Někdo to čekal, někdo ne, ale z Kaskadéra (The Fall Guy) se nakonec vyklubal kasovní průšvih. Navzdory sympatickému žánrovému zařazení do ranku romantické akční komedie a především výkonu ústředního herecké dua ve složení Emily Blunt a Ryan Gosling si na sebe snímek nedokázal vydělat. Ačkoli se celý kino-průmysl nachází v krizi a za velké plátno nejsou lidé ochotni platit u nás ani jinde, jedná se o další smutný zářez do filmografie Ryana Goslinga. Ten totiž patří do skupiny herců a hereček, kteří mají navzdory hvězdnému statutu ve svém portfoliu překvapivě velké množství kasovních selhání.
Články 92
Na tenhle návrat se skalní fanoušci a velcí nostalgici těší, ale zároveň se ho také dost bojí. Populární série Policajt v Beverly Hills (Beverly Hills Cop), která udělala v 80. letech z Eddieho Murphyho hollywoodskou hvězdu, se vrací po 30 letech od nepovedeného třetího dílu. Policajt v Beverly Hills: Axel F (Beverly Hills Cop: Axel F) nakonec skončil na Netflixu a tvůrci budou chtít dokázat, že se rozhodně nebude jednat o zbytečný comeback. A zatím se jim to daří.
Časy se mění a s nimi i postavení herců a hereček. Z ne vždy zrovna pohádkově placeného povolání herce či komedianta se nástupem filmu staly globální megastars, které jsou často známější a movitější než světoví lídři. Málokterý prominent továrny na sny tak tlačí bájnou Thespidovu káru od štace ke štaci, mnozí ji vyměnili za káry poněkud luxusnějšího ražení. Není neobvyklé, že mají největší hvězdy současnosti na účtech stovky milionů dolarů. Pokud si ale určíme jako dolní hranici půl miliardy, zbyde nám jen velmi úzká skupina boháčů, ve které nenajdeme Leonarda DiCapria, Brada Pitta ani Roberta Downey jr. Kdo tedy patří mezi nejmajetnější herce a herečky světa a jak se jim jejich jmění podařilo získat?
Na stříbrných plátnech ztvárňovala hlavně v 90. letech silné ženské hrdinky a nadbíhaly jí hvězdy jako Mel Gibson, John Travolta, Kevin Costner nebo Clint Eastwood. Pro sedmdesátiletou oslavenkyni Rene Russo bylo herectví vždy přirozené a elegantní, i když mu nikdy nehodlala obětovat veškerý elán a soukromí. Po raketovém vzestupu a sérii pamětihodných rolí si od roku 2005 dala šestiletou pauzu, načež se vrátila jako Thorova matka v nejvýdělečnější franšíze dekády. Přes třicet let žije s renomovaným filmařem Danem Gilroyem, miluje zahradničení a prozradila, že trpí bipolární poruchou. Přestože už hraje jen sporadicky, každý její projekt si zaslouží vaši pozornost.
Disney je největší zábavní společnost světa se staletou tradicí a tak rozsáhlou knihovnou filmových děl a práv, že vedle finančních Goliášů mezi nimi přirozeně najdeme i velké průšvihy. Studiu pod vedením Boba Igera se z kasovního hlediska nepovedl především minulý rok, kdy série drahých produkcí včetně několika marvelovek a nového Indiana Jonese v kinech neuspěla a nejvýdělečnějším studiem se mohl stát konkurenční Universal. Ohlédneme-li se do nedávné historie, Disneyho filmová tvorba je tržebními fiasky naplněná podobně jako miliardovými hity. Představujeme deset nejbolestivějších propadáků, které v kinech tratily stovky milionů dolarů.
Pokud můžeme s jistotu něco říct o letošním roce, pak že nepřál velkým produkcím. U Disneyho si doslova musí trhat vlasy a nejen jejich sázka na „velké jistoty“ se míjela účinkem. V následujícím speciálu se podíváme na deset kousků, na kterých studia ve velkém tratila. Je třeba dodat, že ne všechny filmy si to zasloužily. Bavíme se čistě o desítce filmů, které nedokázaly pokrýt své náklady a studia po jejich pouti v kinech smutně sčítají, o kolik desítek či stovek milionů díky nim přišla.
Čtvrtý Polda z Beverly Hills byl v pořadníku tak dlouho, že málokdo doopravdy počítal s jeho povoláním do služby. Nyní však Netflix vypustil první teaser, což je dostatečným důkazním materiálem toho, že zločin už byl spáchán. Tedy snad jen v přeneseném slova smyslu. Upoutávka rozhodně dává naději, že by mohlo jít o příjemné retro.
Rozmohl se nám tu takový nešvar. S nástupem různých streamovacích platforem evidentně dostaneme každý rok i nálož exkluzivních vánočních filmů. Mizerným Nejlepším Vánocům na světě od Netflixu už jsme se v recenzi podrobně věnovali a nyní přepneme na Prime Video od Amazonu.
Zdá se to téměř neuvěřitelné, ale příští rok to bude přesně 30 let od uvedení třetího Policajta v Beverly Hills v kinech. A právě tehdy, i když ještě nevíme přesné datum, se Axel Foley vrátí.
Snímek Equalizer se zjevil jen tak v roce 2014 coby filmová verze notně zapomenutého televizního seriálu z 80. let. Ne že by akční filmy vyloženě scházely na úbytě, ale zároveň už příběhy o pomstě jednoho muže vůči mnoha protivníkům vyšly z módy. Režisér Antoine Fuqua a herec Denzel Washington je však dokázali oživit. A nyní je třetím dílem zase slavnostně pohřbívají.
Filmy vznikají podle skutečných událostí, novinových článků, knih, komiksů, hraček (ahoj, Transformeři a Barbie!), počítačových her, stolních deskových her a také podle atrakcí ze zábavních parků. V Česku tuto tradici naplňuje třeba Romance pro křídlovku, kde se významné scény odehrávají na kolotoči, podobně i v Dědictví aneb Kurvahošigutntág. V USA nestačí kolotoč, je zapotřebí mnohem masivnější a nákladnější atrakce. Příběh není určený pouhým pohybem, ale celým prostředím a atmosférou. Globálním hitem se stali Piráti z Karibiku, kteří opustili jednoduchou koncepci „jízdy na lodičkách“. Strašidelný dům svou podstatu opustit nemůže, a tak se víceméně celý odehrává... ve strašidelném domě.
Na první pohled se jedná o negativní téma. Hollywood nepřestává resuscitovat a prodlužovat zajeté série a po mnoha letech oživuje filmové postavy, které by se už dle selského rozumu vracet neměly. Jejich popularita však mnohdy přetrvává a chystaným projektům mohou vlít do žil novou krev. Bez nich by ostatně ani neměly valný smysl, a jak ukázal třeba Top Gun: Maverick, poctivá nálož inovativní nostalgie se nesmí podceňovat.
Už příští týden vstoupí do tuzemských kin fantaskní hororová komedie Strašidelný dům, v níž se zástup hereckých osobností postaví duchům na motivy Disneyho zábavní atrakce. Nový trailer seznamuje publikum s trikovým filmem za 150 milionů dolarů, který pravděpodobně propadne, ale jistý potenciál pro novodobou rodinnou klasiku skýtá.
Namísto málomluvného drsňáka Jacka Travena (Keanu Reeves v jedné z jeho nejlepších rolí) se mohl ve výbušném autobusu po Los Angeles prohánět ukecaný Axel Foley (Eddie Murphy). Nebezpečná rychlost patří mezi nejlepší akčňáky devadesátek. Fantasticky hodnocený snímek utržil celosvětově v kinech 350 milionů dolarů a z Reevese i Sandry Bullock udělal nejžádanější hvězdy své doby. Kdyby se však historie psala jinak, nic z toho být nemuselo. Do studia Paramount totiž původně scénář dorazil s tím, že by mohlo jít o další pokračování Policajta v Beverly Hills.
Jeden z nejpověstnějších akčňáků osmdesátých let, v němž se Arnold Schwarzenegger pouští do krvavé i vtipné záchrany své unesené dcery, mohl vypadat docela jinak. Scenárista Komanda Steven E. de Souza v novém rozhovoru s Radio Times prozradil, že původní verze filmu neměla v porovnání se Stallonovým Rambem II dostatek mrtvých záporáků. To vedlo k přetáčkám, nárůstu rozpočtu a odpískání původního konce.