Kostlivec

62%

Komentáře a recenze 12

9 478 bodů
6
Stephen King je jeden z nejoblíbenějších spisovatelů na světě, jehož knihy fascinovaly hned několik filmových tvůrců, ti pak dali za vznik řady fantastických a ikonických snímků, z nichž řada je po letech jedním z nejlepších filmů vůbec.. Paradoxně znám Kinga spíše jako spisovatele hororů a to i přesto, že jeho nejslavnější filmové adaptace jsou čistá dramata.. Když se podíváte kolik různých filmů má předlohu v jeho dílech, shledáte jeho spisovatelský živel naprosto jedinečný a neutuchající. Ale ne všechno se zfilmovat podařilo a především ne všechno si převedení do audiovizuální podoby vůbec zasloužilo... Kostlivec je právě jeden z těch případů, kdy se to úplně nepovedlo a vlastně ani neřeknete, že geniální Vykoupení z věznice Shawshank je od stejného autora.. Bohužel hned od začátku se od Kostlivce nečekali velké věci, a tak se k němu dostal jeden rutinér za druhým. Výsledkem je vznik hororu naprosto patřící na platformu, kde jsem ho našel, tedy na DisneyPlus, jelikož jde o takový light horor, který uspokojí spíše občasné hororové návštěvníky.. Ve formuli jumpscare, jumpscare a zase jumpscare dochází k poměrně nudnému kousku, které nemůže potěšit jiného než svátečního diváka žánru.. Tématem je "bubák", který sužuje jednu rodinu za druhou, dokud je všechny nesprovodí ze světa.. Pokaždé se přisaje na rodinu, jež v minulosti postihla nějaká tragédie vedoucí k úmrtí někoho blízkého. Na tyhle chudáky bude ve tmě číhat tmavé monstrum, které zaženete kdejakou lampičkou, proti němuž budou ústřední hrdinové stát.. Naprosto v každém elementu, který Kostlivec tvoří už jsem viděl lépe provedený horor, a že jsem toho zase tolik neviděl... Nápad by byl, ale ambice už nikoli. Proto je Kostlivec zaměnitelná jednohubka, která by ani proti netflixovským psychohororům neobstála.. Takže radši než Boogeymana bych doporučil si pustit údernější, děsivější a ikoničtější pastvu po jumpscarech - Zhasni a zemřeš! 60%
JaraSlama
JaraSlama
2 148 bodů
6
S adaptacemi knih Stephena Kinga se za posledních pár let roztrhl pytel. Boogeyman byl celkem očekávaným snímkem v rámci hororové kinematografie tohoto roku, přestože všichni věděli, že se kvalit takového IT and Pet Sematary nebo Doctor Sleep nedočkáme. Jde tedy stále o mainstream duchařinu, která měla rozhodně větší potenciál. Samotného Boogeymana vidíme až v závěru filmu a k mému překvapení vypadá dost slušně a nepříjemně. Bohužel, jak už to tak u temných hororů bývá, se většina filmu odehrává ve tmě a vy nejste schopni vidět co se děje na plátně. Divák je zde napínán jen ve chvíli, kdy má přijít nějaký jumpscare, což Boogeymana řadí do mainstreamové škatulky.
mondak
719 bodů
7
Příspěvek obsahuje spoiler!
Razorek
Razorek
307 bodů
4
Tak jako u většiny hororů je film strašidelný jen do chvíle než se objeví bubák pak už ne.A ano Bubák by byl lepší název než Kostlivec.K tomuto se nedá moc co dodat.Horor o dětských fobiích kde se bpjite strašáka ve skříni nebo pod postelí jen se ho snažit sundad brokovnicí je prostě badass
Tov1K
152 bodů
7