Rodinný historický seriál, cyklus filmových povídek, seriál ze soudního prostředí, komediální seriál, televizní filmy zabývající se tématy minulosti i současnosti nebo celovečerní distribuční snímky – to jsou některé nové projekty dramatické tvorby, které Česká televize natáčí nebo připravuje.
Články 18
Kryštof Hádek. Ondřej Malý. Marian Roden. Co jméno, to pojem. Nejen s těmito herci natáčel Matěj Chlupáček svou filmovou prvotinu Bez doteku (2012). Za kameru se navíc postavil zkušený Alexander Šurkala, kameraman snímků Šeptej (1996), Karamazovi (2008), Habermannův mlýn (2010) a seriálu Terapie (2011). Příliš velké sousto pro osmnáctiletého režiséra? Nezdá se. Mladý autor si jde sebejistě za svým snem.
Loni vzniklé Ceny české filmové kritiky, jakkoliv se potýkají uvnitř i navenek s celou řadou dětských nemocí, udělaly jednu bezpochyby zajímavou a užitečnou věc - obrátily pozornost k filmové kritice jako takové. Najednou mnohem častěji slyším otázky: Co to vlastně je ta filmová kritika? Jaká je její funkce v kinematografii i ve společnosti? Kdo jsou čeští filmoví kritici? Mají něco společného atd. atd.? Bezpochyby jedním z nejvýraznějších kritiků je Kamil Fila, který v aktuální recenzi na Signál vyzývá scenáristu Marka Epsteina a režiséra Tomáše Řehořka, aby to zabalili. Úplně. Celou noc jsem kvůli tomu nemohl spát. Zas a znovu mě trápila otázka: Není tohle už za hranou?
Natáčení nového filmu Signál mladého režiséra Tomáše Řehořka a scénáristy Marka Epsteina se pomalu chýlí ke konci. Dvaadvacátý natáčecí den komedie s hvězdným obsazením v čele s Kryštofem Hádkem a Vojtou Dykem coby dvěma podvodníčky strávil štáb v Broumově Lhotě na Vysočině, kde se točila jedna z klíčových scén – závod na motorkách.
Každoročně se ty nejlepší české filmy utkají o možnost dostat se nominačního výběru na prestižního Oscara v sekci Nejlepší cizojazyčný film.
Vybrúsená a vyleštená vizuálna stránka mala asi inšpirovať k porovnávaniu so štylizovanými kriminálnymi drámami Dannyho Boyla alebo Guya Ritchieho. Lenže sama česká kritika, inokedy k domácim dielam zhovievavá, prirovnáva „čiernu komédiu“ režiséra Tomáša Řehořka Czech Made Man až nepríjemne často ku Kajínkovi Petra Jákla. Nielen preto, že oba filmy na svoju reklamu používajú tvrdenie, že vznikli podľa skutočného príbehu, ale najmä preto, že ani jednému sa nepodarilo naplniť svoje vysoké ambície.
Analýza - Letošní rok je z hlediska návštěvnosti českých filmů zřejmě nejslabší za posledních zhruba deset let. Za uplynulou dekádu se každoročně našlo pět šest českých filmů, které mají návštěvnost alespoň 200 tisíc diváků, mnohdy mezi nimi dva až tři tituly měly návštěvnost kolem půlmilionu a téměř každý rok nějaký film atakuje milionovou hranici.
Samí "mladí a nadějní" se podílejí na výrobě nové české komedie s názvem Signál. Scénář oceněný v soutěži Cena Sazky napsal talentovaný Marek Epstein, režie se ujal Tomáš Řehořek, autor kontroverzního Pika a Czech Made Mana. A hlavními tvářemi jsou Kryštof Hádek a Vojtěch Dyk.
Praha – Lehká, vtipná a tak trochu ve stylu filmu Vesničko má středisková – taková má být podle tvůrců nová česká komedie o dvou podvodnících Signál. Autorem scénáře je Marek Epstein, který je podepsán i pod snímky BrainStorm, Roming nebo Václav. Režisér Tomáš Řehořek nyní chystá filmovou komedii z českého venkova. Zahrají si v ní Vojtěch Dyk a Kryštof Hádek...
Režiséra Tomáše Řehořka nelze mezi novými osobnostmi českého filmu přehlédnout. Ve čtyřiadvaceti má za sebou tři celovečerní filmy – přičemž ten poslední, který včera vstoupil do kin, už rozhodně není výsledkem nějakého náhodného zkratu mezi elektrickými vodiči talentu a štěstí.
Bojí se čeští diváci Czech Made Mana? Setkal se někdy Thor se statečným kovářem Mikešem? Proč potřebuje papež psychiatra?
Upsal se Czech Made Man čertu? Vymyslel Shakespeare první komiks? Jak rychle a zběsile se dá jezdit v Rio de Janeiru?
Kritici měli minulý týden o čem přemýšlet, když do kin vstoupil Thor režírovaný expertem na Shakespeara a příběh českého vychcánka, který se prošel po zádech každému, koho potkal. Rozhodně netypická várka premiér.
Čtyřnásobný držitel Českého lva Jan Budař rozehrává tisíc a jednu epizodu ze života malého českého podvodníčka, který zas a znovu pokouší štěstí velkého světa. Chvíli v blázinci, chvíli v nevěstinci, chvíli v kriminále, chvíli v šanghajské vaně se zlatými kohoutky, prostě chvíli nahoře a pak zase dole. Zůstává otázkou, jestli je novinka zázračného dítěte českého filmu, režiséra Tomáše Řehořka, opravdu filmem, případně jen videoklipovou one man show?
Ještě před pár týdny natáčeli v Číně, teď už mají trailer. Černá komedie CzechMadeMan, podle tvůrců "absolutní pecka letošního jara", ukazuje, jak si umí užívat čtyřnásobný držitel Českého lva Jan Budař. Stačí mu dát roli bohatého byznysmena a pár nahých dívek do vany. Heslo? S poctivostí leda pojdeš.