Cena za něžnost

75%

Komentáře a recenze 7

30 511 bodů
8.5
Film o celkem obyčejných lidech, kteří si prochází složitými vztahy a sami jsou dosti komplikovaní. Skvělý výkon Shirley MacLaine, Debry Winger a vše to občas výborný Nicholson ve vedlejší, ale zajímavé roli. Vše působí přirozeně, lidský a závěr filmu je velmi citlivý a silný. Moc pěkný snímek.
22 325 bodů
8
Docela nenápadný film, který svojí sílu nestaví na odiv. Své myšlenky nevykřikuje a emoce z něj vyplývají, namísto, aby je přímo sděloval. Nebo alespoň tak se mi to zdálo. Výborní herci a schopná režie to jistí. Musím říct, že napoprvé mě to natolik nedostalo, ale nakonec jsem tomu přišel na chuť. 4 a 1/2
7.5
Film, který vyhrál v roce 1983 Oskary je velkoryse řešená vztahová freska, která je plná emocí a výborných hereckých výkonů. james L. Brooks se tedy na můj vkus místy až moc rozmáchnul se všemi těmi nemocemi a rozvody, ale takhle to americké moderní drama vždycky mělo. Přesto jsem se nikdy nezbavil pocitu, že z toho než lehkost spíš čiší kalkul. Film však bezesporu funguje.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
6
debra winger i shirely maclaine su oba vynikajuce a hlavnou kvalitou ceny za neznost a ostatne postavy su viacmenej do poctu (vsetky muzske postavy su iba komicke figurky a to i jack nicholson). nemyslim si ze to patri medzi oskarove klasiky ale je to asi najlepsi film james l. brooksa (i ked televiznost je dost vidiet, co dava zmysel lebo v televizii prave zacinal) a potom to bolo coraz viac s jeho tvorbou horsie...
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 027 bodů
6.5
No tak já nevím. Čtu samé excelentní kritiky na tento film, vyznamenaný pěti Oscary, ale mně se to moc nelíbilo. Nudilo mě to, kdyby to bylo kratší, bylo by to rozhodně lepší. Ta rakovina té mladé ženy mě samozřejmě vzala. Je to hrozná nemoc, které se každý bojí, a postihne-li mladou matku ještě malých dětí, tak je to vůbec ta nejhorší varianta. Ale zas - bylo to tak americky pojaté. Taky jak jinak, když jde o americký film. Že?
Jáhomámmalýho
18 bodů
4
Na tento film jsem se koukal s vědomím, že dle americké akademie je nejlepším filmem roku 1983, to se na mém hodnocení pravděpodobně podepisuje. Dle mého názoru na to, jak časová linie utíká, tak se děj vleče. Film má spoustu hluchých momentů, kdy jsem se opravdu nudil. Děj sám o sobě není nijak speciální, je to obyčejný příběh o obyčejných lidech. Takové příběhy mohou být dobré, ale musejí být opravdu dobře zpracované, a vzhledem k mým pocitům se toto v tomto případě neděje. Avšak musím zmínit i pozitivní stránky filmu. Za zmínku určitě stojí závěr filmu, který byl velmi emotivní, a použitá hudba, která vystihuje obyčejnost a klidnost filmu.
Blanch1
3 bodů
10