Let 42

41%

Zajímavosti 18

  • Letušky společnosti "International Airlines" mají během letu stále na hlavě uniformní čepice, během letu si letušky nenechávají čepice na hlavě, nosí je pouze při nástupu a výstupu.
  • Mladý Nigel Sheffield by jako britský radista v roce 1940 nikdy nevyslovil slovo "charade" jako "charaid". V americkém jazyce se toto slovo vyslovuje jako "charaid", ale v Británii se tehdy stejně jako dnes slovo charade vyslovovalo jako "cha-rard".
  • Na konci filmu se letadlo vynoří z víru, vrátí se do současnosti a okamžitě se spojí s řízením letového provozu a požádá o nouzové přistání v Berlíně. Když však letadlo "zmizelo", posádka byla stále v kontaktu s Ganderovým střediskem v Kanadě a měla letový plán na londýnské Heathrow. Zdá se, že německého dispečera vůbec nezaskočilo, že se letadlo objevilo z ničeho nic stovky kilometrů od zamýšleného cíle.
  • Různé hlouposti: Na obalu obou verzí filmu je zobrazen Boeing 747, který se ve filmu nikdy neobjeví. Původní název "Let 1942" naznačuje, že se film odehrává o dva roky později, než je tomu ve skutečnosti. A konečně, obálka "Flight World War II" naznačuje, že ve filmu hrají roli američtí pěšáci (alespoň z období 2. světové války), což se neděje.
  • Při přistání se zdá, že letadlo téměř současně klesá na hlavní a příďový podvozek. I při nouzovém přistání by mezi kontaktem hlavního a příďového podvozku se zemí uplynulo několik sekund. Přistání podle obrázku by pravděpodobně způsobilo vážné poškození draku letadla.
  • V 74. minutě má pilot směšný britský přízvuk, který je typický pro americké herce, kteří se snaží hrát s britským přízvukem.
  • Na konci filmu letadlo údajně přistává v Berlíně. Letiště v úvodních záběrech se však zjevně nachází v Kanadě (pravděpodobně ve Vancouveru), vzhledem k přítomnosti letounu WestJet 737 a turbovrtulového letounu Saab společnosti Pacific Coastal, jakož i kanadské vlajce vlající z budovy terminálu.
  • Rozložení kokpitu a přístrojů ve filmu 757 se téměř vůbec nepodobá skutečnému letadlu. Vzhledem k tomu, že 757 je v provozu od počátku 80. let, mělo by být docela snadné tuto konstrukční úpravu provést.
  • Civilní letadla nemají na palubě radarové jednotky, které by snímaly ostatní letový provoz. Mají meteorologický radar v přídi letadla, který dokáže snímat zhruba 60° úhel a hledat srážky. Existuje jednotka zvaná TCAS (Traffic Alert and Collision Avoidance System), která dokáže detekovat blízká letadla, ale není to skenovací radarová jednotka a závisí na tom, zda má jiné letadlo na palubě radarový odpovídač.
  • První let Me 262 se uskutečnil až 18. dubna 1941, a to bez proudových motorů, místo toho byl použit klasický pístový motor pohánějící vrtuli. První boj s instalovanými pouze proudovými motory se uskutečnil 18. července 1942. Operační nasazení začalo 19. dubna 1944. Raketa vzduch-vzduch R4M byla navržena a vyrobena až v roce 1944.
  • Hector se za letu drží podvozku, což je nemožné, protože cestovní rychlost Boeingu 757 je více než 500 km/h.
  • Německý proudový Me 262 používal kanon MK 108, který střílel projektily ráže 30-90 GRB mm, někdy i výbušné. Když je druhý pilot postřelen, jeho zranění je typické pro střelné zranění. Ve skutečnosti by byl člověk zasažený střelou takovéto velké ráže pravděpodobně téměř roztržen vejpůl a okamžitě by zemřel.
  • Když se kapitán Strong objeví v kabině ve 49. minutě, aby cestujícím vysvětlil situaci, vidíme jen asi 20 cestujících (ve skutečnosti vidíme v celém filmu jen jednu jedinou skupinu cestujících, z nichž někteří jsou důležití pro děj, jiní ne). Komerční Boeing 757 jakékoli odvozeniny přepravuje minimálně 170 cestujících. Je směšné si myslet, že by komerční letadlo přepravovalo méně než 20 cestujících, kteří by se tísnili v jedné kabině.
  • Na začátku filmu, když zjistí, že na radaru není žádný jiný provoz, se kapitán rozhodne "udělat smyčku", aby zjistil, jestli se něco neobjeví. Zaprvé, "loop" v letadle je pohyb o 360 stupňů ve vertikální rovině, což se v dopravním letadle nikdy nedělá... myslel tím zatáčku. Za druhé zahájili manévr zatlačením na řídicí třmeny dopředu, čímž by zahájili klesání. V zatáčce se normálně klesá, pokud se nepovolí zpětný pohyb na řídicím třmenu, aby se udržel vztlak.
  • Zdá se, že se jedná o stejný film, který nese název "Flight World War II". Je možné, že byl znovu vydán pod novým názvem.
  • První let Me 262 s 12válcovými pístovými motory se uskutečnil až 8. dubna 1941, tedy několik měsíců po uvedení filmu. Proudový motor byl dodán až v listopadu 1941. Hitler chtěl bombardéry, ne stíhačky, takže tento letoun byl do konce války k dispozici jen v omezeném počtu v jakémkoli modelu. Chuck Yeager, nyní GEN(RET), sestřelil jedno letadlo se svým P51 Mustang.
  • Dva vojáci americké armády v táborové uniformě Army Combat Uniform mají na levém rameni nášivku s modrým polem a vlajkou vlající dopředu. Ve skutečnosti se vlajka nosí na pravém rameni s obráceným polem, aby vlála vpřed.
  • Střely vzduch-země (land mattress), vzduch-vzduch (R4M) a stíhačky Luftwaffe v té době skutečně existovaly, byly testovány nebo se stavěly v průběhu několika let od data, kdy se příběh odehrává.