Šerifská hvězda

73%

Komentáře a recenze 2

28 465 bodů
8
Po dějové stránce poměrně jednoduchý rodokapsový příběh rozvíjející svou myšlenku ohledně charakteru dvou hlavních postav, než aby vytvářelo patřičnou dramatičnost děje. Zápletka typická pro western je daná, ale převážně se děj zaměřuje na řadu životních lekcí o lidech, boji a převážně o tom, jak udržovat právo a pořádek v malém městečku. Henry Fonda a Anthony Perkins. Jeden zkušený avšak odmítavý v rámci pořádku cokoliv dělat a druhý nezkušený s naopak ohromným zápalem pořádek udržet. Donutí tyhle dva následující události ke vzájemné spolupráci? Ve městečku je problém s chlapíkem násilnické povahy snažící se stát šerifem a do toho se objeví dva zločinci, kteří zavraždí místního lékaře. Události tak vezmou za své, ale k nějaké monstrózní přestřelce bohužel nedojde. Spíše konverzační etuda takřka až televizního charakteru, i když se sem tam samozřejmě také vystřelí. Příběh sleduje především vývoj bývalého šerifa toho času lovce odměn, kterak školí šerifa mladého a zbytek je už jen v rámci dějového vývoje jen jako doplněk. Z tohoto hlediska může dojít k určitému zklamání, ale na druhou stranu přeci jen jak se to vezme. Poselství příběhu je výstižnou součástí přesvědčení o víře v jednoho. Mladý šerif se snaží svou odvážnou naivitou takřka o cokoliv a je překvapen, když je po něm vystřeleno, a to i přesto, že ho zkušený bývalý šerif neustále upozorňuje na fakt, že kdykoliv může být zabit jako šerif hlavně kvůli tomu, jak vidí svět a svému přístupu. Mezi oběma to funguje, čímž oba společně táhnou celý film ve své zajímavosti. Díru do filmové paměti diváka snímek sice neudělá, ale zase není tak špatný, aby musel být přehlížen.
ladynka
ladynka
1 201 bodů
10
Šerifská hvězda je pro mě neobyčejná zejména sympatickou postavou lovce odměn (Hickman). Po dlouhé době osobnost s minulostí, která to má ale v hlavě srovnané. V jednání úsporný, realisticky smýšlející a cynický, ale čestný. Takový předobraz Raylana Givense z Justified. Oba ví, že padouchy je lepší přivážet mrtvé :-)