US tržby: Být první nutně neznamená vyhrát

US tržby: Být první nutně neznamená vyhrát
A jak už to tak bývá (pokud jde o šeptandu ohledně blížící se pohromy), Temná věž to ve známkách pěkně schytala od diváků i kritiků. Jméno předlohy má přesto svou váhu, takže bylo jisté, že film něco během úvodního víkendu vydělá. Bylo jen otázkou kolik (a tím pádem jak velké budou hrozit ztráty). Debut máme za sebou a nová Kingova adaptace odešla z boje s debutovými 19 miliony dolarů. Stačilo to o prsa na první místo - milovaný Nolanův Dunkerk skončil druhý se 17 miliony a celosvětově pokořil 300.
Pro studio Sony, které nakonec s řadou bolestí dotlačilo Temnou věž do kin, je zmíněný start plichtou. Podobná látka jednoznačně měla na víc a mohla otevřít klidně i za 3x tolik. Studio na druhou stranu šetřilo na reklamě i celém filmu (rozpočet 60 milionů + 6 na přetáčkách) a v rámci Kingových adaptací jde o druhý nejlepší start v historii (lépe si svého času vedl jen Pokoj 1408, který začínal s 20 miliony). Až otevře Temná věž na všech trzích, bezpochyby nebude úplně bez zájmu diváků. Jen jestli jich bude dost na to, aby šli producenti do zelených číslel. To se v tuhle chvíli skutečně odhadnout nedá.
V rámci poměru cena/výkon paradoxně nejlépe dopadla novinka Kidnap. Hlavní hrdinkou filmu je zoufalá matka Halle Berry, které někdo unese syna a ona udělá vše pro to, aby ho dostala zpátky. Snímek sice otevřel až na pátém místě za 10 milionů dolarů (což není žádné terno), vtip je v tom, že stál jen 2x tolik a je už dávno ke stažení na internetu. Výsledné startovné je proto velmi slušné a film by se měl celosvětově bez problémů zaplatit.
Jak si vedly ostatní filmy, to zjistíte v našem kompletním žebříčku US tržeb.