U Zlaté rukavice

69%

Komentáře a recenze 15

3.5
S tímto filmem mám jeden zásadní problém a proto je mé hodnocení takové jaké je. Tím problémem je výborná technická stránka. Ten film díky svému zpracování nabízí opravdu intenzivní divácky prožitek na který jsem nebyl a nebudu připravený. Je to tak reálně odporné, že se mi na to nechtělo ani dívat. Takže tentokrát je spíše můj problém, než problém filmu a jeho kvalit.
8 671 bodů
2
Nudné, prvoplánové a ploché čumění na ošklivce, co chlastá a občas zabijí tlusté kurvy. A ačkoliv mám filmové násilí rád, protože je to vizuálně pestré, tak tenhle film se tomu poměrně vyhýbá. Srovnávat tohle s Trierovým Jackem je zcela mimo. Ten byl mnohem explicitnější i hlubším filmem. Fatih Akin jenom nudil. 1/5 za dvě vtipný scény, které dohromady mají tak 2 minuty. Jeden byl přípitek: "Jsou přesně tři důvody, proč člověk pije. Za prvé: aby zapomněl na něco špatného. Za druhé: aby oslavil něco pěkného. A za třetí: Aby se něco dělo, když se nic neděje. HAHAHA! Smrt všem kurvám, které neroztáhnou nohy!
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
10
Ani nevíte jak tady Špritzi Hoňkovi dobře rozumím, koho by bavilo mrdat ty hnusné šlápoty, s třemi páry bradavic, ošicenou skoliózou, skleněným okem a jen jedným zubem.Můj nový hrdina není Iron Golem, ale Franz Hoňka! Já jsem se u toho nadmíru bavil, nechápu nálepku hororu. Klidně pozvěte celou rodinku se třema harantama, a užijete si to víc než Bibi Bloksberg. Mě ten slizkej kluk nemytí přišel tak milý a vtipný. Jeho kulišácký pohled a nevinný úsměv mi jen zahřálo na šulínku. Ještě k tomu je tak romantický a šarmantný.. jako sexuální pomůcku nechá použít nakouslej vídenskej bratwurst do prdele, a ještě si chutně kousne do šlichty, a potichoučku se otočí k zády postele, a ani u toho nevydá ani prd. No, takových chlapů je na světě málo! Německej Džek Rozparovač se mi zazdíval možná i trochu více, než Ted Kapuca, nebo Henry. Nejvíc mě asi rozmrdalo, když do šachty s mrtvolami pověsil voňavý papírový stromeček. Romantik.🎵 Einmal um die ganze Welt und die Taschen voller Geld 🎵 ❤
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7.5
Kdyby mohl být film jako koncept viditelně špinavý a páchnoucí, pravděpodobně by měl tuto podobu. U Zlaté rukavice svým způsobem trochu připomíná Lars von Trierův poslední film Jack staví dům, akorát je to autentičtější, méně sentimentální a více při zemi. I tak se ale jedná o velice naturalistické vyobrazení poněkud excesivního násilí, nechutných sexuálních hrátek a zabřednutí do mysli individua, oproti kterému i takový Glum vypadá jako sexy alfa samec. Film se snaží svým hlavním "hrdinou" diváka co nejvíce odpudit, což se mu vskutku daří na jedničku. Zároveň se ale snaží diváka seznámit s jeho motivy, minulostí a strastmi, díky čemuž ho divák sice nebude litovat, ale aspoň ho bude do určité míry chápat. Je to dobrá ukázka toho, kam až může lidská bytost klesnout, propadne-li alkoholismu a pocitu méněcennosti. Až na úplné dno. Je trochu škoda, že film je to v určité míře poněkud suchý a bez většího emocionálnějšího náboje, na druhou stranu je ale hlavní postavou cáklý sériový vrah, tudíž kdo ví, zda by to ve výsledku nebylo spíše kontraproduktivní. Jo, a děkuji filmu, že díky němu nějakou dobu nebudu moct jíst párky.
Kverulant
Kverulant
222 bodů
9
Velmi působivý film, intenzivní zážitek ze světa spodiny.
Matyesak
Matyesak
96 bodů
9
Spousta filmů hned na začátku, na plakátech nebo kdekoliv jinde hned na první dobrou několikrát zdůrazňuje, že je podle skutečných událostí. Co si budeme, většinou je to jen z toho důvodu, aby diváka zaujali tématem a vzbudili v něm pocit naléhavosti a autenticity. A pak jsou tady filmy jako U Zlaté rukavice. Film, pojednávající o osudech dobrého souseda Honky. Pan Honka má rád šnaps, svůj útulný podkrovní byt a tuze rád chodí za přáteli do oblíbené krčmy U Zlaté rukavice. A tu a tam, když je nálada a čas, si zateplí stěny torzy uštěpačných lehkých německých děv. To víte, v sedmdesátkách bývávaly zimy, ne jak dneska. A v závěrečných titulcích vám Akin jen tak mimochodem řekne, že je to vlastně celý pravda. Tečka. Akin si byl totiž moc dobře vědom, že biják U Zlaté rukavice nálepku "podle skutečné události" nepotřebuje (ačkoliv ji má). Sází totiž na úplně jinou notu. Atmosféra zde totiž stříká na všechny strany, stejně jako další tělesné tekutiny, a musím se přiznat, dlouho jsem neviděl film, při jehož sledování bych si musel otevřít okno, protože takříkajíc smrděl jak bolavá noha. Toho dosahuje mistrovskou prací s kamerou, kdy vy víte, že se tam někde děje něco divného, ale film vám to většinou neukáže a nechá spíše na vaší zvrácený fantazii si domyslet, co Honka s tím párkem dělá. Přiznám se bez mučení, že jméno představitele hlavní role jsem slyšel poprvé v životě, ale hned po prvních minutách jsem mu všechno žral i s navijákem. Klobouček. Ostatní herecké výkony byly taky nadprůměrné a to tak, že i když byste za normálních okolností přáli té starší alkoholičce, co si k Honkovi dojde pro zuby, přáli jen to nejhorší, v kontextu filmu mi ji bylo srdečně líto.  Vše okořeňte božským hlasem českého slavíka a máte na obrazovce vizuální smrad, z něhož se vám bude obracet morální žaludek. Obzvlášť při vědomí toho, že je to podle skutečných událostí.