Kritici v kostce #3: Thor vs. Czech Made Man

| BontonFilm
kritici-v-kostce-3-thor-vs-czech-made-man-3

Čertova nevěsta

29%

Není žádným tajemství, že česká kritika a Zdeněk Troška se moc nemusí. U pohádek je to ale trochu jiné. Troška zde vždy ctil základní principy a ač v nich nevytvářel nic dalšího, kritici ho brali v rámci pohádek na milost a udělovali jim smířlivé známky. O Čertově nevěstě to neplatí. Je tu prý jakýsi posun k moderně, který jenom ruší a co hůř, pohádka prý nedává smysl tak extrémním způsobem, že se to nehodí ani pro film určený desetiletým školákům. Jde ale o názor kritické menšiny. Příliš recenzí se totiž na film neurodilo. Troška už očividně málokomu stojí za kritiku (a je to možná dobře, neboť dosud vydané recenze jsou vyloženě odstrašující).
Czech Made Man

Czech Made Man

69%

V podstatě ohromné překvapení. Z upoutávky se jevila novinka Tomáše Řehořka (vizuálně dravé Proměny) jako druhý díl průšvihu Ulovit miliardáře. Výsledek je ale překvapivě svižnou a docela stylovou černou komedií o životě jednoho grázlíká, který si štěstí vyloženě ukradl. Tomáš Řehořek je chválen, ba přímo veleben pro svůj vizální cit, kterým pozvedá podívanou o několik tříd výše. Pranýřován je scénář, který namísto skutečného děje nabízí jen slepenec více, či méně zábavných epizodek z „hrdinova života“. Přesto jednoznačný úspěch. V rámci průměrného hodnocení recenzentů se Czech Made Man řadí do silnějšího nadprůměru a dost možná se dočká i nějaké té nominace na Českého lva. V případě návštěvnosti je to ale silný otazník. Budou chtít diváci tomuhle příběhu naslouchat?
Thor
| BontonFilm

Thor – TOP

76%

Vypadalo to jako špatný vtip. Výprava ve stylu Flashe Gordona, na režijní stoličce dvorní režisér Shakespearových her Kenneth Branagh a to vše pod vedením komiksového studia Marvel. Vlastně to vypadalo přímo šíleně. Jenže někdo moc dobře věděl, co dělá. Samotná předloha totiž nabízí krom tradiční hrdinské vaty slušné pře na královském dvoře a právě pro tuhle rovinu se Branagh coby vypravěč dokonale hodí. Akci režíruje slušně, komediální scény taky, skutečná síla jeho Thora tkví ale v dramatické hloubce, která působí naprosto seriózně, přestože se odehrává na planetě, kde se lidé prohání na koních po duhovém mostu. Thor je chytrý a současně zábavný blockbuster, jemuž škodí dvě věci: slabší vykreslení vedlejších postav a zbytečné 3D, díky kterému je v některých scénách „houby vidět".