Pavel Kikinčuk

5.9

Články 7

Franta mimozemšťan moc chlastá. Bláznivá česká novinka ale překvapivě obstojí
Recenze9. 2. 2024

V malebné jihomoravské vesnici Houňovice, kde lidé ukradnou a do šrotu prodají i vesmírný koráb, se odehrává rozverná komediální novinka režiséra Rudolfa Havlíka Franta mimozemšťan. Vesmírný objekt a jeho chapadlatý parazit měli tu smůlu, že ztroskotali zrovna v regionu, jehož občané jen zřídka vystřízliví a po letité koronavirové praxi mají odměřený přístup k fantastickým konspiracím, i když jsou náhodou pravdivé. Za hostitele si marťan vybere místního dobráka a pijana Frantu (Jakub Prachař), v jehož alkoholem nasáklém těle pátrá po chybějící součástce nutné ke kvantovému skoku do mezihvězdného prostoru. A přestože koncept nevyhnutelně trpí nedomyšleností, povídkovým formátem roztaženým na celovečerák i sluníčkovým provedením, kdy tvůrci zjevně odjeli na Moravu především za zábavou, výsledek je v mnoha ohledech snesitelný a ojedinělý.

Houňovická setkání třetího druhu. Komedie Franta mimozemšťan bude nejblbější český hit roku
Filmy21. 11. 2023

Když se soused Franta (Jakub Prachař) začne po kontaktu se zástupcem třetího druhu chovat jako blázen, v provinční vesničce Houňovice to nikomu podezřelé nepřijde. Jeho manželka Božena (Tereza Ramba) a ostatní obyvatelé to připisují alkoholu a pro generála Sokola (Jiří Langmajer) bude pátrání po mimozemském vetřelci v českém zapadákově životní zkouškou. Nová komedie Rudolfa Havlíka Franta mimozemšťan vstoupí do tuzemských kin 8. února 2024 a dá se odhadovat, že nablblejší divácký hit příští rok nedostaneme.

Trailer: Vítejte zpátky v Kameňákově - komediální vesnička dostala vlastní seriál
Seriály5. 2. 2019

Uděláme to takhle - nebudeme navzájem urážet svojí inteligenci. Jste na filmovém webu a co si budeme povídat, na takových obvykle nemají pro Kameňákov příliš velkou slabost (víte jak, moc kritiků se tam během let nepřestěhovalo).

Zdeněk Troška: „Točím obyčejné filmy pro zasmání. Kdo v nich hledá něco jiného, je na omylu.“
Téma7. 3. 2013

Zdeněk Troška uvedl před čtyřmi týdny do kin novou komedii Babovřesky (2013). V ospalém zimním bezčasí snímek zafungoval jako dynamit. A jako červený hadr na novináře, publicisty a další ženy a muže vládnoucí klávesnicemi, kteří by rádi diktovali ten správný vkus. Filmy Zdeňka Trošky mít rádi nemusíte, fakt, že jeho komedie vládnou diváckým žebříčkům, nás nicméně přiměl s režisérem pohovořit.

Zdeněk Troška natočí vesnickou komedii Babovřesky!
Filmy16. 4. 2012

Milovníci sluncesenovské trilogie, těšte se! Scenárista a režisér Zdeněk Troška s kamerou opět vyráží na jihočeskou vesnici, aby vyprávěl o jejích obyvatelích s nadhledem, nadsázkou, ale i nekompromisností. Hlavní role v komedii BABOVŘESKY ANEB Z DOPISU VENKOVSKÉ DRBNY si zahrají Veronika Žilková, Jana Synková, Lucie Vondráčková, Lukáš Langmajer, Pavel Kikinčuk a Martin Kraus. Do kin snímek dorazí v únoru příštího roku.

Okresní přebor hraje 1. ligu! Diváci z něj udělali megahit již první víkend!
Filmy2. 4. 2012

Nová česká komedie režiséra Jana Prušinovského Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka odstartovala za nebývalého zájmu a účasti 116 159 diváků a předvedla tak nejlepší výkon ze všech letošních filmů. Film zároveň mezi českými filmy obsadil i 2. místo v celé historii.

Jan Prušinovský: "Okresní přebor rozšiřuje mytologii seriálu."
Rozhovory23. 3. 2012

Po náhradní vojenské službě začal studovat scenáristiku a dramaturgii na pražské FAMU. Studia ukončil ve třetím ročníku scénářem k filmu František je děvkař, který byl posléze i jeho samostatným režijním debutem (2008). Za svůj školní snímek Nejlepší je pěnivá (2005) získal řadu tuzemských i zahraničních cen. Podílel se na scénáři komedie Karla Janáka Rafťáci (2006) a povídkových Autopohádkách (r. Břetislav Pojar, Libor Pixa, František Váša, Michal Žabka, Jakub Kohák, 2011). Byl asistentem režie na filmu Medvídek (r. Jan Hřebejk, 2007). Je autorem populárního televizního seriálu Okresní přebor (2009). S velkým ohlasem se setkal i jeho televizní film V síti (2011) z cyklu Soukromé pasti s Kryštofem Hádkem, Jaroslavem Pleslem a Pavlou Beretovou v hlavních rolích. Okresní přebor: Poslední zápas Pepika Hnátka (2012) je jeho druhým samostatným celovečerním počinem pro kina. Fandí Slavii Praha a jeho nejoblíbenějším fotbalistou je Ruud Gullit.