Vesmírná loď Ascension

69%

Zajímavosti 11

• V celém seriálu vidíme, že obyvatelé Ascensionu zřejmě zažívají normální pozemskou gravitaci. V hlubokém vesmíru existují pouze dva způsoby, jak simulovat účinky gravitace: buď postavíte loď, která se otáčí kolem centrální osy, kde odstředivá síla vytváří zdání gravitace na okraji, nebo se spolehnete na tah motorů. Protože loď Ascension zjevně není válcová (v celém seriálu vidíme ploché podlahy a rozložení paluby podél osy), zdánlivou gravitační sílu musí tedy zajišťovat tah motorů. aby se přiblížila gravitaci Země, musely by motory zajišťovat konstantní zrychlení 9,81 m/s2. Při tomto zrychlení by loď dosáhla 97 % rychlosti světla za pouhé 2 roky a cesta k Proximě Centauri (uváděný cíl Ascensionu) by trvala zhruba 5,2 roku. V seriálu je loď na cestě zjevně přes 50 let, tedy téměř desetkrát déle, než by cesta měla trvat. Taková rychlost by pro loď tohoto typu v žádném případě nebyla možná, protože by potřebovala obrovský štít proti mezihvězdnému materiálu a nemožně velký náklad paliva. to vše je jednoduchá matematika a fyzika a v 60. letech 20. století by to mohl zpochybnit každý rozumně vzdělaný člověk; je nepochopitelné, že by nikdo z posádky nebo jiných lidí na palubě tuto nesrovnalost nezpochybnil.
  • Lodní lékař nosí modré nitrilové rukavice na jedno použití, které byly na Zemi zavedeny v 90. letech 20. století, tedy 30 let po startu.
  • Vesmírnou loď třídy Orion, jako je Ascension, poháněnou detonací jaderných bomb, bylo ve skutečnosti možné postavit v roce 1963. Popis takové lodi spolu s koncepčním modelem předložilo americké letectvo prezidentu Johnu F. Kennedymu. Loď však byla prezentována jako potenciální vesmírná zbraňová platforma (včetně výzbroje zobrazené na modelu). Kvůli vojenským aspektům Kennedy navrhovanou stavbu vesmírné lodi odmítl, pravděpodobně kvůli politickému napětí se Sovětským svazem, které bylo na nejvyšší úrovni a takováto bitevní loď na oběžné dráze by mohla případně vyvolat jadernou válku mezi SSSR a Spojenými státy.
  • Dva z "unesených" vědců, kteří byli odhaleni jako členové skupiny 63/70, se jmenují Alfred Bester a Fritz Leiber, což jsou také jména vlivných spisovatelů science fiction z doby, kterou měl nanebevstoupení zahájit. Alfred Bester je také jméno policisty z oddělení psychologie v seriálu Babylon 5.
  • Během rozhovoru byla Tricia Helierová, která se v tomto seriálu objevuje polonahá, dotázána, zda má nějaké problémy s předváděním sexuálních a nahých scén. Řekla: "Sex je v Americe stále tabu. V televizi nemůžete ukázat nahé tělo, ale můžete ukázat ustřelené hlavy. Přišli jsme na svět [nazí]. Nemyslím si, že bychom měli všichni chodit pořád nazí - ale nechápu, proč je to takový tajnůstkářský prvek."
  • Pokud by se loď měla skutečně dostat ze Země k Proximě Centauri za 100 let, musela by letět průměrnou rychlostí téměř 46 milionů kilometrů za hodinu.
  • Ryan Robbins a Tricia Helfer se objevili hned v první scéně seriálu Battlestar Galactica jako důstojník pro příměří a Cylon "Number Six".
  • Ve výtahu uvnitř lodi, když někdo stiskne tlačítko, ozve se zvuk zvonění dveří ze seriálu Star Trek: Příští generace.
  • Jedna z hlavních postav se jmenuje "James Toback" a často je oslovována celým jménem, nikoli křestním jménem jako ostatní postavy; pravděpodobně se jedná o vtipnou poctu scénáristy seriálu scénáristovi/režisérovi Jamesi Tobackovi.
  • Základnou je olympijský stadion v Montrealu.
  • Christino příjmení je Valis. Valis je název jednoho z posledních románů Philipa K. Dicka, prvního dílu nedokončené trilogie, a znamená Vast Active Living Intelligence System, Dickovu gnostickou vizi jednoho z aspektů Boha.