„Zlatovlásko, krásko, kdo ví, co bude dál…“ Oblíbenou televizní pohádku Zlatovláska i její nesmrtelné písničky zná asi každý, kdo během Vánoc tráví hodně času u televize. Známý snímek na motivy Karla Jaromíra Erbena s Petrem Štěpánkem a Jorgou Kotrbovou je klasikou, na kterou nedá starší generace dopustit. Jak budou reagovat na novou verzi Zlatovlásky, jejíž natáčení v těchto dnech probíhá?
Články 54
V neděli večer začne na obrazovkách České televize nový seriál To se vysvětlí, soudruzi!, který se bude snažit navázat na divácký úspěch hitu Smysl pro tumor. Žánrově by však nemohly být oba seriály vzdálenější. Po dramedii o rakovině nás totiž čeká ulítlá sci-fi parodie z dob komunismu. A tímto netradičním žánrovým mixem výčet zajímavých informací rozhodně nekončí.
V československém filmu druhé poloviny 20. století můžeme vysledovat řadu proudů či tvůrčích uskupení, jež se od sebe nějakým způsobem odlišovaly. Zatímco 60. léta máme spojená hlavně s uměleckými, poetickými i sociálně kritickými snímky nové vlny, v těch 70. slavily úspěch chytré komedie z pera Ladislava Smoljaka a Zdeňka Svěráka. Byla by však škoda zapomínat na další geniální filmaře, kteří právě v těchto dekádách slavili největší úspěchy.
Česká filmová pohádka Tři oříšky pro Popelku režiséra Václava Vorlíčka z roku 1973 patří mezi jeden z nejoblíbenějších českých počinů tohoto žánru vůbec. Proč je tento snímek tak úspěšný? Co je na něm tak zvláštního, že ho chceme vidět znovu a znovu? A jak se tento obraz pozmění nazíraný feministickou kritickou optikou?
U většiny filmů se přísně dbá na to, aby se náhodou mezi potenciální publikum nedostal spoiler vyzrazující klíčové zápletky či rovnou celý konec. Jsou však snímky, které svými názvy vyústění sdělují naplno. I díky tomu se tak můžeme soustředit spíše na příčiny vyzrazených událostí, které jsou mnohem důležitější.
Asi na žádný český film na letošních Varech nečekalo před velkým sálem Thermalu tolik lidí. A zatím jsem u žádného snímku nezažil tak dlouhý potlesk a vlastně opakované mohutné hlasité potlesky – při uvádění filmu a prezentaci štábu, po všech jejich projevech a poděkováních, při závěrečných titulcích a po jejich skončení. Sci-fi Bod obnovy, která právě vstupuje do široké distribuce, si něčím podmanila publikum.
Filmové pohádky jsou českou specialitou, a jelikož jsou prázdniny a volný čas můžeme trávit za pěkného počasí venku, proč se nevydat po stopách osmi nejoblíbenějších českých pohádek? Milují je velcí i malí, a tak by náš text, který vás zavede na místa, kde tyto legendy vznikaly, mohl posloužit i jako tip na rodinný výlet.
Herec Vladimír Dlouhý od 70. let platil za stálici tuzemské tvorby. Když roku 2010 po nemoci zemřel, zanechal po sobě množství postav, z nichž si nejčastěji připomínáme ty pohádkové. Jak se však vyvíjel jeho herecký obraz a na které role by se nemělo zapomínat?
Koprodukce Československa a Německa slavila v první polovině 80. let řadu úspěchů, na něž se pokouší navázat nová generace tvůrců. Podaří se jim vytvořit stejně populární dílo, jakým byla třeba Arabela? Talentu před kamerou i za ní naštěstí není málo.
Tři oříšky pro Popelku jsme všichni viděli snad stokrát. Oblíbenou pohádku s romantickou hudbou Karla Svobody natočil v koprodukci ČSSR a NDR režisér Václav Vorlíček a snímek zcela právem patří ke klasice české i německé filmové pohádkové tvorby.
Není každý den posvícení... Představujeme nejhorší současné české filmy podle uživatelů Kinoboxu. Vstup jen na vlastní nebezpečí.
Ve čtvrtek začínají dětem velikonoční prázdniny, což znamená jediné – od pátku do pondělí sváteční program na většině televizních stanic. Na výběr budou pohádky, oblíbené komedie, rodinné filmy i filmy pro pamětníky.
Národní filmový archiv po Vorlíčkově Dívce na koštěti (1971) digitálně zrestauroval další památnou československou komedii pozoruhodného tvůrce, snímek Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974). Do vybraných kin se vrátí 7. dubna. Pojďme si pomocí zajímavostí z natáčení tento hvězdně obsazený film připomenout.
O retro dětských seriálech jsme psali již ve dvou článcích, jeden byl věnovaný zahraničním animovaným seriálům a druhý hraným pořadů pro děti v zahraniční produkci. Jelikož je ale česká tvorba pro děti velmi bohatá, nemůžeme vynechat ani tu naši.
Pochází z Vyškova, ale bydlí v Praze na Žižkově. Vystudoval na FAMU dokument u Karla Vachka, později produkoval řadu jeho mimořádných filmů. Na FAMU posledních deset let vyučuje. Je producentem kousavých filmů Roberta Sedláčka Pravidla lži, Největší z Čechů a Rodina je základ státu. Letos v únoru představil svůj nový režijní počin – krátkometrážní Asanaci věnující se pražskému Žižkovu – a nijak nezahálí ani dál. Tlačí k dokončení řadu pozoruhodných filmových projektů.