Recenze: Doba ledová - Mamutí drcnutí moc zábavy nenabízí

Doba ledová: Mamutí drcnutí - příjemné ochlazení uprostřed parného léta?
Doba ledová: Mamutí drcnutí
Doba ledová: Mamutí drcnutí
Z celého filmu strašlivě čiší skutečnost, že tvůrci jsou si vědomi, jak je celý film naprosto o hovnu, a proto strašlivě rychle prostříhávají na různé postavičky (kterých je přes tucet), předvádějící hlasité hýkání, zakopávání, a přehnaně rychlý a přehnaně dramatický přednes triviálních, málokdy vtipných hlášek. Jde vlastně o jakýsi způsob podprahové hypnózy, kdy má být váš mozek natolik zaměstnán vnímáním primárních podnětů, že nebudete schopni přemýšlet o ničem, co se na plátně děje.
Jsou filmy, které se vydaly velmi podobnou cestou a docela mě bavily (například Tučňáci z Madagaskaru). Ve srovnání s nimi ale vynikne, jak strašně je vyčerpaná studnice nápadů tvůrců páté Doby ledové. A svou roli jistě hraje i to, že se mi výtvarná podoba tohoto filmu moc nelíbí a rozhodně není nijak zajímavá (bez ohledu na profesionálně modelované chlupy).

Doba ledová: Mamutí drcnutí
Ve filmu, zaměřeném výhradně na nejmenší děti, mě překvapily také náhodně roztroušené popkulturní odkazy na starou Planetu opic, starou Frankensteinovu nevěstu a Neil deGrasse Tyson, který mluví černošskou lasičku, existující uvnitř hlavy reálné lasičky. Tedy, "reálné" lasičky, která mluví a bojuje s dinosaury nebo co to bylo a proč je jednooká proboha už ne!
Výsledkem byl v mém případě podivný polo-katatonický stav, ve kterém jsem si kladl otázky jako "Jak může někdo v době ledové vědět, co je to Mexiko?", nebo "Jak může v době ledové v mimozemské kosmické lodi být anglický nápis?", aniž bych se pozastavoval nad tím, že lenochod zpívá a že šavlozubá veverka (která je ve filmu opět tím nejlepším) vytvoří skvrnu na Jupiteru... Vskutku zvláštní stav...
Ale úplně nejvíc jsem přemýšlel o tom, co bych dělal, kdybych měl dítě, a tomu by se tohle líbilo.
Asi bych to z něj vytloukl.
Hodnocení: 30%