Časy se mění a s nimi i postavení herců a hereček. Z ne vždy zrovna pohádkově placeného povolání herce či komedianta se nástupem filmu staly globální megastars, které jsou často známější a movitější než světoví lídři. Málokterý prominent továrny na sny tak tlačí bájnou Thespidovu káru od štace ke štaci, mnozí ji vyměnili za káry poněkud luxusnějšího ražení. Není neobvyklé, že mají největší hvězdy současnosti na účtech stovky milionů dolarů. Pokud si ale určíme jako dolní hranici půl miliardy, zbyde nám jen velmi úzká skupina boháčů, ve které nenajdeme Leonarda DiCapria, Brada Pitta ani Roberta Downey jr. Kdo tedy patří mezi nejmajetnější herce a herečky světa a jak se jim jejich jmění podařilo získat?
Články 58
Skoro každý úspěšný titul, jehož autorská práva jsou vydaná napospas obchodní mašinerii hollywoodských studií, se dříve či později dočká svého pokračování. Někdy se ale neústupný proces zadrhne a veřejně či zákulisně probírané koncepty rozvíjející světy a zápletky originálních filmů se na stříbrná plátna ne a ne dostat. Najít správný recept, z něhož by v porovnání s předchůdci nevznikla jen nevzhledná šlichta, bývá občas složité. Jindy nemají zájem tvůrci nebo herecké hvězdy a někdy je princip seqeuelu tak bláznivý, že si to ani Hollywood prostě nemůže dovolit. Nadcházející filmová pokračování nějaký čas měla vzniknout, ale pravděpodobně se jich nedočkáme. I když někdy může být čekačka natažená i na čtyři dekády a nové generace už vlastně ani neví, na co se navazuje.
Když se někdo zmíní o sci-fi filmech, většina fanoušků má po ruce alespoň obecný kanonický přehled. Nejdůležitější je pravděpodobně Vesmírná odysea (2001: A Space Odyssey), nejslavnější Star Wars, nejfilosofičtější na západě Blade Runner a na východě Stalker. Ke sci-fi se minimálně jednou přikloní snad každá velká režisérská osobnost, neboť v nesnadné charakterizaci a ohraničení tohoto žánru spatřují možnosti pro nekonečně kreativní vyjadřování, ať už vizuální nebo příběhové. Ve většině případů sci-fi filmy vychází z jiných kulturních zdrojů včetně literatury a komiksu, v dnešní době často rozvíjí či remakují klasická díla a série. V tomto článku se ovšem zaměříme na osm finančně nejúspěšnějších sci-fi historie, jejichž námět pramení přímo z myslí filmařů a neopírá se o žádné přidružené médium nebo značku.
Smích léčí, odbourává stres, pomáhá proti úzkostem, posiluje břišní svaly a vůbec je v mnohých ohledech pro člověka velmi prospěšný. Není tedy náhodou, že právě komedie patří mezi jedny z nejoblíbenějších filmových žánrů. Vybrat mezi nimi ty nejlepší je však poměrně oříšek. A právě proto přicházíme s naším tematickým speciálem věnovaným komediím.
Disney je největší zábavní společnost světa se staletou tradicí a tak rozsáhlou knihovnou filmových děl a práv, že vedle finančních Goliášů mezi nimi přirozeně najdeme i velké průšvihy. Studiu pod vedením Boba Igera se z kasovního hlediska nepovedl především minulý rok, kdy série drahých produkcí včetně několika marvelovek a nového Indiana Jonese v kinech neuspěla a nejvýdělečnějším studiem se mohl stát konkurenční Universal. Ohlédneme-li se do nedávné historie, Disneyho filmová tvorba je tržebními fiasky naplněná podobně jako miliardovými hity. Představujeme deset nejbolestivějších propadáků, které v kinech tratily stovky milionů dolarů.
Stejně jako diváky kdysi uchvátila animovaná série Doba ledová, i animované dobrodružné komedie Madagaskar sklidily úspěch. Parta zvířecích přátel Alexe, Glorie, Melmana a Martyho na útěku z newyorské zoo bavila, ovšem věhlas si získali i tučňáci Kowalski, Vojín, Rico, Skipper a hlavně král Jelimán.
Zatímco na prvním stupni základky by vám měly vystačit emoce jako radost, smutek, strach, znechucení a vztek, po nástupu puberty se spektrum lidských pocitů nekontrolovatelně rozrůstá. Pixarovský animák V hlavě (2015) si s touto myšlenkou pohrál ve velkém stylu a vnitřní svět mladé protagonistky Riley představil formou zábavných postaviček, jež zastupují jednotlivé emoce a celé tělo řídí z mozkové centrály. Druhý díl s titulem V hlavě 2 (Inside Out 2) se po osmi letech od oscarového triumfu jedničky prezentuje v úvodní upoutávce, která naznačuje příchod nových pocitů po Rileyných třináctých narozeninách.
Do kin přichází animované koprodukční pokračování filmu Letíme 2. To se navrací k osudům ambiciózního vrabčáka Richarda, kterého vychovává hejno čápů. Zapadá do škatulky evropské animované tvorby, jež volí v poslední době nadužívaný pseudorealistický styl. Přesto však obsahuje nápadité dílčí motivy a užitečnou práci s vlastnostmi dospívajících postav.
V předminulé dekádě patřil k nastupující herecké smetánce a zahrál si v několika důležitých a finančně úspěšných filmech od předních hollywoodských režisérů. Australský rodák Eric Bana začínal jako stand-up komik a přes tamní verzi pořadu Saturday Night Live se rychle propracoval až do kolébky showbyznysu. Víc než slávy si nicméně váží své rodiny a spoustu energie vrhá do automobilových závodů, tudíž dobu Hectora a Hulka nechal bez výčitek daleko za sebou.
Nový animovaný snímek pro mládež Krakenteena Ruby představuje příběh dospívající dívky, která se brzy dozví o svém pravém původu a objeví svou druhou stránku. Na rozdíl od odvážné hrdinky vyrážející vstříc dobrodružství se titul spokojí se zaměnitelností a připomíná spíš spotřební produkt.