Deník puberťačky

64%

Zajímavosti 19

  • Marielle Hellerová: Když Minnie navštíví obchod s komiksy, pokladní ji upozorní na Aline Kominsky-Crumb, která podepisuje komiksy, a kamera ji rychle ukáže, jak sedí u stolu, kde ji hraje Hellerová.
  • Phoebe Gloeckner: Když se Minnie setká se svou matkou a Monroem v baru, Minnie vyběhne z kabinky, zatímco kamera na okamžik zabere brunetku kouřící cigaretu. Tou ženou je Gloecknerová, autorka a ilustrátorka původního románu "Deník dospívající dívky". Román je částečně autobiografický a postava Minnie Goetzové je založena na postavě samotné Gloecknerové.
  • Ve Velké Británii se film stal předmětem kontroverze kvůli rozhodnutí BBFC udělit mu rating "18".
  • Další film o dospívání, Charlieho malá tajemství (2012), má pozoruhodně podobný design plakátu. V obou filmech se také postavy vydávají na film The Rocky Horror Picture Show (1975).
  • Minniein byt se natáčel ve stejném domě na Haight Street, který byl použit jako byt Harveyho Milka ve filmu Milk (2008), jako hlavní sanfranciské sídlo ve filmu Big Sur (2013) a jako Patrickův byt v seriálu Looking (2014).
  • Bel Powleyová řekla, že nahota byla vždy přirozená.
  • V jedné scéně jsou Minnie a Kimmie v baru, kde odvedou dva chlapce na toaletu. Scéna se natáčela v piano baru The Alley v kalifornském Oaklandu. Na konci hlavního natáčení se v tomto baru konal také závěrečný večírek pro herce a štáb.
  • Režisérka Marielle Hellerová dostala grafický román Deník dospívající dívky jako vánoční dárek od své mladší sestry v roce 2007.
  • Otec Alexandera Skarsgårda, Stellan Skarsgård, hrál ve švédském filmu Anita (1973), známém také jako "Anita - ur en tonårsflickas dagbok", což v překladu znamená "Anita: Z deníku dospívající dívky".
  • Režijní debut Marielle Hellerové.
  • Alexander Skarsgård je o 16 let starší než Bel Powley. V době natáčení mu bylo 38 let a jí 22 let.
  • V souladu s tématem filmu o sexuálním osvobození v San Franciscu se Alexander Skarsgård na premiéru filmu v sanfranciském divadle Castro Theater oblékl do kostýmu. Legendární transvestita Cousin Wonderlette premiéru uváděla a předtím mluvila o svých parukách a oblečení, což ve Skarsgårdovi vyvolalo náhlé zklamání z toho, že se prostě oblékl do šedého obleku, a tak se zeptal, zda se může připojit k zábavě a sám se převléknout za ženu; Jeho kostým byl inspirován Farrah Fawcettovou a od té doby říká, že jeho přísný fyzický režim při natáčení filmu Legenda o Tarzanovi (2016) nebyl ničím v porovnání s bolestí při několikahodinovém nošení vysokých podpatků.
  • Když se Minnie a Kimmie vydají na film The Rocky Horror Picture Show (1975), potkají před kinem dva transvestity. Vyšší z nich je Joshua Grannell, populární sanfranciský filmař a transvestita, který vystupuje pod jménem "Peaches Christ".
  • Dříve než byl natočen film, adaptovala režisérka Marielle Hellerová grafický román Phoebe Gloecknerové Deník dospívající dívky do podoby divadelní hry, v níž ztvárnila hlavní roli.
  • Film je natočen podle grafického románu Deník dospívající dívky: Phoebe Gloecknerové.
  • Americký agent Bel Powleyové jí poslal scénář a jí se tak líbil, že poslala netradiční nahrávku z konkurzu: natáčela scénu v Minniině posteli, takže ji natočila v posteli, ve spodním prádle. A pak na konec pásky přidala samostatný kousek, kde mluví přímo na kameru, mluví s Marielle Hellerovou [režisérkou] a v podstatě říká, jak moc s ní ten film rezonuje, jak moc pro ni bude znamenat. Hellerová a Powleyová si psaly po Skypu, dobře si rozuměly, a pak Powleyová odletěla do New Yorku a setkala se s Alexanderem Skarsgårdem.
  • V době natáčení filmu bylo Bel Powleyové 22 let.
  • Všechny sexuální scény mezi postavami Bel Powley a Alexandra Skarsgårda byly natočeny během prvního týdne natáčení. Dva týdny zkoušeli, probírali citový vztah mezi nimi a pak prostě přišli na plac a dělali to.
  • Scény ve třídě se natáčely na Lincolnově střední škole v kalifornské Alamedě. Přestože filmový štáb dostal povolení natáčet ve škole, zaměstnanci školy měli námitky proti obsahu scénáře a trvali na tom, aby se nenatáčelo v době, kdy by studenti mohli být v areálu školy. Scény ve třídách se proto natáčely během jediné noci se světly za okny, aby se vytvořilo zdání denního času.