Expedice: Džungle

64%

Komentáře a recenze 18

8
V roce 2003 do kin dorazili první Piráti z Karibiku. Disney tehdy vzal jednu atrakci z Disneylandu a zpracoval dle ní velkolepý dobrodružný film, který odstartoval úspěšnou franšízu, která se již brzy dočká 6. filmu. O něco podobného se v roce 2015 Disney pokusil se snímkem Tomorrowland, nová franšíza z toho ovšem nebyla. Nově ovšem Disney zkusil zpracovat další atrakci z Disneylandu, tentokráte Jungle Cruise. Tahle atrakce je součásti Disneylandu již od roku 1955 a Disney zpracování téhle atrakce do filmu nepodcenil. Což dokazuje i angažování Dwayna Johnsona a Emily Blunt do hlavních rolí a též vysoký rozpočet ve výši 200 milionů dolarů. Stačilo toto vše ovšem k tomu, aby filmové Jungle Cruise AKA Expedice: Džungle skutečně fungovalo? Povedlo se to. Rozhodně ne tím způsobem, že by z Expedice: Džungle byla nová dobrodružná klasická pecka kráčejících ve stopách Indiana Jonese, Mumie z roku 1999 či právě Pirátů z Karibiku. Přesto je na tom filmu jednoduše mnoho dobrého. Je to ideální dobrodružná podívaná pro celou rodinu, která dostatečně zabaví dětské diváky i jejich rodiče. Hlavní herecká dvojice Dwayne Johnson a Emily Blunt je naprosto skvělá a mají naprosto výtečnou chemii. Je na tom vidět výrazný rozpočet, triky a výprava rozhodně neurazí. Je to ideální zábavný blockbuster, kde Dwayne Johnson nadále hraje v poloze, která mu vyhovuje a především za ním stojí velmi šikovný režisér Jaume Collet- Serra. Opravdu nejde o rovného soupeře libovolnému Indianu Jonesovi či právě Mumii Stephena Sommerse, přesto alespoň částečně se v pár momentech ten feeling dokáže objevit. V Expedici: Džungle se dokáže kombinovat akce, romance i humor. Johnson a Blunt vedle jsou sebe jsou skvěle sehraná dvojka, Jack Whitehall je fajn humorným odlehčením do party a Jesse Plemons si roli záporného německého aristokrata Joachima očividně užívá a mnoho momentů si krade pro sebe. V menší roličce je velmi zábavný i Paul Giamatti, zas tak výrazný prostor ovšem ve finále nemá. Pořád se tam něco děje, scénář trojice Glenn Ficarra, John Requa a Michael Green dokáže přijít nejen s povedenými dialogovými výměnami, ale též skutečně solidním dobrodružstvím. Ve finiši je ovšem u Expedice: Džungle nejspíš zábavnější první a přízemnější polovina. Ve druhé polovině začne přibývat překážek džungle a v mnoha momentech se ukazuje, že ty triky chvílemi nejsou nejlepší. Film navíc trvá lehce přes 2 hodiny, ve finále je to ovšem možná až příliš dlouho. Pár momentů mohlo s klidným srdcem skončit na podlaze střižny. Přesto se tam alespoň pořád něco děje, špičkování dvou hlavních hrdinů funguje a hraje do toho velmi povedený soundtrack Jamese Newtona Howarda. Takže ve finále pořád velmi fajn. Je to rozhodně fajn podívaná, jen si osobně nejsem jistý, zda je tu jako u Pirátů z Karibiku potenciál na nějaké bohaté univerzum s dalšími díly. Samo o sobě to ovšem obstojí jako povedená dobrodružná podívaná s bravurní dvojkou Johnson/Blunt, solidní dobrodružnou zápletkou a velkolepou a pěknou výpravou. Mohlo to být o trochu kratší a střih akčních scén není úplně nejideálnější, přesto jednoduše fajn podívaná. Serra navíc působí jako skutečně šikovný tvůrce a na nedávno dotočeného Black Adama s Johnsonem v hlavní roli tak nejspíš bude důvod se těšit.......
Milandob
Milandob
8 900 bodů
6
Ako tu väčšina užívatelov uvádza Jungle Cruise je mierne zabavný mix kopírujúci dobrodružné filmy od Sommersovej Múmie až po takých Pirátov z Karibiku (vďaka hudbe Jamesa Newtona Howarda sa mi v mysli vybavoval hlavne Indiana Jones). Ústredné trio je skvelé, ale to sa žial nedá povedať o akčných scénach ktore majú ďaleko k Spielbergovej hravosti či Verbinskiho nápadom a tak sú len klasickým neprehľadným CGI štandardom ktorý neurazí ale ani nemá šancu utkvieť v pamäti. Nová filmová seria z toho asi nebude, ale ako letná blokbasterová oddychovka to svoj cieľ splňa bez problémov.
8 634 bodů
0
Typická mrdka od Disney bez jakékoliv hodnoty. Vypada to hnusne, zla akce, diry v pribehu, plytkost, krkolomnej humor, plytke postavy, nefunkcni love story, Rock neumi hrat... Presne tenhle typ filmu odsuzuji. Nejhorsi na tom je, ze divaci jsou na tenhle styl “zabavnych”, sviznych a barevnych filmu se “sympatickymi herci”, co blbe vtipkujou, natolik zvykli, ze to povazujou za realitivne funkcni pocin. Rict, ze tohle je dobry, ci ze to uslo, je potvrzovanim toho, ze to Disney dela dobre a mel by to tak delat i nadale. Pritom tato formula nici spoustu projektu, ktere maji potencial a ja kazdy rok vidim tyhle obmeny stejne infantilni produkce i to, jak je divaci stvrzuji, protoze se nezamysli nad tim, na co ze to vlastne koukaj. Kez by se nad tim zamysleli.
blazma
blazma
4 928 bodů
4
Trio Dwayne, Emily a Jake Whitehall rozhodně fajn kombinace a je trošku smolné že největší hvězda dnešního Hollywoodu mistr Dwayne byl prostě nejhorší a za sebe nebudu přehánět adept na nominaci pro nejhoršího herce v hlavní roli za tento rok. Opravdu tragédie. Díky bohu že Emily to zachraňuje. Záporáci naprosto nezajímavý. Příběh prostě normálka na Disney. Vtipných scének haba děj, potíž je v tom že si hrají se slovy a jelikož to je spíše dětský film, fakt se těším až to Češi svým dabingem totálně pokazí a žádný vtip nebude dávat smysl tak jak by měl. Celkově je to dost předvídatelné. Já osobně jsem se na film těšil a byl jsem nad míru zklamán. Pokud od toho moc neočekáváte máte tady průměrnou Disney rodinou komedii s kterou si večer nepokazíte, ale zároveň si ho ani nevylepšíte.
Floridsky
4 376 bodů
6
Původně jsem na Jungle Cruise do kina v plánu jít neměl. Trailery moc nenavnadili a kompletní CGI krajina mě spíše odpuzovala. Nakonec jsem ale zašel a jsem mile překvapen. Příjemná dobrodružná podívaná s výborným obsazení, která se neškodně inspiruje u Mumie, či Indiana Jonese. Příběhově jde sice o rutinní záležitost, ale skvěle zrežírovanou. Ústřední duo (Emily a Rock) je pěkně zahrané, postavy jsou zajímavé, ale bohužel chemii mezi nimi jsem nevěřil. Záporáci nejsou nic extra, ale hrozní také ne. Jesse jako německý princ se postaral o řadu vtipných gagů a Edgar coby nemrtvý conqistador zase o několik děsivých scén. Vizuál se povedl. Kostýmy nádherné a CGI, kterého jsem se nejvíc obával, přeci jenom zážitek nekazilo a na pestrobarevnou krajinu se dobře koukalo. Zamrzí jen, že i zvířata jsou kompletně vytvořena počítačovými triky a interakce s nimi působí velice uměle. Akce není nijak epická, ale nenudí a je svěží. Humor spíše pro děti, ale i starší se zasmějí a není trapný jako v případě Marvelovek. Hudba od Howarda opět povedená a když začala hrát variace na Nothing Else Matter od Metallici, zavrněl jsem radostí. Poslední výtku mám jen k délce filmu. Neuškodilo by zkrátit alespoň o 20 minut. Expedice Džungle je fajn podívaná pro celou rodinu a klidně bych si dal někdy druhý díl. 6/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
2
Tak já, narozdíl do Enšpígla, si mojito dát nemohu, a už vůbec ne si namočit kožich k bazénu, ale možná tak tři vrstvy zimní bundy a kapky na uši. Nebavilo mě to. Komentář jsem si radši uležel k ledu, aby se mi buňky lépe zregenerují, ale mimo přepláceného a uhlazeného děje, který vůbec nekombinuje směs parazitování na jiných dizny značkách, nebo snad sračkách? Vybavila se mi jen Skála, co se rádoby pokusil, Mayovsky (moravsky), vyslovit následující slova: Hataša no vaza, Generéjú e a nasa, McGregor. Hiroši, makadataka, Nagasaka. O nou o laso.. Ne, nevím, co ten idiot zkomolil za slova, ale doslovný překlad by zněl asi takto: Nalitej jako váza, vypušten z Nasa, Ewan McGregor. Hirošima, občas přehánky, Nagasaki, oo nee, vytuhlo mi těsto.. Já vám nevím, ale koho ještě baví moderní éra Hollywoodu? Myšák si může napumpovat vodní lázeň prachama, nebo napustit strýčku Skrblíkovi trochu té zlaté žíly do bazénu, a krásně si propočítavat miliardové tržby, co si od lobotomních dětulencí, a vykradačů vkusu degeneračního obecenstva, vysaje z peněženky. Já jsem se po hodině začal ztrácet, a i když je pravda, že když mě film nezaujme už po 10 minutách, neztrácím nad tím čas, ale tohle bylo tak nepřehledné jako hledat černý chlup ve tmě. Zatím nashle, a pokud v každém druhém komentáři, najdu že to kopíruje Piráty z Bosny a Mumii Adamovskou, tak vytasím už drápy, doprdele.
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
6
Dal bych i čtyři hvězdy ale polední půl hodina je tak strašně předvídatelný guláš pro nejmenší, že jsem přetáčel panenky ještě hodinu poté, co jsem přišel z kina. A to nadužívání CGI mě ale opravdu jednoduše sere. Opravdu nešlo vytvořit kus reálné sochy? Nebo reálné větve? Opravdu nešlo natáčet někde na vodě a ne před tunou green screenu v obrovské hale?
kknk2
kknk2
2 973 bodů
8.5
Expedice: Džungle je přesně ten film, na kterém bych jako malá ujížděla. Pojetí podobné Pirátům z Karibiku se nezapře; děj je sám o sobě nepředvídatelný, ale jisté pasáže nejde hned jednoduše pochopit. Nicméně Emily Blunt, Dwayne Johnson a i Jack Whitehall spolu s „pikantnějším“ humorem jsou těmi hlavními faktory úspěchu.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
6
I takto zoufale průměrný a nenápaditý pokus o retro dobrodružství a la Mumie, Indiana Jones nebo Anakonda nejspíš studiu výjde, protože Rock, Blunt a Amazonka. Čekat od Disney v tomto žánru něco převratného mohl jen největší optimista a tím po všech těch letech opravdu nejsem. Takže nejsem zklamaný, ani překvapený. Navíc i kousky jako Mumie, Honba za klenotem Nilu apod. prochází zkouškou časem s odřenýma ušima a jistě to není o zastaralých tricích. Všechny ty výpravy/expedice jsou na stejné brdo, takže pokud jste viděli všechny díly Indiana Jonese, hrozí že se budete u jejich variací a odvarů nudit. A v Expedici: Džungle je jedno klišé vedle druhého, takže pro mě jde zatím o jeden z nejzbytečnějších filmů roku.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 271 bodů
6.5
Po Pirátech z Karibiku nám Disney predstavil, další film podle jeho atrakce z Disneylandu.A mě s říct že s piráty se to povedlo Disneymu daleko víc.Hmed od začátku se do snaží být vtipný a uznávám že mu to celkem jde,i když bych spíš řekl,že je to úsměvné,než vtipné,ale nic ve zlem.kdyz to vezmu kolem a kolem,něco se začne dít až kolem půlky filmu,což zase až tak nevadilo,kdyby ta první půlka měla co nabídnout,jen dialogy vlastně o ničem,nic nového se nedozvídame,ani o postavách ani o ději.Druha půlka je o mnoho lepší,co neměla první půlka,druhá dává na plné obrátky,akce i dej tu pěkně plyne,jen finále je strašné velké klišé,ale vzhledem k tomu že to je rodinný dům,je to tak asi v pořádku.velmi pěkná,a povedena vizuální stránka,co mě neohrozilo byl soundtrack ten byl pro mě až nepovedený.