Jedno z největších filmových studií světa provádí kroky, jež by z kvalitativního hlediska mohly vyústit v obohacení distribuční nabídky kin. Přední hlavouni Warner Bros. Michael De Luca a Pam Abdy v lednu domlouvali strategické partnerství s Tomem Cruisem, které v případě vysněného scénáře možná zahrne i pokračování úspěšné sci-fi Na hraně zítřka (Edge of Tomorrow). Sám Cruise má však po letité sérii blockbusterů zájem znovu pracovat s autorskými režiséry jako Paul Thomas Anderson, do nichž hodlají Warneři rovněž investovat stamilionové částky. Pod křídly tradiční společnosti, která se před dvěma lety sloučila do konglomerátu Warner Bros. Discovery, by tak teoreticky mohl skončit poslední film Quentina Tarantina The Movie Critic, do něhož chce ikonický tvůrce obsadit i Toma Cruise.
Články 3
Netflix se aktivně zapojuje do šetřicího trendu, který v posledních letech vyvolal řadu kontroverzí především u konkurenčních Warner Bros. Totiž pohřbít už takřka zkompletované filmy, které v postprodukci potkávají zdržení či špatné testovací projekce, a odepsat si tím potenciální propadák z daní. Nově to potkalo sci-fi thriller The Mothership s Halle Berry, který po sérii odkladů končí v trezoru.
Uplynulý rok byl z optimistického a velmi selektivního úhlu pohledu pro Hollywood kvalitní a plný naděje. Do kin se podívala řada povedených filmů a několik z nich, jež nespadají pod žádnou zavedenou sérii a neoprašují starší náměty, dokonce generovalo nečekaně vysoké tržby. Jenže na každého Barbenheimera připadají tři předražené propadáky, průmysl ztratil jistotu v podobě publika lačnícího po komiksových adaptacích, Disney se z továrny na sny definitivně změnil ve fabriku na přešlapy, Warneři zoufale škrtí distribuci ve snaze smazat obří dluhy a streamovací služby si nevedou o nic lépe. Nemluvě o stávkách herců a scenáristů, které výrobu na půl roku pozastavily. Rok 2024 by ovšem mohl poskytnout stabilizaci a rehabilitaci, pokud se šťastně vyplní pár nadcházejících scénářů.