Profilový obrázek

Hroty Algernona

Martin Danielčík

Komentáře 160

Od nejnovějších
  1. Indiana Jones a nástroj osudu
    Indiana Jones a nástroj osudu (2023)
    4
    Nový Indy funguje vcelku dobře na papíře a vcelku dobře i při sledování, jenže v moment kdy to skončí, zůstanete prázdní. Neměl jsem v sobě pocit, že bych viděl filmový zážitek, natož ukončení asi mé nejmilovanější filmové postavy všech dob. Nejedná se o vůbec špatný film a ve spoustě ohledů je to brilantní a nebo minimálně dobrý. Ale jako celek to do sebe nezapadne, ať už skrze nemístný smutný vykreslení legendární postavy, které do Indiana Jones filmu nepatří nebo skrze rozvleklé tempo. Akce, dobrodružné pasáže, tajemno kolem ústředního předmětu, záporák, tempo i dynamika postav s Indym, to všechno je dobrý, ALE zdaleka nejslabší ze série. U Indyho holt dobrý nestačí. Nemít to jméno Indiana Jones a nebrát si to obří sousto rozlučky, asi bych šel i o tu hvězdičku nahoru. Jako samostatný dobrodružný film je to vcelku povedený, ale jako konec Indyho to nestačí. V celém filmů je hravosti a nápadů, co Spielberg dokáže mít ve dvou scénách. Ve výsledku nic proti tomuto filmu nemám, nevadí mi, necitím k němu nenávist. Je tu jen určitý pocit prázdnoty a zklamání, že to mohlo být něčím jedinečným a speciálním a ono je to prostě "jen" fajn. Ovšem děkuji panu Fordovi, že i ve svém úctyhodném věku dal všechno do poslední jízdy s kloubokem a bičem a aspoň se pokusil o to, dát fanouškům po čyřiceti letech finále. Díky za vše!
    • Harrison Ford
    • Vizuál
    • Rozvleklost
    • Pocit prázdnoty
  2. Flash
    Flash (2023)
    7
    Kdyby Sam Raimy a Zack Snyder měli syna a ten natočil superhrdinský film, dostali bychom Flashe. Byť to zní nesourodě a ujetě, tak to nějakým záhadným způsobem Muschietti ukočíroval a funguje to. Má to určité kvality přiznané lacinosti a otřepanosti, které střídá epika, která má koule. Asi nejkomiksovější hraný film za dlouho dobu tím, jak levné a ujeté nápady má, ale zároveň skrze dravou, hravou kreativní režii vám vznikají často obrazce připomínající komiksové panely. Největší překvapení je asi fakt, že to opravdu a čistě stojí na Barry Allenovy jako Flashovi a zbytek je jen koření. Musím i pochválit chytře zamaskovaný origin, který není vlastně origin, ale jen Starší Barry mentoruje svoje mladší já a divákům tak vše přirozeně vysvětluje a ukazuje. Není to tak sourodý, soudržný a funkční jak by mohlo být. I tak jde o povedenou pecku, která má prostě grády a vizuální hravost, skrze kterou jsou mi slabší efekty vcelku u zadku. Zábavný komiksový popcorn!
    • Komiksovost
    • Chytrost
    • Režijní dravost
    • Nedoladěnost
    • Urychlené finále
    • Nedotažený záporák
  3. Mlha
    Mlha (2007)
    10
    Proč mi to tak dlouho unikalo? Mlha je mistrovský kousek, který se snaží napodobit Béčko z padesátek, skrze laciný dialogy a charakterizace (vynikne lépe v Darabontově černobílé verzi). Ovšem je to pozvednuto moderním provedením a perfektním vystavěním sitauce, postav a zpráv. Pravý horor není v mlze, ale v tom jak málo stačí, aby lidé ztratili svou lidskost. Není divu, že po tomhle přešel Darabont k Živým mrtvým. Celé obsazení je vynikající, stejně tak i režie, prostředí a vývoj události. No a konec to už jen dokonale podtrhuje. Jediné výtky mám k nedostatečnému vztahu syna a otce a ke konkrétnějšímu vysvětlení samotné Mlhy, které působilo zbytečně. Ovšem hlavní hrdina a jeho logické uvažování, které celou dobu zní nejrozumněji se divákovi opravdu nepříjemně vmete zpět do obličeje. Ne vždy je logika na místě a někdy víra a naděje může být důležitější. Mistrovská záležitost!
  4. Spider-Man: Napříč paralelními světy
    Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023)
    9
    Blesk nikdy neuhodí dvakrát na to stejné místo, pokud nejste Phil Lord a Chris Miller. Ti blázni to znovu dokázali a znovu posunuli Spider-Mana, animaci a superhrdinský filmy o úroveň výš. Na tak velkolepý, energický a divoký film, který je tradičně nabobtnalejším a velkolepějším pokračování se však jedná často o překvapivě komorní a emocionálně silný kousek. Který nezapomíná na důležitost výstavby. Postavy, mytologie, zápletky a záporaci se krásně organicky rozvijí, jakoby to od začátku měla být jasná trilogie. Takhle přirozený pokračování, které krásně pokračuje v načrtnutých vztazích a tématech, jen tak neuvidíte. Ovšem je to jen první půlka z celku a tak tu máme trochu podivnou strukturu, která hlavně ve finále brání filmu naplnit stejný potenciál. A až trojka zpětně ukáže, zda se tenhle film postaví po boku staršího brášky a nebo půjde o lehce slabší film.
  5. Rychle a zběsile 10
    Rychle a zběsile 10 (2023)
    10
    Tohle je prostě nejambicioznější zakončení ságy od Infinity War a Endgame a Fast X končí největším filmovým cliffhangerem od Thanosova lusknutí. Je to naprosto stupidně geniální a já chci víc a chci to hned! Dejte mi další díl! Protože čekání na pokračování bude nekonečný. Abych se přiznal málem jsem v kině vypustil duši a umřel smíchy. Prostě jsem se extrémně bavil. Tohle je jednoznačně nejlepší díl za dlouho dobu a po nejslabší devítce se tu nabral druhý dech na finále. Vím, že poslední dobou nedávám moc často do recenzí číselné hodnocení, protože mi to přijde hloupoučký, ale desátý díl Fast Ságy, Fast X si prostě nezaslouží nic jiného, než upřímných a nefalšovaných 10/10. PS.: Lidi by měli pochopit, že ty filmy jsou delaný, aby jste se smáli tomu filmu a ne s ním. (Tady máte tak 10 pomrknutí do kamery)
    • Přestřelenost
    • Dante
    • Absurdita
    • Uvědomělost
    • Je to hraný anime s auty
  6. Strážci Galaxie: Volume 3
    Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
    8
    Návrat Jediů pro strážce. Je to uspokojivý konec, který je v některých ohledech nejsilnější ze série. Vše okolo Rocketa, jeho minulosti, cesty a vztahu se záporákem funguje mistrovsky. James Gunn je šikovný a zručný režisér, který každou scénu pozvedá svým provedením a stejně tak je to šikovný scénarista, který miluje každou jim stvořenou postavu. Jenže film se v prostředku ztratí ve slepenci vtípků a gagů, kde se plácá a neví, jak přesně a efektivně rozvinotu a zužitkovat všechny postavy, který nejsou Rocket. Oproti Návratu Jediů to ale v třetím aktu celé zachrání a ukočíruje a naservíruje vynikající finále. I přes uspokojivý konec série a postav se nemohu zbavit dojmu, že být ten prostředek lepší, mohlo to být naprosto dokonalý, takhle je to "jen" skvělý, což je škoda. Nejslabší Strážci s největšími ambicemi, kteří ale skvěle fungují, baví a dojímají.
  7. Renfield
    Renfield (2023)
    6
    Skvělá premisa, vynikající Nickové (Hoult i Cage), super neonová estetika a New Orleans. parádní krvavá akce a pořádná dávka nadsázky s humorem. To je jasná záruka kvalitní zábavy, že ano? Že ano? Co by se mohlo pokazit? A jo, Awkwafina která je otravnou klišovitou postavou, která i přes parádní pojítko s hrdinovou cestou tahá film dolů. Stejně jako všichni ostatní herci krom obou Nicků. K tomu je tu nedoladěný scénáře a slabší finále. Jsou tu holt části které nudí a části které baví. Pokud to z traileru působí jako film pro vás, určitě si to pusťte. Je to nevinná jednohubka, která má dobré nápady a scény, ale skrze nedolazenost to není nic, k čemu se asi bude kdokoliv moc často vracet.
    • Nickové
    • Krvavá akce
    • Humor
    • Estetika
    • Premisa
    • Vedlejší postavy
    • Nedotažený scénář
    • Občasné cringe postavy
  8. Sisu
    Sisu (2022)
    6
    Jalmari Helander měl v rukách něco speciálního, ale úplně to neproměnil. Leč jednoduchá, tak efektivní, zábavná, špinavá, drsná a po čertech chlapácká rubačka, měla našlápnuto se stát skvostným zážitkem, který bych doporučoval kudy bych chodil. Krásné Finsko, zachyceno v krásných záběrech, zachycující špínu a hnusy války má neuvěřitelnou atmosféru až severského westernu s nácky. Náš hlavní hrdina, je ten obávaný rubač, se kterým si nechcete zahrávat, ale zlato které převáží je příliš lákavé. Film krásně vybuduje každou kapitolu, každé střetnutí a překážku pro hlavního hrdinu, kdy si člověk říká, že to už přece nemůže nijak zvládnou ne? A to tvoří efektivní napětí, které vám dá ještě uspokojivější překonání překážek. Jenže co mohlo být přizemnější a chytřejší, se stalo až moc přímočarý a hloupý na úkor drsňáctví. Neberte mě špatně hlavní motiv SISU (Silné vůle a odhodlání) mě zde bavil a já jim i na tu hru přistoupil. I když jezero i benzínka byla na mě přehnaná (radši bych viděl uzemněnější verzi), nakonec jsem chápal proč to tak zvolili. I to letadlo a souboj se záporákem beru. Ale proč je tam ten finální moment navíc? Ten je krom spektáklu fakt o ničem a podrazil mi to úplně. Nebýt toho, se čtyřma hvězdama neváhám, ale takhle to nemůžu doporučit úplně každému a to bez rozmyslu. Škoda, příště to chce mít trochu více nohy na zemi a byla by to drsňácká kultovní rubačka, jak vyšitá. Takhle je to "jen dobrý", avšak mohlo to být skvělý. Ale pro fandy akčňáků, je to skoro povinnost. Víc podobně laděných filmů prosím! V jednoduchosti je krása.
  9. Smrtelné zlo: Probuzení
    Smrtelné zlo: Probuzení (2023)
    4
    Technicky skvěle natočený film, jehož jednotlivé scény, jsou parádně vystavěné, takže to na první pohled působí jako kompetentní horor a zástupce značky Evil Dead. Ovšem i přes všechny snahy to strašně nudí a vůbec neděsí. Ono to totiž nefunguje jako celek. Není tu dost odmlk, dost jasných sázek, dost uvěřitelného vývoje ve vnímaní postav. Tón se neustále nemůže rozhodnout ke kterému Evil Deadu chce mít blíž a tak nakonec nepůsobí vůbec jako Evil Dead. Není to dost konceptuálně zajímavý horor se šarmem, není to dostatečně béčkový a není tu nikdo se šarmem Bruce Cambella. Přitom by stačilo obstát aspoň v jedné z těchto kolonek. Možná povrchně to působí jako součást sérii, ale vůbec to tak není. Ve výsledku je to průměrný horor podkopaný snahama být Evil Dead. Musím ale vychválit Alyssu Sutherland jako démoni mámu, ten výkon z toho udělal aspoň něco zapamatovatelnýho.
    • Vizuál
    • Alyssa Sutherland
    • Postavy
    • Scénář
    • Horor
    • Špatná výstavba
  10. Invalida
    Invalida (2023)
    8
    Invalida likvidující zločince? Typický příběh o pomstě říznutý černou komedií ovšem není laciný pokus napodobit západ, ale plnohodnotné dílo Jonáše Karáska, který zde vytvořil unikátní podivanou s vlastním stylem. Přes povědmosti s jinými filmy, je to neuvěřitelně svý, žíznutý slovenskem, což tomu dává nový nádech a život. Není to mišmaš vlivů, ale jedná se o ucelené dílo, které vás pobaví a k tomu naservíruje dobře vystavěný příběh. Postavy jsou vtipné, jedinečné a zapamatovatelné a to platí i pro jednotlivé scény. Dobře vystavěný humor, příběh i akce. Jen škoda finále, které není celkově tak úderné, ať už jde o finální přestřelku nebo příběhové vyvrcholení. Ne že by to bylo špatné, jen to je "pouze" dobré, oproti skvělému zbytku! Přesto je to stále skvělý film, který stojí za vidění.
    • Akce
    • Humor
    • Postavy
    • Styl
    • Střih
    • Scénář
    • Režie
    • Nasvícení s kamerou
    • Slabší finále
  11. Papežův vymítač
    Papežův vymítač (2023)
    6
    Po nevyváženém Samaritánovi se Averymu podařilo opět najít správný balanc mezi totálním uvědomělým brakem a kvalitně vystavěným filmem, jako u Overlorda. Velmi šikovná režie spolu s výkonem a postavou Russella Crowea tvoří velmi zábavný film na sledování. Člověk si užívá hlavně přítomnost a osobnost otce Gabriela a jaký vztah si vybuduje s méně zkušeným knězem. Film naťukává i zajímavé témata, ale vlastně žadné nedotáhne, což je škoda a brání mi to v tom, jít s hodnocením výš. Ovšem pořád bych rád viděl pokračování. Pokud máte jako já rádi kombinace náboženství a historických událostí s fantasy, tohle vás potěší. Jako zábavná atmosférická jednohubka na večer je to ideální, ale horor v tom nehledejte.
    • Russell Crowe
    • Hlavní postava
    • Režie
    • Balanc braku a vážnosti
    • Náboženství a historie spojená pro lore
    • Nevyužitá rodina
    • Nedotažené témata
  12. John Wick: Kapitola 4
    John Wick: Kapitola 4 (2023)
    8
    Neuvěřitelný technický zázrak od lokací, kulis a jejich designu, přes kameru, nasvícení, choreografii a barvy, až po kaskadérské kousky, nápady a záběry. Neuvěřitelně nádherný film, který je obří poctou všem akčňákům a kaskadérům. Tentokrát to není sólíčko Keanu, ale máme tu celý úžasný ansámbl, co si užívá svou přítomnost, dává do filmu do filmu maximum a pere se o místo na výsluní. Ovšem i dokonalých věcí, které jsou vypiplané se člověk může přejíst a o tom svědčí ubíjející délka akčních sekvencí. Primárně té v úvodu, která místy už stagnuje, nemá žádný cíl a napětí a je to jen ukázka kaskadérských kousků (Zbytek je víceméně adekvátně dlouhý). Samotný příběh v tomhle ohledu taky neuhrane. Bohužel nemůžu říct, že bych se na konci po té příběhové stránce cítil uspokojen, ani v rámci béčkové akční sféry a ani v rámci série Johna Wicka. Člověku přistane na mysli "A pro co to vlastně všechno bylo?". Ale i tak je to neuvěřitelná nálož pro kterou mám hlavně ocenění z řemeslné stránky, pro běžné diváky neholdující akčňákům to přece jen může být už příliš. Více ZDE!
  13. Shazam! Hněv bohů
    Shazam! Hněv bohů (2023)
    7
    SHAZAM! pokračuje ve šlépějích prvního filmu a servíruje tak, příjemný nadnesený návrat k superhrdinským kořenům. Rodinná pohoda nemusí každému sednout, ale já jim to žeru a užívám si to, co dnes prostě u supráků chybí. Hodně zde pomáhá i extrémně charismatický obsazení. Bál jsem se, že nebudou vědět jak s Billym a ostatními naložit, ale krásně navázali na témata z prvního filmu a dokážou tak i dojmout. Jak tu jiní zmiňují problémy s digitálními triky, tak osobně s tím problém nemám zvláště u projektů, který se neberou tak vážně jako právě SHAZAM! Druhá půlka sice pokulhává v tempu a je tu pár problémů, jako nedostatek dětských herců, zvláště Ashera Angela nebo deus ex machina cameo na konci. Komu se líbila jednička, tak tohle je trochu slabší odvar. Komu se nelíbila, tak nemá cenu dvojku ani zkoušet.
  14. The Last of Us
    The Last of Us (2023)
    8
    Adaptace nemusí být přesné, stačí aby byly dobré a nesly v sobě tu samou identitu jako původní materiál, což první série The Last of Us splňuje a vlastně je nejlepší v té první polovině, kde má největší svobodu a nejvíc mění věci, experimentuje a pokaždé krásně vypointuje jednotlivé díly a tak převádí ten příběh pro seriálové médium dobře, jak jen to jde. Druhá půlka na druhou stranu jen ubírá věci z předlohy a nenahrazuje je ničím stejně úderným a to je škoda. Zakomponování Left Behind přímo do děje také trochu kazí celkové tempo a narušuje to silně ten vztah ústřední dvojice, který pořádně 2 díly nevidíme před koncem a to prostě podráží trochu seriálu nohy... věřím že při zkouknutí na jednou bez týdenních pauz to tolik vadit nebude, ale i tak je to lehký problém. Nakonec to ale není tak věrný jak by mělo být a ani tak unikátní a nový, jak by mělo být a některý bonusy jsou prostě zbytečný, než co jiného. Produkce je neuvěřitelná a některá místa působí, jako by je vystřihly přímo ze hry, bohužel tomu zase podkopává lehce nohy necinematická kamera. Nakonec v čem tato adaptace selhala, bylo vyobrazení nebezpečného a nehostinného světa... jak nám má záležet na tvorbě léku proti nakaženým, když všehovšudy žádného nevidíme poslední 4 díly? Seriál zachycuje to podstatný, vztah Joela a Ellie a příběh jako takový, ale že by šlo o ultimátní adaptaci hry, to určitě ne... je to slabší odvar, který nenabízí dost nového na to, abych se k tomu kdykoli vrátil, přesto fajn alternativa pro nehráče. Ostatním doporučuji radši hru.
  15. Kung Fu Panda 3
    Kung Fu Panda 3 (2016)
    6
    Vcelku zklamání... potřetí se nás série snaží naučit tu podobnou myšlenku a lekci, tentokrát z pohledu učitele, ale přesto to není už úplně ono. Nejvíc bavil začátek evokující mix jedničky. Shifu a Po spolu prostě fungují skvěle. Člověk také doufal nějaké větší rozvinutí vztahu Po ke své družině, hlavně tygřici a v tomhle ohledu taky nic. Začátek mě nadchnul skrze výpravu na místo, kde proběhne učení, ale ono prd... místo toho je tu dětinská část s pandami, která se pořádně nevyužije a ve výsledku to působí, jakože si trojka ukousla příliš velké sousto a témata, nápady a myšlenky se nerozvinuly, protože si navzájem kradly čas, místo toho aby se rozvíjeli navzájem, Není tu žádné dilema o tom, zda přistoupit na život pand a nebo pokračovat v cestě dračího bojovníka, stejně tak tu máme jednu úvodní scénu o tom, jak Po neumí učit a pak najednou má být uspokojivý, když to pochopí na konci filmu? To prostě nefunguje. K tomu i přes cool faktor, dost slabý záporák. Pořád to má kouzlo Kung Fu Pandy, ale neexceluje to, jak by mohlo a mělo.
  16. Annihilation
    Annihilation (2018)
    9
    Kosmický horor s nejděsivějšími myšlenkami a obrazci, jaké uvidíte. Technicky, herecky, režijně i hudebně jde o naprosto špičku, tvořící unikátní, děsivou a nepříjemnou atmosféru, která provede postavy cestou a změnou, jaká sedí k jejím charakteristikám. Film vyvolávající hromady motivů a myšlenek, které ale jasně nezodpovídá, což není vůbec špatně. Dnešní diváci jsou zvyklí dostat vše na zlatém podnose a nevnímat, co se děje a nehledat si interpretace dění a podle toho i hodnocení filmu vypadá. Posledních 20 minut je naprostá slast bezeslovného vyprávění, zúčtování motivů, podivné a jedinečné vizuální stránky a úžasného zakončení. "I don't know." TAK PERFEKTNÍ! Jedno je jasné, lidé jsou sebedestruktivní!
  17. Vřískot 6
    Vřískot 6 (2023)
    8
    Kvalitní pokračování pátého dílu i série. Postavy mají nové a originální životní situace a problémy a do toho se vrací Ghostface! Film využívá jak nové party, tak zasazení a krásně si s vámi pohrává a tvoří originální situace a vraždy. Napětí je tu královské a sledovat, jak Ghostface řádí po New Yorku je zábava. Přesto meta prvky, samotní vrazi a tempo tahají za trochu slabší konec a nesmyslné přežití x postav, zanechává pachuť. Vřískot 6 je přesto neskutečně zábavným mixem, jaký série vždy nabízela, odkazuje na předchozí díly, hlavně druhý, ale přitom přichází s dostatkem originálních námětů. Sámoška, přelézání mezi okny i metro je pro mě už teď silně památné! Série Vřískot by se možná okoukala rychleji, kdyby v dnešních hororových vodách nebyla slasherovým, mysteriozním svěžím vítrem. Více ZDE!
  18. Creed II
    Creed II (2018)
    7
    Creed II je jak kvalitním pokračováním prvního filmu, tak skvělé navázaní na Rockyho IV. Propojení se čtyřkou bylo skvělé a otevírá to hromadu zajímavých témat. Adonis, jeho máma, Ivan Drago a jeho syn a Rocky tak tvoří vynikající mix, který funguje skvěle. Hlavně samotné finále je vynikajícím zakončením hned několika zápletek. Fungují tu i osobní a rodinné roviny naprosto na jedničku. Jak jsem psal u Creeda, tak i když Adonise mám rád jako postavu, občas se chová jako kok*t. No a tady je vrchol jeho kok*tství a to je to, co pro mě dost podráží prostředek. Když k tomu přidáme slabší režii Stevena Caplea, který sice umí, ale na Cooglera se nechytá, tak film nenaplňuje svůj potenciál na plno. Přesto jde stále o parádní součást série.
  19. Creed III
    Creed III (2023)
    7
    Teď ale vážně. Creed III je první díl stojící na vlastních nohách bez postavy Rockyho a první film režírovaný Michaelem B. Jordanem. To budilo obavy, už jen protože je velké sousto mít takový film jako první v kariéře a jelikož byl vztah Donnieho s Rockym srdcem obou předchozích filmů. Naštěstí to funguje skvěle a Creed se tak zformoval do série, která stojí na vlastních nohách a má zápletku a děj, který je čistě originální. Příběh nám říká, že minulosti neutečeme a musíme se jí stavět čelem a tohle funguje, protože srdcem snímku je tentokrát Adonisova minulost a jeho vztah se soupeřem Damienem, se kterým byli jako bratři. Opět fungují osobní i boxerské linky, které se fajnově prolínají a tvoří solidní podívanou. Jordan je přiznaně inspirován anime a je to znát, díky tomu má každý souboj svůj nápad a provedení, které je na západě nevídané a funguje je tu parádně. Přesto to tvoří určitý nesourodý styl, prozrazující, že je režisér začátečník, kterému jde nejlépe točení dialogů a příběhových chvíli. I přesto, že soubojům chybí to pravé napětí a emocionální vypětí předchozích dílů, jsou pořád skvělé a památné, jen to finále mohlo být údernější. Nejlepší Creed to sice není, ale je to důstojný člen série a fungující film s jedním z nejlepších záporáků série. Navíc malý Creed měl v pokoji plakát Naruta, takže instantních 10/10! Více ZDE!
  20. Creed
    Creed (2015)
    8
    Kvalitní navázání na Rockyho, které splňuje všechny prvky značky a sportovního drama. Cooglerova režie taky perfektně modernizuje žánrové prvky a souboje jsou díky tomu vtahující více, než kdy předtím. Emocionálně to funguje skvěle a vztah Rockyho s Adonisem je srdcem filmu. Postavy si projdou vývojem, zkouškami a pernými chvílemi jak to má být a když Adonis konečně řekl, proč bojuje ve finálním ringu, tak oči nezůstaly suché. Slabší záporák, nedostatečně zajímavá neprokreslená romance a příliš zběsilé přehlcení dramatizace v druhé půlce filmu, tomu škodí, ale k dokonalosti tomu chybí hlavně to, že i když je Adonis fajn postava, tak umí být i otravný a nepříjemný a na Rockyho se tak nechytá. Přesto perfektní legacy sequel a start nové série!
  21. Velryba
    Velryba (2022)
    8
    Na pohled odporný člověk, který vás prvními záběry naprosto znechutí si vás skrze dvouhodinové drama nakonec naprosto získá, aby vám připomněl, že lidé často klamou svým tělem. Často odsoudíme krásnou duši na základě nepěkného zevnějšku a naopak. Komorní, tísnivé drama, které vás neutopí v depresi, ale naopak vám dám naději. Úžasná divadelnost využívající prostor malého bytu naplno, tomu jen a jen pomáhá. Nejvíce mě asi dostala scéna s exmanželkou, která pokryla hromadu nuancí a emocí. Avšak gró se nachází ve vyvrcholení cesty vedlejších postav a hlavního hrdiny, což uceluje fenomenální myšlenky o lidech a jejich skutečném nitru. Úžasný kousek, za který si Fraser toho Oscara prostě zaslouží. Bohužel mě to nesmetlo tak moc, skrze typické trademarky Aronofskyho, které mě neoslovují, ale naopak otravují a výřečnost symbolismu, včetně omlácení některých motivů o hlavu mi to lehce táhne dolů. Více ZDE!
  22. TÁR
    TÁR (2022)
    8
    Skutečně unikátní záležitost svým pojetím. Jste vrženi prakticky do každodenního života mega úspěšné skladatelky Lydii Tár a bez většího vysvětlování se snažíte pochytit, jak její život funguje, jaké má vztahy a co to skrývá za tajemství. Tohle není herecký koncert ani orchestr, tohle je sólo Cate Blanchett na které společně s režii, scénářem a úžasným sound designem stojí celý film. Je to rozklad úspěšné osoby, který vás udržuje v zájmu právě díky jedinečné postavě Tár, která je silně fascinující na sledování. Člověk ji víc a víc chápe, poznává a časem i více opovrhuje, ale nikdy k ní neztratí empatie a sympatie. Je to záživná, zajímavá cesta, která vás naprosto uhrane a pohltí. Obsahující nespočet symbolizmů a motivů. Tohle stojí za to vidět na velkém plátně, už jen skrze tu práci se zvukem. Měl jsem pocit, jako bych byl pozván do života existující osoby a sledoval, jak si sama sobě kope hrob. Bomba! Více ZDE!
  23. Medvěd na koksu
    Medvěd na koksu (2023)
    3
    Asi jediný film, jehož název je zábavnější než on samotný. Medvěd na koksu má jeden vtip a tím je... no medvěd sjetý na koksu, co jste čekali? A tento vtip se ohraje rychleji, než vtipy o Pepíčkovi. Zbytek je plný nudných, otravných postav, který nudně zabijí otravně CGI medvěd. Na konci se pokusíme o moralizaci, poučení a rodinné zprávy, což je v Rkové komedii dost nepochopitelný... Ach jo, potenciál možná nějaký byl, ale ne v těchto rukou. Nuda, nuda a ještě jednou nuda. Alden Ehrenreich a Keri Russell jako jediný aspoň trochu baví.
  24. Nezvěstná
    Nezvěstná (2023)
    8
    Duchovní nástupce Searching, který se povedl. Opět tu máme netradiční formu, která je využita na dřeň a funguje hlavně díky provedení a dobrému scénaři, který ví přesně jak dávkovat informace, zvraty a emocionální momenty. Líbila se mi určitá aktualizace reakcí internetu na dění, jako je obří popularita ture crime a šílených teoretiků. Ovšem film je svěžím pokračování, díky dobré obměně proti první filmu. Dítě hledá rodiče, zároveň autoři chytře ví, že lidé po jedničce budou očekávat jisté zvraty a odhalení a tak jsou chytře o krok na před. Díky tomu vás i lehce potahají za nos. Některé hrátky s formou z první půlky byly trochu rušící, protože to narušilo styl foundfootage. Stejně tak konec je moc překombinovaný a zbytečně "akční" jakoby si autoři nebyli jisti samy sebou a svým dílem, jak tvůrci Pátrání, kde bohatě stačilo jak rozuzlení záhady a emocionální uzavření. Holt je rok 2023 a když konec nemá "epické" finále, tak nemůže zaujmout že? Trochu flashbacky na Ulici Cloverfield a její konec. Nebýt těchto zaškobrtnutí jedná se o téměř stejně silný mysteriózní thriller jako Pátrání. Pořád ale zábavná, chytře zhotovená, promyšlená, napínavá podívaná, která baví od začátku až skoro do samotného finiše! Méně úderné Pátrání! Silně doporučuji ale oba filmy, v rámci žánru jsou to pecky. Více ZDE!
  25. Pátrání
    Pátrání (2018)
    10
    Pátrání po ztracené dceři, které mě pohltilo díky jedinečnému formátu, který není pouhým trikem, ale opravdu slouží vyprávění a je využit na dřeň. Tohle sledování pátrání převážně přes facetime a obrazovku PC vám navodí pocit, že se podílíte na pátrání a vyšetřování, autoři zabraňují vyčerpání a okoukání, skrze chytré a postupné dávkování nových informací a obratů, které zodpovězením jedné otázky tvoří další dvě. Zároveň přichází i dostatečně často na změnu prostředí, tempa, formy i lokací. Díky tomu mi to hned uteklo. K tomu film dokáže mít silný příběhový oblouk fungující i jen skrze slova v chatu, kdy obyčejná zpráva na konci má velkou váhu! Film by nebyl stejným, nebýt úžasného výkonu Johna Cho, kterého mám rád a silně mě zde překvapil. Je to napínavý, smutný, dojemný, lehce vtipný a hlavně propracovaný a chytře udělaný se silně prokoumaným tématem rodičovství. Prakticky si nedokážu představit o moc lepší výsledek při podobné formě, až na příliš velké vysvětlování některých detailů ve finále, které mohli být fajn na odhalení při dalších zhlédnutích. Každopádně velká pecka!
  26. Ant-Man a Wasp: Quantumania
    Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023)
    4
    Film začne silně, ať skrze osobní rozpoložení postav a jejich vztahů, tak díky roztodivné říši kvant. Ovšem z nepochopitelných důvodů konflikty kladných postav (Vztah Hope a Hanka s Janet, vztah Scotta a Cassie) film rychle uzavře a chce se soustředit jen na děj a boj se záporákem. Ten je mimochodem skvěle vybudovaný a ztvárněný. Navíc scénář postrádá větší chytrost, když jde o postavy, využití jejich silných stránek proti Kangovi a radši tu máme nezasloužené zkratky a degradaci tohoto Vaderovského záporáka. No nebudu lhát, kdybych si tak nějak neužíval určitý načrtnutý vztahy a svět ze začátku, jsem o dost nespokojenější. Film měl potenciál být skvělý, ale je to prostě jen prázdná oukej podívaná. Více ZDE!
  27. Slečna bestie
    Slečna bestie (2020)
    6
    Skvělá premisa prohození těl teenky se sériovým vrahem, stylový otvírák a ani parádní výkony Vaughna a Newton nestačí pro skvělý biják. Neberte mě špatně, Freaky je fajn zábavná hororově komediální jednohubka, která si už jen pro svůj koncept zaslouží pozornost. Avšak Landon nedokáže tuto premisu využít tak, jak by si zasloužila. Ve srovnání s něčím jako Šílená noc od Wirkoly, kde se nápady nešetří a každá scéna je bohatá šponováním premisy, působí tento kousek jako chudší sestřička, která má sice dobrý nápad, ale zas tak urputně se nepřemýšlelo jak to využít. Čili i těch 102 minut působí jako lehký přestel, vzhledem k tomu jak málo toho snímek nabízí. Škoda. Ale pořád je to velmi fajn.
  28. Provaz
    Provaz (1948)
    8
    Více než filmařské cvičení toho, zda film funguje skvěle i beze střihu, který je na svou dobu limitovanou délkou filmového kotouče o to víc působivější. Hitchcock je mistrem napětí a tentokrát je jeho bombou pod stolem mrtvola ve skřínce. Díky tomu je celý večírek a hra jednoho muže mnohem zábavnější a zajímavější než za jiných okolností. Tomu dopomáhá i režisérova práce s kamerou a záběry, nacvičené scénky do nejmenších detailů a hlavně mistrovské herectví několika úžasných umělců. Hlavně poslední scénka je naprosto brilantní kulminací všech těchto vlastností. A i přesto, že má film i silnou výpovědní hodnotu, nestrhne vás to tolik, jako jiné mistrovy filmy a vrcholné skvosty kinematografie.
  29. Psycho
    Psycho (1960)
    10
    Z dnešního pohledu těžko přistupovat k filmu, který je tak zásadní, že každý zvrat a ikonická scéna je známa do bodu, že víte vše o tomto filmu, než se dostanete k jeho zhlednutí. Ale pokud se dokážete na Psycho podívat a u toho předstírat, že nic o tom filmu nevíte, tak pak teprve pochopíte jeho úžasnost, skvělost, nadčasovost a celkové kvality. Můžeme se bavit o nejasné nátuře, co je film zač, jaký je jeho žánr, děj a zápletka, což celé sledování umocňuje. Můžeme se bavit o všech krásných paralelách a nepatrných tématech, či ironii osudu. O krásné přímočarosti, která je precizně provedena, díky čemuž vám servíruje zajímavé, uvěřitelné a poutavé postavy v nečekaných situacích. Nemluvě o všech hereckých výkonech a ztvárnění postav, kde vyčnívá hlavně Norman Bates. Můžeme se bavit o spoustě nepopiratelných kvalitách Psycha, ale podstatné je, že jde o neuvěřitelně poutavou, překvapivou a napínavou podívanou až do samotného konce, která má i jedny z nejlepších a nejdokonalejších finálních záběrů a prolnutí. Jen škoda toho až moc doslovného proslovu, který vše na konci přílišně vysvětluje a nezestárl s takovou grácií jako celý zbytek snímku.
  30. Ulice Cloverfield 10
    Ulice Cloverfield 10 (2016)
    8
    Po loňském Prey jsem se rozhodl znovu navštívit předchozí Trachtenbergovu práci. Ulice Cloverfield je precizně uchopeným a vystavěným filmem, který stojí na třech postavách, hercích a jejich souhře, která stojí na základech pevné šikovné režie a chytře vystavěného scénáře. Hrátky s tím, zda je vlastník bunkru jen magor a nebo se venku opravdu něco děje fungují na jedničku a to hlavně díky úžasnému výkonu Goodmana, jehož jemné nuance promlouvající k divákovi a postavám dělají celou show. Ovšem ani Winsteadka a Gallagher nezaostávají a krásně se doplňují. Trachtenberg prostě umí a hlavně ví jak chytře naložit s rozpočtem, do toho tu máme scénář plný jasných, ale nenápadných příprav na budoucí zúčtování, které se vyplatí. Jediná škoda, toho zbytečně přepáleného konce, avšak nějak se modernímu divákovi zavděčit musíme. (Nevím zda to finále byl součástí přetáček, tak jako tak tolik ke zbytku filmu nesedí a zapadá tak do režisérovi kolonky, lehce nedotažených finále) Přesto je to částečně zachráněno finálním zakončením osobnostního oblouku postavy, která se naučila neutíkat před problémy, ale stavět se jim čelem. Prostě chytře udělaný a zábavný film!
  31. Babylon
    Babylon (2022)
    10
    Tříhodinový EPOS o krásách a špíně Hollywoodu, filmového průmyslu a všeho okolo. Tam kde jiní dokáží nudit, Chazelle se svým týmem valí a pomocí neuvěřitelné záběrové, střihové, hudební a zvukové skladby předvádí neuvěřitelnou magii. Film exceluje jak v hektických, šílených scénách zahlcující vaše vjemy, tak v naprosto minimalistických tichých momentech. Jednoduše mistrovská filmařina po všech stránkách, která tvoří jeden z nejskvělejších kino zážitků posledních let. Do toho tu máme úžasné herce, kteří úžasně hrají úžasné postavy a perfektní balanc mezi komedii a vážnosti. Královsky jsem se bavil a ty tři hodiny jsou plně opodstatněné. Dalo by se najít sice několik výtek. ale není důvod proč, tohle je neskutečná magie a scény jako první den na place, nahrávání se zvukem, rozhovor Pitta s novinářkou a celé finále, budou pro mě navždy památné! Je to neskutečný RANDÁL! Více ZDE!
  32. Víly z Inisherinu
    Víly z Inisherinu (2022)
    8
    Když váš nejlepší přítel už nechce být přítel. Silně dialogová, vtipná, ale i tragická podívaná o rozpadu jednoho přátelství, komunity a člověka. Film který baví jak svým doslovným příběhem, který je plný zajímavých postav, vtipných i bolestivých situací a nepříjemných obratů v ději. Srdcem příběhu je Pádraic, který tu funguje jak nechtěné zatoulané štěně, se kterým nejde jinak než soucítit a bolí vás každá rána, kterou dostane. Do toho je to i kompozičně nádherně dané do kupy, čemuž pomáhá i nádherné Irsko. Bál jsem se že důvod konce přátelství bude banální, ale naopak je to mnohem zajímavější a neotřepanější než si dokážete představit a i díky tomu vás film bude bavit i hodiny až dny po zhlédnutí, kdy jen přemítáte nad tím vším a co to vlastně znamená. Je tu toho hodně o přátelství, sobectví, životě. různých úrovních intelektuality a dalších menších či větších tématech a to mě na tom nepřestává bavit!
  33. Neznámí
    Neznámí (2022)
    4
    Možná bych to neměl hodnotit, ale 3x jsem to rozkoukal a za polovinu se ani jednou nedostal. Strašně nazaživný a nudně provedený krimi thriller, který nerespektuje absolutně divákův čas a nemá čím zaujmout.
  34. Bledé modré oko
    Bledé modré oko (2022)
    6
    Příjemné krimi, kterému nadržuji skrze zasazení, jak v historické éře, ve které mě baví krimi, tak v zimě se skvělou atmosférou. K tomu tu máme skvělé herce v hlavních rolích. No a ikdyž výprava, kostýmy a zachycení éry je perfektní, tak tomu chybělo silnější tajemno, atmosféra i hutnější zápletka. Neurazí to, člověk si to užije, ale asi vzpomínat na to nebude a to díky standardní režii a scénáři. Oboje je solidní, ale nijak to nevybočuje a nijak to člověka neuhrane, nenadchne, nepohltí a ani emocionálně nestrhne. Přičemž se držíme neustále v jednotvárné náladě. Vyvrcholení potěší a překvapí. Pokud má někdo chuť na podobnou žánrovku, ať si to z radostí pustí, ale zázraky ať nečeká, potom bude možná i mile překvapen.
  35. Texaský masakr motorovou pilou
    Texaský masakr motorovou pilou (2022)
    4
    Ano, už i u Koženýhoxichta si řekly, co takhle udělat legacy sequel, kde se Motorovka a přeživší holčina z originálu utkají po letech? Jako by to kur*a někoho zajímalo u 50 let starého artového hororu. No a výsledek je nuda k p*srání, která je děsivá asi jako pampeliška. Stačí se jen podívat na to. jak směšně vypadá tentokrát leatherfacova maska, což by možná schovali kvalitní práci s kamerou a osvětlením. Bohužel nic takového tu nenajdete. Do toho nějakého genia napadlo nevkusně spojit Texaský masakr s tématy ,jako je střelba ve škole. Ve výsledku je celý film více komedií než hororem a to díky naprosto stupidnímu provedení, proč Koženýxicht znovu vraždí a jak utekl policii. Hlavní postavy jsou naprosto sympatické, otravné a hlavně se chovají jako po lobotomii. Kdyby měla aspoň jedna z těch postav IQ větší než ovce, tak umře možná jeden člověk. K tomu je tu naprosto trapné setkání tváří v tvář, nesmrtelný Leatherface, který když zrovna nevykryje výstřel brokovnicí motorovkou, tak pro něj střelný rány nejsou žádnou hrozbou. Upřímně, kdyby mě stupidní situace, rozhodnutí a chováním postav, nezpůsobovali mentální bolest, tak by šlo aspoň o fajn komedii. Ale lhal bych, kdybych řekl, že jsem si neužil pár momentů, jako řezání motorovky pod podlahu a nebo vyvraždění autobusu, kde si trapným způsobem dělají srandu ze sociálních sítí. Navíc film má aspoň pár nápaditých záběrů a nějaký styl. Avšak člověk nemůže lehce tento film nemilovat skrze ten geniální konec!
  36. V bublině
    V bublině (2022)
    2
    Komedie s obsazením jako je David Duchovny, Pedro Pascal, Karen Gillain, která si má dělat srandu z moderních blockbusterů, hollywoodských herců a doby natáčení filmu za covidu, zatím co to natáčeli za covidu? To přece nemůže dopadnout… oh. To nejhorší na stylu komedie Juda Apatowa. Naprosto nesympatické postavy, které byly napsány bez respektu a lásky, ale ani nejsou chytrou parodii nebo satirou. Jedná se o trapné povyšování. K tomu tu je absolutní nepodchycení moderní doby, které tvůrci vůbec nerozumí. Jsou tu neuvěřitelně trapné situace a konverzace které měly být asi vtipné. No a nakonec je tu naprosto jednoduchý humor, který se zajímavou premisou udělá jen ty nejzákladnější vtipy. Skoro jakoby nad tím nikdo nepřemýšlel. Zbytku filmu se máme smát, protože se dějou strašně vtipný a praštěný věci a tanečky, haha. No prostě obrovská, nudná ale hlavně bolestivě trapná katastrofa, která má totálně nadbytečnou stopáž dvou hodin Přitom to má nápady a humor tak na dvaceti minutový speciál. S tímhle by neměl nikdo ztrácet žádný čas, protože je to čiré utrpení.
  37. Rozhodnutí nebo život
    Rozhodnutí nebo život (2022)
    4
    Už premisa tohoto hororo-thrilleru je naprostý brak, kdy je ve světě videohra, která ovlivňuje realitu kolem vás, ale ve správných rukou mohlo jít o koukatelný kousek. Tohle je ovšem naprostá přepálená kravina, která není znepokojivá, místy je akorát nechutná, avšak to je vše. Sledujeme tu vcelku nezajímavé archetypy, jak si vyvíjí vztah, zatím co bojují proti této videohře. Pravidla a omezení tu prakticky neexistují, takže sledujeme jen to, co se scénáristům zamane a hodí. Často sledujeme absolutně nezáživné situace, které nejsou děsivé. Shodou okolností úrovně a překážky hlavní hrdinky nepůsobí ani zdaleka, tak tíživě a složitě, jako to co nám film ukázal na začátku. K tomu je tu jedna z nejkomičtěji vypadajících smrtí posledních let. K tomu si připočtěte hrozné využití licencovaná hudby a naprosto příšerně trapné a brakovité finále, s nevjtipnějším a nejdementnějším soubojem, jaký jsem viděl. To co se stane naší hrdince ublíží nepřítely a naopak. Kdy se ukáže, že je hlavní postava je tupá jak poleno. Nemluvě o celém stupidním vysvětlení jak a proč to celé funguje. Neuvěřitelně tragický brak, který nestojí ani za to vysmátí. Ale hej, aspoň to má sotva hodinu a půl.
  38. Podezřelá
    Podezřelá (2022)
    6
    Nádherně natočený, zkonstruovaný a do kupy daný snímek, který mě bavil svými záběry, lokacemi, přechody a střihy. Moc jsem si užíval i znázornění sledování nebo flashbacků. Po všech stránkách je to film, ze kterého bych měl být nadšený i díky originálnímu příběhu se silnou premisou. Jenže to prostě nikdy nepřišlo, nikdy jsem se nedokázal ponořit do postav a ani do vztahu ústředního dua, na kterém film stojí i padá. K tomu mi to přišlo místy zbytečně zmatené a utahané. Utahané zvláště v druhé půlce, kdy tak nějak směr příběhu je jasný. Prostě extrémně ambiciózní kousek, který vůbec nefungoval, ale s radostí bych si o něm s někým kdykoliv popovídal.
  39. Válečnice
    Válečnice (2022)
    6
    Průměrný historický válečný kousek, který vyčnívá hlavně svým zasazením. Bohužel to nebylo vůbec zužitkováno ani skrze pořádné souboje a masakry, jedinečný kulturní rozdíl nebo hudební a vizuální podkres. Místo toho dostáváme mix klasických příběhů, kterému chybí soustředěnost. Je to film o mladé holce stávající se válečnicí? O navázaní vztahu matky a dcery? O romanci ze dvou různých světů? Nebo snad film o velitelce, která chce to nejlepší pro svůj lid? Všechno najednou, ale nic z toho nefunguje, tak dobře jak by mělo a mohlo, protože to skáče mezi sebou a navzájem se to plynule nerozvijí. Je to bohužel krkolomné a v tomhle ohledu často název Woman king působí zavádějícím dojmem. Místo soustředění se n hlavní linku, která má pár vedlejších postav s vlastními motivy, tu máme nesourodý mišmaš. Viola Davis mě poslední roky začíná víc a víc nudit a tady mě už definitivně nebaví, ostatní herečky jsou super, ale třeba hlavní mladá hrdinka je nic moc postava, která je místy spíše otravná. No a korunku tomu nasazuje místy podivně povznášející hudba, nehodící se do tónu některých scén. Po všech stránkách promarněný potenciál, který sice je koukatelný, ale na zadek vás neposadí. Škoda, mohlo to být něco speciálního, snad bude příští návštěva africké historie povedenější.