Homosexuální vztahy je nutné propagovat i o Vánocích a Netflix docela ví, jak na to

Jako kůl v plotě (2021) | Netflix
Jako kůl v plotě (Single All the Way) je nová americká romantická komedie od Netflixu, která nabízí náhled do queer komunity. Je pod ní podepsaný tvůrce několika epizod muzikálového seriálu Smash, americký režisér, scenárista a herec Michael Mayer. Peter (Michael Urie) a Nick (Philemon Chambers) jsou blízkými kamarády už přes devět let. Žijí spolu v jednom bytě a tráví spolu většinu svého volného času, ale přestože jsou oba gay, panuje mezi nimi pouze přátelství.

Trailer: Jako kůl v plotě

Jako kůl v plotě
Peter se živí jako marketingový poradce pro sociální sítě. Nick se naopak vyzná v manuálních pracích, a tak jsou jeho zálibou a zároveň povoláním různé údržbářské činnosti, nejčastěji malování bytů a montování střech. Oba mají kolem třiceti let a je jim společné to, že se jim moc nedaří v lásce.
Z Petera si jeho okolí i nejbližší utahují, že mu nikdy žádný vztah nevydrží déle než čtyři měsíce. Letos se mu ale poštěstilo, nebo si to alespoň myslel. Našel si šarmantního a bohatého kardiologa, jenž ho zahrnuje přesně takovou láskou, po níž Peter toužil. Své rodině hrdě ohlásí, že s sebou na Vánoce domů někoho přiveze, takže se už nemohou dočkat. Vše vypadá jako pohádkový vztah, dokud Peter nepřijde na to, že je jeho milenec ženatý a má dokonce děti. Peter, který má opět zlomené srdce, se tak musí vypořádat nejen se samotou, ale také s tím, že domů opět dorazí jako nezadaný a rodina si z něj bude znovu utahovat. Dostane ale šílený nápad, přemluví svého nejlepšího kamaráda Nicka, který se s jeho rodinou už dávno zná, aby jel s ním a předstíral, že je jeho partner.
homosexualni-vztahy-je-nutne-propagovat-i-o-vanocich-a-netflix-docela-vi-jak-na-to-2
Jako kůl v plotě (2021) | Netflix
Nickovi se tento nápad nezamlouvá, ale vzhledem k tomu, že sám nemá s kým trávit Vánoce, tak na to nakonec kývne. Doma Petera ale čeká překvapení, máma mu domluvila rande naslepo. Očividně ani ona nevěřila v to, že jejímu synovi nějaký vztah doopravdy vyšel. Plán Petera a Nicka se tak rozpadne dřív, než vůbec začal. Nick se proto může uvolnit a trávit čas s Peterovou rodinou, zatímco on si může zvesela randit se sympatickým fitness trenérem Jamesem (Luke Macfarlane). Jak to ale dopadne, když si rodina zamane, že by se měl jejich syn dát dohromady spíš se svým nejlepším kamarádem? Nick nejprve protestuje, ale později sám uznává, že k Peterovi chová velmi hluboké city.
homosexualni-vztahy-je-nutne-propagovat-i-o-vanocich-a-netflix-docela-vi-jak-na-to-6
Jako kůl v plotě (2021) | Netflix
Jako kůl v plotě na vás dýchne trochu netradiční mladistvou atmosférou už od původní scény, kdy jste svědky focení instagay příspěvků. Firma, pro niž Peter pracuje, se totiž drží moderních trendů, a tak se nebojí experimentovat. Skupina mladých a svalnatých mužů v sexy santovských oblečcích, to není žádný problém. Upřímně jsem v prvních pár minutách filmu trochu trpěla. Bála jsem se totiž, že se tvůrci rozhodli gaye zachytit v tom „typickém“, pro někoho možná lehce urážlivém světle. Skupina mužů, kteří kolem sebe mávají rukama a oslovují se „zlatíčko“, to pro mě byl na úvod trochu šok. Nakonec jsem však byla poměrně mile překvapená.
Vše se rapidně zlepšilo v momentu, kdy Peter s Nickem odjeli za rodinou do malého města. Rodina je gay vztahům zcela otevřená a svého syna podporuje. Během filmu se nesetkáte s žádnými hloupými a nenávistnými narážkami. Možná to bylo na můj vkus až příliš sentimentální a podbízivé. Co ale čekat od vánoční romantické komedie na Netflixu? Mezi dvěma hlavními postavami se během děje postupně vykresluje opravdu silné pouto, o němž už budete zhruba v polovině snímku vědět, že se nedá zpochybnit. Ačkoliv se vzájemně dlouhé roky považovali za přátele a neexistovala pro ně z nějakého neznámého důvodu žádná šance, aby se dali dohromady, i když se vzájemně přitahovali, názor všech v jejich okolí i pohled diváků a divaček je pravděpodobně opačný.
homosexualni-vztahy-je-nutne-propagovat-i-o-vanocich-a-netflix-docela-vi-jak-na-to-3
Jako kůl v plotě (2021) | Netflix
Děj se víceméně odehrává jen v prostředí rodinného domu, sem tam s odbočkami na nějaká místa v maloměstě. Ve filmu všeho všudy vystupuje zhruba deset postav, z čehož větší pozornosti se jich dočkala sotva polovina. O zbylých jen víme, že tam jsou, sem tam něco okomentují nebo se zasmějí. Snímek trvá necelé dvě hodiny a přednost má primárně psychický vývoj a vztah mezi Peterem a Nickem. A to rozhodně funguje, jak má.
homosexualni-vztahy-je-nutne-propagovat-i-o-vanocich-a-netflix-docela-vi-jak-na-to-5
Jako kůl v plotě (2021) | Netflix
Herecké výkony nejsou úplně nejlepší. Sem tam jsem se nemohla zbavit dojmu, že jsem byla svědkem přehrávání a poněkud prázdných výkonů. Hlavně představitel Nicka na mě místy působil neuvěřitelně dřevěně, Peter byl naopak až moc snaživý. Nezapomenutelná je ale jeho tetička, kterou ztvárnila Jennifer Coolidge. Tu můžete znát například z Best In Show, Pravé Blondýnky II – červená, bílá a blonďatá či z komedie Prci, prci, prcičky: Školní sraz. Tady ztvárnila trochu ztřeštěnou dramaturgyni, která touží po věčné slávě. Moc se jí ale nedaří vytvořit ani kvalitní dětské představení, které by oslovilo maloměsto. Zrovna u ní bylo přehrávání na místě, dodávala celému, jinak poměrně suchému hereckému obsazení ty správné grády.
Snímek bych shrnula jako poměrně příjemnou netradiční vánoční podívanou, jež by se dala přirovnat například k Dashing in December či The Christmas Setup. Vánoční atmosféra ani romantika titulu rozhodně nechybí. Nijak mě nepohoršily ani kostýmy a celkový vizuál, který ale zároveň není oslnivý. Film nenese žádné velké poselství, na druhou stranu jsem ráda, že titulů s queer tematikou přibývá. Je to jedno z nynějších velkých společenských témat a svou pozornost si určitě zaslouží. Výsledný dojem nicméně kazí herecké výkony a nepříliš zajímavá jednoduchá příběhová linie.
Hodnocení: 55 %