Prázdnota

62%

Články 8

V hororu Tarot mládež umírá kvůli výkladovým kartám. Nezvratný osud z toho však není
Recenze3. 5. 2024

Jestli nás filmové horory něco naučily, tak že filmoví hrdinové dělají v tomto žánru stále podobné chyby. V novince Tarot, kterou můžete navštívit v tuzemských kinech, se podnapilí vysokoškoláci v pronajaté vile zabavují výkladem starých karet se znamením zvěrokruhu. Samozřejmě netuší, že horoskopy z úst jejich oblíbené kamarádky Haley (Harriet Slater) nepůjdou setřást a přivolají hněv dávno zesnulé ženy obviněné z čarodějnictví, jejíž duch se transformuje do děsivých postav z balíčku. Mládeži přístupnější edice Nezvratného osudu nepřekypuje inteligencí a kreativitou, ale pár světlých chvilek a permanentně zapřáhnutá monstra stačí k tomu, aby člověk v kině nepodlehl dřív než poslední filmová oběť.

Hororové žně pokračují. Démon ve mně zapojuje děsivý indický folklor
Filmy23. 8. 2023

Hororový žánr je v kinematografii trvale na vzestupu a filmaři či filmařky z celého světa jeho prostřednictvím realizují své hollywoodské sny. Australská sourozenecká dvojice Philippou nedávno uvedla velebený snímek Mluv se mnou a v říjnu pocítíme hrůzy indické mytologie v napínavém filmu Démon ve mně (It Lives Inside). Celovečerní debut indického rodáka Bishala Duttyho, který formovaly jeho kulturní kořeny i vztah k americké popkultuře, se představuje ve druhé znepokojivé upoutávce.

Smrti, mluv se mnou. Horor od dvojice youtuberů je nejděsivější za dlouhou dobu
Filmy7. 6. 2023

Nová upoutávka na největší hororový hit letošního festivalu Sundance odhaluje starou pravdu, že s balzamovanou prackou disponující magickými schopnostmi si není radno zahrávat. Ve filmu Talk To Me se skupina teenagerů baví tím, že na sociální sítě umisťuje videa z jejich seancí, na nichž podstupují posednutí tajuplným předmětem a mohou komunikovat s duchy. Hrátky s neuchopitelným zlem se však nesmí přehánět a přátelé nechtěně osvobodí hrůzné nadpřirozené síly.

Hororové povídky od mistra žánru dělají z Lovecrafta přízemního břídila, ale světlé chvilky stojí za to
Seriály2. 11. 2022

Osmidílná antologie Netflixu s názvem Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora vychází z literárního díla H. P. Lovecrafta, jenž realitu vyobrazoval jako nekonečný vesmír plný strachu a ukryté zloby. Jednotlivé příběhy od různých filmařů nesou styčné body a věnují se podobným tématům, avšak jejich kvalita kolísá a málokterý si dovede obhájit i střídmou hodinovou stopáž.

Ve střižně a na cigárku s režisérem Spider-Mana. Do Prahy přijel dvorní skladatel Sama Raimiho Christopher Young
Téma28. 4. 2022

Koncertem filmové hudby v Rudolfinu byl v úterý 26. dubna zakončen první Composers Summit Prague, čtyřdenní akce pořádaná hudebně-produkční společností Soundsgate, na níž skladatelé z celého světa předávali své zkušenosti svým mladším kolegům a kolegyním. Jedním z hvězdných hostů byl energický a sympatický Američan Christopher Young, který dnes shodou okolností slaví 65. narozeniny.

Originální horor Prázdnota oprašuje klasiky a okultní mystiku
Recenze30. 12. 2021

Na HBO GO nyní můžete vidět snímek s nenápadným názvem Prázdnota. Jedná se přitom o jeden z nejvýraznějších hororových a mysteriózních filmů, které v poslední době vznikly.