Blu-ray: Hordy nemrtvých ze Světové války Z se valí na domácí kina (recenze)

Světová válka Z | Paramount Pictures
Mireille Enos, Brad Pitt
Světová válka Z | Paramount Network
Světová válka Z nás uvede do poklidného rána jedné klasické americké rodiny (matka a otec + dvě děti). Netrvá dlouho a svět ovládne chaos plný pochodujících zombies. Otec rodiny Gerry Shaw (Brad Pitt) býval vyšetřovacím expertem, který pracoval na těch nejnebezpečnějších místech. Pokud má někdo šanci najít zdroj nákazy (respektive prvního nostilete), aby mohla vzniknout protilátka, je to právě on.
Světová válka Z neměla jednoduchý vývoj. Poté, co Marc Forster dokončil první sestřih, byl poměrně záhy (nepochybně i Pittem jakožto jedním z producentů) donucen k tomu, aby přetočil původní zombie-masakrovací finále v Rusku a k tomu vyřadil z filmu některé vedlejší linie. Zlé jazyky větřily průšvih, ale Světová válka Z se navzdory porodním bolestem dočkala obstojných ohlasů a pro žánr neskutečných půlmiliardových tržeb.
A ne neprávem. Je tu hodně kladů – opulentní výprava, jako vždy výborný Pitt, skvělý soundtrack, některé opravdu parádní scény. Dokonce docela funguje i to, že navzdory tématu je film přístupný. Říkám docela, protože pocitově mi pořád nepřijde úplně přirozené vidět zombie film, v němž padne skoro celá planeta a přitom absentuje krev. Ale budiž, nějak to funguje.
Naštěstí existuje prodloužený sestřih, který už nějaké ty žánrové krvavé body nahání a ten… bohužel na českém vydání chybí! Dočkali jsme se sice excelentního STEELBOOKu, pro který by fanoušci možná i zabili (nemrtvého, samozřejmě), pro šťavnatější prodloužený sestřih ale musíme do zahraničí.
blu-ray-hordy-nemrtvych-ze-svetove-valky-z-se-vali-na-domaci-kina-recenze
Podobné zklamání vidím i v bonusové části. Ta se skládá výhradně z dokumentů o natáčení. Jsou bezpochyby zajímavé (hlavně část, v níž tvůrci vysvětlují, proč má každá pasáž výpravy trochu jiný nádech), ale kde jsou nějaké vystřižené a alternativní scény, případně ukázka původních storyboardů? Film se mi docela líbil, proto bych velmi ocenil možnost vidět něco z vyřazených scén. Minimálně už kvůli Matthew Foxovi (Jack ze Ztracených), jenž měl původně ve filmu jednu z hlavních rolí, ale přetáčky ho nakonec zcela vyšachovaly (tvůrci se to snaží v kinoverzi maskovat střihem, ale párkrát Foxe jako jednoho z mariňáků s přehledem poznáte).
Navzdory jisté kritice nemůžu disku upřít vyšší známku. Film je ve vysoké technické kvalitě, dabing ujde, bonusy mají skoro hodinu, takže taky žádné vyložené ořezávátko. A film samotný rozhodně je nadprůměrný + nádherný STEELBOOK. Minimálně na ten prodloužený sestřih ale dojít mohlo...
Hodnocení disku: 75%
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: DTS-HD Master 7.1 anglicky, DD 5.1: česky, Běžná cena s DPH: 2D plastová verze - 599 Kč, 3D + 2D plastová verze - 699 Kč, STEELBOOK - 799 Kč
Blu-ray film Světová válka Z koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme