Kaskadér

83%

Komentáře a recenze 38

8 695 bodů
6
Běžnej divák bude nadšenej, protože Fall Guyovi dobře snoubí akci, romanci i komedii. Podle mě komediální rovina funguje nejlíp - akce je fajn, ale poněkud umělá (spíš Bullet Train než Atomic Blonde) a romance funguje díky chemii mezi protagonisty (Gosling si do této role přinesl něco z Kena). Ovšem k tomuhle žánrovému mixu typických amerických blockbusterů se váže jistý patos, který mě v druhé půlce už trochu bolel, jenže já vůči němu nemám skoro žádnou toleranci a když to vezmu kolem a kolem, tak to není hloupý film. Během první půlky jsem si naopak říkal, že je poměrně chytrý. Tím není myšleno, že by byl nějak tematicky podmětný nebo významný - pouze chytře pracuje s různými filmovými aspekty, prostředky a předsevzanými obsahy děje, díky čemuž to působí dost kompaktně. Současně je taky velmi uvolněný (dokud se teda nedostaví patos) a meta. Postavy se o něčem baví a film to rázem začne demonstrovat. Skoro to působí jako Leitchův flex - jakoby říkal: "jen dívejte, jak hravě to zvládám!" Od prezentaci vlastní uvědomělosti v rámci díla je to jen krůček na meta zábavě (známe od Tarantina nebo třeba Deadpoola). Postavy neustále odkazují na jiné filmy, satirickým způsobem kritizují nějaké trendy filmového průmyslu, storytellingu nebo si dělají srandu z přiblblých akčních blockbusterů (postava Emily Blunt točí nějakou sci-fi akční love story, která působí jako mix Duny a Kovbojů a Vetřelců). Je zkrátka přítomný nadhled a tenhle nadhled způsobuje, že tvůrci jednak uvědoměle pracují s tím, co se jim nabízí a jednak z toho mají srandu. Když si ale odmyslím tohle všechno, což je ovšem právě to, na čem film stojí, tak to reálně nemá moc co vyprávět. Celá záhada ohledně hlavní hvězdy onoho filmu ve filmu je jenom plot device sloužící tomu, aby bylo čím svázat všechny ty vtípky, pomrknutí a akční sekvence. Těžko říct, o čem ten film vlastně vypráví, ale co se zábavnosti týká, tak funguje lépe než většina jemu podobných.
p.a.douch
p.a.douch
8 410 bodů
9
Takže dal bych klidně i plný počet, kdyby první polovinu filmu zbytečně nebrzdila romantická linka. Druhá polovina filmu je naopak super. Akce a vyšetřování Colta Seaverse jsou bombastické. Akční triky si doopravdy zaslouží být vidět. Je znát odkud Leitch přišel. Film jsem si užil a můžu ho vřele doporučit, jen zkrátka musíte přetrpět ty romantické cancy v první půlce (asi chtěli dát prostor také Emily Blunt, když už jí ve filmu měli). Vyzdvihl bych i soundtrack (už počáteční Charisma byla super) a výborný byl taky Jean Claude a ten jeho povel! Doporučuju hned neodcházet a čekat na Lee Majorse a Heather Thomas z původního The Fall Guy.
kknk2
kknk2
3 013 bodů
8
Tak to bylo moje poprvé, kdy začli lidí v kině tleskat. The Fall Guy je dokonalou akční komedií, která si svým humorem získá všechny filmové fanoušky. Kromě hvězdného obsazení má i sympatický (silně návykový) soundtrack, poutavou akci a spoustu nápaditých scén. I přes docela klasický děj je energie tohohle filmu zkrátka strhující. Neskutečně jsem se bavila. 85 %
65David21
65David21
2 355 bodů
8
Moje dojmy, když píšu tuto recenzi 10 minut potom. ,co jsem opustil kinosál, jsou velmi pozitivní. Bavil jsem se po celé dvě hodiny - utekly jako voda. Design (jako obvykle u Leitchových) skvělý, opět vynikající práce s barvami. Dokonalé zapojení hudby do akce, Leitch si to od Bullet Trainu vypiplal k téměř perfeknosti (Kissáci TOP) . Nevím, jak to Ryan Gosling dělá, avšak znovu má s protější postavou skvělé propojení a chemii. Zvládli to s Emily Blunt bezchybně. Škoda jenom toho možná až přehnaného patosu (zejména ze začátku), ale chápu, proč tam tyto scény byly a i chápu, co byl Leitchův záměr. Také ten, kdo byl pozornější si všiml, že se tam objevily zjevné názory a vize již zmíněného režiséra tohohle filmu. Konečně chápu, co chtějí jeho snímky předat a asi začnu na ně nahlížet v jiném světle. Kaskadér je ideální popcornovka. Leitch je ve formě a nebýt možná až přehnané romantiky, tak dávám ještě o jedna a půl bodu víc, protože tohle mělo grády! 85%
JaraSlama
JaraSlama
2 146 bodů
8
David Leitch udělal akčnímu žánru službu, když natočil Johna Wicka, Deadpoola 2, nebo Bullet Train. Teď se s Kaskadérem vrací k oživení akčního filmu. Film kombinuje detektivku, lehký nadhled, romantiku a poctu kaskadérům. Gosling a Blunt tvoří skvělý pár, a i když se příběh může zdát cheesy, jejich chemie dělá z Kaskadéra zábavnou romantickou komedii. Leitch se vyblbnul s akčními scénami, které působí velkolepě a bezprostředně. Detektivní linka není složitá, ale s nízkými očekáváními se snadno chytíte do kouzla filmu. Kaskadér je zábavný, akční a překvapivě dojemný film, který zaujme všechny typy diváků.
Jto_rating
Jto_rating
1 470 bodů
7
Hype train? Fall guy byl jeden z nejvíc očekávaných filmů tohoto roku. A není se čemu divit - v hlavní roli jsou hot a populární herci (doslova já) Ryan gosling [Blade runner 8/10, Lalaland 8/10, Barbie 6/10] a Emily Blunt [Tiché místo 8/10, Na hraně zítřka 9/10, Oppenheimer 8/10] + fajne cameo. A ten film dostal, když vyšel docela hype train. Komedie Protagonista je Gosling hrajícího Kaskadéra, který musí využít zkušenosti z této branže v reálném životě. U toho se snaží získat svou love interest režisérku (Blunt). Tento film je zábavný banger. Hodně jsem se bavil. Gagy dobře načasovaný, hlavně jednorožec. Navíc snímek - jakožto film o filmech - cílí nějaké vtípky na cinefily. Ono to ale moc v mainstream akčno-komedialním kabátku nefunguje. Až na ten splitscreen, který je již zaběhlý. (doporučuji Babylon a Fabelmans). Film má spoustu skvělých momentů a vizuálních hrátek. I když občas to je dost, i kvůli humoru, "nuke the fridge moment", hlavně ten konec teda. Kde je zakopaný français pes? Ale jo příjemná popcornovka, kterou bych vážně rád ocenil, kdyby mě autoři furt dialogama nenutili říkat si - Ti kaskadéři dělají velkou práci a mohli by mít i Oskara třeba za to. Jako ukazují to kvalitně a chytře - úvod a závěr hlavně. Ale tady jde o kvantitu, kolikrát to tam je, nechci říct že to je sebeukájení, ale spíš neustále dokazování. Co ještě říci? - scénář ujde, kamera super. A ty rekordy co překonali během natáčení jsou cool, ale hodnotu to nepřidává. Závěr Popravdě, proč jsem vlastně čekal víc od režiséra Davida Leitcha odpočinkových filmů Bullet train (8/10) , John wick (8/10) nebo Deadpool 2 (8/10). Pokud stejně jako kolega @dragoncz máte tyhle typy filmů fakt rádi a já se vám nedivím. Tak tohle určitě nevynechejte. Celkem Edit 7,4/10 🦄 🦄 🦄 🦄 ❌
RadimH
RadimH
1 086 bodů
9
Kaskadér je skvělá zábava! Film neskutečně rychle utíká a není vlastně nikdy moc prostor si oddechnout. Chemie mezi Goslingem a Blunt funguje výborně a jejich popichování na place bylo zábavné.
  • kamera
  • střih
  • nápady
  • humor
Tom.kom
618 bodů
8
David Leitch nám přinesl první skvělou akční vlaštovku vítaje letní blockbustery. Film je krásná pocta všem kaskadérům, plná všemožných vtípků, narážek a úžasné akce, která ukazuje, jak by správné akční řemeslo ve filmech mělo vypadat. To podtrhují i úžasné titulky, u kterých se usmíváte od ucha k uchu nad tím, jakou péči a lásku do filmu režisér a všichni ostatní vložili. A ze samotného prostředí natáčení jsem hltal každý záběr plnými doušky a jsem rád, že se od něj hned po začátku neupustilo. Ryan Gosling si svou roli neuvěřitelně užívá a jeho romance s Emily Blunt je jednoznačně parádní. K tomu všemu nechybí ani parádní hudba a srdíčko, které film zajisté má. 8,5/10
sammikk_
sammikk_
350 bodů
9
Pohodově a kvalitně natočená romantická akční střela, s nabitým castingem. David Leitch mi je čím dál tím víc sympatičtějším režisérem a tvůrcem v každém coulu. Tyhle Hollywoodské témata jsou neuvěřitelně super sledovat na velkém plátně.
Leefko
Leefko
322 bodů
8
Šikula Leitch se po Bullet Trainu už podruhé trefuje, a tentokrát při tom vzdává hold své původní branži. Je to opět šíleně kinematické, zábavné a komediální, a uprostřed toho všeho je tentokrát vlastně romantická komedie, která se naštěstí opírá o bezchybnou chemii Blunt a Goslinga. Podobně jako v Bullet Trainu sice občas šlape na plyn na úkor scénáře a příběhu, ale jako pocta kaskadérům a jejich řemeslu to funguje skvěle, navíc to funguje i jako samostatný akční meta-filmeček o tvorbě filmu jako takového.