Profilový obrázek

Leefko

Komentáře 37

Od nejnovějších
  1. Priscilla
    Priscilla (2023)
    6
    Zajímavý pohled na krále rock'n'rollu z unikátního úhlu zněl nadmíru fajn, bohužel jsme dostali kus, který trpí roztříštěností a zbytečnou zkratkovitostí, a onen pohled nám tak nezprostředkovává nikterak dobře. Začátek přitom působí fajn, sem tam Sofia Copolla nabídne zajímavé scény nebo drobnější motivy, a Cailee Spaeny se velmi snaží vykřesat z Priscilly aspoň trochu zajímavou a rostoucí postavu, bohužel většina filmu působí repetitivně, bez silnějšího motivu nebo vývoje vztahu dvou hlavních protagonistů. Vůbec mimo mísu pak působí hořkosladký konec, který málo co ve filmu "obhajuje" a ke kterému se film nedostane pomalým budováním, ale spíš jako slepý k houslím. Je to škoda, těšil jsem se na ten civilní pohled na mýtus Elvise víc než na Luhrmannovu tříhodinovou fresku, bohužel ale marně...
  2. Furiosa: Sága Šíleného Maxe
    Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)
    8
    Téměř osmdesátiletý George Miller zase šlape do svého milovaného postapo světa Šíleného Maxe, tentokrát ale bez něj. Rozhodl se totiž zaměřit na Furiosu a na děj před jeho už skoro deset let starou návštěvou tohoto světa, a světe div se, Miller to i přes ještě pokročilejší věk než posledně zvládá. Dostáváme tak docela zajímavé rozpracování motivací samotné Furiosy, kde sice ATJ nepředvádí nijak unikátní výkon, vyvažuje to ale naprosto přepálený( a očividně naprosto užitý) výkon Hemswortha jako záporáka Dementuse, kterého budete milovat i nenávidět. Navíc cením, že Miller pracuje s moc fajn světem naplno, dostaneme několik skvělých lokací, a samotný děj se spíš než na Furiosu soustředí na střet mocipánů z Citadely a zbytku pevností. Sem tam sice zasmrdí trochu digitální look, a Miller by mohl příště trochu víc přidat na plynu a škále, jinak se ale jedná o povedenou záležitost
  3. Příšera z Michiganského jezera
    Příšera z Michiganského jezera (2018)
    7
    Oproti o poznání divácky přívětivějším Stovkám bobrů od stejného tvůrčího tandemu se Příšera vydává dost svojským a absurdnějším směrem, který je sice do jisté míry pořád osvěžující a sympatický, oproti přístupným Bobrům ale také působí výrazně hlušeji a sebezahleděně. Tvůrci ale určitě ukazují, že potenciál a nápady do budoucna určitě mají, jen se jim je v prvotině nepodařilo plnohodnotně přetavit v dobrý film
  4. Kaskadér
    Kaskadér (2024)
    8
    Šikula Leitch se po Bullet Trainu už podruhé trefuje, a tentokrát při tom vzdává hold své původní branži. Je to opět šíleně kinematické, zábavné a komediální, a uprostřed toho všeho je tentokrát vlastně romantická komedie, která se naštěstí opírá o bezchybnou chemii Blunt a Goslinga. Podobně jako v Bullet Trainu sice občas šlape na plyn na úkor scénáře a příběhu, ale jako pocta kaskadérům a jejich řemeslu to funguje skvěle, navíc to funguje i jako samostatný akční meta-filmeček o tvorbě filmu jako takového.
  5. Stovky bobrů
    Stovky bobrů (2024)
    8
    Pološílená groteska, která svým mírně dětinským a přihlouplým humorem možná nesedne každému, ale jinak se jedná o zábavnou a originální jednohubku, která možná ke konci trochu přecení své možnosti a dávkuje nám věci, co vám nejspíš přijdou buď nedodělané, nebo trochu moc "rozjeté". Jinak se ale jedná o kulometnou kadenci fajn gagů, kterou je o to zábavnější vidět v našich kinech potom, co si uvědomíte, že v kinech se víc a víc obracíme spíš k velkým eventům, které přitáhnou davy, než malým ultralevným nezávislým filmům, na kterém pracovalo tak sto lidí. Moc příjemná podívaná.
  6. Rivalové
    Rivalové (2024)
    9
    Stylová a dynamická jízda, která z mírně méně dynamického sportu jako je tenis dělá tu nejstylovější sportovní disciplínu všech dob. Na pozadí jedné hry se navíc odehrává vztahové drama tří lidí, které tenisové finále o to víc dramatizuje. Herci jsou do jednoho fantastičtí, hudba dua Reznor/Ross správně zapamatovatelná a úderná, a celá ta stylozovanost je pěkně prokládána uzemněnými momemty...až na poslední půlhodinku. V ní se Guadagnino soustředí prakticky bez vyjímky na finálový zápas, valí tedy na diváka silnou stylizaci, a po chvilce už ta dunivá hudba spolu s nepřestávajícím proudem slow-motionů zkrátka působí trochu masturbačně a ohlušujícím dojmem. Je to ale jen malá kaňka na jinak parádním snímku, který (spolu s Dunou) bude možná za půl roku přemýšlet nad nějakým tím oceněním...
  7. Opičí muž
    Opičí muž (2024)
    8
    Dev Patel se vší vervou vrhá do akčního žánru, a všechny ty strasti, co si tenhle jeho očividně vymodlený projekt vyžádal, za mě určitě padly na úrodnou půdu. Je to překrásně natočené, je to krásný náhled a zároveň oslava indické kultury, která je nasnímána skoro stejně precizně jako brutální bitky. Scénář sice nepatří k nejlepším, jedná se o klasické schéma pomsty, ale je podáno s takovým nadšením a zápalem, že nižší hodnocení by působilo jako krádež
  8. Barbar
    Barbar (2022)
    7
    Čím méně řečeno, tím lépe. Zastavím se tak u toho, že začátek je naprosto famózní, první hodinku se buduje unikátní a zábavná atmosféra, aby tomu ke konci trochu spadl řetěz. Nebo spíš... přibyl řetěz, čímž se samozřejmě tak trochu zdemoluje budovaná atmosféra. Jde ale o malou zábavnou hříčku, která je zábavná, a mohla být i skvělá, kdyby to nepůsobilo, že se Zack Cregger soustředil především na začátek filmu, a konec trochu uspěchal...
  9. Peníze těch tupců
    Peníze těch tupců (2023)
    7
    Podobně jako Gilesphieho předposlední práce, Já, Tonya, se tu pěkně pracuje se stylem a scénář je dostatečně chytrý na to, aby jste se při něm nenudili. Herci jsou dobří, nejsou nijak výjimeční, ale těch známých hereckých jmen je tam docela dost, a většina z nich odvádí kvalitní práci. Bohužel problémem je u Gilespieho zas a znovu scénář, který si vzal možná až zbytečně široký záběr, působí dost roztříštěně, a nemá příliš čas se věnovat a zabývat jednotlivými linkami. Opět se tak ukazuje, že zatímco režijně má Gilespie styl v malíku, vnitřek jeho filmů je pořád tak trochu...nedomrlý. I tak se ale musí Gilespie pochválit, že si začíná tvořit image stylového režiséra, který většinou dokáže natočit zábavnou taškařici, u které se jeden nenudí....
  10. Dokonalé dny
    Dokonalé dny (2023)
    10
    Aneb jak natočit obyčejný film silně a neobyčejně...Wenders opatrně a meditativně vypráví o obyčejném chlápkovi, který čistí záchody kdesi v Tokiu, žije sám, a moc toho nenamluví. A my...no, my ho při tom obyčejném životě sledujeme. Je to strašně sympaticky obyčejné, je příjemné sledovat toho uzavřeného, ale jinak velmi šťastného člověka(Koji Yakusho ho výtečně ztvárňuje), co poslouchá staré pecky z kazet, a žije v tom minimálním světě. Velmi sympatické a krásné překvapení.
  11. Zóna zájmu
    Zóna zájmu (2023)
    9
    Děsivě přesná a uzemněná studie života rodiny vedoucího lágru v Osvětimi. Jonathan Glazer se bezbřehé a silné téma holokaustu rozhodl prezentovat nevinnou každodenností rodiny, které dům sídlí v těsné blízkosti vyhlazovacího tábora, a které otec je velmi úspěšný v systematickém vraždění nevinných. Od dob Saulova syna nepochybně nejlepší a nejoriginálnější pohled na jeden z nejhorších zločinů v historii, který vás bude jen těžko nechávat chladným.
  12. Zimní prázdniny
    Zimní prázdniny (2023)
    9
    Definice "feel-good", i přesto, že občas je to dost "feel-sorry". Payne na omezeném prostoru předvádí klasickou hru "dva rozdílní lidé si k sobě musí najít cestu", kterou ale šperkuje takřka k dokonalosti. Přidejte k tomu sondu do doby nejistoty a nerovnosti, fantastické herecké výkony na všech frontách, a emotivní studii charakterů, a máte snímek, který se i přes svou "feel-good" natůru rád uhnízdí ve vaší hlavě, a bude vás tam v tom nejlepším smyslu škádlit...
  13. Železní bratři
    Železní bratři (2023)
    7
    Drásavá sonda do "prokleté" rodiny Von Erichových, u které budou někteří určitě horlivě používat kapesníčky. Režie a kamera očividně pracují v slušném tandemu, herecký ansámbl je prvotřídní( hlavně Jeremy Allen White a ke konci i Zac Efron si pro sebe kradou každou scénu, ve které se objeví), a film je celkově velmi divácký, a zpracovává velmi emotivní příběh, který zasáhne snad každého, kdo má sourozence. Film však trochu moc spěchá, kolikrát jsem si říkal, že delší stopáž nebo dokonce přepracování na minisérii by materiálu bodlo. Nepotěší ani trochu slzoždímačský konec, který si ale díky bohu vzhledem k lehké nadsazenosti látky nad realitou svoji patetičniost obhájí. Nemá to k osmičce daleko, ale asi se radši uvelebím na sedmičce, a kdoví, třeba mě to někdy napodruhé osloví víc....
  14. Bastard
    Bastard (2023)
    8
    Mads chce sázet brambory někde, kde je sázet nejde, a zlý šlechtic si to na svém území nenechá líbit. Arcel se rozhodl natočit staromilské vyprávění o "dobývání Dánska", a přizval si k tomu fantastického Mikkelsena. Film má povedenou výpravu, je dobře napsán i zahrán, a i přesto, že se občas až úpěnlivě drží v zajetých mantinelech svého tématu a příběhu, působí správně emocionálně a zábavně.
  15. Duna: Část druhá
    Duna: Část druhá (2024)
    9
    Pokud první část byla poměrně komorní záležitost, která připravovala půdu pro epické vyvrcholení, tak část druhá je TO epické vyvrcholení. Jede se naprosto na dřeň, film vypadá nějakým způsobem snad ještě lépe než jednička, synergie zvuku a Zimmerovi hudby je naprosto dokonalá, herecký ansámbl prakticky bezchybný, a jde zkrátka o epické... pokračování? A tady asi vězí ten největší problém, protože se opět setkáváme s otevřeným koncem, který naznačuje, že rozsáhlý příběh stále ještě není dokončen. Není to zlé, jen už další záminka toho, co bude, působí trochu levně a vyčerpaně. Až na tuhle kaňku se ale jedná o mistrovský kus, který předčí už tak dost povedený originál...
  16. Bratři
    Bratři (2023)
    5
    Historické převyprávění událostí, které si k zajímavému a na témata bohatému příběhu bratří Mašínů přistoupilo tím nejfádnějším možným přístupem. Působí to jako velká produkce, a samotný příběh díky bohu unese film aspoň v chodu, a tak se dvě hodiny nějak velmi nenudíme, ale není to trochu málo?
  17. Anatomie pádu
    Anatomie pádu (2023)
    9
    Intenzivní soudní drama, ale i studie rodinných vztahů, a jejich následků. Justine Triet natočila unikátní film, který se zaměřuje na spisovatelku Sandru(fantastická Sandra Hüller), která zabila/nezabila (nehodící se škrtněte) svého manžela. Postupně sleduje vyšetřování, první podezření, a nakonec i soudní spor, vše zabalené v realistickém a tísnivém hávu. Scénář vás uchopí svou chytrostí a přirozeností, všichni herci jedou na naprosté maximum, a my díky tomu dostáváme pohled do malé rodiny, kterou otřásla tragédie. Problém může možná činit trochu volnější tempo, které hlavně ze začátku nemusí kdekomu úplně sednout, film vás ale rychle namotá díky opravdu famóznímu scénáři, za který si Triet, doufám, odnese Oscara. Viděl bych to mezi 8 a 9, rád ale v tomto případě zaokrouhlím výš...
  18. To se mi snad zdá
    To se mi snad zdá (2023)
    8
    Satirická černá komedie, která se opírá o kritiku cancel-culture, podpořenou zábavným nápadem o vnikání jednoho muže do snů lidí po celém světě. Nicolas Cage sice přehrává, ale kolem něj to většina herců bere vážně, takže to docela dobře funguje. Film je dost zábavný, a díky krátké stopáži rychle uteče. Škoda jen, že ke konci filmu spadne řetěz, a trochu taky v tom, že své téma nijak šířeji nerozpracovává, a mi tak jdeme domů s pocitem toho, že jsme viděli fajn jednohubku, a to je vše. Daná jednohubka ovšem docela dobře chutná, a je dost zábava jí "slupnout"...
  19. Zabijáci rozkvetlého měsíce
    Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023)
    9
    Marty i v osmdesáti ukazuje, že ví, co jak natočit, jak převrátit a pracovat se svou "mafiánskou formulí", aby byla atraktivní a vtahující. Prakticky dokonalé řemeslo, které vypráví neskonale zajímavý, děsivý a překrásný příběh, činí tak pomalu, a činí tak skvěle. Hlavní herecké trio DiCaprio-Scorsese-Gladstone je dokonalé, hlavně bych ale vyzdvihl "zelenáče" Gladstone, která si i přes své limitované herectví krade většinu svých scén pro sebe, a působí jako velmi emotivní center-piece celého snímku. Marty nám zkrátka ukázal, že opravdu ví, co to znamená "cinema"...
  20. Úsvit
    Úsvit (2023)
    8
    Témat plno, ale všechna skvěle udržena na uzdě, a všechna zajímavá... přidejte si fantastickou kameru, nádhernou výpravu a hudbu, a prakticky dokonalou Křenkovou v hlavní roli, a máte obrovsky povedenou detektivku, která obstojí i v evropské konkurenci. Jen příště možná trochu dopilovat samotný děj a jsem tam opravit trochu moc greenscreenové záběry...
  21. Bod obnovy
    Bod obnovy (2023)
    7
    Sedm dám, ale je to spíš šestka.Krásně natočený, ozvučený film, doprovázený skvělou hudbou a výtečnou výpravou. Ale k čemu to vše, když samotný scénář kopíruje každé kriminální sci-fi, které jste kdy viděli, s charaktery, které přečtete v ten moment, kdy vlezou na plátno, a díky kterým pravděpodobně uhádnete zbytek děje. Škoda, že i v tomhle směru se tvůrci nevydali trochu za okraj toho, co český rybníček nabízí, a vzali si děj vpravdě průměrného televizního krimi. Plusové body ale filmu zůstanou, hlavně za ukázku toho, že za vcelku malý peníz se v naší kotlině dá natočit poměrně velkolepě vypadající sci-fi. Jen dát příště scénáři podobnou péči, jako zbytku řemesla...
  22. Aftersun
    Aftersun (2022)
    7
    Ufff...no, co si budeme, je to krásně natočené, hlavní dvojice herců odvádí skvělou práci(hlavně malá Corio se do toho skvěle opírá), a jako jednoduchý art příběh dovolené otce a dcery to funguje. Ale ta emocionální rovina...nejen, že Wellsová se rozhodla zvolit velmi nečitelný styl výpravění právě této roviny, ale bohužel se se mnou minula i z hlediska emocí, co tato rovina nabízí... závidím lidem, které tento film psychicky dokonale rozložil, a finální scéna s Under Pressure je položila svou sílou na lopatky, ale bohužel nejsem jeden z nich, a mrzí mě to...
  23. Mluv se mnou
    Mluv se mnou (2022)
    8
    Intenzivní, efektně i efektivně děsivé, přesto ale emotivní, s citem a kvalitně natočené. Bratři Phillippouovi si za debut vybrali horor, který jednoduchou premisu transformuje na vychytralé drama, a za pomocí kvalitních herců, skvělé režie, a dobrého scénáře dělá z nenápadného hororu záležitost, která působí mladě a svěže, a zároveň i jako dobrý film i horor. Kvalitní debut, a budu se těšit na další projekty talentovaných dvojčat.
  24. Přišla v noci
    Přišla v noci (2023)
    8
    Velmi chytře vystavěný film, který z geniálního nápadu "návštěva tchýně, ale je to horor" vytřískává jak velmi komediální scénář, tak nepříjemnou a bizarní atmosféru i studii vztahů jednotlivých generací.Peková v hlavní roli naprosto exceluje, zbytek obsazení je taky velmi přesný, a scénář bravurně pracuje se svým malým prostorem. Chybou byl pro mě ale především ambivalentní konec, který tempo a zábavnost zbytku snímku bohužel dosti uhasí. Vyhnat to např. více do toho proklamovaného hororu či absurdna, asi bych odcházel o poznání spokojenější.
  25. Oppenheimer
    Oppenheimer (2023)
    9
    Po zaškobrtnutí jménem Tenet zase Nolan v plné polní. Tři hodiny naprosté epiky, velikosti a silných a intenzivních emocí, nasázené do takového tempa, že vám ty tři hodiny utečou jako voda. Vizuály samozřejmě na úrovni(Hoytema by už konečně mohl sahat po plešounovi), více časových linií tvoří velmi povedený dramatický efekt, a známá herecká jména jsou ve svých rolích bez vyjímky přesná. Speciální vyzdvižení si za mě zaslouží především Cillian Murphy v hlavní roli, který v několika blízkých záběrech brilantně hraje minimálními pohyby své mimiky, a Downey Jr., jehož postava v poslední části filmu rychle změní svoje směřování, a Downey tak hraje dvě dosti rozdílné, ale pořád dost podobné polohy, které ale zvládá s přehledem. Zklamaní je tak především rychle skákající a někdy zvláštně stříhaný začátek z Oppenheimerových studentských let, a v poslední části, která se týká komise a dvou různých "soudů", někdy až zavalující kanonáda nových informací a jmen, ve kterých se jeden může jednoduše ztratit. Nolan ale jinak komplikovaný a široký záběr zvládá skvěle ukočírovat, a udržet diváka na uzdě přes vznik projektu Manhattan, výbuch první atomové bomby, až po mrazivé závěrečné poselství.
  26. Barbie
    Barbie (2023)
    8
    Ironizace i obhajoba Barbie, praštěná komedie i sociální drama, obhajování i kritika moderního feminismu. Barbie je úplně všechno, a je až s podivem, že Mattel spolu s Warner Bros. dali manželskému duu Gerwig-Baumbach sto milionů, ba co víc, jenom souhlas toto natočit, to je dle mého malý zázrak. I přesto je to obrovsky zábavné, velmi cynické a určitě ne pro děti. Herci jsou fantastičtí, hlavně Ryan Gosling hraje spoustu poloh Kena s nadšením, a očividně si roli naplno užívá. Celý Barbieland je naprosto geniální koncept, perfektně kontrastující svou plastovostí s naším světem. Zamrzí tak možná trochu doslovné feministické poselství filmu, konec, který se zbytečně snaží vyřešit více témat během velmi krátkého času, a nefunkční vývoj vztahu ústřední dvojice-matky a dcery. V jádru je Barbie ale především velmi nadsazená, ironická zábava, která si velmi dobře uvědomuje, co je a kde stojí, což jí dává dříve netušené možnosti.
  27. Asteroid City
    Asteroid City (2023)
    8
    Asi je to tím, že jsem od Andersona neviděl příliš filmů, tak se mi možná neokoukal, a nemám potřebu se v jeho filmech nimrat...je to totiž vždy originální, nadnesená a hravá jízda, která si hraje s vlastní formou, a stále baví. A já slibuji, že po (za mě stejně povedené) Francouzské depeši Andersona poctivě doženu.
  28. Flash
    Flash (2023)
    6
    Neurážlivá jednohubka, která pěkně plyne, je tak akorát zábavná, a řadí se do klasického DCEU průměru. CGI vypadá od příchodu Supergirl úplně příšerně, ale to jsme si už asi všichni nějak tak zvykli. Jako rozlučka s DCEU v pohodě, mohlo to dopadnout MNOHEM hůř...
  29. Strážci Galaxie: Volume 3
    Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
    8
    Na kvalitu jedničky to nedostane, ale vedle dvojky stojí zakončení pyšně a sebevědomě. James Gunn si natočil zakončení své "ságy", a povedlo se mu to výborně. Skvělá kombinace komedie a dramatu, vypiplaná akce, velkolepost(od Far From Home asi nejlepší kvalita efektů) a hlavně, tolik potřebné srdíčko, které posledním marvelovským produktům toliko chybělo. Největší vadou asi zůstává pár dosti zbytečných dějových odboček(zbytečný Warlock, trochu krkolomné zapojení posádky Kdovíkde) a mírně přetahováný konec, jinak ale složitě co vytýkat. James Gunn to zvládl třikrát v řadě a už se můžeme natěšeně dívat, co udělá s DCEU. Tak jako tak držím palce.
  30. Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů
    Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005)
    6
    O třídu lepší než první dva filmy, ale pořád to není odvaz. Film jako první nějak tak prodává Anakinovu proměnu, může se opřít o docela slušné postavy a silný příběh, který je zdaleka nejlepší a nejzajímavější z celé prequelové trilogie. Na druhou stranu je tu pořád spousta zbytečných scén, které buď můžou být úplně ignorovány, nebo minimálně zkráceny, a to zdemolování postavy Yody za bílého dne jsem jim pořád nezapomněl.
  31. Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba
    Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba (1999)
    2
    A to jsem asi ještě hodný. Příšerně napsaná záležitost, která je ještě ke všemu natočena tak neživě, že kdokoliv, kdo se ten film pokusí pochopit a nějakým způsobem uchopit, během první půlhodiny zešílí nebo (v lepším případě) usne. Příšernost, kterou zachraňuje jen to, že druhý díl je možná o píď horší.
  32. Star Wars: Poslední z Jediů
    Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
    5
    Film, který má podobné množství kvalit a na SW opravdu skvělých a odvážných nápadů jako opravdových hloupostí a špatných nápadů. Spousta linek je nedotažená, jakoby Johnson, jinak skvělý scenárista, byl vedením Lucasfilmu donucen své dobré nápady rychle vykontrovat pořádanými SW crowd-pleasery. Velká škoda, odvážné myšlenky, se kterými se dalo pracovat, a rozvíjet je do deváté epizody, bylo mnoho.
  33. Avengers: Age of Ultron
    Avengers: Age of Ultron (2015)
    8
    Možná tady budu trochu moc hodný (přeci jen to byl právě Age of Ultron, který mě opravdu donutil pozorně sledovat MCU), ale já tu vidím pořád velmi zábavnou popkornovku, která je třeskutě vtipná, rozšiřuje charaktery skoro všech Avengerů, a chytře rozšiřuje lore celého MCU. Kvalitní podívaná, která mě "do toho uvalila."
  34. Strážci – Watchmen
    Strážci – Watchmen (2009)
    6
    Velmi věrná adaptace původního komiksu, ve které ovšem Snyder jakoby nepochopil myšlenku, a místo velmi nehrdinského eposu natočil pouze superhrdinský film s docela zajímavými myšlenkami, které ovšem nejsou dostatečně podtržené vyzněním snímku, což je škoda.