Trojúhelník smutku

73%

Komentáře a recenze 31

30 445 bodů
7
Zajímavý snímek, z části je to strašná kravina, ale zároveň je to velmi osobitý film, který má něco do sebe. Příběh o zhýralosti a moci bohatých.. když se ale stane katastrofa, role se změní a moc se přesouvá. Natočeno je to pěkně, trošku perverzní, ale dobré.
22 325 bodů
8
Je to ok v jednotlivých pozorováních a analogiích, ale já jsem ten starý tradicionalista, který věří, že satira by měla jasně artikulovat svůj postoj, a ne se jen vysmívat svým jednotlivým postřehům. Takhle je to moc jednoduché. Moc snadné. Moc bezpečné a moc bez hran. 3 a 1/2, zatím zaokrouhluju nahoru, ale do kamene to netesám.
8
Vrchol filmu přišel dřív (kapitánská večeře patří k těm nejlepším a nejnechutnějším scénám v dějinách filmu), ale i pak mě to rozebrání "nejlepších lidských vlastností" bavilo dost. Kdyby byl svět v pořádku, vládlo by na Oscarech tohle dílko. 8.5/10
10
Nejlepší, nejchytřejší a nejzábavnější filmová satira od Parazita. Tak provokativní, chytrá, ale především funkční a komplexní satira nevzniká každý den. Trojúhelník smutku si svůj status jednoho z nejvíce chválených filmů letošního roku zaslouží už jen díky výjimečnému komentáři současné společnosti, který dokáže vyvolat smích i mráz. Parazit byl v době svého vydání označován za nejzábavnějšího vítěze Zlaté palmy od Pulp Fiction, právě Trojúhelník smutku s nimi může tvořit takový zlato-palmový trojlístek.... více zde
9 456 bodů
9
Každoročně se mezi nejlepšími snímky toho roku umístí takový, od kterého by jste to nečekali a letos se jím stává Trojúhelník smutku. Že má severská kinematografie svoje osobité kouzlo a neotřelé přístupy, se jasně podepisuje na její rostoucí popularitě v posledních několika letech. Přirovnání k Parazitovi asi nakonec bylo na místě, když mě to možná sedlo ještě o kousíček více. Šel jsem do toho s absolutně čistou hlavou, že jediné, co jsem o filmu věděl byly tři věci - potenciál kvality, pětiráže od Torena a Wade Wrighta a že příběh bude na lodi. Někdy se vyplatí se zkrátka na nic se nedívat ani nic nečíst. A výsledek? Letošní největší překvapení a moc povedený zážitek z kina. Název není úplně náhodný, jelikož snímek by se dal zcela viditelně rozdělit na tři části (tuším, že to je i v rámci filmu nakonec rozděleno na jakési kapitoly). Úvodní part zahrnující např. večeři našich hlavních představitelů je brilatní. Kombinace společenských otázek, genderových rolí utváří poměrně inteligetní humor, který mi díky vyspělým hereckým projevům sedl na výbornou. Následuje druhý part, tedy přesun na loď, který řekl bych bude po chuti nejvíce lidem. Soustředění se na obraz společenské smetánky a pečlivě nastavovaný humor, který postupně graduje do okamžiků, které si budu ještě dlouho pamatovat. Okázalé snobství v mžiku přejde v hutnou porci zvratků a sraček, kdy je všechno podáno s takovou nadsázkou, že se ne a ne přestat smát. V tuhle chvíli si mě snímek získal takovým způsobem, že když zabrečelo dítě, já nevěděl, jestli to není v kinosále. Absurdní, odvážné ale zatraceně povedené.. Ale tvůrci chtějí jít ještě dále a celou tuhle šlechtu přenese v mžiku na ostrůvek a spouší svůj finální part. Změnou prostředí se prostřídají sociální role, materiální bohatství nemá význam, a tak se do popředí dostává zase nejnižší vrstva - manuálně zručná a světaznalá uklízečka, která si umí chytit ryby a udělat oheň. No a jak tomu bylo v pravěku, kdo umí tyhle dovednosti je přirozeným vůdcem kmene a náleží mu patřičná odměna - větší porce a právo nejatraktivnějších jedinců. Přestože mě tahle třetí část bavila nejměně a ubrala na chytrosti, pořád jí nemůžu upřít, že má svoje kouzlo. Vynikající snímek vítězící na tolika vrstvách, a který po právu patří mezi to nejlepší z letoška. /viděno v kině/ 90%
avenis
avenis
9 020 bodů
5
První dojem = proboha, co je to za slátaninu? Taková hodně netradiční, skoro dokumentaristické pojetí... Druhý dojem, po hlubokém zamyšlení = má to nějaké hlubší poselství? Napřed to vypadá, jako kritika dnešní genderově zblblé mládeže a její posedlost internetem. Potom se skokem ocitáme v úplně jiném prostředí a v úplně jiném filmu... Luxus kontra pracující, za všech okolností dokonale servilní. Kromě filozofujícího opilého kapitána, z jehož mouder jsem nepochopila nic. Manažerka těsně před zhroucením. Psychotičtí pasažéři, náznaky ponoukající k domýšlení... Absolutně odporná kapitánská večeře, kdy se nakonec poblije i záchod. Marně hledám, co tím chtěl autor říct. Pak se vítězoslavně chytám. Kdo s čím zachází, tím taky schází, napadá mě u scény s ručním granátem. A na závěr něco jako parodie na "Ztraceni". Místy vtipná, místy surová. Je třeba zabít oslici, protože hýká... je třeba zabít influencerku, protože ... A otevřený závěr, který aspoň dává možnost, aby si každý domyslel svůj konec sám.
mojmir.sedlacek
6 062 bodů
8
Nekompromisný sociolog Ruben Östlund opět tepe do vrchních tříd společnosti, a to natolik zábavným způsobem, že i téměř dvouapůlhodinová stopáž rychle uteče. Není však jisté, jestli v divákovi poté ještě něco zásadního zůstane. Více zde.
Floridsky
4 376 bodů
6
Točený hodně na efekt. Celou dobu jsem jim přál, aby ztroskotali a když k tomu došlo, filmu došel dech. Část na ostrově zdlouhavá a nedotažená.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Den je úspěšnej jenom když sem vatu vydělal Many maikin,many,many maikin Všechny kolem sebe Bych sežral jak kanibal. 👉 Sem mladej zmrd Celej svět mi leží u nohou A ty co ještě ne Tak ty brzo budou jou Ty co si myslej Že je můžou živit rapy Těm rozbil huby Střepy zamotal do izolepy.. jak by to nejlépe popsal průměrný český Jarda z hospody; zkurvení kapitalisti z usa!!, tak i já se přikláním, že tohle byla zajímavá sonda do hlubin každé filipínské hajzlbáby, prodavačky za kasou v kaufu, popelářů a uklízeček v cikánské spalovně, co se rojí v kopu hoven zazobaných boháčů, podnikatelů, manažerů, investorů, babišů, inovátorů, politiků, slavných hvězd a tak dále. ecetéra ecetéra. Na mě to bylo stejný mokačíno, jako minulý špás [Menu (2022)], ale moc mě to teda nebavilo. Symbolicky si všichni naserem do kalhot, a nablijem do sklenky, ámen. Ruský král hoven na hrad!
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 371 bodů
8
Skvěle zkonstruovaný komentář naší společnosti, který má hromadu povedených point, k tomu je to užasně vtipné. Avšak na můj vkus, až moc do očí bijící a očividné, kdy se mi začali ty postavy strácet a viděl jsem jen snahu něco říct pomocí figurek. Ale nebylo to až tak zásadní, takže i přesto krásná pecka.