66%

Komentáře a recenze 13

Dle relevance
i
iDNES.cz
65%

Uplakaný únor asi není nevhodnějším startem pro novinku Bohdana Slámy s názvem Sucho, ale třebaže film v úvodu nastaví šablonu mladé dvojice ze znepřátelených rodů, s ekologickou variací na Romea a Julii zachází naštěstí rafinovaněji a nejednoznačněji, než zprvu hrozí.

Kinobox.cz
65%

Široce rozkročený a tematicky ambiciózní film Bohdana Slámy svou neuchopitelností a snahou přednést současný příběh s přesahem připomíná nedávná díla jako Buko či Modelář – v tom dobrém i špatném. Sucho může svou unikavou kombinací vzletnosti i přízemnosti provokovat či dokonce iritovat, přesto patří mezi to zajímavější a podnětnější, co v rámci naší kinematografie poslední dobou vidíme.

M
Moviezone.cz
70%

Bohdan Sláma se vrací režijně i scenáristicky a dokazuje, že má stále co říct. Pokud jste ochotni naslouchat. Vyprávění o pohnutých lidských osudech se sice částečně přetahuje o pomyslnou vůdčí roli s a environmentální kritikou o týrání znásilněné planety, jenže dohromady obě témata fungují jako odrazový můstek pro příběh, jehož kořeny vedou nejen hluboko do lidských srdcí, ale i do krajiny kolem nás.

F
FFFilm.cz
70%

Pokud jste fanoušky typicky českého filmového žánru "všichni jsou v hajzlu", tak si skutečně pošmáknete. Takhle kvalitního zástupce jsme tu dlouho neměli.

K
Kritiky.cz
70%

Slámův návrat na vrchol se úplně nekoná, přesto je jeho první film této dekády mnohem sympatičtější podívanou, než tomu bylo u jeho filmů za uplynou dekádu. Filmy málokterého lokálního tvůrce vypadají tak dobře, jak se tomu dá říct u Bohdana Slámy, potěší také zajímavé prostředí, které netěží pouze z moravské variace na italské Toskánsko a navzdory očekáváním nesází pouze na prvoplánovou moravskou variaci na Romea a Julii. Sláma nenatočil další Štěstí nebo Venkovského učitele, přeci jen ovšem ve formě Sucha dokazuje, že jde pořád o tvůrce, který by mohl v budoucích letech nadále minimálně příjemně překvapovat...

Č
65%

Drama pro mnoho věkových kategorií diváků, které se zabývá ekologií i rodinou, v druhé polovině svou pozornost stočí k vážné nemoci jedné z hlavních postav a náhle je hašteřivá atmosféra mnohem intimnější. Rodiče se nakonec od svých potomků naučí něco nového, jejich děti zase pochopí, že je potřeba určitá shovívavost a svět není černobílý. Žádný extrém není dobrý a udržitelný, ani snaha zcela si podmanit přírodu, ani snažit se odstřihnout od civilizace.

F
Filmserver.cz
60%

Na filmu je znát, že se chce vyjadřovat k aktuálním tématům, zároveň je ale prezentuje v příběhu o kontrastu dvou odlišných rodin, na něž se dívá nestranně s poukázáním na to, že své problémy řeší všichni na obou stranách barikády. Nejednoznačné postavy často balancují na hraně sympatičnosti a se stejnou ambivalencí se potýkají i sdělované myšlenky (nejen ty ekologické), jejichž vyznění se ve snímku ztrácí a zůstává jen jejich podstata, upozorňující na existenci problému. I to je nicméně záslužné a potřebné.

N
Novinky.cz
55%

Záběry zvlněných lánů, jak je snímal Diviš Marek, jsou úchvatné, nepochybně náročná výprava je pečlivá, film má i docela dobré tempo. Pokud ale Sláma, jak sám říká, nechtěl nikomu ve filmu stranit ani nikoho soudit, nepovedlo se mu to. Autorský příklon k jedné z variant života je dosti zjevný.