Poslední večeře

66%

Komentáře a recenze 2

28 483 bodů
8
Skupina idealistických, ale frustrovaných mladých liberálů podléhá pokušení vraždit formou otravy vínem během společné večeře pravicově založené jedince za jejich názory a politické přesvědčení. Tak kdyby něco takového fungovalo na sociálních sítích a vůbec všude po internetu, nezůstal by kámen na kameni. Mít názor a stát si za ním není v žádné době jen tak. Snímek je na poli černé komedie vlastně takovým nepatřičným slasherem téměř celý se odehrávající v domě v malém městě, kde tráví volné chvíle pět idealistických studentů. Jedna deštivá noc, neočekávaný host na večeři po chvíli se ukazující jako sociopat a dílo zkázy je během chvilky dokonáno. Postupně se obětí takto vystřídá více než dost a to jenom proto, že jeden věří, že AIDS je boží pomsta za homosexuály, druhý podporuje zákaz interrupcí a nebo že se další staví za ukončení sexuální výchovy ve školách. A takhle nějak to jde dál. Jak bylo již výše uvedeno, příběh se veze na poli liberální fantazie. Studenti se prezentují jako bytosti bez zodpovědnosti a v opojení své mladistvé nerozvážnosti představující vrchol své názorové okázalosti a postavení se k činům na svou podporu. V jistém smyslu je snímek skutečně vlivem dané události znepokojivý, neboť obrazně poukazuje na názorovou odlišnost a snahu něco takového netrpět. Skrytá moralita je tak v rámci této prezentace jasně daná a vlastně i poučná. Od hororové režisérky Stacy Title, která toho ve své filmografii skutečně moc nemá, dle scénáře Dana Rosena, je to velmi zajímavý počin. A pro Cameron Diaz druhá filmová role.
jan-beran
10 bodů
8