V 70. letech Hollywood neměl věhlasnějšího vizionáře než Francise Forda Coppolu, jenž se po uvedení Kmotra (The Godfather) stal režisérem „největšího filmu kinematografie“. Sám sebe chtěl překonat s válečnou Apokalypsou (Apocalypse Now), která víc než filmem o Vietnamu byla dle svého šílenství propadajícího tvůrce Vietnamem samotným. V té době se newyorskému rodákovi fascinovanému futuristickou architekturou v hlavě zrodil námět, který se dnes popisuje jako spojení starověkého Říma s Blade Runnerem. Snímek Megalopolis dostává první krátkou upoutávku po bezmála pětačtyřiceti letech, kdy o něm Coppola začal fantazírovat, a před uvedením na festivalu v Cannes 17. května nám nedává zase tolik indicií. Už z principu však slibuje mnohé, dost možná nesplnitelné věci.
Články 19
Francis Ford Coppola oslavil před pár dny 85. narozeniny. Tuto fázi života velkých umělců často trávíme vzpomínáním a jmenováním jejich největších úspěchů. Americká generace spratků ale nemá na odpočinek ani pomyšlení, jak ostatně vidíme u Scorseseho a Spielberga, kteří by furt něco dělali. Zdálky se přesto poslední roky mohlo zdát, že se Coppola na kinematografii vykašlal a vydělává miliony svým vinařským impériem. To byl ale jen kalkulovaný dlouhý nádech před poslední velkou písní. Dost možná jeho největší. Vysněné Megalopolis nakonec natočil prakticky výhradně z vlastní kapsy, což je u projektu za víc než 100 milionů dolarů bezprecedentní. Čeká nás ale jistě film jako žádný jiný.
Vytrvalostní závodění neboli Adventure Racing není pro otloukánky, ale co pro zatoulané a až za hrob loajální psy? Švéd Mikael Lindnord se s čtyřčlenným týmem roku 2014 v Ekvádoru účastnil jednoho takového závodu, v němž extrémně trénovaný člověk zdolává nevyzpytatelný terén na jízdních kolech, v trvalém poklusu i na kajacích. A nakrmil přitom osamělého psa, jenž na zdánlivě samozřejmý akt dobroty reagoval tak, jak to umí pouze psi. Nehleděl na vlastní zbídačený stav a Mikaelův tým doprovázel džunglí, bahnem i říčními toky až do cíle, který se proměnil v oslavu neuvěřitelného týmového a přátelského svazku. Snímek Nezlomní (Arthur the King) s Markem Wahlbergem přesunul dějiště do Dominikánské republiky, ale spoustu dojemných aspektů nechal na místě a v nastávajícím jarním dusnu publiku nachystal poctivé slzavé osvěžení.
Režiséru Kmotra (The Godfather) či Apokalypsy (1979) Francisu Fordu Coppolovi je 84 let a plní si filmařský sen, s nímž podle všeho usíná od počátku 80. let. Už tehdy hovořil o epickém dramatu Megalopolis odehrávajícím se v kulisách nově vystavěného New Yorku, který v budoucnosti podlehl neznámé katastrofě. Coppola, jenž svůj poslední celovečerní projekt uvedl k nevalnému úspěchu před třinácti lety, si musel Megalopolis sám zafinancovat prodejem výnosné vinice. Během loňska film navzdory zvěstem o zákulisním chaosu dokončil a nyní jej hodlá poslat na květnový festival v Cannes, přičemž na Instagramu zveřejnil první oficiální plakát.
Filmy Francise Forda Coppoly nejsou známé tím, že by vznikaly v klidu. Věčné boje s producenty i s členy štábu u něj byly vždy na denním pořádku a naučili jsme se to tolerovat, protože vzniklé snímky „stály za to“. Jeho chystaný velký návrat s Megalopolis ale přichází v době, kdy nás víc zajímají etické pracovní podmínky filmařů. Coppolovi se pod rukama rozpadá projekt, který financuje kompletně ze svého.
Další střípek do (možná) nekonečné skládačky s názvem Megalopolis zřejmě zapadl na své místo. V prestižních filmových ateliérech v Atlantě bylo totiž otevřeno nové studio, jež by mělo splnit náročné požadavky Francise Forda Coppoly týkající se jeho dlouho připravované epické sci-fi.
Máme začátek měsíce a hned si ho otevřeme náloží zajímavých upoutávek, které by z různých důvodů neměly ujít vaší pozornosti. K obědové pauze ideální výplňovka.
Snímek Megalopolis, který je ve stádiu příprav více než dvacet let, má završit filmovou kariéru jednoho z nejvýraznějších režisérů historie. Francis Ford Coppola nám dal trilogii Kmotr či Apokalypsu a nyní, ve třiaosmdesáti letech, hodlá utratit přes 100 milionů dolarů ze svého, aby konečně vzkřísil svůj vysněný utopický projekt. Ten se má začít natáčet na podzim a už známe první herecké představitele.
Dwaynea Johnsona po boku Vina Diesela už možná nikdy neuvidíme. Do rychlé a zběsilé ságy však nyní míří jiná současná akční hvězda, která by značce mohla přivést nové fanoušky a fanynky.
Pokračování jarního hitu Netflixu zavádí publikum před události prvního filmu, v němž protagonisté prováděli vyloupení kasina v zombíky okupovaném Las Vegas. Nyní se podíváme do Evropy a jsme svědky tří troufalých loupeží, jež se týkají zdánlivě neproniknutelných trezorů od vizionářského zámečníka. A jde o rychlokvašku, kterou si v klidu můžete odpustit.
Přehled toho nejzajímavějšího, co se v říjnu objeví na VOD platformách, zahrnuje hvězdně obsazený thriller, filmový prequel legendárního seriálu, dokument o kultovní rockové kapele, očekávanou epickou sci-fi a mnoho dalších hitů.
Podzim pomalu přichází a Netflix odtajnil své filmové plány na zbytek roku 2021. Diváci a divačky se mohou těšit na Leonarda DiCapria, Jennifer Lawrence, Dwaynea Johnsona, Ryana Reynoldse, prequel Armády mrtvých nebo sváteční Ovečku Shaun.
Respektive ne přímo pokračování, ale prequel, protože Armáda lupičů nás vezme před události původního snímku, přičemž hlavním hrdinou je potrhlý německý kasař Dieter.
Vin Diesel a jeho rodina už jsou zase tady. Zajímá to ale ještě vůbec někoho?
U nás snímek Temný krystal nezaznamenal příliš velký úspěch a znají ho asi jen skuteční milovníci loutkových filmů nebo fanoušci Jima Hensona. V USA ale patří mezi nejoblíbenější snímky 80. let a tak se na pokračování tohoto příběhu čeká již velmi dlouho. Tvůrci seriálu přicházejí s novinkami včetně prvního teaseru.