Vizuálně uhrančivá cesta vede německými horami a pastvinami přes pobřeží do hlubin Severního a Baltského moře. Óda na přírodu přináší překvapivé a okouzlující pohledy na životní prostředí a dává lidem naději, že není pozdě zachovat či obnovit přírodní dědictví. Jednoznačně pozitivní vzkaz režiséra snímku Jana Hafta.
Íránský farmář Masht Hussein už přes 30 let podstupuje vyčerpávající cestu do vyprahlé krajiny z jediného důvodu, aby přinesl vodu všem živým tvorům, kteří ji v nehostinné přírodě potřebují. Minimalistický a nikam nespěchající snímek je meditací o úctě k přírodě a živým tvorům, starostech, drobných radostech a smyslu života.
Dokumentární snímek Finite: Klima ke změně je autentickým a sugestivním pohledem na fungování organizace německých aktivistů, kteří až do roku 2019 bránili Hambašský les před těžbou uhlí. Snaha o jeho záchranu se stala předmětem řady soudních sporů a protestních akcí, k nimž se trochu nečekaně připojili například frustrovaní obyvatelé anglického venkova, již zažili něco podobného – jejich domovy měly ustoupit vzniku nového dolu.
V Bolívii vláda roku 2019 povolila vypalovat lesy za účelem získání orné půdy. Jenže následně se požáry vymkly kontrole (jen v roce 2019 pohltily plochu o rozloze téměř 60 tisíc kilometrů čtverečních a byly označeny za největší svého druhu v historii země) a do jejich zkrocení se zapojily sbory dobrovolných hasičů, v sázce totiž byly přírodní rezervace a lidská obydlí. Snímek Incendios vznikl ve spolupráci českého dokumentaristy Martina Trabalíka a bolivijské autorky Geraldine Zambrany Velez, kteří spolu s hasiči vyrazili do pomyslné první linie.
Nesoutěžní snímek, který zaujal na loňském Sundance, zakončí letošní Ekofilm. Zkrocená zahrada pojednává o někdejším gruzínském premiérovi a jeho netradičním koníčku, skupování a převážení staletých stromů na svou zahradu. Film reflektuje hned několik témat, jakými jsou dědictví postsovětské země, mimořádná moc lidí z okruhu vládnoucí třídy, závislost chudých na bohatých a v neposlední řadě privatizace původní přírody.
Kinolog: Jakmile je to Číňanka, je podezřelá! Co by jinak dělala v Koreji, pane rado?
Filmy z Jižní Koreje se vyznačují tím, že jen málokdy mají jeden žánr. Proto je Podezřelá nejen krimi thrillerem, ale i romancí a komedií. A stejně jako předcházející díla režiséra Parka Chan-wooka (Old Boy, Komorná) jde o podmanivou výtvarnou podívanou.