Sean Baker

6.9

Články 6

Jaké je setkat se s vlastní matkou coby holčičkou? Hvězda evropského filmu v Praze uvedla opomenutý klenot
Recenze1. 12. 2022

Zatím poslední snímek v Cannes oceněné režisérky Céline Sciammy Maminka se v českých kinech prakticky neobjevil. Což překvapí ještě více, uvážíme-li, že byl k vidění na 55. ročníku karlovarského filmového festivalu, takže místní distributoři měli příležitost ho zhlédnout a zakoupit. Minulý týden ho více než rok od premiéry v rámci Festivalu francouzského filmu v Praze uvedla samotná režisérka. Aktuálně lze snímek vidět na platformě Hulu a legálně se dá sehnat i jinými cestami.

Retro recenze: The Florida Project - nejlepší film s dětmi v rolích rozjívených, vulgárních "spratků"?
Recenze11. 7. 2020

PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2018: Pokud vás film The Florida Project (2017), snímek zachycující letní dobrodružství několika dětí na Floridě, podle traileru nezaujme, nenechte se tím, prosím, odradit a i tak si na to zajděte. Přišli byste totiž o opravdu unikátní dílo plné naprosto nepochopitelně skvělých hereckých výkonů, jejichž většinu vám zprostředkují neherci nebo prvoherci. Protože snad jen dvě jména či obličeje vám mají šanci něco říct.

Recenze: Unsane - blázinec, strach a skvělé herecké výkony. Oscarový režisér natočil svůj první horor na mobilní telefon!
Recenze10. 4. 2018

Pokud jste kdy měli nějaké ambice natočit film, už nemáte opravdu žádnou výmluvu na to, proč váš film ještě neexistuje a nespatřil světlo světa. Steven Soderbergh totiž právě pustil do kin Unsane (2018). Snímek, který natočil na iPhone 7 Plus, dal dohromady pomocí několika běžně dostupných mobilních aplikací a při tvorbě si vystačil prakticky jen s pár udělátky na ovládání smart telefonu.

Nevěra jako lék a motel plný zlobivých dětí. Dostanou vás do kina?
Filmy22. 2. 2018

Na programu posledních tuzemských únorových premiér je hned sedm snímků. O diváka usiluje politicky angažovaná novinka Stevena Spielberga (Akta Pentagon) nominovaná na Oscara, motel plný rozjívených dětí s nebývalým hereckým talentem (The Florida Project), Pračlověk (2018) z plastelíny a další zajímavé počiny. Pojďme si je představit.

Slavný herec a netradiční povolání. Vynese mu Oscara?
Rozhovory22. 2. 2018

Na kontě má víc než 100 filmových rolí, tři oscarové nominace a z aktuálního festivalu Berlinale čestného Zlatého medvěda. Willem Dafoe se v českých kinech již dnes představí v roli správce jednoho dost zvláštního motelu. Za The Florida Project (2017) je nominován na Oscara. V následujícím rozhovoru se herec výrazných rysů rozpovídal o tom, jak se mu hrálo s talentovanými dětmi ve snímku, který neměl daleko k dokumentu.

Jubilejní 50. ročník karlovarského festivalu představil držitele cen. Čeští tvůrci mají čtyři sošky.
Festivaly a ceny11. 7. 2015

Na dnešním závěrečném ceremoniálu 50. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary byly předány ceny nejlepším filmům a tvůrcům. Velkou cenu a odměnu 25 tisíc dolarů obdrželi představitelé amerického snímku Bob a stromy (2015). Čeští tvůrci zaznamenali velký úspěch, obdrželi hned čtyři ocenění - v hereckých kategoriích Alena Mihulová (Domácí péče) a Kryštof Hádek (Kobry a užovky), za dokumentární tvorbu Helena Třeštíková (Mallory) a za přínos české kinematografii Iva Janžurová.