Uplynulý víkend měl jednoznačného diváckého favorita, historického Napoleona od veterána Ridleyho Scotta, který sice vznikl pod hlavičkou streamovací platformy Apple TV+, ale vzhledem k tvůrci a oscarovým ambicím dostal místo též v kinech po celém světě. O druhé až čtvrté místo žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin se přetahovali třetí Trollové (Trolls Band Together), nové Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (The Ballad of Songbirds and Snakes) a Vachlerovo Tajemství a smysl života (The Meaning and Mystery of Life).
Články 27
Jubilejní 30. ročník Českého lva patřil hlavně tvůrcům snímku Il Boemo, kteří kromě řady technických kategorií uspěli i v hlavních disciplínách nejlepší film a režie. Vedle Il Boema se prosadil i debut Vojtěcha Maška Arvéd pojednávající o pražském okultistovi a na mobilní telefon natočený BANGER. Adama Sedláka, který uspěl ve dvou kategoriích.
Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) oznámila nominace jubilejního 30. ročníku Českého lva. Podobně jako v případě Cen české filmové kritiky mají nejvíce šancí na úspěch snímky Arvéd (12 nominací), Il Boemo (11), následované titulem BANGER. (8) a filmem Terezy Nvotové Světlonoc (7), který naopak Česká filmová kritika naprosto opomenula. Čeští lvi se budou udílet 4. března v pražském Rudolfinu.
Tuzemský dokumentární film, dvě evropské komedie a koprodukční rodinný animák usilují počínaje dneškem o návštěvníky kin. Budou vyslyšeni?
Antonín Kratochvíl (narozen 1947) je velmi slavný český fotograf, možná slavnější ve světě než v Česku. Má spoustu cen, fotil nejslavnější celebrity a nejbrutálnější mezinárodní konflikty, a po mnoha desetiletích se vrátil do ČR za svým synem (emigroval v 60. letech).
Režisérka, scenáristka a střihačka Andrea Sedláčková uvede do českých kin již 4. června 2020 svůj nový počin, dokumentární film Můj otec Antonín Kratochvíl, ve kterém přibližuje světově uznávaného fotografa skrze jeho vztah a dialog se synem Michaelem.
Filmový dokument zachycující dramatický životní příběh jedné z nevýznamnějších osobností české fotografie Antonína Kratochvíla uvede již brzy do českých kin režisérka a scenáristka Andrea Sedláčková (Fair Play).
Dnes večer si v televizi můžete připomenout sportovní drama režisérky Andrey Sedláčkové Fair Play (2014) pojednávající o dopingu v československém sportu. Hlavní roli zde ztvárnila v té době ještě nepříliš známá slovenská herečka Judit Bárdos. Pojďme si při té příležitosti připomenout dobovou recenzi vychvalovaného filmu. PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2014: Socialistické Československo, rok 1983. Mladá fešná běžkyně Anna (Judit Bárdosová) trénuje s vidinou, že se bude moci příští rok olympiády v USA. Podporuje jí její matka (Anna Geislerová), která nemá snadný život: Dělá uklízečku, kamarádí se s disidenty a otec Anny před lety emigroval.
Režisérka Andrea Sedláčková začala minulý týden v Černobylu natáčet celovečerní dokument o významné osobnosti světové fotografie, držiteli čtyř prestižních cen World Press Photo. Film s názvem Můj otec Antonín Kratochvíl spojuje příběh tří generací fotografů, prostřednictvím syna Michaela budou filmaři sledovat osudy klanu Kratochvílů a především jednoho z nich, otce Antonína.
Nebývale skromný (co do počtu diváků) a vyrovnaný byl uplynuvší víkend v českých kinech. Mezi nejnavštěvovanějšími si "podávaly ruce" hollywoodské snímky s těmi, které vznikly ve slovensko-české produkci. A ačkoliv byl víkend skromný na tržby i návštěvnost, "naše" filmy se mezi těmi zaoceánskými nenechaly zahanbit.
Film Backstage (2018), který vstoupil do českých kin ve čtvrtek 7. června, je příběhem taneční skupiny, která se protlouká na malém městě a sní o velkém světě. Dveře velkého světa a nablýskaného showbusinessu se jim díky talentové soutěži opravdu otevřou, pro vztahy a charaktery všech členů ale znamená takový skok velkou a tvrdou zkoušku. Kolik jsou ochotni obětovat svému snu?
Chtěl bych především důrazně upozornit, že i když tento film hodnotím deseti procenty, neměli byste si ho nechat ujít. A stejně důrazně bych chtěl upozornit slovenské čtenáře, kteří tento film viděli ve svých kinech před pár měsíci (a případně nesouhlasí s mým hodnocením), že nehodnotím jejich originální verzi, nýbrž tu, která přichází do našich kin a od té původní slovenské se velmi zásadně liší (viz dále)!
Šest novinek a jedna restaurovaná klasika vstupují do českých kin v prvních červnových premiérách. Debbie a její parťačky (2018) pro akční dámy, Ghost Stories (2017) pro vyznavače záhad a mystérií nebo celovečerní Pat a Mat znovu v akci (2018) pro děti. Představujeme tuzemské kinopremiéry.
Včera měl v televizi premiéru nový film režisérky Andrey Sedláčkové Dívka za zrcadlem (2018). Po boku vlastní ženy, herečky Tatiany Vilhelmové, ztvárnil hlavní roli zpěvák a herec Vojtěch Dyk. Do televizního filmu promítla Sedláčková vlastní osudy exulantky. Dívka za zrcadlem je rafinovaným filmem ve filmu, v němž hlavní hrdinka Renata (Tatiana Vilhelmová) řeší dilema - zůstane s dosavadním mužem Ivanem (Oldřich Kaiser), nebo dá přednost mladému herci Ondřejovi (Vojtěch Dyk)?
Dívka za zrcadlem (2018) je již pátý televizní film Andrey Sedláčkové s hlavní hrdinkou Renatou Soukupovou. Emancipovanou ženu, alter ego úspěšné české režisérky žijící v Paříži, si již počtvrté zahrála Tatiana Vilhelmová.