ji chtěl mít jen pro sebe. Ale je to skutečně jen mlhavě naznačeno a nevyřeší se to o nic víc než v prvním nebo druhém filmu.
Jamie Dornan, Dakota Johnson
Padesát odstínů svobody(2018) | CinemArt
Docela zajímavá je skutečnost, že ve filmu sice je několik scén sexu (při kterých vidíme Aniny bradavky a centimetr Christianova pubického ochlupení), ale je jich odhadem tak 5 minut celkem (tedy se při nich nestihnete sebeukojit ani kdybyste z nějakého šíleného důvodu chtěly/i) a nemají jakýkoliv vztah k ději filmu. Kdyby se všechen sex úplně vystřihl, postavy a zápletka by nebyly o nic méně pochopitelné / vykreslené.
Bohužel, bohužel, tato neuvěřitelně debilní story je natočena tvůrčím týmem, který má dostatečné řemeslné schopnosti, takže většina scén je patřičně nasvícena a nakamerována, soundtrack funguje, výprava je patřičně luxusně výpravná, a scén, jejichž debilitě se můžete upřímně zasmát, je pomálu.
Většinu filmu budete jen zoufale uvažovat o tom, jaká strašná kráva je hlavní hrdinka, a co hrozného by se jí mohlo stát, ale nestane...
Hodnocení: 30%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE