Men

56%

Komentáře a recenze 15

22 325 bodů
8
Skvělý půlnoční film, kde osamělá hrdinka čelí komplexům svého zesnulého partnera. Kultovnímu The Shining se podobá i tím, že část publika běhá mráz po zádech a část se směje temnému humoru. Je to všechno, co od studia A24 čekáme, což by mohla být i jediná výtka.
15 199 bodů
6
Hororový sequel k Dvojčatům se Schwarzeneggerem jsem teda nečekal. Jako vždy u Garlanda je to pozérské a tentokrát opepřené pokusy o černý humor, což je díky obsazení Roryho Kinneara, herce hodného spousty vedlejších postaviček v Mr. Beanovi, spíš neefektivní. Scény, v nichž má jen trochu delší dialog, nebo se nedejbože sejde s alteregy v hospodě, jsou prostě rušivé. Lidi jsou jistě bezcitní manipulátoři (na muže bych to asi úplně neomezoval, obzvlášť dnes, kdy už dva gendery stejně nefrčí), a když Harper sděluje labilnímu manželovi svůj rozvodový verdikt, film je rázem vtahující (má navíc k dobru dobře naaranžovanou úvodní scénu). Bloudění ve venkovském duševním labyrintu, o němž od začátku víme, že je to jen neškodný imaginární labyrint, se však rychle omrzí. Hra na Kubricka je tu patrná z poměrně strohé inscenace, jenže Garland je tak o 60 % horší režisér než Stanley (a to není urážka, fakt ne) a Men nudí. Závěr je samozřejmě pikantní a cronenbergovské hrátky vítám kdekoli, u závěrečných titulků si nicméně řeknu maximálně wtf a druhý den už o filmu nevím. Pche, na Osvícení si vzpomenu snad každý den a každý druhý uvažuji, jestli si ho zase nepustím. 65 %
8 695 bodů
8
Film, který bude nutit diváka hodnotit skrze politické prisma, avšak funguje i sám za sebe. Je dost vyprávěn skrze obrazy a ponechává meze interpretaci. Zajímavá podívaná, vizuálně přitažlivé i správně “creepy”.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 359 bodů
4
Na "chlapský film" vlastně hodně odvážný a progresivní počin, ale příliš se tam stírá hranice mezi fantasmagorií a realismem, respektive film nedokáže jasně definovat, kde končí a začíná jeho vlastní vidění světa. KDYBY tam nebyl finální příjezd kamarádky, ještě by se dalo polemizovat o celkovém rámci. Finální moment nás ale navrací do reality a s tím se podrývá celý koncept, kde najednou zůstávají jen otázky a nikde ani náznak odpovědí. Je to jako sledovat divadelní představení, kde najednou z ničeho nic herec na pódiu vytáhne zbraň, někoho skutečně zastřelí, pak ji zase schová a bez vysvětlení se hraje dál. Jsou zkrátka věty, které nelze nechat nedokončené. Garland se profiluje jako silný režisér, pokud se bavíme o tom, jak parádně jednotlivé scény vypadají. Vypravěčsky ale začíná být příliš zahleděný sám do sebe. Kéž by příště točil podle scénáře někoho jiného. 50 %
Floridsky
4 376 bodů
2
Garland se utrhl ze řetězu a natočil si pro sebe, nikoliv pro diváky, podivné psychologické drama s prvky hororu. Scéna v tunelu byla úžasná a navnadila mne, ale pak nastoupila nuda a během konce jsem si tak 5x říkal, na co se to kurva dívám. Fakt bych chtěl vědět, co tím chtěl říct, ale je to tak nezajímavě natočené a unavující, že nemám zájem nad tím přemýšlet.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
K veřejnému lynchování se nekoná, ani k aranovskovskému patolízaní.. takže spokojený bych nebyl ani tehdy. Nejsem ale neskonale inteligentní divák, ani náročný nudomil, nuže, abych se necítil pod psa, dám tomu krásně čirý průjem, abych byl na stejné inteleqtuální úrovni jako průměrný čech pod 100iq. A vedle takových exotických plodů jako mamlas nebo BadassX, rozhodně být spojovaný nechceš.. [#420 😌💨] #podzimnisklizen [2022]
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
5
Nepochopil som, nechcem chápať a nebudem chápať tejto čudesnej veci ktorú som si práve pozrel. Začiatok nudný, vôbec nič sa tam nedeje, až na to že rasistická krava donúti černocha k sebevra**e. V štvrtine filmu sa tam objavy random nahý človek ktorý má zrejme rád jablká. Koniec som odmietol dopozerať pretože to bolo na mňa už naozaj veľa. Skvadru nesmrteľných mužov, ktorý jeden z nich vyzeral ako Martin Kingáč som ešte zvládol. Ale tehotného chlapa už nie. HODNOTENIE: 5/10
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 371 bodů
7
Silně vizuální zážitek, který je plný hutných témat. Nejvíce semnou rezonovalo vykreslení toho, jak strašidelný a nepříjemný svět mužů dokáže být pro ženy. Hlavní hrdinka se přišla duševně uzdravit a to se ji dostálo, ale trochu jiným způsobem. Film ovšem pozvedá hlavně režie a styl, jakým je natočený a složený dohromady. Od záběrů, přes paletu barev až po hrátky s obrazem, temnotou a symboly. Vskutku meditativně nepříjemný kousek, který vás obrazci finální časti silně znepokojí. Avšak to bylo očividnější, než jak možná tvůrci předpokládali a tak finále lehce trpělo repeticí a nudou, což při vyvrcholení nechcete. 7/10
Marcos22
Marcos22
1 000 bodů
8
Garlandův dosud nejartovější počin, ve kterém velmi podrobně líčí změť myšlenek a emocí ženy, jejíhož muže postihla obrovská tragédie. Pocity viny z tragické události ji pronásledují i ve snovém světě, ze kterého není úniku. Divák se tak záhy s vlastním křeslem ocitá uvnitř hlavy hlavní protagonistky, kde s přibývajícími minutami graduje katarze v rámci psychoanalytické léčby. Ta je prezentována silně surrealistickou formou, která není na sledování příjemná. To činí ze snímku Men jeden z nejsilnějších a nejnezapomenutelnějších kinozážitků roku 2022. Divácky přijatelnější a mému srdci bližší jsou s obdobným tématem pracující Fordova Noční zvířata, která mohu vřele doporučit všem, kterým se snímek líbil. Garlandův Men ode mě dostává poctivou osmdesátku.
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
8.5
Velmi zajímavý horor s ambicemi být filmem roku v této specifické kategorii. Ať už po vizuální či audio stránce s velmi silným soundtrackem, který Vás stejně jako samotný film dočista dostane. Film stojí za to určitě vidět vícekrát než rozluštíte vše, co chtěl režisér říci. Kritizovaná poslední pasáž má i zde své opodstatnění, tak prosím film předem nezavrhujte a vydržte.