V žáru noci

77%

Komentáře a recenze 6

30 148 bodů
8
Sidney Poitier je dle mého názoru po zásluze první černoch, který obdržel Oscara. Hraje brilantně, jde z něj respekt a má charisma. Tato detektivka s rasovým podtextem je skvělá. Není to stran detektivního příběhu nic extra, skvělé je to, co se děje kolem v jižanském městečku.
22 290 bodů
8
Stylová kriminálka se sympatickými postavami a "nenápadně" skrytým poselstvím. Možná, že chvílemi mají policisté až moc velké štěstí na důkazy, ale jinak není co vytknout.
6
Nebýt té rasové diskriminace, tak je to vlastně dost podprůměrná detektivka. 6/10
9
Film se omezuje především na vyniknutí hereckých výkonů a celkové ladění snímku je spíše komorní. Přesto má film svou specifickou atmosféru film-noir, tedy omezeného prostředí a záměrné bezvýchodnosti postav. Film stříhal Hal Ashby, legenda americké nové vlny 70. let a režisér filmu Harold a Maude a skvělou hudbu složil geniální Quincy Jones, jehož snad není třeba představovat a kterému bude věnován v brzké době i jeden z profilů. Film V žáru noci patří po právu mezi nejlepší filmy světové kinematografie, především pro hluboké humanistické poselství, skvělé herecké výkony, historickou výpověď a kvůli značné věrohodnosti příběhu a zcela netypického zakončení. Film se dočkal pokračování v podobě velmi úspěšného televizního seriálu.
8
Sidney Poitier je v osvědčené poloze nikým nechtěného, až otravně inteligentního černocha jako tradičně velmi přesvědčivý a přežvykující Rod Steiger (Pacino se na film určitě párkrát díval) je zřejmě nejsympatičtějším a nejférovějším rasistou, jaký se kdy v demokratickém americkém filmu objevil. A jejich vzájemná konfrontace je o to zajímavější, že se odehrává na pozadí kvalitní dobové kriminálky, kde vrah skrývá svou tvář úspěšně až do závěrečných minut. Ale přeci jenom to chtělo trochu větší rozhodnost, jestli se více zaměřit na napjatý vztah dvou neústupných policistů nebo na detektivní zápletku. Takhle totiž především ta druhá složka působí mírně nedotaženě a odbytě. Ale opravdu jen trošičku..
8 634 bodů
2
Na svou dobu dobré a relativně funkční. Vztah mezi bílým a černým protagonistou to trochu obzvláštňuje, ale přesto to už dnes je jen průměrná detektivka, která se sice tvůrcům nerozpadla pod rukama, avšak ani příliš netáhne a nebaví. Zápletka je nezajímavá a celé je to na můj vkus příliš povrchní (jak motiv rasismu tak motiv vraždy podnikatele). Osobně mě vůbec nezajímalo, jak to dopadne, kdo je vrah nebo jestli se nějaké postavě něco stane. To nejlíp vypovídá o nízkých kvalitách tohoto díla.