Tereza Vejvodová

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Tereza Vejvodová
Tereza Vejvodová
Tereza Vejvodová je česká režisérka zabývající se zejména dokumentárními a krátkometrážními filmy. Vystudovala režii na pražské FAMU. Její krátkometrážní film Místo (2017) pojednávající o vztahu dvou sourozenců získal Zvláštní uznání na FAMUfestu a byl nominován na cenu Magnesia za nejlepší studentský film v rámci 25. ročníku Českého lva. Dva z jejích snímků soutěžily na MFDF Jihlava. Experimentální krátkometrážní Vymezení (2020) zachycuje pomocí až tanečních pohybů hlavní postavy osamělost jedince v chladné odosobnělosti velkoměsta. Na Jihlavě byl film uveden v soutěžní sekci Fascinace: Exprmntl.cz, jež je věnována české experimentální tvorbě. V roce 2022 pak v Jihlavě v rámci České radosti soutěžil režisérčin dokument Zdola. I v něm se Vejvodová zabývá osamoceností jedince v prostředí městské zástavby, avšak pomocí zcela jiných prostředků. Film sleduje pražského studenta sociální práce Filipa, který se rozhodne s padesáti korunami v kapse vyrazit do jemu cizího Ústí nad Labem a na týden tam zakusit život bezdomovce. Divák tak sleduje záběry pořízené skrytou kamerou umístěnou na Filipově těle a zažívá s ním chvíle zmaru i radosti. Režisér Tomasz Wiński uvedl ve svém manifestu z roku 2022 Terezu Vejvodou jako jednu ze tří představitelek nové české intimity. Sama Vejvodová v koordinaci s Wińským a Šimonem Holým zveřejnila ve stejném roce text Odvaha k zranitelnosti. Apeluje v něm na větší otevření českého českého filmu na současná témata, zvláště ta spojená s intimitou a lidskou zranitelností. Kromě toho volá po intezivnější komunikaci a spolupráci mezi českými filmaři. Upozorňuje na nevhodný systém veřejné podpory filmu, která podle ní nereflektuje přípravné práce na filmovém díle a při rozhodování o udělení financí klade přílišný důraz na kvalitu scénáře jeho hlavní kritérium. Zabývá se též postavení žen v českém filmovém průmyslu. V současné době režisérka připravuje svůj první celovečerní hraný film s názvem Pokoj.

Tereza Vejvodová: Filmy a pořady 14