Barva peněz

70%

Komentáře a recenze 8

28 443 bodů
8
Paul Newman se po pětadvaceti letech vrátil k postavě kulečníkového hráče Eddieho Felsona, kterého ztvárnil ve snímku ´Hazardní hráč´ a nebo někde uváděný také pod názvem ´Biliárový král´. Kdysi biliárový šampion nyní už v pokročilém věku věnující se hlavně obchodu s alkoholem. Jenomže když potká talentovaného mladíka v této hře, v očích se mu rozsvítí a touha po výdělcích na této hře ho přesvědčí onoho mládence něco naučit v zájmu obou. Newman svoje herecké nadání již zohlednil nesčetněkrát a ani zde se nejedná o vyjímku. Spoluhráčem mu je mladý Tom Cruise, který je tak nějak stejný, jako ve všech svých prvotních filmech. Příběh opět přivádí diváka do zákulisí biliárových turnajů, kde je mnohdy všechno jinak, než jak to ve skutečnosti vypadá. Dá se říci, že ani dnes to v realitě není jinak. Jestli je tento snímek lepší je na diskuzi. Pětadvacetiletý odstup je přeci jen dost zásadní co se týče hlavně filmových technických postupů. Každopádně stojí za pozornost. Daleko lepší je však zhlédnou nejdříve ten předchozí. Divák bude lépe znát charakter Eddieho Felsona, čímž bude daleko více uchopitelný.
22 289 bodů
6
Hustler mě chytil mnohem víc ve všech ohledech. Scorsese tu pro mě naprosto selhává v zobrazení zápasů - čekal bych, že cool hra jako kulečník bude v rukou tak cool režiséra vypadat sakra dobře - tady až na pár kusých záběrů nic zajímavého. Newman si svou roli užívá, ale Cruise je tu maximálně otravný. Myšlenky filmu zcela jasné od počátku a až mě překvapilo, jak málo Scorsese motivy rozvinul. Nebýt "jedničky", asi bych čtyři dal, jistě to má své kouzlo a Newman opět táhne film nahoru, ale když "dvojka" nedosahuje kvalit originálu, nemůže mít stejné hodnocení.
8.5
Slavný snímek pokračuje ve vzoru klasického filmu Hazardní hráč s Paulem Newmanem z roku 1961, ale tentokrát je Newman postaven do pozice mentora mladého nadějného hráče billiaru. Přesný popis prostředí, skvělé herecké výkony a jistota režiséra činí z tohoto filmu příjemnou klasiku, která neurazí.
3.5
Nezajímavé. Něco tu chybělo aby se film rozjel naplno.
9 364 bodů
7
Komerčně jeden z nejúspěšnějších filmů Martin Scorseseho a veškerý dík za to patří Tony Scottovi, jelikož tentýž rok necelý půlrok před tímto snímkem poslal do amerických kin dost možná nejkultovnější Cruisův film - Top Gun, jenž ho navždy vystřelil mezi hvězdy Hollywoodských blockbusterů. A tak diváci stáli o to vidět neokoukaného rodáka z Syracus v další roli. Naproti tomu Scorsese si zase natočil snímek, který je o tolik odlišný než to co obvykle točí a za co ho diváci milují... Říkám to pokaždé, ale Scorseseho miluji pro úvodní expozici příběhu, kdy nevinně divákovi představuje prostředí a postavy a zasytí vás informacemi, které ale budou později pro příběh relevantní atd. Takže bohužel zase Barva peněz není příkladem těchto jeho filmů. Barva peněz je o spolupráci dvou generací, dva hráči biliáru, jeden ostřílený mazák v podobě Paula Newmana, druhý nevybouřený a arogantní coby Tom Cruise.. Pohodovej efektní příběh, který rozhodně neoplývá žádnou složitostí a kombinováním. Ovšem je moc dobře natočenej. A především veškerý kulečníkový střety mají patřičně dobře odvedenou kameru.. Jasně, můžu to působit trošku moc zaměnitelně, ale tím Newmanovým hereckým šarmem je z toho dobrej snímek. Jako celek jde o dobrý snímek, ale příliš jde na ruku mainstreamu, což je pro Scorseseho hrozná škoda času. Paradoxem budiž možná největší finanční úspěch Scorseseho filmu a konečně i ten vytoužený Oscar pro velikána Newmana. 70%
8 627 bodů
6
Fajn film, ale na Scorseseho poměrně maličké, což je poněkud zvláštní, když mu tam hrají Cruise a Newman - hádám ale, že film o hráčích kulečníku nemůže být zrovna opulentní, snad by mu to ani neslušelo. Film se dle mého dobře utnutý, díky čemuž v samotném svém závěru dokáže ještě zarezonovat, což se mi líbí, když film dovede.
avenis
avenis
8 202 bodů
7
Napřed jsem viděla toto. Pak jsem zjistila, že to má prequel z roku 1961. Líbilo se mi to a tak jsem si pustila i Hustlera. A najednou dává Barva peněz úplně jiný kontex... V roce 2004 zahrál Tom Cruise opět postavu Vincenta, ale můžeme se jen dohadovat, je-li to stejný Vincent. Tento vyměnil Balabushku za úplně jinou pušku. (7.3.2022)
Jamie76
Jamie76
4 308 bodů