Médium

75%

Komentáře a recenze 2

Dle počtu bodů
naineko
naineko
1 552 bodů
7
Opravdu nevím, co s tím. William Gibson je jedním z otců kyberpunku. Píše úsporně a neotřele a spousta jim popularizovaných myšlenek se uskutečňuje. Seriál předlohu jen tupě a otrocky nekopíruje, což je fajn, páč je místo na překvápko. Na druhou stranu syrovost gibsonovských myšlenek je nahrubo přetřena prázdným násilím nebo zasypána tu plytším tu hlubším tlacháním o něčem. Natočené, obsazené a zahrané je to skvěle. Nicméně někde v půli tomu dojde motiv i soudržnost. Koncovka Peripheralu by se obešla bez cliffhangerů a věcicoznámeodvedle. A přitom stačilo jen podržet a nerozmělňovat. Poslední díl je už jen expozicí scén bez větší snahy je nějak provázat do jakékoliv smysluplné posloupnosti. Tak trochu jako Altered Carbon - od prvních dílů "no ty krávo, konečně kybeprunk" po závěrečný nesourodý, uspěchaný vatoid s rádoby překvapením. Aelitina grupa mladých, nahněvaných a rozhořených je pak point sám pro sebe. Obdobný motiv byl jednou z věcí, které v samotném závěru dokonale pohřbily dvě hodiny precizně budovaného nového Blade Runnera. Young adult je zlo a všechny nás pozře. Btw, Gibson píše trilogie, takže to mohl být uzavřený celek a mohli jsme dostat Agency. Potitulková scéna? Proč? Jen pro doplnění přehledu kompletní klišové krmě? Nejlepší potitulkovou scénu předvedl Baz Luhrmann v Moulin Rouge a marná je snaha chtít jej překonat. Tak, teď už snad toho Neuromancera. A trochu pořádně, jo.