67%

Komentáře a recenze 2

avenis
avenis
9 020 bodů
3
Bože, jak hluboko už západní kinematografie klesla! Obsadit do rolí ruských bolševiků, číšníků, pokojských, ... prostě Rusů porevolučních dob černochy, asiaty a Indy, to je tak otřesné, že to stírá jakýkoliv další vjem. To je stejně nesmyslné jako kdyby ve filmu o afrických otrocích hráli některé z nich modroocí blonďáci. Po dvou zhlédnutých epizodách jsem natolik zhnusená, že se mi vůbec nechce dívat dál. Ale udělám to, abych mohla mít na konci ucelené stanovisko.
Pasadenka
Pasadenka
1 014 bodů
8
Moc hezky zpracovaná knížka. Melodramatické zrcadlení ruského národa ve mně nechává přesně takovou emoci, jako skutečné Rusko. Je mi líto, že si tato země nevede lépe, a i když se jí povedlo několik dějinných zářezů, nedaří se jim držet krok s dobou.

A tak sledujeme Sašu, který je odsouzen k životu v hotelu. Byl zachráněn před popravou a neboť jako člen aristokracie byl ukázkou minulosti, která na světě nemá místo. A tak se spouští melodrama, ve kterém Sašu provázíme v jeho životním údělu. Sledujeme jeho proměnu, interakce s hosti i personálem a za 30 let života pozorujeme, jak se dá žít dobrý život v kleci. Trošku to připomíná Shawshank, ale to bude tím vězením. I v tomto příběhu nakonec dostaneme vykoupení.

Emocionálně moc hezky vystavěno, ostatně jako knižní předloha, která je hodně tlustá, takže bylo z čeho čerpat. :) Závěr už je takový natahovaný a klidně se mohla série zkrátit o jeden díl, ale i tak super. Ewan hraje Rostova výborně, a i Mary Annu. Celkově obsazení se moc povedl. Ano, budou zde lidé, kterým nepůjde přes oči okázalá barevnost, která nekoresponduje s představou bolševického Ruska, ale to se nejspíš nezmění.

Seriál dodal přesně to co měl, s úžasnou výpravou a nebýt toho natahování, bylo by to klidně na 10. Takto dávám 8 a mohu doporučit každému, komu se líbila kniha a chce se k příběhu vrátit, nebo jen má rád melodrama, nebo povídání o útrapách Ruska. 🥰