Knick: Doktoři bez hranic

87%

Komentáře a recenze 9

8
Dost dobré, ikdyž jsem to čekal ještě trochu drsnější a temnější. Po řemeslné a herecké stránce ale bezchybné a fakt, že jsem celou sérii dal za dva večery, taky o něčem svědčí. s01 4/5
10
Soderbergh je absolutní filmař, stojí za kamerou, produkuje a režíruje, a to v naprosto zběsilém tempu. Herci musí zmáknout každý den 13 stran textu a navíc se točí filmově, takže se pěkně přijede do jedné lokace a tam se během dvou dnů natočí scény ze všech deseti dílů. Clive Owen, který ve filmu hraje, si pak přípravy na roli dělal pěkně na bílé tabuli, na kterou si neustále psal, co bude potřeba se naučit a hlavně jak se to zahraje. Tvůrci seriálu Knick zkrátka rozhodně nejsou žádné slečinky a množství umělé krve vystříkané na place by stačila na solidní gore horror. Druhá série rovněž pecka.
9 406 bodů
9
Tohle je tak poctivá práce, že to nelze neocenit! Za mě suverénně nejlepší seriál z nemocničního prostředí! Inovativní, dobové drama z lékařského prostředí, kde nechybí troška tehdejší politiky. Tady vidíte, jak má vypadat seriál z lékařského prostředí.. Žádná Ordinace z kdoví odkud! Geniální Doktor John Thackery v podání famózního Clive Owena. Přes pečlivou lékařskou práci se dostáváme do opravdu dramaticky vygradovaných momentů. S pečlivou stylizací a řadou překvapivých momentů.. Seriál končí na svém zatraceném vrcholu a k samotnému závěru lze jen říci: "No tvl, tohle je epický!" 1. série - 85%. 2. série - 90%.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 432 bodů
8
Výborný nástup, ale ke konci první série to úvodní drive těžce ztrácí. Technické provedení i kamera ale dokonalé, špínu New Yorku počátku 20. století na sobě divák prakticky cítí.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
je to napjatý asi jako fronta u lékaře. Clive Owen jako viktoriánský MUDr. Dům exceluje, to ostatní moc za pozornost nestojí..
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8.5
výborný seriál...
winetach
winetach
1 927 bodů
10
Dve série skončili a stále vo mne doznieva akýsi pocit, ktorý vo mne zanechal tento seriál. Skvelo napísané postavy, ktoré nie sú len 2D postavami, ako z väčšiny moderných seriálov, ale postavy, ktoré sa menia, pretvárajú, majú svoje slabšie aj lepšie chvíľky. Ďalej citlivá ručná kamera v kombinácii s prirodzeným svetlom vás vtiahne do deja ako máločo (podobne ako u Revenanta) a zrazu sa cítite, akoby ste boli súčasťou ruchu nemocnice a okolia na začiatku 20. storočia v USA. Tento seriál nemá hlavnú postavu (aj keď sa považuje Dr. Thakery). Hlavnou postavou je personál nemocnice. Po konci série neviem neviem, či by bolo lepšie to už nechať tak, alebo ešte pokračovať treťou. Scenáristi si nechali dvere otvorené, ale ak by sa nepokračovalo, nevadilo by to, ale aj tak budem smutný...
Profilová fotka
Smazaný uživatel
764 bodů
8
Po shlédnutých třech dílech si troufnu dát 80% v pevné víře hraničící s jistotou, že Steven Soderbergh si svůj projekt udrží v nastavené laťce, pokud ji dokonce ještě nezvedne. Seriál odehrávající se v nemocnici Knick je stylově přesný, čistý, využívající všech výhod a dodržující nezbytná pravidla televizního média. A myslím, že jsem ještě neviděl Clive Owena tak uměřeného a vyzrálého. Netváří se, nedělá svoje kukuče a hle, jeho charisma roste jak zalitý bambus. Doktor Thackery, kterého ztvárnil, připomene sarkasmem moderního kolegu House, ale nijak epigonsky. Tvůrci si dali navíc pořádnou práci s historickými detaily z oblasti vývoje medicíny a divák se nestačí divit, v jak ušpiněných plenkách se primáři nemocnic na přelomu 19. a 20. století plácali.
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
8
Na to jak si to všichni vychvalujou, tak mě to osobně moc neoslovilo. Občas hodně zajímavý scény nebo záběry, ale že to bylo něco jiného, co neznám od legendárního House M. D. tak to se říct nedá. Historicky je to naprsto strop seriálové tvorby, je tu vidět ta nečistota předešlé doby a vysoká korupce, která ničí stát zevnitř. Čekal jsem spíše propracovaný scénář, avšak režijně je to dokonalé v tom se asi všichni shodneme.