71%

Komentáře a recenze 4

Psisko59
Psisko59
32 829 bodů
7
Dokonale vybraná představitelka titulní role Pauliny - Sigurney Weaver má v sobě křehkost i tvrdost současně; bohužel její herecké schopnosti mají své meze, od Vetřelce mi přijde jako herečka jedné role. Ani tentokrát nedokázala překonat sama sebe a zůstala trochu toporná. Široký rejstřík má naopak Ben Kingsley - od Gándhího přes účetního Isaaca v Schindlerově seznamu až po tuto dvojznačnou figuru doktora Mirandy zvládá velmi rozdílné charaktery. Leitmotiv filmu - totiž do jaké míry je obecně možno pokládat vynucené přiznání za věrohodné - zůstává nedořešen, ovšem někdy je položená otázka důležitější než odpověď.
6
Polanski si možná vystačil s jednou místnůstkou a třemi herci, ale taky na úkor vtažení do děje (vážně by se hodily nějaké mučivé flashbacky při Paulině vzpomínání). Rozjezd parádní, ale postupem času, kdy se stále víc tlachalo a děj se nešinul kupředu, mi vlastně bylo úplně jedno, jak to s nebohým Kingsleym na té židli dopadne. 6/10
Fingon
16 886 bodů
8
Tři lidé, kteří se po mnoha letech opět sešli, ale dlouho o tom neví... Zabít, nebo nezabít, to je oč tu běží.
9 035 bodů
8
Ne příliš důležitý začátek se díky jedné nepravděpodobné náhodě přemění ve strhující a perfektně napsanou podívanou hereckých elit, ve kterém i Polanski dokáže díky využití těch správných filmových sdělovacích prostředků vytřískat něco víc. Ke konci však film trochu zakopne o svou největší ambici, kde vynuceně i zbytečně uspěchá konec, který se změní do průměrného a ne moc objevného rozuzlení. I to však nemůže zakrýt fakt, že tady vznikla ukázková filmařská práce.