Tohle vypadá na pořádný, dokonale politicky nekorektní nářez. Hofmann mě pořádně a mile překvapil, asi se mu zatím nikdo netrefil do figury, a tady to vypadá nadějně. Seriálu bude asi dominovat, tak to snad ustojí bez ztráty kytičky. Čvančarovou nemusím vůbec, těším se na Schmitzera a na Medveckou. A ten Romák, to je pecka! Nechtěl bych být v kůži obyvatel Mostu, to fakt ne.
Tak napodruhé přidávám 20% - je to správně seversky mysteriózní a Lisbeth Salanderová mi čímsi připomíná Sagu Norgrenovou z Mostu (přinejmenším exaktním analytickým myšlením, skvělou pamětí, absencí emocí a přístupem k sexu). Výborné herecké obsazení, výborné převedení literární předlohy do filmové podoby.
Překvapivě dobrý film (bodejť ne, když na Jiráska nastoupila tlupa scénáristů v čele s Jiřím Brdečkou a Otomarem Krejčou) na padesátá léta; Režisér Miloš Makovec vsadil na tři protichůdné herecké charaktery (Gustáv Valach se něco vojáků a zbojníků nahrál, ale pro Stanislava Fišera - hlas Vinetoua - a Vladimíra Hlavatého to byla mimořádná příležitost. Film je hodně "divadelně" pojatý, stojí na prokreslení charaterů, ale nejede po povrchu, takže stojí za shlédnutí.
Pamatujete se na legendární scénku Šimka a Grossmanna: "Vinčenco! Vinčenco Makalúzo!Roko, Roko!" Mario Monicelli se podobně jako celá italská nová vlna objevoval v našich kinech celkem pravidelně (Brancaleonova armáda, Casanova 70) a byly to velměs filmy, na které se dalo dívat. Ani dívka s pistolí nijak nezestárla.
To vážně nejde; fanoušci Lucinky Vondráčkové budou protestovat, ale co v některých pasážích dokázala nahrát, to serval režisérčin diletantismus v dalších pitvořivých scénkách. Ani nápad utrácet za kino, za ty dvě stovky si raději zajděte na Bohemian Rhapsody, to je jiná káva :-(