Retro recenze: Anime, které stojí za počátkem kariéry nejednoho cosplayera

Vampire Knight | Studio Deen
Vampire Knight (2008), krásně zpracované japonské anime, které se svou tajemnou atmosférou a nabitým dějem nedá s americkými upírskými romancemi ani srovnat. Tento seriál o 26 dílech se před pár lety postaral o to, že nastartoval dnešní oblíbenost anime v českých zemích. Podle mého průzkumu na sociálních sítích se většina fanoušků japonských kreslených seriálů dostala k pravidelnému pozorování anime právě díky tomuto upírskému klenotu. Podívejte se na úvodní znělku k jedné ze sérií.
Vampire Knight
Ačkoliv se pro mnoho čtenářů může zdát tento seriál zcela neznámý, tak na rozvoji pop kultury u nás nese velký podíl. Jak už tomu u japonských animovaných seriálů bývá, i tomuto anime předcházela manga, což je označení pro japonský komiks, který je proslulý tím, že se čte od konce a zprava doleva. Jediné, co mě na tomto anime mrzí, je to, že nebylo dokončené. Zatímco se manga může pyšnit dosti povedeným závěrem, anime končí ani ne v polovině jejího příběhu. Marně jsem pár let čekala na třetí sérii. Myslím, že nyní po jedenácti letech od vydání první epizody už je jakákoliv naděje marná.
retro-recenze-anime-ktere-stoji-za-pocatkem-kariery-nejednoho-cosplayera-13
Zero Kiryu | Studio Deen
Příběh seriálu se odehrává v prostředí japonské akademie, kde se její ředitel snaží ukončit dlouhodobé boje mezi lidmi a upíry tím, že za pomocí krevních tablet uspokojuje upíří žízeň a dosáhne tak vzájemného soužití mezi denními studenty a tajemnými nočními tvory. Jak už to ale v anime světě, a nejen v něm, bývá, něco se zvrtne a mír se začne pomalu, ale jistě hroutit. V hlavní roli stojí tři charaktery, dívka z denní třídy jménem Yuki Cross, její přítel z dětství jménem Zero Kiryu, který byl před lety napaden upírem, a šlechtic čistokrevné upíří krve Kaname Kuran.
retro-recenze-anime-ktere-stoji-za-pocatkem-kariery-nejednoho-cosplayera
Kaname Kuran | Studio Deen
Tyto tři hlavní charaktery jsou hybatelem děje obou sérií, Vampire Knight a Vampire Knight Guilty (2008). Příběh je rozdělený na dvakrát třináct dílů. Postupně jsou vysvětleny a prohloubeny vzájemné vztahy, které se stávají čím dál tím více zapletenější. Navíc se odhaluje dosud skrytá tajemná minulost, které sobecky využívají jak lidé, tak i upíři a charaktery se dostávají do střetu s šíleným "králem" vrcholícího bitvou, která ohrozí nejen noční studenty akademie.
retro-recenze-anime-ktere-stoji-za-pocatkem-kariery-nejednoho-cosplayera-6
Vampire Knight | Studio Deen
Během sledování tohoto anime se zkrátka nenudíte, jeho atmosféra vám to nedovolí a není epizody, ve které by se nedělo něco, co by značně neovlivnilo příběh v následujících dílech. Romantický podtón, který celé anime doplňuje, nijak neruší další jednotlivé dějové linie, které jsou v anime rozvíjeny, což je přesně ten důvod, proč se mi Vampire Knight líbilo mnohem více než právě výše zmiňované Stmívání.
retro-recenze-anime-ktere-stoji-za-pocatkem-kariery-nejednoho-cosplayera-9
Vampire Knight Guilty | Studio Deen
Charaktery jsou rozhodně sympatičtější a příjemnější, ačkoliv mi občas vadila vysoká tónina hlasu dívčí hlavní postavy – jak už je pro anime typické. Dva nápadníci mají rozhodně větší šarm než Edward s Jacobem a na první pohled jsem si je už před osmi lety, kdy jsem anime viděla poprvé, oba zamilovala. Musím ovšem uznat, že i přesto jsem rozhodně zastáncem týmu Kaname.
retro-recenze-anime-ktere-stoji-za-pocatkem-kariery-nejednoho-cosplayera-14
Kaname Kuran | Studio Deen
Právě díky příběhu s mnoha zápletkami týkajícími se jak hlavních, tak i vedlejších postav, tajemné atmosféře, kvalitní animaci a naprosto dechberoucího soundtracku, při jehož poslechu se vám zkrátka ježí chlupy, se stal tento krátký seriál jedním ze základních stavebních kamenů pro dnešní popularitu anime u nás. Proto se není čemu divit, že i přesto, že se určitě nejedná o nejnovější snímek, se na akcích zaměřených pro fanoušky japonské kultury stále setkáváme s merchandisingem, který obsahuje právě tématiku Vampire Knight.
retro-recenze-anime-ktere-stoji-za-pocatkem-kariery-nejednoho-cosplayera-1
Yuki Cross | Studio Deen
Máme zde nějaké fanoušky tohoto seriálu?