Rychle a zběsile 10

64%

Komentáře a recenze 50

30 118 bodů
6
Vlastně ani nevím, co k tomuto zmatku říct. Když jdu na FaF vím, že mě čeká přepálená akce.. to se dělo i tentokrát a z počátku mě to i bavilo.. bohužel se to začalo postupně měnit v totální digibordel. Scénář je založený na rodině.. proč ne.. ale je zde snad 10 klišé na minutu filmu. Hodně záporně hodnotím hlavního záporáka a těžko už uvidím v jiných rolích Jasona Momou tak jako dřív..
22 290 bodů
7
Upřímně už to na mě bylo poslední dva díly trochu úmorné, ale "první desítka" mě zvládla udržet po celých 141 minut, řetěz začal padat až v poslední třetině. Ději prospívá, že se soustředí na Diesela, takže výsledek nepůsobí tak zahlceně. Je to přesně tím, čím to chce být, a já to respektuju.
9 364 bodů
4
Po desáté s Rychle a zběsile a pořád ne naposledy. Předchozí díl byl dno, které selhávalo naprosto ve všem a navazující Fast X jakožto první polovina velkého vyvrcholení značky je sice lepší, ale pořád platí za skoro nedůstojný film celé série.. Přiznám se, že jsem měl kdysi F&F rád a byly časy, kde jsem si je moc rád všechny dokola připomínal. Líbilo se mi, jak nakládali s auty i jak postupně přerostli ve větší akčnější příběh, ve kterém se hrálo o úplně jiné ceny.. Problém nastal s odchodem Paul Walker coby Bryana, který byl a bude tím srdíčkem série, na němž to stálo a taky mojí nejoblíbenější postavou. Jenže všichni si po jeho smrti asi vzali značku za hercův odkaz, a tak jsou až nepříčetní a točí pro něj další a další díly. Vrcholem zůstává nepřekonatelný pátý film a Fast X na tom nic nemění.. Produkční peklo, ve kterém Diesel se svým naprosto vymyšleným egem vyházel režiséry, kteří za něco stáli a nakonec už i herce. A každá nová tvář v posledních dvou dílech je čirá tragédie zajíždějící do pořád stejných přehrávajících a otravných kolejí.. Fast X se tentokrát vrací do minulosti, konkrétně k nejlepšímu pátému dílu, na nějž se snaží příběhem navázat (naštěstí ho nijak nešpiní) a podobně jako v sedmém a devátém díle se chce Domově rodině někdo pomstít. Tentokrát je to syn Hernana Reyese, nepříliš charakterního záporáka z pátého dílu, jménem Dante v podání Jasona Momoy, který pořád těží z velké slávy Hry o Trůny na níž má postavenou jeho solidně vypadající kariéru. Jenže samotný Momoa je podle mě výplod menšinových kvót a jinak má k dobrému herectví daleko. Tady neustále přehrává v té nejvíc vděčné roli, co mohl dostat a stejně se na to nedá dívat.. Je to vhodný konkurent vůči týmu okolo Dominica Toretta? Ano, jelikož oba střetem svých eg mohou nastolit rovnováhu a vynulovat se.. Fast X je docela zajímavé v rozhodnutí rozdrolit velké množství postav na svoje mini příběhy, z nichž každý má co nabídnout, ačkoli to někdy nedává úplně smysl a v jistých chvílích jsou tvůrčí snahou úplně nepochopitelně upřednostněny... Vin Diesel ví, co fanoušci chtějí - jeho stříkající ego zářící v nejlepším akčním filmu všech dob! I proto do svého Doma obtiskl tolik emotivně nostalgických promluv, které dělají z celého Fast X neskutečný doják a nutí diváka vzpomínat, kam se série za 22 let své existence posunula.. A já vám to povím! Vin Diesel ji zabil. Nejen, že vůbec neumí hrát, ale nejhorší je se ještě tvářit, jak charakterní to je herec. Pokud si někdo myslí, jak meta to je, jak dementní zábava je schválně vyhoněna do absurdna a celé to je záměr tvůrců, tak to si ze mě snad děláte legraci a vnitřně vás desáté (!) Rychle a zběsile tak poznamenalo, že setkání s kterýmkoli jiným akčním blockbusterem je film roku.. Ne, nesmírně utahaná záležitost, kde se lidi honí v autech, hází po sobě bombou, jen aby nezničili Vatikán a já už na to nemám.. Všichni, kdo něco znamenali už ve značce nejsou - Statham, The Rock a bez ohledu, jak je Vin Diesel veřejně na sítích ukecává, už dávno šli dělat něco jiného a škoda, že to Charlize Theron ještě nepochopila.. Naprostá zoufalost celého týmu v přepálené rodinné tragédii na kolečkách. Ale jo, je to stylem a motivy tak na úrovni Mission Impossible, kterou se už dobrou řadu dílů snaží napodobit, jen pokud myslíte ten hongkongský akčňák z sedmdesátek, to je tak adekvátní konkurence.. Po celé dvě a půl hodiny jsem doufal, kdy to skončí a čekal na camea. Příští rok dorazí 11 film (přece jedenáct je nejvíc symbolické číslo na finále) a tohle jednou pro vždy skončí, ti herci budou prosit, aby je už nikdo se sérií neobtěžoval a já při rewatchi pokaždé skončím maximálně u osmičky, zbytek je ztráta času.. 40%
8 634 bodů
3
Je zajímavé sledovat, jak mnozí, kteří nebyli s devítkou spokojeni, jsou nyní pozitivněji naladěni, ačkoliv se o žádný kvalitativní vzestup nejedná - naopak je to v mnohém ještě horší film: Desítka je totiž narativně hůře vystavěná (viz. ty flashbacky), má velmi špatně natočené boje na blízko (špatná choreografie a zběsilý střih, což je minimálně po úspěchu prvních Kingsmanů a John Wicka pod standardem - viz. Nobody, Extraction, Anna, Kate, Hardcore Henry) a řada scén se odehrává v hnusných a uzavřených studiových setech (laboratoř) nebo kompletně digitálním prostoru (Alan Ritchson a Brie Larson mezi obrazovkami), což kontrastuje s jinými scénami, které se poctivě odehrávají na reálných místech (viz. naháněčka s bombou v Římě). Devítka v tomto směru ještě byla konzistentní. Sice je to furt sračka, ale poctivěji udělaná, což od filmů s takovými rozpočty očekáváme (desátý díl je mimochodem ten nejdražší, 8. nejdražší film historie: 340 mega). Na druhou stranu lze říci, že tato levnost hezky souzní s takto pokleslou látkou. Pokud však série hodlá rezignovat pod dosud drženou úroveň, tak se obávám, že na další díly nebude třeba chodit do kina, protože spektákl by stále přítomnou doménou, kvůli níž to kino mělo smysl. Jak už jsem ale říkal, desátý díl stále obsahuje i prakticky zhotovovanou akci jak lze vidět v behind the scenes a Dieselovo sjíždění přehrady, ač celé CGI, tak dostatečně kvalitně zhotovené na to, abych to byl schopen považovat za spektákl. Desítce se však navzdory kazům podařilo vyzískat větší diváckou shovívavost (hodnocení F9 zde momentálně na 42%). Řekl bych, že je to velmi dáno novým záporákem, jehož zde Jason Momoa ztvárňuje jako jakéhosi teplého Jokera (který kupříkladu lakuje nehty mrtvolám, nebo se představu způsobem: "I'm Dante. Enchanté"), což je sice vtipné, ale samoúčelné, protože tvůrci pouze chtěli, aby byl tento záporák výrazný a pamětihodný, ale nedali tomu žádné opodstatnění (vím, že tahle série rezignuje na logiku, což ji v jistých bodech sérii dobře slouží, ale v jistých ji to zase shazuje). Pokud byl Dante takový vždy, neodpovídá tomu ve svým flashbacích. Pokud se zcvokl až poté, co mu v závěru pátého dílu udělala family, tak tomu zas neodpovídá jeho temperamentní povznesenost a nevázanost. Podle mě ho tvůrci měli vykreslit šíleného i ve flashbacích anebo jeho motivaci neroubovat na to, že kdysi udělala family. Klidně by mohl na scénu naběhnout jako cvok, který se prostě baví tím, co dělá, je v tom dobrý a chce změřit síly s legendou, kterou je Dominic Torreto. Momoův záporák, Dante, každopádně vnáší do série silný parodický nádech (byl však přítomný i v devítce), který působí uvědoměle vzhledem k tomu, v čem hraje a kontrastuje s Dieselovou naprostou neuvědomělostí. Lidé jsou již z Dieselovo převážnosti otráveni, avšak struktura tohoto dílu Diesela separuje od zbytku jeho family, což způsobilo, že ostatní postavy můžou rovněž dělat out of context šaškárny (ghetto magician) jak ze Scary Movie, jelikož nemusí prokazovat vážnost nabubřelému egu Vina Diesela. Tyto aspekty činí desítku snesitelnější v očích diváků. Já však považuji Dieselovu neuvědomělou převážnělost a egoismus jako jeden ze dvou hlavních humorných aspektů celé série. Duo Gibson/Ludacris má být humorným prvkem série, ale vtipné nebývá, protože tyto filmy většinou nebývají vtipné tehdy, když se vtipné být snaží. Divák se nemá smát s těmito filmy - má se smát jim! Dle mého existuje jistá setrvačnost diváckého uvědomění. Od Šestky je už úplná píčovina, ale mainstream ji stále mohl vnímat jako dobrý akčňák. Sedmička ale mainstream zmátla svým loučením se s Paulem Walkerem, načež si mysleli, že tato série má mít jakési "srdíčko". Osmička se ještě svezla na popularitě, ale po poměrně otravném spin-offu Hobbs and Shaw to už Devítka odnesla navzdory tomu, že svou okázalou uvědomělostí (Romanova nesmrtelnost nebo let do vesmíru) vyšlapala cestu Desítce, která je mainstreamem přijímána zase poměrně dobře. Každopádně - smát se Dieselovo neuvědomělosti je minimálně pro mě velmi divácky vděčný aspekt série. Diváci tohle ale ani u desátého dílu stále nechápou. Chtějí, aby herci věděli v čem hrají, dělali jim uvědoměle zábavu a všichni se tak mohli smát společně jako... jako jedna velká rodina. Avšak já se nejvíc smál u toho, jak Diesel vjede do jeřábu - jak vahou své osobnosti udrží auto na silnici, ačkoli ostatní auta smete tlaková vlna - jak řekne záporákovi, aby zavěsil první - jak zvedne/obrátí převrácené auto (je to silný man) opět na kole a pošle ho driftující proti nepřátelům - jak přistane z letadla na dálnici - jak strhne ty dvě helikoptéry, protože má pod kapotou třeba 5000 koní - a jak na konci sjede tu přehradu. Mimo Dieselovo sekvence musím ještě vyzdvihnout obětování (jinak řečeno jako vystoupení z Dieselova stínu) Johna Ceny, které vůbec nedávalo smysl, jelikož mu synovec zrovna před chvilkou spravil ta děla, které měl k autu přimontované. Mohl z nich proti nepřátelům vystřelit a nemusel se takhle zbytečně zabíjet :D
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
7
Polepšení oproti poslední pandemické štaci? Jednoznačně. K návratu na vrchol má ale desítka pořád daleko. Příběh soustředící se na jednu postavy je sice z hlediska přehledné struktury správný, ale Diesel tím svým namachrovaným mudrováním už jen otravuje a prakticky nic z toho, co vypustí, nelze brát vážně (a problém je, že většina jeho scén je koncipovaná tak, že vážné být mají). Kde naopak desítka boduje je Momoův záporák (křížence Jokera a Jacka Sparrowa si vychutnal přímo královsky), kontaktní souboje jsou fajn a demolice s bombou sympaticky připomene pětku (která je naopak až přespříliš v úvodu recyklovaná). Další oživená postava už nudí, Brianovo (Paul Walker) násilné vystrčení z příběhu pak přímo otravuje (ta postava by NIKDY ostatní takhle nenechala na holičkách). Téměř seriálové nablblý cliffhanger každopádně v dobrém slova smyslu pobavil. To je ta správná přepálená konina, kvůli které se fanoušek těší na další díl. Jen by v něm bylo fajn méně vážného Diesela, který se tu jako jediný tváří, že točí umění. A vůbec to se zbytkem neladí.
blazma
blazma
4 928 bodů
2
Hned na začátek bych rád řekl, že jsem neměl žádná očekávání a po posledních 3 nebo 4 dílech, kdy to byla jenom fantasmagorie, tak ani zde nebudu moc koukat na příběh. Film jde ve šlépějích posledních dílů. Popírá fyziku, gravitaci a všechno možné. Je to prostě akční blbůstka, ale baví to. Jakože fakt mě to bavilo. Možná až moc tlačí na emoce, kde v každé druhé scéně chtějí ukázat emoce a tlačit na to že rodina je vše. To se dá pochopit. Hezky to pro mě vyvažuje Jason Momoa jako záporák. Ten se mi v té roli fakt líbí, měl jsem z něho pocit, že si roli užívá. Jako asi si nemusíme nic nalhávat, nejspíš se inspirovali Jokerem z komiksů, protože to je prostě šílený záporák. Celkově do poslední scény jsem byl ochotný tomu dát na 7 z 10. Jenže pak přišla poslední scéna, která mě fakt přesvědčila o tom, že chcou z toho jen vytlačit prachy a vůbec neberou ohledy na to co vybudovali v předchozích filmech. Ta poslední scéna to mé hodnocení shodila z původních 7 na takových 2 z 10. Bavilo mě to, jenže je to série 10 filmů a oni každým filmem jakoby popíraly všechny předešlé a to je pro mě špatně.
slord
slord
3 832 bodů
8
Po nevýraznej, nudnej a nezábavnej deviatke, ktorá mi nespravila dobre som už túto sériu zatratil a ďalšie filmy ma nezaujímali, avšak na moje počudovanie desiatka toto všetko napravila a spravilo mi to radosť. Je to možno blbé a prehnané, ale s veľkou mierou zábavnosti a uvedomelosti, kde všetci (okrem Diesela) vedia akú vtákovinu točia a užívajú si to. A k tomu je tu predstavený najlepší záporák série s tvárou Jasona Momou, ktorý je utrhnutý z reťaze a nikdy som nevedel čo od neho čakať, a keď je na scéne s extra vážnym Dieselom, tak je to dokonalosť. Takisto ma bavila akcia, ktorá mala nápady a dobre sa na ňu pozeralo, a aj keď občas tam to cgi nebolo najlepšie, tak mi to ani neprekážalo. Film sleduje vlastne štyri linky, kde ma najmenej bavila asi tá Roman a spol., kde mi prišlo, že je to taký sled scénok, kde som občas nevedel čo sa deje, ale stále to nebolo nič čo by mi extra vadilo, lebo film má také tempo, že nie je čas na to sa začať nudiť, keď sa zdá, že to hrozí, začne sa hneď niečo diať. Správne blbá zábava, ktorá si je vedomá toho čím je a vyvolala vo mne úsmev na tvári, ktorý do konca nezmizol, nech už je tu ďalší diel. 8/10
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
8
Toto bolo naozaj veľmi hlúpe a nezmyselné ale bavil som sa, a to hrozne. Vôbec som sa nenudil pretože akcie je tam film naplnený až po končeky vlasov a vtipov je tam viac než dosť. Škoda že som na to nešiel do kina pretože to by bol tak 10 krát väčší zážitok ale aj tak to bol totálny úlet. Minulí diel takzvaný F9 som chvalabohu nevidel pretože ako som počul tak to bolo hrozné ale aj tak môžem povedať že je to obrovské zlepšenie oproti dielom predtým. HODNOTENIE: 8/10
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
10
Tohle je prostě nejambicioznější zakončení ságy od Infinity War a Endgame a Fast X končí největším filmovým cliffhangerem od Thanosova lusknutí. Je to naprosto stupidně geniální a já chci víc a chci to hned! Dejte mi další díl! Protože čekání na pokračování bude nekonečný. Abych se přiznal málem jsem v kině vypustil duši a umřel smíchy. Prostě jsem se extrémně bavil. Tohle je jednoznačně nejlepší díl za dlouho dobu a po nejslabší devítce se tu nabral druhý dech na finále. Vím, že poslední dobou nedávám moc často do recenzí číselné hodnocení, protože mi to přijde hloupoučký, ale desátý díl Fast Ságy, Fast X si prostě nezaslouží nic jiného, než upřímných a nefalšovaných 10/10. PS.: Lidi by měli pochopit, že ty filmy jsou delaný, aby jste se smáli tomu filmu a ne s ním. (Tady máte tak 10 pomrknutí do kamery)
  • Přestřelenost
  • Dante
  • Absurdita