Cyberpunk: Edgerunners

86%

Komentáře a recenze 20

9 035 bodů
7.5
U seriálu skloňovaného jakožto konkurenta Arcanu jsem čekal přeci jen trochu větší porci zábavy, než kterou Edgerunners dodávají. Pravda, seriál to u mě neměl od počátku jednoduché, protože obecně cyberprostor nemusím, stejně jako čistokrevné sci-fi a fantasy. O to větší překvapení mi způsobil právě již skloňovaný Arcane, který mi navzdory mé žánrové nechuti dokázal nabídnout neutuchající porci zábavy po celou délku 9 epizod a to přitom operoval se stopáží dvakrát delší, než je tady. Zde navíc minimálně 4 epizody nemá serál co vyprávět a hodilo by se mu značné přestříhání (co víc, myslím že změna formátu ze seriálu na film by tomu jen a jen prospěla, ale cítím tam obrovský ukazovák od Netflixu, který by se po neuposlechnutí seriálové formy změnil v prostředník), a přestože nejsem v anime žádný začátečník, ba ani znalec, všimnout si kompromisů nízkého rozpočtu není zase tolik těžké. Příběhový základ tam přitom je více než ukázkový a celek měl potenciál, a to i navzdory pro mě nepříliš sympatické hlavní postavě, kde nebýt skvělých vedlejších, asi bych to nevydržel. Jenže když to srovnám právě s Arcanem, či ať neměním formát, Invincible, tak tam jsem se na další díly vyloženě těšil a pauza mezi nimi byla buď osobní (spánek je důležitý), či neovlivnitelná (týdenní uveřejňování epizod). Tady jsem to už chtěl mít za sebou, a i když to dle konce vypadá na další sérii (jako by to v dnešní době šlo jinak, že?), já asi vynechám.
8 678 bodů
2
Chápu, že anime tvůrci musí většinou udělat mnoho kvalitativních kompromisů, aby mohli sypat díly jak na běžícím páse a zaměřit se na velké a pozvolna budované příběhy. Tohle ale není Naruto, který má 1000 dílů (a kterého rovněž nesnesu kvůli vysoké míře japonské afektovanosti přenášené na postavy ač miluju kvalitní příběhy). Nechápu tedy, proč Cyberpunk musel dostat tuhle klasicky ohavnou anime animaci. Vizuálně je to tedy fakt hnusný, což je obzvlášť neomluvitelný v souvislosti s tím, že zde nehraje prim ani kvalita děje nebo postavy samotné. Příběh, který se tam odehrával, mi byl jedno, protože mi nezáleželo na postavách, které ho prožívali a sám o sobě taky nebyl zrovna skvěle vystavěný. Je to prostě slabej projekt. Jediné, co by se mi na něm mohlo líbit, je žánr, prostření a námět, ale nic z toho nevymysleli tvůrci tohoto Anime a beztak to nebylo dost dobře zpracované na to, aby si to užil.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
4
Začátek Cyberpunku se jevil jako slušná podívaná, která nenadchne ani neurazí, kdy měl titul rozvést příběh herního titulu a ukázat nám další kouty Night City. Bohužel nám ale představil nesympatickou partu hrdinů, kdy vám bude naprosto jedno, pokud z nich někdo zkape. Protagonista je nesnesitelný blb, který ohrožuje nejen sebe, ale i své přátele a vlastně každý by byl daleko lépe fungoval, kdyby nezamlčovali detaily ze svých životů, což je neustále dostává do problémů. Místy je akce až přehnaná, kdy chápu, že je to stylizované do anime, ale i tam by měli mít nějaké hranice. Celý příběh ve výsledku vyletí do koše, jelikož se postavy obětují vlastně pro naprosté nic. Škoda, hru jsem zatím nehrál, ale pokud mě na ní tohle mělo navnadit, tak se to tvůrcům vůbec nepovedlo. Hodnocení: 45 %
  • Stylizace
  • Postavy
  • Scénář
  • Přehnaná akce
naineko
naineko
1 552 bodů
7
+2 body čistě za kyberpunk. Byl by +1 bod za ne cgi animaci, ale vaty ve formě statických, polostatických a powerrangerslike scén je tam prostě moc. "Nahota" je okatě explicitní, akční scény zbytečně přehnané. Vyprávění se neumí rozhodnout, jestli to má být temná kybeprunková desiluze nebo teenagerská vypalovačka. Logika naivní rpg kampaně tomu taky moc nepomáhá. Trochu škoda. Potenciál tam je. Nicméně libovolné S.A.C. stále vládne.
SirAduard
SirAduard
1 433 bodů
9
Tak se zase Netflix předvedl, že umí dělat herní adaptace vážně na jedničku. Samozřejmě největší zásluhu má animační studio Trigger, u něhož však jsem měl ze začátku obavy, co se týče vizuálu, protože po prvém zhlédnutí traileru jsem si nebyl jistý, zda mi jejich styl zde sedne na 100%. Obával jsem se ale zbytečně. Animace Triggeru perfektně ladí neonovému sci-fi seriálu a často jsem slintal nad vypiplanými scénami, které byly nasáklé pestrostí a barvami. Postavy jsou lidské a zapamatovatelné, příběh emocionální a akce velice frajerská, avšak v některých scénách občas nepřehledná, ale jsou to spíš výjimky. Já osobně jsem si seriál hodně užil i přesto, že jsem nehrál původní hru. Však myslím si, že to po tomto zážitku zcela určitě v budoucnu napravím. [90%]
ScarFace_V8
ScarFace_V8
880 bodů
6
Tak už jsem taky dohnal rest a podíval se na Hranoběžce... a výsledek? No, na to jak dobře to začalo, se z toho ke konci stala úplně přestřelená magořina, která byla moc i na celý svět Čyperšpuntu. Místy to kombinovalo skvělé a vážně momenty, které následně byly zničeny nesmyslnými dialogy, střihy a šílenou a nepřehlednou akcí. Vlastně tedy to, co na tvorbě typu Anime tak nemám rád. A nechápejte mě špatně - Anime mám rád. Ale tohle si měli prostě šetřit jinam, nikoliv do tohohle světa. Všemi vyzdvihované odkazy na hru jsou zcela bezpředmětné. No co - odehrává se to v Night City, dokonce i ve stejném období - to bych se spíš divil kdyby tam nic nebylo. Takže první půlka seriálu relativně v pořádku. Do sedmého dílu to mělo stále mojí pozornost a chtěl jsem vědět co bude dál. A poslední díly - strašné. Už jsem se těšil až to budu mít za sebou.
jajsemviktor_
jajsemviktor_
621 bodů
10
wow, Cyberpunk Edgerunners mě dostal. Animace od studia trigger je naprosto bravůrní, jsou to mistři ve svém stylu a každý frame je animační porno. Příběh mě už od zaćátku extrémě bavil, hlavně díky skvělému svétu, ve kterém se to odehrává a samozřejmě díky skvělým postavám. Nemyslím úplně Davida, ten mě tak extrémě nebavil, jako Rebeca nebo snad dokonce Lucy. Lucy to celé tahala a já ji miluju. Konec fungoval emočně hrozně silně. I Really want to stay at your house si budu pouštět ještě hodně dlouho. Jen je škoda, že se to nezaměřilo víc na romanci Davida a Lucy, protože scény jako ta na měsíci z druhého dílu, nebo konec tŕetího dílu, kdy se vykousli, to jsou pro mě ty nejsilnější scény a přesně s tímto mám tu songu I Really Want to Stay at your house emočné navždy spojenou, takže díky tomu, když zazněla ta písička v posledním díle při letu z Mrakodrapu, to bylo hrozně silný. Stejně jako to kdy si David stoupnul v KyberSkeletonu na samotný vrchol toho Mrakodrapu přeně jak mu to máma kdysi říkávala. Fakt emoční granát, který rozhodně neskončí u jednoho zhlédnutí.
Pito126
Pito126
520 bodů
10
Vstupte do města plného neonových světel a temných tajemství! Tento anime seriál nás vtahuje do světa cyberpunku naplněného akcí, intrikami a převratnou technologií. Každý snímek je vizuálním symbolem, který vás uchvátí svou detailností a futuristickým stylem. Příběh o skupině edgerunnerů, kteří se pohybují na okraji zákona, je napínavý a plný nečekaných zvratů. Cyberpunk edgerunners je snový, temný a nepřehlédnutelný kousek umění!
Smudlla
Smudlla
321 bodů
7
7/10. Co si budem, anime nikdy zrovna nebylo, není a dost možná nikdy nebude úplně pro mě. Ano, jako téměř každý v mojí generaci jsem vyrůstal na Pokémonech a Beybladech a nezakrývám ani fakt, že třeba Zaklínač Vlčí sen nebo Castlevania (první 2 série zatím) se mi celkem hodně líbili. Nicméně u posledních dvou zmíněných jsem měl takový pocit, že to bylo dělané i s citem pro ty, kteří k tomuhle stylu animace nejsou zrovna dvakrát naklonění, nicméně to může být pouze moje domněnka, nemám to nijak nastudované, takže to úplně nerozeznám I guess. Zkrátka nikdy jsem anime neholdoval a to samé platí o mangách a celkově o Japonském výtvarném stylu. Tady ovšem hoši lišáčtí se rozhodli zpracovat jednu z mých nejmilovanějších her vůbec a tak bylo těžké tomuhle říct ne. A ano první dvě epizody to u mě celkem drhlo, zvlášť u jistých momentů, které jsem považoval za naprostý cringe, každopádně věřím, že zarytí anime fanoušci s tím budou naprosto Ok a možná i z toho nadšení. Avšak v dalších epizodách jsem už nic tak závažného nepociťoval (což může být zapříčiněno i tím, že jsem si prostě zvykl, těžko říct) a byla to za mě hodně nabitá jízda, která opravdu působila jako TEN Cyberpunk, který jsem v prosinci 2020 dohrál a ještě mnohokrát poté. Ovšem tím, že to působilo jako TEN Cyberpunk myslím to, že jsem se opět cítil zpátky v tom světě a i zvuky, hudba, uličky města, mapa a dokonce i assety ve scénách byly převzaty přímo ze hry, což je za mě jedině plus. Nemá absolutně cenu se hádat, že hra je prostě lepší, kdo čekal opak, tak byl hodně naivní, ale je třeba říct, že tady tenhle anime počin rozhodně nedělá ostudu. Drží to pohromadě, jako celek to funguje a to co chce odvyprávět, zde odvypráví. Možná bych se měl zdržet u samotné animace, ale já prostě k tomu nemám moc co dodat. Líbila se mi, akce byla hezká, ovšem nedokážu úplně porovnat s něčím jiným, protože jsem nic moc jiného prostě neviděl. Možná některé postavy byly místy až moc Mačo, a některé akční sekvence, výrazy v obličejích nebo absurdnost některých scén byly až moc přitažené za vlasy, ale u těchto momentů jsem si vždycky řekl - ,,prostě Japonci.'' A u toho bych zůstal. Co se však příběhu týče, tak jak už jsem zmínil: Funguje, jako celek drží pohromadě a rozhodně neurazí. Ba naopak, mě hodně překvapilo, jak moc jsem se do toho příběhu ponořil a jak mi hl. postavy přišly sympatické a jak celý příběh byl zpočátku přízemní a osobní. Takhle, není to žádné veledílo a ani ty postavy rozhodně nepatří mezi ty nejhlubší, ale zkrátka v rámci tohoto počinu to plní přesně tu funkci jakou má. Nejvíc pochválit musím samotnou filosofii, kterou v sobě měl i Cyberpunk 2077, ovšem tady se s ní pracuje jinak a z jiného úhlu. Což je dobře, protože CTRL-C + CTRL-V ze hry bych asi úplně nepochválil, zvlášť na takhle malém prostoru, ktery je oproti 50+ hodinové kampani ve hře naprosto k smíchu. Podařilo se jim však vyždímat v těch 4. hodinách cca to nejdůležitější a byť to není tak hluboké nebo tak rozebrané, jak by mohlo být, tak furt to funguje a je to udělané dobře. Kolem a kolem příjemné překvapení, které asi nebudu chtít vidět znova v nejbližší době, ale splnil to co měl a já myslím, že to je ve finále to nejdůležitější.
Bedik
Bedik
184 bodů