Už od svého ceněného debutu Voltairova chyba (La Faute à Voltaire, 2000) se Abdellatif Kechiche zaměřuje na problematiku imigrantství a vůbec toho, jak nás v očích ostatních ovlivňuje náš původ. Francouzský režisér, který sám pochází z Tunisu, vedle sebe ve své tvorbě staví „svět imigrantů“ a „svět domácích“, aby zkoumal snahy hlavních postav přejít z prvního tábora do druhého. Vyjímkou není ani historické drama Černá Venuše.
Články 3
Drama Černá Venuše bývá obviňováno z degradace žen. Právě v případě tohoto snímku to ale je velké nedorozumění, neboť ne každý film, který ponižování žen zobrazuje, zároveň ženy skutečně degraduje. Film uvádí Asociace českých filmových klubů.
Otázky o hranici lidské důstojnosti klade francouzský film Černá Venuše, který dnes na projekci v Praze představila Asociace českých filmových klubů. Téměř tříhodinový snímek, který Abdellatif Kechiche natočil v koprodukci s Itálií a Belgií podle osudů skutečné postavy takzvané hotentotské Venuše, uvede do kin 3. listopadu.