Ratchedová

74%

Zajímavosti 17

  • Mildred Ratchedová byla dříve v každé jiné verzi zobrazována jako asexuální/aromantická misandristka, oproti jejímu lesbickému/bisexuálnímu protějšku, který je předobrazem Sarah Paulsonové, kterou sama herečka ve svém osobním životě také vyměnila za muže, což vedlo mnoho fanoušků seriálu Přelet nad kukaččím hnízdem k přesvědčení, že seriál z postavy sestry Ratchedové udělal spíše Paulsonové sebevložku než pouhé ztvárnění.
  • V románu Kena Keseyho popisuje Ratchedovou "Velká sestra" (jak je později ve svém životě nazývána) podle něj náčelník Bromden: Má hladký, vypočítavý a precizně vyrobený obličej jako drahá dětská panenka, pleť jako smalt tělové barvy, která je směsí bílé a krémové, s dětsky modrýma očima a malým nosem s růžovými nosními dírkami. Jediné rysy, které neodpovídají Ratchedové dokonalému vzhledu, jsou její rty a nehty, které jsou jednak "divně" nebo "legračně" červenooranžové, jako hrot pájky, barva, která vypadá tak horká nebo tak studená, že kdyby se s ní někoho dotkla, nikdo by nedokázal říct, která, a také nošení prsou velikosti R, která jsou popisována buď jako "masivní", nebo "nadměrná", což se zdá být hořké kvůli jejímu velkému obdarování; Ratchedové uniformou je bílý, silně naškrobený oděv zdravotní sestry, který používá, aby co nejlépe zakryla svá nahoře těžká ňadra za účelem skrýt svou ženskost, stejně jako nosí vlasy stažené do drdolu, aby její krása byla přehlédnutelná, také nosí vysoké podpatky a chodí strnule všude, kam přijde, a někdy s sebou nosí proutěnou tašku, v níž jsou pilulky, jehly, dráty a kleště. Pro všechny ostatní je to nevýrazná, ale pohledná žena, která byla krásná v dobách své největší slávy (jak ukazuje toto mladé ztvárnění), ale hlavně je to zastrašující zdravotní sestra, která na své pacienty působí jako zvrácená matka. Sarah Paulsonová však věrně vychází ze ztvárnění Ratchedové (s křestním jménem "Mildred") Milošem Formanem, kterou v roce 1975 hrála Louise Fletcherová; jednoduše proto, že v kanonickém příběhu knihy z roku 1962 není žádná známá nebo talentovaná herečka, která by vypadala tak, jak vypadá původní sestra Ratchedová.
  • Finn Wittrock, který hraje sériového vraha Edmunda Tollesona, řekl, že si vytvořil pečlivě vybraný seznam skladeb, aby se dostal do hlavy své postavy. "Bylo to temné území, ve kterém se musel na chvíli ocitnout," řekl Netflixu. "Vytvořil jsem si playlist, který jsem si pouštěl v autě nebo v přívěsu. "Byla to náhodná kompilace Nine Inch Nails a pak nějaký Beethoven."
  • Sharon Stoneová, která hraje excentrickou dědičku Lenore Osgoodovou, jež má domácího mazlíčka - kapucínskou opici. Není to však její první hollywoodská role. Jmenuje se Pablo a objevil se také ve filmu společnosti Disney Piráti z Karibiku (2003). Sharon pro Cosmopolitan uvedla: "Je tak skvělý a tak chytrý. A tak roztomilý!" Co na ni udělalo největší dojem? "Jeho skutečná schopnost porozumět myšlenkám a pocitům. A jeho herecké schopnosti."
  • Sarah Paulsonová v rozhovoru pro Hollywood Reporter prozradila, že Ryan Murphy měl zájem o Kate Winsletovou pro hlavní roli.
  • Sarah Paulson a Finn Wittrock se znovu setkávají po společném účinkování v seriálu American Horror Story.
  • Umístění exteriérových záběrů státní nemocnice Lucia je v popkultuře již známé, protože se objevilo v hitovém videoklipu Katy Perry "Never Really Over". Místo je známé jako ranč King Gillette ve městě Calabasas v Kalifornii.
  • Státní nemocnice se nachází v Lucii v Kalifornii, nikoli v Salemu v Oregonu, jak je tomu v románu. Salem OR leží v severním Oregonu a Lucia v Kalifornii je 740 mil jižně na pobřeží ve střední Kalifornii. V tomto úvodním díle není jasné, zda se má jednat o stejnou nemocnici, v níž se nachází "Přelet nad Cukrovým hnízdem", nebo o nemocnici, v níž sestra Ratchedová pracovala poprvé. Podle různých vyjádření scénáristů a producentů se zřejmě pro tento seriál mění místo děje z Oregonu do Kalifornie a má jít o stejnou nemocnici, kde se odehrává děj románu o 15 let později.
  • Spoluautor Evan Romansky napsal scénář pilotního dílu během studií na univerzitě. Romanskému se brzy podařilo získat zastoupení, což vedlo k tomu, že se scénář brzy dostal do rukou Ryana Murphyho, který se projektu rychle ujal jako producent a showrunner.
  • Úvodní hudební téma je zkrácenou verzí Danse macabre, op. 40. Jedná se o tónovou báseň pro orchestr, kterou v roce 1874 napsal francouzský skladatel Camille Saint-Saëns. Stejná hudba je použita také v úvodních titulcích britského seriálu Jonathan Creek (1997).
  • Podle Louise Fletcherové, která ve filmu ztvárnila sestru Ratchedovou, si postava vytvořila účes ve stylu 40. let, aby znázornila, že se zasekla v době. Seriál se zde odehrává v roce 1947 a představuje příběh vzniku Ratchedové.
  • Michael Douglas a Saul Zaentz byli producenty filmu Přelet nad kukaččím hnízdem (1975); v tomto seriálu Douglas působí jako výkonný producent a Paul Zaentz (synovec Saula Zaentze) jako producent.
  • V celém seriálu jsou použity hudební motivy ze soundtracků skladatele Bernarda Herrmanna, včetně úryvků ze soundtracků k filmům Vertigo (1958), Na sever severozápadní linkou (1959) a Mys hrůzy (1962). Psycho, stejně jako např.
  • Mildred Ratchedové by v tomto seriálu mohlo být kolem 24 let, Sarah Paulsonové, která postavu hraje, je 45 let a zdá se, že Ratchedovou hraje starší než 24 let, ale věk postavy není v příběhu z roku 1947 nikdy upřesněn. Ironií osudu je, že Louise Fletcherová byla jen o čtyři roky mladší než Sarah Paulsonová, když slavně ztvárnila Ratchedovou ve středním věku (pravděpodobně kolem padesátky) ve filmu Miloše Formana Přelet nad kukaččím hnízdem, v němž se film odehrává dvacet osm let po seriálu v roce 1975.
  • Když Sarah Paulson slyšela Rosannu Arquette v médiích mluvit o tom, že poté, co odsoudila Harveyho Weinsteina, v branži příliš nepracovala, kontaktovala ji a nabídla jí roli.
  • Murphy prozradil, že pro sestru Ratchedovou naplánoval čtyři sezóny, v nichž by se každou sezónu postavila jinému mužskému protivníkovi, přičemž čtvrtá a poslední sezóna by do příběhu zakomponovala film Přelet nad kukaččím hnízdem.
  • Murphy používá barvy v kostýmech a kulisách, aby znázornil témata: Žlutá barva představuje podvod, modrá neutrálnost, červená hříšnost, bílá čistotu a zelená upřímnost. Někdy kostýmy jemně mění odstín, když jedno téma přechází v druhé.