Lví král

70%

Zajímavosti 222

  • Jizva, který kryje svou vraždu Mufasy, zanechává díru: pošle Zazu pro pomoc do smečky a po dupání smečce tvrdí, že nedorazil do rokle včas, aby pomohl Simbovi a Mufasovi. Nazu je sice naznačen, že byl po Jizvově převzetí moci ze smečky vyhoštěn (vzhledem k tomu, jak se ho hyeny pravidelně snaží sežrat, když se objeví), ale vzhledem k tomu, že Zazu zjevně stále pravidelně navštěvoval Skálu pýchy, aby předával informace, je s podivem, jak se Jizvova lež o tom, že se do rokle nedostal, nedostala k Zazuovi na světlo.
  • Jon Favreau v komentáři k Blu-Ray prozradil, že myš, která je v závěru filmu, je přesně ta samá myš, protože mu přišlo vtipné, že myš nakonec přežije Jizvu poté, co ji málem sežere.
  • V záběrech s mnoha zvířaty se místo toho, aby animátoři pečlivě ztvárňovali pohyby různých tvorů, použila umělá inteligence.
  • Druhý nejvýdělečnější film roku 2019.
  • Na rozdíl od většiny duetů ve filmu (I Just Can't Wait To Be King, mladý Simba a Nala, Hakuna Matata, Timon, Pumbaa, mladý a dospělý Simba), v Can You Feel The Love Tonight Beyoncé a Donald Glover píseň nenahráli společně, protože Donald byl Beyoncé zastrašen.
  • Scéna, kdy kus Simbovy hřívy prochází koloběhem života, trvá přes dvě minuty.
  • Deadline potvrdil, že se na filmu Lví král 2 oficiálně pracuje. Jediný problém je, že se k režii nevrátí Jon Favreau. Místo toho ho za kamerou nahradí Barry Jenkins, režisér filmu Moonlight, a Jeff Nathanson, který napsal scénář k remaku z roku 2019, se opět ujme scenáristické práce. Datum premiéry nebylo stanoveno a není jasné, kdo přesně z hereckého obsazení se vrátí, ale dokážeme si představit, že se vrátí většina hlavních představitelů. Deadline uvádí, že "příběh bude dále zkoumat mytologii postav, včetně Mufasova příběhu o původu".
  • Při návratu do pralesa míjí dospělý Simba a Nala skalní útvar, který je stejný jako ten na atrakci Big Thunder Mountain v Disney Worldu.
  • Sám režisér Jon Favreau na otázku, zda se má film nazývat animovaným nebo hraným, nedokázal dát jednoznačnou odpověď. "No, je to těžké, protože to vlastně není ani jedno, ani druhé. Záleží na tom, jaké měřítko používáte," řekl novinářům. "Protože tam nejsou žádná skutečná zvířata a nejsou tam žádné skutečné kamery a není tam ani žádný výkon, který je zachycen a který je podkladem pro data, která jsou skutečná. Vše prochází rukama umělců. Ale říkat, že je to animované, je podle mě zavádějící, pokud jde o to, jaká mohou být očekávání." Disney se rozhodl přistupovat ke Lvímu králi jako k hranému filmu, Povzbuzeno oscarovým úspěchem Knihy džunglí, která zvítězila v kategorii speciálních efektů, se studio podobně snaží o Lvího krále v kategoriích vizuálních efektů.
  • Mufasova hříva je na okrajích výrazně tmavší, což je ve skutečnosti znakem silného a zdravého lva. Naproti tomu Scarova hříva je chorobně bledá a zacuchaná, což ospravedlňuje jeho status zakrslého lva, ačkoli téměř ve všech scénách, v nichž se Scar objevuje, je jeho hříva slabě osvětlena, aby byla stejně tmavá jako u jeho animovaného protějšku.
  • Ačkoli je Phil LaMarr uveden v titulcích jako hlas "Impaly", žádná impala se ve filmu neobjeví. Dá se předpokládat, že postava, o které se ve skutečnosti mluví, je topi, kterého se Simba lekne, když honí motýly - ten, který říká: "Myslel jsem, že je to opravdový lev!".
  • V rozhovoru pro britský GQ 13. října 2019 skladatel a hudebník Elton John ostře kritizoval hraný remake Lvího krále (1994) z roku 2019 a označil filmový remake i jeho hudbu za "obrovské zklamání". "Nová verze Lvího krále pro mě byla obrovským zklamáním, protože si myslím, že zpackali hudbu. Hudba byla tak důležitou součástí originálu a hudba v současném filmu neměla stejný dopad," řekl John. "Ztratilo se z ní kouzlo a radost." John také vyzdvihl komerční výsledky soundtracku a argumentoval tím, že původní hudba z franšízy debutovala v roce 1994 s mnohem větším ohlasem. Nový soundtrack ke Lvímu králi a píseň Beyoncé "The Lion King: The Gift" se oba komerčně potýkaly s problémy ve srovnání s filmem z roku 2019 a předchozí hudbou, která oba projekty inspirovala. Během prvního týdne po vydání debutovalo album Beyoncй na třetím místě žebříčku The Rolling Stone Top 200 Albums Chart, zatímco album "Lví král" se usadilo na 19. místě. V dalším týdnu se "The Gift" propadl na 21. místo, zatímco soundtrack klesl na 42. místo. "Soundtrack" neměl v žebříčcích zdaleka takový dopad jako před 25 lety, kdy byl nejprodávanějším albem roku. Nový soundtrack tak rychle vypadl z žebříčků, a to i přes obrovský kasovní úspěch [remaku z roku 2019]," řekl John. "Přál bych si, abych byl na večírek zván častěji, ale tvůrčí vize filmu a jeho hudby byla tentokrát jiná a nebyl jsem vítán ani se mnou nebylo zacházeno se stejným respektem. To mě nesmírně mrzí. Jsem moc rád, že ten správný duch pro hudbu žije dál díky Lvímu králi [film a] divadelní muzikál z roku 1994."
  • Při honičce, v níž Nala překvapí Timona a Pumbu, se tvůrci inspirovali záběry z filmu Apocalypto (2006) a také dokumentárními filmy. Zpomalené záběry a práce s kamerou mimo rychlost přispívají k fotorealističnosti filmu.
  • Synchronizované kývání a hopsání všech zvířat ve filmu "Lev dnes večer spí" je poctou krátkému filmu "Parník Willie", který Walta Disneyho proslavil synchronizací zvuku s animovaným filmem.
  • Sekvence s hovnivály byla inspirována dokumentárními záběry tohoto houževnatého malého hmyzu z filmu "Mikrokosmos" z roku 1996.
  • Záběry pasoucího se topiho (označovaného jako impala, ačkoli tak vůbec nevypadá) těsně předtím, než ho Simba překvapí, jsou komponovány jako hraný přírodopisný dokument, kde jsou zvířecí objekty snímány dlouhým objektivem přes objekty v popředí.
  • Šest měsíců předtím, než John Favreau poprvé jednal se společností Disney o natáčení filmu, byl na výletě v Africe. Když kolem safari vozu proběhl prase bradavičnaté, někdo začal zpívat "Hakuna Matata". Právě tento výlet ho nasměroval ke Lvímu králi.
  • Josh McCrary, mladší bratr JD McCraryho (mladý Simba), hraje slonici.
  • Keňská hora se svou nadměrně velkou flórou nabídla filmařům vzhled, který potřebovali pro domov v mračném lese, kam Timon a Pumbaa přivítají Simbu, aby s nimi žil.
  • Režisér Jon Favreau našel nejroztomilejší obrázek malého prasete bradavičnatého a měl pocit, že by mohli vytvořit zábavnou odbočku od flashbacku s flatulencí v původním filmu, když do něj zahrnou malého chlupatého Pumbaa, který posílá zebry běhat proti větru.
  • Seth Rogen přísahá, že hlášku "It ain't no passing craze" musel nahrát asi třicetkrát, než se mu povedlo natočit ji tak, jak chtěl.
  • Billy Eichner, který hraje Timona, byl předtím, než se stal úspěšným hercem, barmanem v představení Lví král na Broadwayi.
  • Záběr na Timona a Pumbu, kteří se blíží ke kameře z dálky na pouštním horizontu, aby zachránili Simbu před supy, je poctou filmu Lawrence z Arábie (1962).
  • Úchvatné písečné duny v Sossusvlei v namibijské poušti Namib posloužily jako reference pro Simbův osamělý odchod ze Země pýchy.
  • Na animaci filmu a jeho co nejrealističtějším ztvárnění spolupracovaly stovky umělců z více než 30 zemí.
  • Rokle, kde Simba cvičí svůj řev, byla inspirována kaňonem Sesriem v Namibii.
  • Protože se tvůrci snažili o fotorealismus, většinu emocí zprostředkovala hudba namísto přehnané animace tváří postav.
  • Herci Eric Andrého a Keegan-Michael Key, kteří pocházejí z komediálního prostředí, improvizovali a nahráli 25 různých verzí scény, v níž se poprvé setkají Simba a Nala na sloním hřbitově, což dalo filmařům spoustu možností, s nimiž mohli pracovat.
  • Ačkoli Afrika měla na film zdaleka největší vliv, při natáčení sloního hřbitova filmaři použili jako referenci tufy v jezeře Mono Lake v Kalifornii a fotografovali geotermální oblasti ve Wyomingském národním parku Yellowstone, protože sopka Dallol u jezera Abbe v Etiopii byla nepřístupná kvůli toxickým plynům.
  • Vodní nádrž byla inspirována keňskou rezervací Buffalo Springs Shaba.
  • Místo toho, aby filmový štáb s náhlavní soupravou VR a virtuálními kamerami navrhoval pohyb kamery v počítači, mohl by skutečně "stát" v prostředí se zvířaty a vybrat nejlepší místo pro každý úhel kamery.
  • Záběr na Mufasu, který zakrývá slunce, když poprvé vstoupí do Jizvova doupěte, je narážkou na Jindřicha VIII. ve filmu Muž pro všechny časy z roku 1966.
  • V původním filmu má Scar černou hřívu, ve skutečnosti jsou však lvi s černou hřívou alfa lvi, což neodpovídá příběhu.
  • Rafiki už nemá dlouhý ocas, takže se mnohem více podobá skutečnému mandrilovi.
  • Pohoří Ndoto poblíž národní rezervace Losai a skalní útvary v keňském pohoří Chyulu Hills byly inspirací pro ikonickou skálu Pride Rock ve filmu.
  • Země hrdosti byly inspirovány keňskou Masai Marou, která je součástí národního parku Serengeti.
  • Zdá se, že zde chybí hůl bakora, kterou nese původní verze. Tedy až do závěrečného aktu. "Starý přítel" naznačuje, že byl v mládí bojovníkem. Zajímavé je, že novelizace zachovává hůl ve všech Rafikiho scénách, čímž do příběhu znovu vnáší jeho poučení "minulost může bolet".
  • Rafiki sice není tak výstřední jako jeho animovaný protějšek, ale na různých místech filmu má tendenci se smát nebo pochechtávat.
  • Podle společnosti Technicolor sloužila linka, která se vyvinula při natáčení Lvího krále, v podstatě jako něco, čemu se říká "překladový systém", který fungoval jako prostředek komunikace mezi několika odděleními, včetně plánování, vizualizace, umění, produkčního designu a virtuální produkce, a propojoval je s odděleními vizuálních efektů a animace.
  • Timon, Pumbaa a Simba spí společně v pařezu podobně jako ve filmu Lví král 3: Hakuna Matata (2004).
  • Všech 86 druhů bylo animováno ručně a byly vytvořeny zcela nové softwarové nástroje, které před tímto filmem neexistovaly, aby srst, kůže a svaly vypadaly téměř k nerozeznání od skutečných zvířat.
  • Hyeny hrály v ekosystému roli mrchožroutů. Snažily se přežít a Scar je verboval, aby destabilizovaly prostředí kolem Pride Rocku. Dynamika soupeření mezi královstvími je ve Favreauově verzi prozkoumána obšírněji. "Hyeny jsou přirozeně zastrašující," řekl Valdez. "Jejich obličeje mají tvar lebky, který se čte na světle, a hodně se pracovalo s jejich očima a zuby, aby se zdůraznila jejich hrozba."
  • Společnost MPC musela nejprve napsat nový software pro složitější stínování a vykreslování srsti (Furtility) a simulaci svalů/kůže (Muggins). Vypadá to tak realisticky, že je vidět, jak Mufasovi (James Earl Jones) vyskakují žíly, když začne chodit. "Svaly se spouštějí na základě kontroly hmotnosti," řekl Andy Jones, vedoucí animace. "Měli jsme tým, který tam chodil, a pokud se svaly špatně spouštěly, dávali jsme jim poznámky, aby to opravili a zajistili, že tlapky na zemi budou v souladu s váhou. A pak na klouzání kůže pracovali víc než v 'Knize džunglí', protože na lvech je toho vidět mnohem víc."
  • "Odpovědí bylo vytvoření individuálních charakteristik zvířat, která měla svůj vlastní způsob pohybu a chování odpovídající jejich druhu. Ano, existovala nadsázka, ale byla omezena na minimum. "Existují kombinace, které tak dobře nefungují," dodal Carlos Valdez. "Když jste stylizovaní, umožňuje vám to tlačit na pilu. Ale když jedete hodně reálně a měníte proporce (větší oči) nebo přeháníte některé pohyby, vypadá to nesynchronizovaně a nemá to takový ohlas, jaký chceme mít od reality."
  • Díky inovativnímu fotorealismu se Jon Favreau ve svém Disneyho remaku záměrně postavil na pomezí hraného a animovaného filmu. A tak zatímco tým MPC Film, který vlastní společnost Technicolor, ohromujícím způsobem zvýšil práci s klíčovými snímky postav, aby splnil požadavky režisérovy estetiky vyprávěcího přírodopisného dokumentu, musel v podstatě přepsat příručku pro herecké výkony tím, že omezil mimiku a synchronizaci rtů. Mnohým se to zdálo být v rozporu s tím, co obvykle očekáváme od výkonu postav animovaných pomocí CG, který se spoléhá na přehánění nebo karikaturní antropomorfní chování, aby vyjádřil myšlenky a emoce. Favreau byl však odhodlán vyhnout se konvenčnímu ztvárnění postav, aby zůstal v rámci životních parametrů své estetiky. Představil výraznou, ale přesto vyladěnou fyzickou stránku spolu s ansámblem nových pěveckých představitelů (v čele s Donaldem Gloverem, Beyoncé a Chiwetelem Ejioforem) a spoléhal se na to, že prázdná místa vyplníme známým příběhem, písněmi a hudbou. Přesto se v okamžiku, kdy zvířata začala mluvit a zpívat, kouzlo živé akce na chvíli přerušilo, než si diváci zvykli. "To znamená, že diváci se k tomuto filmu měli vztahovat jiným způsobem," řekl Adam Valdez, vedoucí vizuálních efektů MPC. "A neměli jste k dispozici všechny ty komediální obraty a přehnanou akci a hyperstylizovaný vzhled, které můžete udělat v kresleném filmu. Když vytočíte emoce, získáte zvláštní hybrid, kdy si nejste jisti, zda sledujete animaci nebo živou akci. A je to film, který musí fungovat pro širší publikum, takže výzva zněla, co chcete dát na místo těchto věcí, pokud jde o celkové působení filmu?"
  • Na otázku, jak snadné je vzhledem k technologiím, které máte k dispozici, pro Jona Favreaua a tvůrce filmu jít ven a skutečně vyfotografovat prostředí a pak do něj vložit postavy, na rozdíl od vytváření postav i prostředí od nuly v počítači, Julien Bolbach prozradil: "No, prostředí je velmi těžké, zejména když mluvíte o vegetaci a ekosystému, který funguje společně se stromy, keři a trávou. To není něco, co můžete snadno reprodukovat v počítači jen s pomocí referenčních [materiálů]. Na základě těchto referenčních materiálů bylo odvedeno mnoho práce při znovuvytvoření jednotlivých druhů trávy, stromů. Ale stále je to ruční práce, aby se znovu vytvořil tvar stromů, textura kůry, všech listů a aby se také pohybovaly díky pohybu větru a podobně. A pak jde o to, jak všechny tyto plány zapadají do prostředí. Jaké keře rostou vedle stromů? Jaký druh trávy roste v tomto suchém prostředí, nebo v prostředí bujnějším? Takže reference, které tým natočil na bytí filmu, byly velmi užitečné pro jejich znovuvytvoření, ale byly spíše vodítkem pro to, jak by to mělo vypadat."
  • Na otázku, jak moc byl ovlivněn původním filmem, aby vytvořil prostředí tak, aby odráželo vzhled a místa, ale také výraznost postav, a jak těžké bylo najít rovnováhu, vedoucí osvětlení Julien Bolbach odpověděl: "Všichni jsme to měli v hlavě dost silně a všichni známe písně. Všichni známe příběh, všichni víme, jak to vypadá. Ale během natáčení jsme se k němu málokdy vraceli. Spíš na něj silně vzpomínali a byl to takový náš odkaz. Znali jsme ty sekvence, ale šlo spíš o to, [udělat] svým způsobem jinou verzi. Ale protože jsme měli ty vzpomínky, pamatovali jsme si všechny důležité momenty a snažili se udělat verzi, která naplňuje vizi režiséra. Takže bychom si řekli, jak překonali tuhle výzvu v originále, ale málokdy by to odpovídalo přesně tomu záběru. Ale bylo to složité. Ale pověření od Jona Favreaua bylo opravdu zajímavé, protože připomínalo způsob, jakým Walt Disney začal se Sněhurkou a bral příběhy, které všichni znají, a použil technologii, aby příběh vyprávěl jiným způsobem. A přesně to se děje i v tomto případě. I když teď máme tuhle skvělou technologii, pojďme udělat nové pojetí stejného příběhu stejným způsobem, jako byl muzikál Lví král jiným pojetím stejného příběhu."
  • Když Julien Bolbach dostal roli vedoucího osvětlení, "šlo spíše o to, jak přenést náladu scény, kterou natočil [kameraman] a štáb na jevišti, do realistického obrazu. Takže v té době to byla spíše kreativní a umělecká role. Při převodu toho původního bylo hodně výzev, jako například přejít od kresleného filmu, který je 2D, k něčemu, co musí vypadat reálně a co mohlo být nafoceno, ale přesto musí vypadat krásně a přesvědčivě. Takže bylo velkou výzvou převést to do podoby, která vypadá věrohodně a reálně."
  • Na otázku, jak těžké bylo vytvořit věrohodné fotorealistické prostředí a zároveň něco, co by bylo výrazné, Julien Bolbach odpověděl: "Hlavní je, že jsme měli spoustu referencí. Všichni jsme ten film dobře znali - máme ho v paměti. A pak jsme také znali odkazy, které se natáčely v Africe, což byl konečný cíl. Takže velkou výzvou bylo, jak tuto složitost reprodukovat jednak v postavách, ale také v prostředí. Na práci s postavami jsem se podílel o něco méně, ale úzce jsem spolupracoval s týmem pro tvorbu prostředí, abychom vytvořili savanu a džungli - džungli, která daleko přesahuje to, co se dělalo v Knize džunglí, která byla docela uzavřená v tom smyslu, že pár metrů od kamery byla dost uzavřená. A tady na savaně musíme vidět na míle daleko. Takže výzvou bylo vytvořit něco, co bude vypadat co nejreálněji, ale také v rámci technických omezení, která jsme měli, kolik se toho vejde do počítače, abychom byli schopni vykreslit opravdu krásný obraz."
  • Je to poprvé, kdy píseň ze závěrečných titulků původního animovaného filmu od společnosti Disney není závěrečnou písní hraného remaku od společnosti Disney; písně Never Too Late, He Lives in You a Mbube nahrazují písně Can You Feel the Love Tonight jako závěrečné písně tohoto filmu.
  • Ve filmu je použita stejná 2D animovaná varianta loga společnosti Walt Disney Pictures z roku 2006 jako v Knize džunglí z roku 2016, jen se tentokrát logo na konci nezvětšuje. Je to také první hraný film společnosti Disney, který na konci obsahuje celé závěrečné logo. Předchozí hrané filmy měly krátké závěrečné logo.
  • Po Krásce a zvířeti z roku 2017 a Aladinovi z roku 2019 jde navíc o třetí remake, který v rámci svého soundtracku uvádí Tima Rice. Je to podruhé, co si Ernie Sabella nezopakuje roli Pumbaa. Tím prvním bylo Disneyho Extrémní bruslařské dobrodružství.
  • Po Krásce a zvířeti z roku 2017 a Aladinovi z roku 2019 (v obou případech složil hudbu Alan Menken) se jedná o třetí remake klasického Disneyho filmu, k němuž hudbu složil stejný skladatel jako k původnímu animovanému filmu.
  • V tomto filmu se Sarabi poprvé od původního animovaného filmu objevuje v plném rozsahu ve Lvím králi, kromě epizodních rolí v midquelu Lví král 1ВЅ a ve dvou krátkých filmech Timon a Pumbaa's Wild About Safety.
  • V původním animovaném filmu namluvil Mufasu James Earl Jones. Po Jimu Cummingsovi (který dříve namluvil Eda i Sysla a částečně propůjčil hlas zpěvu Jizvě v původním animovaném filmu), Bradu Garrettovi (oba namluvili Medvídka Pú, Tygříka, kterého od konce 80. let rovněž namluvil Cummings, a Ijáčka, kterého Garrett namluvil již dříve v animovaném příběhu) je šestým hercem, který si zopakoval svou roli v remaku předchozího animovaného filmu společnosti Disney: (který předtím namluvil Pumbu juniora v epizodě Timon & Pumbaa: Never Everglades) a Pattona Oswalta (oba si v hraném filmu Kim Possible zopakovali Rufuse a profesora Dementora) a Franka Welkera (který v Aladinovi, uvedeném do kin o dva měsíce dříve, namluvil hlasové efekty pro Abua a Rádžu a hlas Jeskyně divů). Kromě toho teaser trailer filmu kombinuje archivní a novější nahrávky Jamese Earla Jonese pro jeho roli Mufasy.
  • Po Krásce a zvířeti z roku 2017 a Aladinovi z roku 2019 se jedná o třetí remake filmu studia Walt Disney Animation Studios z období Disneyho renesance, po němž v roce 2020 následuje Mulan.
  • Osmý z mnoha remaků klasických animovaných filmů společnosti Disney uvedených v 21. století, po Zlobě, Popelce, Knize džunglí, Krásce a zvířeti, Kryštůfku Robinovi, Dumbovi a Aladinovi (Peteův drak se nepočítá, protože je považován za remake hraného filmu). Lví král je navíc třetím ze čtyř remaků animovaných filmů, které společnost Disney naplánovala k uvedení v roce 2019, po Dumbovi a Aladinovi následuje Lady a Tramp.
  • Stejně jako ve Lvím králi 1ВЅ (2004) se dozvídáme, že Timon a Pumbaa sledovali Simbu a Nalu během jejich sloky na konci písně "Can You Feel the Love Tonight". **Ve filmu je záběr na malého Pumbu (který spíše než mládě divočáka připomíná mládě prasete bradavičnatého), jak dělá bubliny ve vodě. V prostředním díle si Pumbaa z vodní díry udělal vířivku tím, že do ní neustále pouštěl plyn.
  • Podle vedoucího VFX Adama Valdeze bylo animování malých mláďat docela složité. "Původně jsem si myslel, že budou tak nějak jednoduchá, protože jsou tak roztomilá. Ale ve skutečnosti způsob, jakým se pohybují, a to, aby to vypadalo, že skutečně dělají akce, které dělali, v dobrodružství, a osvětlení měkkých, načechraných věcí, takže vypadají reálně, ale tak nějak přitažlivě, bylo docela složité, aby se dosáhlo správné rovnováhy. Takže si dali nejvíc záležet. Jizva šla opravdu snadno. Myslím, že tak nějak zapadl na své místo, vypadal dramaticky a tak nějak se hodil do své role. Je to trochu ironie, co mi dalo nejvíc práce."
  • Závěrečná bitva mezi Zjizveným a jeho hyenami a Simbou a jeho spojenci najednou dostává v živé akci zcela nový kontext, když se navzájem drápou, koušou a jinak se snaží zmrzačit. Zobrazení takové sekvence v hraném filmu znamenalo, že animátoři museli být opatrní, aby nebyla příliš realistická. "Bylo to jednodušší a původní film byl animovaný a mohli udělat zpomalený záběr. To zjemňuje některé dopady a další věci, protože je to kreslený film," vysvětlil Jones. "[V případě hraného Lvího krále] se může stát, že čím realističtější to bude, tím krvavější to bude nebo něco, na co se nechcete dívat, na co nechcete brát děti, takže jsme museli být opravdu opatrní s tím, kde tu hranici uděláme a kolik toho ukážeme. Práce s kamerou je toho velkou součástí. Abyste si mysleli, že jste viděli víc rvačky, než jste mohli vidět, nebo prostě víc násilí, než jste mohli vidět."
  • Závěrečná nota verše "free to do it all my way" ve skladbě "I Just Can't Wait To Be King" je opravena na špatnou notu.
  • Během vokálů je na několika místech slyšet mikrofonní špičky. Příkladem může být konec písně "one and all" v písni "The Circle of Life" a začátek Simbova "All of this?" ve scéně "everything the light touches".
  • Prostředí pro film "Can You Feel the Love Tonight" bylo inspirováno národním parkem Aberdare v Keni, včetně nejvyššího keňského vodopádu Karuru.
  • Rafiki byl jednou z prvních postav, které animátoři vytvořili, aby ukázali potenciál tohoto nového média. Někteří producenti se nechali zmást, že jde o záběry skutečné mandrily.
  • Tvůrci filmu uvedli, že některé části Lvího krále jsou inspirovány životem Josefa a Mojžíše v Bibli, ale Scarův čin, kdy zabije svého bratra Mufasu, aby se mohl stát králem, je přímým odkazem na Hamleta Williama Shakespeara.
  • Jeff Nathanson původně napsal píseň "Be Prepared" jako monolog, ale protože Jon Favreau věděl, jak důležitá je ve filmech od Disneyho píseň pro padouchy, požádal Hanse Zimmera, aby vytvořil novou hudbu, a společně oslovili Tima Rice, který upravil text písně tak, aby odpovídal verzi spiknutí Scara s hyenami v tomto filmu.
  • Záběr noční oblohy byl inspirován časosběrnou fotografií, ale byl kompletně vytvořen počítačem.
  • Lvíčata se rodí s modrýma očima, které se ve věku dvou až tří měsíců mění na jantarové nebo hnědé.
  • Lindiwe Mkhizeová, zpěvačka muzikálu Circle of Life, působila v londýnském souboru této muzikálové inscenace 20 let a právě odešla do důchodu. Hans Zimmer ji požádal, aby se vrátila a píseň nahrála.
  • První verš písně "Circle of Life" v jazyce zulu se překládá jako "Přichází lev, otče".
  • Scéna, kdy Timona i Pumbu pronásleduje Nala a Pumbaa je zahnán do kouta u zdi a nemůže na ni vylézt, protože je příliš strmá, je podobná scéně v originále, kdy jsou Simba a Nala napadeni hyenami a lezou na horu kostí, nakonec Nala začne klouzat a Simba ji přijde zachránit.
  • Scéna, v níž Timon a Pumbaa při seznámení se Zazuem o něm mluví jako o loutce, může být odkazem na jeho loutkové ztvárnění v broadwayském muzikálu. Jeho vzhled je podobný broadwayské verzi s pozoruhodným prvkem bílého peří na rozdíl od modrého z originálu.
  • Když Jizva dorazí na hřbitov slonů a Kamari mu vyhrožuje, že ho sní, zeptá se ho, proč by se teď měli spokojit s jedním jídlem, když by mohli hodovat do konce života. V komentáři režiséra na DVD Platinum Edition z roku 2003 se uvádí, že když se Nathan Lane a Ernie Sabella ucházeli o role hyen, proběhla mezi nimi téměř totožná výměna názorů ("Jedno jídlo teď, nebo milion v budoucnosti?"). "Jedno jídlo teď, rozhodně jedno jídlo teď.").
  • Koncepty od Faraze Shanyara ukazují podobu Shenzi, Kamari a Aziziho, která se více podobá jejich animovaným verzím.
  • Síla kousnutí hyeny je silnější 1100 psi než síla kousnutí lva, která je 650 psi.
  • I když se jedná o animovaný film s mluvícími zvířaty, Jon Favreau měl pocit, že by bylo příliš nerealistické, kdyby Rafiki celou dobu chodil s holí, ale bylo příliš důležité, aby ji v závěrečné bojové scéně nechal být.
  • V divadelní inscenaci Jizva usiluje o to, aby se Nala stala jeho královnou, v této verzi však usiluje o Sarabi, což odpovídá hamletovské inspiraci.
  • V novelizaci a doplňkových materiálech je ukázáno, že Timon má zálibu ve vejcích.
  • Když se Scar poprvé setká s hyenami, vyhrožují, že ho sežerou, než je Scar přesvědčí, aby pochopily a spojily se s ním. K této hrozbě dojde na konci filmu, kdy je Scar hodí pod autobus, když prosí Simbu o milost.
  • Přestože je ve filmu spousta krásných záběrů, Favreau se záměrně snažil být střídmý a snažil se, aby ne každý záběr byl dokonalý nebo uměle ohromující.
  • Florence Kasumba, která dříve na jevišti ztvárňovala Shenzi, označila tuto změnu za "zajímavou". Tentokrát nehrála stejnou postavu, kterou poznala. "Ne, musela jsem jít hlouběji," řekla.
  • V čase 12:06, kdy Simba a Mufasa sedí na vrcholu skály Pride Rock, sedí Simba vlevo a Mufasa vpravo. Vlevo vychází slunce, což symbolizuje, že začíná Simbův čas. Později v čase 31:03 poté, co Mufasa zachrání Simbu a Nalu před hyenami, sedí společně na savaně, než se vrátí na Skálu pýchy. Mufasa je vlevo a Simba vpravo. Vlevo zapadá slunce, což představuje, že Mufasův čas končí. V čase 1:27:37 poté, co Simba uvidí Mufasu v mracích, slunce opět vychází před Simbou, což symbolizuje, že začíná jeho čas krále.
  • V příběhu původní verze z roku 1994 je Jizva důsledkem útoku stáda bizonů, před kterým ho zachránil Mufasa. V této verzi je silně naznačeno, že zranění mu ve skutečnosti způsobil Mufasa, když ho Scar vyzval na souboj. Díky tomu je rivalita mezi bratry osobnější, i když méně realistická - mezi skutečnými lvy bratři spolupracují, aby bránili svou smečku před cizinci.
  • Podle serveru We Got This Covered chce společnost Disney natočit pokračování, režisér Jon Favreau však není tomuto nápadu příliš nakloněn, což může znamenat, že bude najat nový režisér.
  • Herci dostali mrkev, aby ji při nahrávání žvýkali a simulovali tak zvuk, který vydávají při pojídání housenek.
  • Hans Zimmer nahrál hudbu, jako by to byl koncert pro Lvího krále. Všichni, kdo pracovali na filmu, byli pozváni na bodovací sezení s jeho týmem hudebníků z Re-Collective Orchestra, Hollywood Studio Symphony a jeho vlastní kapelou. Účast publika na nahrávacích sezeních vnesla do partitury zcela novou energii.
  • Aby zachytili zábavu a energii původní scény "I Just Can't Wait to Be King", vytvořili tvůrci filmu choreografii zvířat kolem mláďat a vytvořili dynamické, barevné prostředí, které evokuje surrealistickou fantazii ikonického hudebního momentu.
  • V pouhých devíti letech hrála Shahadi Wright Joseph mladou Nalu v broadwayské inscenaci Lvího krále společnosti Disney a mezi tvůrci filmu nebylo pochyb o tom, kdo by měl ve filmu mladou Nalu namluvit - role byla od začátku její.
  • První záběr vycházejícího slunce je jediným fotografovaným záběrem ve filmu. Byl natočen během výzkumné cesty. Vše ostatní je kompletně vytvořeno počítačem.
  • John Oliver měl v dětství rád Zazu. "Vždycky jsem měl rád moudré ptáky a teď jsem tím moudrým ptákem já," prohlásil.
  • V závěrečné bitevní sekvenci si film dává záležet na souboji Shenziho a Naly. Na "odvetu" zjevně čekali od incidentu na sloním hřbitově.
  • Beyoncé zřejmě brala africké prostředí filmu velmi vážně. Když byla zpěvačka pověřena vytvořením soundtracku k filmu, navrhla album jako "milostný dopis Africe" a oslovila ke spolupráci některé ze svých oblíbených afrických umělců, včetně Burna Boye, Mr. Eaziho a Yemi Alade. První singl ze soundtracku, gospely inspirovaná skladba "Spirit", dokonce začíná svahilskou frází "Uishi kwa mda mrefu Mfalme", což v překladu znamená "Ať žije král".
  • Ve scéně na sloním hřbitově, kdy jsou Simba a Nala obklíčeni hyenami těsně před příchodem Mufasy, je Simbův pokus o zařvání skutečně stejný jako ten, který zkusil na ještěra před dupáním v původním filmu, i když v této verzi byl mírně upraven.
  • Když hyeny pronásledují mladé Simbu a Nalu, mláďata utíkají systémem tunelů, zatímco hyeny kopou a snaží se je chytit. Jedná se o podobnou sekvenci, jako když hyeny napadnou Timonovu surikatí rodinu ve filmu Lví král 1 1/2 (2004).
  • Podařilo se mu překonat celosvětové tržby filmů Úžasňákovi 2 (2018) a Mrazík (2013) a sesadit tak Mrazíka z trůnu nejvýdělečnějšího animovaného filmu všech dob. Lví král (k 8. 11. 19) Celosvětově: 1 334 603 826 dolarů Celosvětové tržby filmu Frozen: 1 276 480 335 dolarů.
  • James Earl Jones, Hans Zimmer, Elton John a Tim Rice jsou jediní lidé, kteří se podíleli na původním animovaném filmu a kteří si zopakovali své role - jako hlas Mufasy, skladatel filmu a autoři písní.
  • Většina hlášek je převzata přímo z původního scénáře, ale komediálnější pasáže dostaly větší volnost. Asi nikoho nepřekvapí, že když se komici Billy Eichner a Seth Rogen sešli, aby společně sehráli své scény jako Timon a Pumbaa, přišli s několika neotřelými vtipy, které byly příliš dobré na to, aby se nepoužily. "Měli jsme s nimi dobré sezení v černé skříňce, kde začali opravdu hodně improvizovat," řekl Jones. "Myslím, že Seth ztělesňuje Pumbu opravdu dobře. Co se týče postavy, jeho hlasu, tónu a toho, jak ji hraje. V jeho výkonu je určitá míra šarmu a nevinnosti, která vlastně na Pumbu funguje opravdu dobře. A podobně je to i s Eichnerem a Timonem. Má takový sarkastický přístup, který také funguje opravdu dobře."
  • Když byla Beyoncé obsazena do role Naly, mnoho fanoušků mělo pocit, že se pro tuto roli narodila. Ve skutečnosti byla Nala Jona Favreaua šitá na míru Beyoncéiným silným hereckým stránkám. Pohyby Naly byly modelovány podle toho, jak se Beyoncй pohybuje, když je na jevišti. Zdá se, že Favreauovo rozhodnutí vymodelovat Nalu podle Beyoncй zafungovalo, protože i kritici, kteří film odsuzovali, měli tendenci výkon Queen B ocenit a měli pocit, že mezi herci ve filmu obstála. To je docela úspěch, když uvážíme, že Beyoncé sdílela plátno s herci s mnohem delším hereckým rejstříkem, než má ona sama.
  • Favreau si naopak myslí, že nejlepší čas na romantiku je, když slunce stále visí vysoko na obloze. Takže když Donald Glover a Beyoncé konečně začnou zpívat charakteristickou píseň Simby a Naly "Can You Feel the Love Tonight", je to spíš "Can You Feel the Love in the Late Afternoon". Pro pořádek dodejme, že Newman si je vědom nesouladu mezi textem písně a osvětlením scény. "Je to otázka pro filmaře," říká se smíchem. "Bylo to rozhodnutí, které padlo, a my jsme se tímto směrem řídili. Naším úkolem je vizualizovat vizi filmařů, víte? Pokud to tak chtěli, tak to tak chtěli." Newman si však může dovolit odhadnout, proč Favreau a jeho na Oscara nominovaný kameraman Caleb Deschanel zvolili denní a ne noční dobu. "Je to velký moment, kdy chcete postavy opravdu vidět, a je těžké použít přirozeně vypadající osvětlení v nočním prostředí, zvlášť když máte [film] natáčet jako dokument," poznamenává a dodává, že s Favreauem a Deschanelem o této volbě nikdy podrobně nemluvil. "Nálada osvětlení má ty správné vlastnosti, které se hodí k písni, i když je píseň v noci!". Spíše než na denní dobu se Newman a jeho tým zaměřili na zobrazení řeči těla dvou zamilovaných lvů. "Jonova představa byla taková, že nemusíte přehánět s výrazy lva, abyste se s ním emocionálně spojili, ale využijete k tomu vizuální vyprávění příběhu. Na našem obličejovém zařízení máme ovládací prvky, které animátorům umožňují jakoby posunout určité svalové skupiny a posunout například horní část obočí do smutné polohy. Ale když to vidíte na lvu, tak to opravdu tlačíte. Takže jsme se hodně dívali na chování lvů jako na referenci: třeba Nala zvedá hlavu a olizuje Simbu, a díky kombinaci osvětlení, kamery a hudby to vyvolává emoce, kterým věříte. Kdybychom šli dál, tak by to Jonovi připadalo přepracované. Vždycky si říkal: 'Udržme to v realitě a nedělejme to příliš přehnané'."
  • Matthew Broderick prohlásil, že Donald Glover byl perfektní volbou pro jeho původní roli Simby. A Moira Kelly dala Beyoncé dva palce nahoru za to, že dostala roli Naly.
  • Rozlišit obě postavy pomáhají výrazné hlasy Beyoncé, která hraje dospělou Nalu, a Alfre Woodardové, která hraje Sarabi; jinak lvice vypadají dost podobně a může být těžké je od sebe rozeznat. Tvůrci filmu používají jména postav ve filmových dialozích jako vodítko k tomu, kdo je kdo.
  • Při natáčení se herci shromáždili v "černé skříňce", kde měli prostor pro pohyb a interakci, což bylo lepší, než kdyby jen četli své repliky v hlasové kabině. Zatímco hráli, kamery snímaly jejich výkony, takže animátoři mohli do výsledného produktu zapracovat určité nuance. "Jsme schopni přivést některé herce k sobě, kde mají společnou scénu, a vlastně je nechat být trochu mimo knihu a získat některé vzorce očního kontaktu a určité věci, které můžeme použít pro jejich představení zvířat," řekl animátor Andy Jones. "Herci skutečně trochu řídí tyto postavy, což je příjemné."
  • Krtčí krysa, která Zazu informovala o Zemi pýchy, ve filmu chyběla.
  • Na tvorbě návrhů postav pro film se podílelo 130 animátorů z 30 různých zemí.
  • Favreau o obsazení Ejiofera řekl: "[Je to] prostě fantastický herec, který nám přináší trochu středoatlantické kadence a nový pohled na postavu; díky své herecké minulosti přináší pocit shakespearovského padoucha. Je úžasné, když máte někoho tak zkušeného a ostříleného, jako je Chiwetel; on té postavě prostě vdechne tak úžasný život."
  • Jizva nikomu nezakazuje, aby v tomto filmu zmiňoval jméno svého mrtvého bratra. Místo toho přísně omezuje rozhovory o Mufasovi.
  • Nathan Lane, který hrál Timona v originále, i Billy Eichner, který hraje Timona v této verzi, jsou otevřeně gayové.
  • Jizvova smrt je také podstatně názornější. Místo pouhého záběru na stín ho vidíme, jak se na něj vrhají hyeny, a můžeme sledovat, jak krátce bojuje o život, než ho dostihnou.
  • Nosorožci jsou zřejmě černí i bílí. Černí mají úzkou, špičatou tlamu a bílí širokou tlamu.
  • Rafikiho dialogy jsou směsicí khoisanštiny a angličtiny.
  • Scéna, ve které Timon a Pumbaa mluví o tom, že žádný kruh života neexistuje, že je to jenom čára, byla improvizována během nahrávání s režisérem a herci.
  • Shenzi je větší než ostatní hyeny a je mnohem hrozivější. To proto, že samice hyen jsou ve skutečnosti větší a agresivnější než jejich samci. Všimněte si také, že ve filmu pracuje se Scarem, a ne pro něj. Tato Shenzi je vůdkyní hyen a nevypadá na to, že by si nechala od někoho poroučet.
  • Ovoce, které Rafiki v původním filmu používá k označení Simbova čela, bylo nahrazeno kořenem, z něhož vzniká tmavě červený prášek. V záběru napodobujícím záběr na topi v původním filmu je vidět skupina gemsboků. Všichni jasněji identifikovatelní ptáci, kteří se vezou na sloních kloubech na cestě k Simbově prezentaci, až na jednoho (zoborožec, různí různí a stylizovaní papoušci a včelojedi) byli nahrazeni jinými druhy (včetně afrického šedého papouška a páru včelojedů). Chameleon, na kterého Simba řve v soutěsce, byl propagačně druhově vyměněn z fiktivního jednorohého chameleona Jacksonova na bezrohý druh s helmou.
  • Jon Favreau o obsazení Beyoncé do role Naly prohlásil: "Viděl jsem ji naživo a je to přinejmenším jedinečný talent, a když jsem s ní konečně mluvil, poté, co jsem ji oslovil. Ačkoli je její postava na jevišti větší než život, je velmi při zemi a velmi se věnuje své rodině a tomu, aby měla život v lidském měřítku."
  • Simba a Nala se objímají na velké skále v zalesněném útesu, což se podobá konci rané verze scény "Can You Feel the Love Tonight" z inscenace z roku 1994. Tento film také ukazuje Simbu sedícího mezi předními končetinami svého otce, když se dozvídá o králích minulosti (na rozdíl od polohy na zádech jako v originále), je to poloha připomínající podobnou scénu mezi Simbou a Sarabim z dřívější scény ve vývoji původního filmu.
  • První divadelní hlasová role Donalda Glovera.
  • Film správně začíná krátkou scénou, v níž se myš potuluje kolem a stará se o své vlastní záležitosti, než se dostane do konfliktu s Jizvou, podobně jako v broadwayské hře.
  • Hned na začátku je uvedeno, že Scar kdysi oficiálně vyzval Mufasu na souboj o trůn, z čehož je zřejmé, že tak získal své ikonické zranění. Diváci s orlíma očima si také všimnou, že Mufasa má na tlamě řadu mnohem světlejších jizev, pravděpodobně ze stejného souboje. Rozdíl v jizvách mezi oběma skutečně pomáhá zdůraznit, jak moc je Jizva překonaný.
  • V islandském dabingu namluvil mladého Simbu v originále herec, který zde namluvil dospělého Simbu, Þorvaldur D. Kristjánsson. Stejně tak se do této verze vrací herec, který v originále namluvil Jizvu, zatímco herec, který původně v islandském dabingu namluvil Mufasu (jediný vracející se hlas v americkém obsazení), bohužel mezitím zemřel a musel být nahrazen.
  • Během muzikálového čísla "I Just Can't Wait to Be King" dochází k různým změnám: V animovaném filmu má Nala pouze jednu sólovou větu a zbytek zpívá společně se Simbou a sborem. V hraném remaku má více sólových replik, z nichž mnohé v původním filmu původně zpíval Simba. Tři gepardí mláďata sledují Simbu a Nalu, jak dovádějí na pastvinách; tato scéna se v animované verzi neobjevuje; místo toho v animované verzi Simba předstírá, že je dospělý lev, když si nasadí keř připomínající lví hřívu, zatímco řve na Zazu, strčí ho do bahnité louže a později ho shodí slon. Simba a Nala v původním filmu jezdili na pštrosech, zatímco v remaku ne. Místo toho pštrosi, kterými Simba a Nala projíždějí, začnou Zazu odpuzovat, aby jim zachránili místo. Scéna, kdy Zazu stál na kládě a padal z řeky v původním filmu, byla nahrazena tím, že stál na hrochovi, který se náhle ponoří pod vodu a pak se vynoří, zatímco Zazu odlétá. Ve slavné scéně během závěrečné písně původně Simba a Nala stáli na věži zvířat, v níž věž zvířat spadla na zem a na Zazu spadl nosorožec; v tomto filmu Simba a Nala dovádějí přes velké stádo zvířat, přičemž kolem Zazu létá hejno snovačů.
  • Když dospělý Simba na konci písně "Hakuna Matata" pokračuje ve zpěvu, Pumbaa poznamenává, že od doby, kdy píseň začali zpívat, "vyrostl o 400 liber", což je malá humorná narážka na Simbův náhlý věkový skok.
  • Ačkoli se jedná o jinou inkarnaci těchto postav, v tomto filmu poprvé nebude Pumbaa a hyena Ed (v této verzi přejmenovaný na Aziziho) namluveni Erniem Sabellou a Jimem Cummingsem. Sabella a Cummings namluvili své původní animované protějšky ve všech předchozích podobách (filmy, televizní seriály, videohry atd.); oba budou nahrazeni Sethem Rogenem, respektive Ericem Andrem.
  • Favreau se během natáčení soustředil i na myšlenku záměrně nedotáhnout záběr k dokonalosti a je zřejmé, že se snažil o vizuální styl, který se blíží realismu tím, že do rovnice nepatrně, téměř nepostřehnutelně zapojuje lidské chyby. Jinými slovy, díky technologickému pokroku mohou věci vypadat až příliš dobře, takže to divákům spustí vnitřní alarm, že ve skutečnosti nevidíme něco skutečného. Disciplína, která tuto touhu po dokonalosti překoná, může vrátit lidský rozměr projektu, a to i tomu, který je celý natočen ve virtuálním světě.
  • Než Mufasa Simbovi vynadá, že ho neposlechl, Zazu mu připomene, že kdysi znal mládě, které bylo také lehkomyslné. To velmi silně naznačuje, že mládě, které Zazu popsal, byl sám Mufasa. To také znamená, že Zazu je ve skutečnosti starší než Mufasa. To znamená, že Zazu je spolu s Rafikim jednou z nejstarších postav filmu.
  • Billy Eichner (Timon) byl pro Favreaua vždy inspirativní první volbou, vycházející talent, který se v posledních třech letech vyšvihl mezi komediální elitu díky svému bystrému vtipu, znalostem popkultury a vtipnosti, která se rovná vtipkování. "Je fyzicky nejmenší postavou, ale má jednu z největších osobností a mně se kombinace těchto dvou věcí líbí," říká Eichner. "Tak trochu jsem si zahrál s Timonem, jako jsem to dělal s mnoha svými postavami, [s představou] že je sice malý vzrůstem, ale má obrovský smysl pro nárok, což je vždycky zábavné hrát."
  • Chance The Rapper se zúčastnil konkurzu na hlas Simby.
  • Ačkoli hlas Beyoncé v oficiálním traileru k filmu od Disneyho nezaznívá, Billy Eichner (Timon) v březnu v podcastu Crooked Media "Keep It" řekl, že Beyoncé slyšel zpívat v "hrubém sestřihu" a že ho to rozplakalo.
  • Jak daleko Simba utekl z domova? Tuto otázku si možná položilo mnoho lidí, ale vzhledem k tomu, že Chinlund měl za úkol realisticky přetvořit svět Lvího krále, musel si to vlastně spočítat. "Vzpomínám si, jak jsem se díval na původní film Lví král] a nikdy jsem nemohl přijít na to, jak daleko Simba utekl, aby mohl samostatně dospět. Jak daleko vlastně utekl?" Chinlund přemýšlel. "První film mám rád, ale geografie pro mě byla u toho filmu obrovský problém. Je to animovaný film, takže využili dostupné kluzkosti ilustrací, aby změnili měřítko. Pýcha skály měnila tvar a měřítko v průběhu filmu, takže si nemyslím, že bylo jejich záměrem dodat jakoby sevřený geografický celek, ale mě jako designéra to frustrovalo." A tak se Chinlund pustil do sestavování mapy světa, která měla odpovědět na otázku. Rozhodli se, že Simba byl venku tři nebo čtyři dny a překonával poušť, než skončil na břehu Oblačného lesa, takže pokud mládě urazí denně asi 12 mil, Chinlund uvádí hrubý odhad 50 mil.
  • Jon Favreau řekl agentuře AP, že inspirací pro pohyby postavy byla i její skutečná pódiová prezentace. "Nala je velmi silná postava, která je bojovnice a zároveň má velké srdce a vystihuje mnoho různých archetypů." Pokračoval: "Chtěl jsem, aby způsob její choreografie a choreografie se lvy a bojové scény souzněly se silou, s jakou choreografuje svou jevištní show."
  • Florence Kasumba, která v tomto filmu ztvárnila hlas Shenzi, se v téže roli objevila i v německé verzi muzikálu Lví král.
  • Dvojice chytrých uživatelů internetu, kterým se nelíbí realističnost nové verze Lvího krále, "opravila" CGI tak, aby se více podobala původnímu celovečernímu filmu z roku 1994. Mnoha divákům remaku se nelíbil důraz na realismus ve filmu, kde zvířata běžně zpívají a tančí. Obecně panuje shoda, že nová verze postrádá emoce a vřelost klasického Disneyho filmu. Výtvarníci Nikolaj Mochkin a Jonty Pressinger ve spolupráci vytvořili "deepfake" s využitím animace z původního filmu a záběrů z verze z roku 2019.
  • Favreau chtěl zůstat věrný původnímu filmu, ale zároveň se inspiroval broadwayským muzikálem, zejména pro rozšíření role Naly.
  • Největším důvodem, proč byl film Buď připraven tak drasticky změněn, byla urážka inteligence hyen nebo poznámka o jejich závislosti na Jizvě. Nový film ukazuje hyeny jako skutečné hyeny; inteligentní, lstivé a velmi nebezpečné. Spojenectví se Scarem jim sice prospívá, ale nejsou na něm zdaleka tak závislé a žádná z nich není zobrazena jako "hloupá" v jakémkoli smyslu (jedinou Aziziho zvláštností je, že nemá smysl pro osobní prostor). Původní píseň by se k novému ztvárnění hyen nehodila.
  • Na rozdíl od Eda z původního filmu Azizi skutečně mluví a ne se jen směje.
  • Favreau se svými spolupracovníky podnikl třítýdenní cestu do Keni, aby studoval zvířata v jejich přirozeném prostředí. Tento výzkum jim poskytl přímý pohled na to, jak se zvířata chovají při běhu, ležení, jídle, spánku a vzájemné interakci. Cesta otevřela oči zejména vedoucímu animace Andymu Jonesovi. "Bylo to pro mě docela fascinující, protože jsem tato zvířata viděl jen v zoologických zahradách a skutečně je vidět v jejich vlastním prostředí a získat představu o tom, jak se mezi sebou pohybují a jak na sebe reagují. Zejména lvi. Velké kočky versus kořistní zvířata. Dozvěděli jsme se hodně o chování a různých věcech, které se pokusíme do filmu vnést," řekl nám Jones.
  • Shahandi Joseph Wright byl opravdu rád, že film Us (2019) vyšel ještě před tímto filmem, což vysvětluje slovy: "Jen proto, aby mě lidé nejdřív viděli jako seriózního herce a pak jako zpívajícího lva."
  • John Kani (Rafiki) a Florence Kasumba (Shenzi) si zahráli ve filmech o komiksovém hrdinovi Černém panterovi; T'Challa byl také africký princ. Kani hrál ve filmech Marvel Cinematic Universe T'Challova otce T'Chaka. Kasumba hrál Ayo ve filmu Black Panther.
  • Na otázku, zda se ztotožňují se svými postavami, J. D. McCrary (mladý Simba) uvedl: "Se Simbou se dokážu opravdu ztotožnit. Vzhlížím ke svému otci, stejně jako on vzhlíží ke svému otci. Myslím si, že já jsem statečný, on je statečný. Dřív jsem se opravdu bál různých věcí, ale myslím, že jsem z toho vyrostl. A Shahandi Joseph Wright (mladý Nala) prozradil: "No jo, dřív jsem se bál všeho. Dřív jsem se bála šumivých limonád - děsily mě bublinky." J. D. McCary se rozesmál a řekl: "Díky tomu se cítím mnohem líp. Myslel jsem si, že jsem super špatný, ale ty se bojíš perlivých bublinek."
  • Předzvěst: Když mladý Simba vyjadřuje své nadšení z toho, že se stane příštím králem, řečnicky se ptá, zda to znamená, že může svému strýci říkat, co má dělat. Když o několik let později Scar prosí o milost před dospělým Simbou, žádá svého synovce, aby mu řekl, co má dělat
  • Lví král bude jedním z prvních filmů, které budou uvedeny na Disney+, spolu s filmy Toy Story 4 (2019) a Frozen II (2019).
  • Hugh Jackman měl údajně ztvárnit roli Jizvy, což jeho zástupce rychle popřel. Téměř tři týdny po této fámě se nakonec potvrdilo, že jím bude Chiwetel Ejiofor, který tak po filmu Sherlock Gnomes (2018) podruhé namluvil postavu Scarara.
  • Jizva při zabíjení záměrně míří na Mufasovo pravé oko, aby odpovídalo jeho vlastní jizvě.
  • Chiwetel Ejiofor se vyjádřil k tomu, jak je důležité, že do této verze byli z velké části obsazeni herci afroamerického původu. V původním Lvím králi (1994) se rolí afrických postav ujali bělošští herci jako Irons, Matthew Broderick a Moira Kellyová, což bylo kritizováno. To se řešilo v broadwayské verzi (i když i ta se setkala s určitými ohlasy) a Ejiofor poznamenal, jak je důležité, že remake udělal totéž: "Lví král je skvělá příležitost přivést do těchto mimořádných ikonických rolí herce černé pleti. "Samozřejmě se cítím velmi spojen se vším africkým, vzhledem ke svému původu, a proto je to pro mě velmi zvláštní zážitek." Shahadi Wright Joseph, která hraje mladou Nalu, souhlasila a podělila se o svůj osobní příběh, jak se s postavou ztotožnila, když vyrůstala: "Reprezentace je opravdu důležitá, protože máte všechny ty úžasné postavy, které inspirují malé černošské dívky a černošské chlapce. [Vím, že Nala inspiruje malé holčičky, protože se mi to stalo, když jsem byla mladší; doslova jsem řekla, že chci být jako ona."
  • Kamari má na hlavě lysinu, aby se odlišil od ostatních dvou, Azizimu chybí značná část levého ucha.
  • Favreau se domníval, že "součástí toho, že se Beyoncé připojila k filmu, je to, že má malé děti, součástí toho je, že je to příběh, který se hodí pro tuto fázi jejího života a její kariéry, a že se jí předloha opravdu velmi líbí. A pak jsou tu samozřejmě ta nádherná hudební čísla, do kterých se může zapojit, a můj bože, ona opravdu dostojí své pověsti, co se týče krásy jejího hlasu a talentu."
  • Zatímco hyeny spustí Pumbu tím, že ho zahanbí tukem, a po nich Pumbaa pomstychtivě bojuje proti hyenám, je to podobné jako v originále. Rozdíly zde jsou: Zatímco Banzai uráží Pumbu tím, že ho označuje za prase, Azizi ho nazývá buclatým. Pumbaa zuřivě odpoví: "Před hyenami možná utíkám, ale před tlustokožcem ne!" na rozdíl od "Říkají mi pane prase!", než je pomstychtivě zažene. V původním filmu se Timon zbaběle schová ve vězení z žeber, v němž je uvězněna Zazu. V remaku je s Pumbou, když zjistili, že jsou obklíčeni hyenami, a během následků svého hněvu se Pumby zeptá, jestli mu to pomohlo vyrovnat se s problémy vůči těm, kteří ho odsuzovali a vysmívali se mu kvůli jeho problému s obžerstvím a nadýmáním.
  • Beyoncé nazvala album "Lví král", na jehož tvorbě neúnavně pracovala, a vysvětlila, jak se jí podařilo navodit nový hudební žánr prostřednictvím zvukové krajiny, která vykresluje obraz toho, co se odehrává ve filmu. "Tento soundtrack je milostným dopisem Africe a já jsem se chtěla ujistit, že jsme našli ty nejlepší talenty z Afriky, a ne jen použít některé zvuky a udělat jejich mou interpretaci," řekla Knowlesová-Carterová pro ABC News. "Chtěla jsem, aby to bylo autentické, co je na hudbě v Africe krásné," řekla a dodala, že použili "hodně" bubnů a "neuvěřitelné nové zvuky smíchané s některými producenty z Ameriky". Kompilační album "The Lion King", které produkovala a sestavila Beyoncé: The Gift", na kterém se podílejí světoví umělci, má vyjít 19. července, tedy ve stejný den, kdy film vstoupí do kin.
  • Scéna, v níž se mládě Simba dívá na brouka nosorožce sedícího na skále, je odkazem na podobný okamžik s Pumbou v původním filmu.
  • Ve scéně, kdy Timon a Pumbaa odlákají pozornost hyen, začne Timon zpívat píseň "Be Our Guest" z Krásky a zvířete. S tím si pohrávala i divadelní hra Lví král, která místo hulácké sekvence z původního filmu použila písně z filmu Frozen.
  • V původním filmu je Zazu během Jizvy uvězněn, zatímco v tomto remaku je na svobodě, ale skrývá se před Jizvou a hyenami, které ho pronásledují, kdykoli ho spatří.
  • Zazu hraje John Oliver, komediální Angličan, jehož pravidelnou prací je týdenní předávání informací; dokonce několikrát vtipkoval sám o sobě, že vypadá jako pták s velkým zobákem, jako papoušek nebo tukan.
  • Rafiki se díky svému štíhlému vzhledu a nevýrazným barvám podobá spíše samici mandrila, i když by se to dalo omluvit jako snaha vyjádřit jeho stáří. Dospělý Simba řve na vrcholu Skály pýchy, ale zvuk, který vydává, je spíše typickým hollywoodským zesíleným tygřím řevem než skutečnou lví vokalizací; také dělá stereotypní řvoucí postoj s širokými ústy, který je běžně spojován s řevem, ale skutečný plnohodnotný lví řev se vydává s ústy v téměř zavřené poloze podobné vytí vlka. Zazu má kombinaci znaků různých druhů rohatých z rodu Tockus. Jeho celkové zbarvení opeření připomíná zoborožce červenozobé, konkrétně tanzanské zoborožce červenozobé (Tockus ruahae); jeho zobák má výraznou kasuli, kterou všechny druhy zoborožců červenozobých výjimečně postrádají, a také oranžovožlutou barvu, která je mnohem častější u jižních i východních žlutozobých zoborožců (T. leucomelas, resp. T. flavirostris). Dik-dik je vidět, jak po boku Timona, Pumbaa a dalších hmyzožravců pojídá brouky; to je něco, co ve skutečném životě jedí jen zřídka, pokud vůbec.
  • Jak je vidět ve všech dosavadních propagačních materiálech, díky použití realistických zvířecích vzorů je mnoho výraznějších barevných vzorů různých postav buď zmírněno, nebo zcela odstraněno. Například: Simba a Mufasa již nemají červenou hřívu, Rafikiho tmavě šedočerné tělo a bílý podbřišek je nyní téměř jednotně světle hnědý a Scar již nemá hnědou srst a zcela černou hřívu. Místo toho je Jizvova srst ve srovnání s ostatními lvy výrazně matnější a ve výsledku mnohem bližší barvám jeho bratra a synovce než v originále. Zazu postrádá modrou barvu svého animovaného protějšku a podobá se své broadwayské inkarnaci (a skutečným protějškům) tím, že je převážně bílý. Timonovi chybí čepice z červené srsti, kterou měl na temeni, a Pumbaa je oproti svému tmavě červenému animovanému protějšku šedý. Hyeny skvrnité jsou nyní přiměřeně hnědošedé s celistvou hnědou hřívou, na rozdíl od jejich animovaného šedočerného zbarvení. Nala i Scar mají jantarově zbarvené oči namísto tyrkysových a jasně zelených (ačkoli oči prvního z nich vykazují náznaky tyrkysové). Mládě Simba má také modré oči, stejně jako skutečná novorozená lvíčata, ačkoli když vyroste, změní se na známou světle hnědou barvu. Sarabi má nyní sytě hnědozlatou barvu, spíše než prachově hnědou; má také tmavě hnědé skvrny na předních končetinách, ačkoli v originále postrádala jakékoliv značení.
  • HuffPo oslovil 13 původních animátorů Lvího krále, aby se dozvěděl jejich názory na fotorealistický remake Jona Favreaua, z nichž mnozí se odmítli vyjádřit. Jeden z animátorů, který se vyjádřil v anonymitě, řekl: "Kdybych se vyjádřil k 'druhé' verzi, dostal bych se do problémů." Jiný animátor dodal: "Proti těmto 3D remakům existuje obrovská nechuť ze strany původních 2D tvůrců. Možná kdybychom dostali nějaký honorář, bylo by to jiné." Pouze tři animátoři byli ochotni poskytnout Huffington Postu rozhovor. David Stephan, animátor, který pracoval na návrzích hyen v původním filmu a na ikonické úvodní sekvenci "Kruh života", se na záznamu podělil o své kritické názory na "Lvího krále" z roku 2019. Stephan pro HuffPo shrnul myšlenky mnoha svých kolegů: "Kdybyste se zeptali štábu původního Lvího krále, většina z nich by řekla: 'Proč? Opravdu jste to museli udělat? Trochu to bolí." Stephan řekl, že fotorealistické VFX použité ve Lvím králi 2019 popřely to, co dělalo animovaný film z roku 1994 tak výjimečným a nápaditým. Podle animátorů byly efekty tak realistické, že kvůli nim ostatní výrazné prvky filmu, jako je zpěv a mluvící zvířata, působily značně nepatřičně. "Doslova mě to vytrhávalo z filmu," řekl Stephen. "Zvlášť když kolem chodí malý Simba. Bylo to příliš reálné. A když pak mluvil, připomínalo mi to ty staré filmy o přírodě, kde dabovali hlasy a rty se hýbaly. Říkal jsem si: 'Tohle je opravdu laciné.' Myslím, že na tohle bylo prostě moc brzo." "Prostě jsem si říkal: 'Páni, to byl skvělý příběh, na kterém jsem pracoval v roce 93.' A pak jsem si říkal: 'To je skvělý příběh. Jak je možné, že opice v 'Planetě opic' vypadají mnohem živěji než zvířata ve 'Lvím králi'?" A jak to, že opice v 'Planetě opic' vypadají mnohem živěji? Stephan pokračoval. "Tenhle si prostě řekl: 'Víš co, pojďme ty výrazy úplně vyškrtnout. Ať je to co nejreálnější. A myslím, že to filmu jen ubralo." Stephan dále kritizoval i hlasové výkony a označil je za "tak dřevěné". "[Tvůrci] se sami zahnali do kouta, když to děláte realisticky," řekl Stephan. "Opravdu se držíte toho, jaká je skutečná fyzika v reálném životě, jinak vám to lidé nesežerou. Ale bylo tam pár scén, kde se objevilo pár výrazů a najednou to bylo trochu živější." Další dva respondenti HuffPo jsou oba fanoušky nového pojetí režiséra Jona Favreaua. "Celkově si myslím, že film obstojí sám o sobě," říká Dave Bossert, který pracoval na řadě vizuálních efektů prvního filmu. Alexander Williams, který animoval Jizvu, říká, že jeho bývalí spolupracovníci zapomněli, že pracovat pro společnost Disney je "velká čest", a odpor je ve skutečnosti jen špatně mířená nostalgie. "Takže si nemyslím, že můžete příliš truchlit nad starými časy," říká Williams, "protože každý se vždycky nemůže dočkat, až to bude dělat lépe." Dokonce zašel tak daleko, že konkrétní části animace nového filmu označil za "dechberoucí" a řekl, že "převratné" technické dovednosti, které za nimi stojí, zvyšují laťku v oboru. Bossert ho rovněž podpořil, když nový film označil za vizuálně "ohromující" a "věrný" původnímu příběhovému snu Walta Disneyho. Přesto shledal některé designové prvky nedostatečnými. "Přál bych si, aby v očích postav bylo trochu víc emocí," řekl listu.
  • Podle Rogera Allerse a Roba Minkoffa, režisérů filmu Lví král (1994), oba věděli, že hlas Jamese Earla Jonese je silný a podobá se lvímu řevu.
  • Úvod filmu "Kruh života" - první záběr filmu - byl skutečným obrazem Afriky.
  • Pharrell Williams produkoval mnoho písní na aktualizovaném soundtracku a působil také jako hlasový kouč Setha Rogena (Pumbaa), který říká, že jeho zpěv byl tak špatný, že musel Pharrell mlátit hlavou do zdi.
  • John Kani v několika rozhovorech zdůraznil, že jeho hlasová postava Rafiki má jinou osobnost než jeho animovaný protějšek. Podle Kaniho je Rafiki tentokrát více "přízemní" a "nesmyslná" postava a svůj úkol, přimět Simbu, aby pochopil, že je špatně, že se vrátil jako král, bude brát vážněji.
  • J.D. McCrary (mladý Simba), který se v roli mladého Simby pohybuje po Zemi pýchy, se rozplývá: "Donald Glover je tak talentovaný, že jsem to skutečně musel vzít v úvahu. Protože pokud má Simba vyrůst v nějakou postavu a vy o tom víte, musíte si ten motiv nechat."
  • Scéna, kdy se Simbova srst dostane k Rafikimu, je mnohem delší než původní scéna. Je to proto, že před touto scénou Timon, Pumbaa a dokonce i Simba myšlenku Kruhu života zavrhli a tvrdili, že by se měli starat jen o své vlastní záležitosti. Tato scéna, v níž jeho kousek srsti přejde poušť z vlivu tolika jiných tvorů, účinně dokazuje, že se trojice mýlila.
  • Pohlaví mláděte na konci filmu je v oficiální novelizaci filmu potvrzeno jako mužské. Ačkoli v pokračování původního Lvího krále, Lví král II: Simbova pýcha (1998), se dozvídáme, že Simba má dceru Kiaru.
  • Lze předpokládat, že Nala a Simba jsou příbuzní - všechny samice ve smečce jsou příbuzné, takže mláďata by byla příbuzná přes matky, i kdyby Nalu zplodil neznámý samec (ani Mufasa, ani Jizva).
  • Chiwetel Ejiofor se chtěl do role Jizvy opravdu vžít, jak vysvětlil: "Chtěl jsem pochopit skutečnou psychologii Jizvy, psychologii člověka, který má neustále pocit, že ho osud, samotní bohové, nějakým záhadným způsobem převálcovali. Ten pocit, že nejste na správném místě, a proto žijete v jakémsi paralelním vesmíru k tomu, ve kterém byste měli být, jakou psychologii by to znamenalo a kam by se to v průběhu času posunulo?"
  • Tony Bancroft, který animoval Pumbaa v původním filmu, popsal remake na Twitteru jako "meh", o kterém slyšel celý svět."
  • Favreau měl pocit, že široká komediálnost původních hyen se neslučuje s fotorealismem jeho vize.
  • Zebry vypadají konkrétně jako zebry Grantovy (Equus quagga boehmi), poddruh zebry, který je endemický pro ekosystém Serengeti, kde se příběh odehrává. Vzhledem k překvapivému počtu druhů a poddruhů zeber - existují tři druhy, z nichž jeden má šest uznaných dochovaných poddruhů - a vzhledem k tomu, že jejich fyzické rozdíly jsou poměrně jemné, je tato pozornost věnovaná detailům chvályhodná.
  • Jon Favreau prozradil, že slyšet Beyoncé zpívat "Can You Feel the Love Tonight" bylo "rozhodně extrémně nezapomenutelné". Dodal, že "všichni jsme ji poslouchali pořád dokola. A ona zpívá duet s Donaldem Gloverem, který je také neuvěřitelný talent, a to nejen po komediální, ale i po hudební stránce. Takže když jsme je slyšeli společně zpívat tuto klasickou píseň, s takovou dávkou osobitosti a emocí, byli jsme si opravdu jistí, že lidé budou nadšení, až to uslyší."
  • Donald Glover řekl, že film se bude více zaměřovat na Simbovo dospívání než původní film. Uvedl, že "[Favreau] se velmi snažil, abychom viděli [Simbův] přechod z chlapce na muže a jak těžké to může být, když došlo k hlubokému traumatu".
  • Když Pumbaa navrhne, aby si Simbu nechal, vysvětlí mu, že "jednou, až bude velký a silný", což je citát z písně "My Lullaby", která se poprvé objevila v přímém pokračování Lvího krále II: Simbova pýcha (1998).
  • Beyoncé říká, že účinkování ve Lvím králi pro ni bylo důležité, protože vyrůstala při sledování originálu a že to byl první film od Disneyho, který ji rozplakal.
  • Sarabi má na předních končetinách skvrny, které jí dodávají výraznější vzhled oproti ostatním lvicím. Je to podobné, jako když je v kresleném kánonu Kion (syn Simby a Naly ze Lví stráže) jedinou lví postavou, jejíž design [důsledně] obsahuje skvrny na nohou.
  • Scéna, ve které se Nala vyplíží a opustí smečku, aby našla pomoc, a Zazu, která odláká Jizvu a hyeny, je založena na Shadowlandu, čísle z broadwayského muzikálu a vymazané scéně z originálu, ve které Jizva vyžene Nalu ze Země pýchy tím, že přivolá hyeny, což vyústí v reprízu písně "Buď připraven".
  • Rafiki je v této verzi zcela jasně mandril, oproti původní verzi, ve které se nepřímo označil za paviána a vypadá jako kříženec mandrila a paviána.
  • Byl natočen ve světě videohry, který byl vytvořen tak, aby vypadal jako ikonické prostředí z původní hry. Režisér Jon Favreau a jeho kolegové si nasadili VR headsety, aby prozkoumali herní lokace a seřadili záběry, a poté naprogramovali zvířecí postavy, aby "hrály" podle scénáře. Jakmile měli vše správně, natočili jednotlivé scény a poslali je do studia vizuálních efektů, aby je dokončili pro velké plátno.
  • Eichner a Rogen věděli, že pro fotorealistický estetický styl, který definuje Favreauův film, bude nutný rozdílný tón. Jak říká Eichner, "Lane a představitel Pumbaa Ernie Sabella se před natáčením svých rolí ve filmu z roku 1994 drželi svých postav, vaudevillového vtipkování z broadwayské inscenace Guys and Dollsthey, kterou právě dokončili." V Disneyho National Geographic-šik přerodu muselo být divadlo překalibrováno, ne-li zmírněno. "Seth a já samozřejmě nevycházíme z inscenace Guys and Dolls, ale myslím, že celkově je naše dynamika o něco konverzačnější," říká Eichner. "Neříkám, že je to jemné, ale je to konverzační." Rogen se k tomuto hodnocení připojuje: "Pro mě je nejzábavnější to, jak nenucený a neokázalý je náš vztah, že opravdu nemáme pocit, že hrajeme show. Prostě to působí jako dvě postavy, které se skutečně dobře znají. A to je Jonův cit. Jon je tak dobrý v uzemňování věcí. Vzpomínám si, že právě proto jsem byl v mládí posedlý Swingers - je to jedna z nejvíce uzemněných komedií, které jsem kdy viděl. A tak byl Jon vždycky skvělým způsobem přísný na to, že by to nemělo působit komiksově."
  • Podle serveru Buzzfeed je John Oliver velkým fanouškem Beyoncé a nedávno prozradil, že byla do epického skupinového snímku herců vměstnána ve Photoshopu.Na snímku je Beyoncé, která stojí blízko Olivera, ale ukázalo se, že tam ve skutečnosti nebyli spolu, což Oliver probral v pořadu The Late Show with Stephen Colbert. "Tady jsi ty a tady Beyoncй," podotkl Colbert. "Lidé spekulují o tom, že ji tam někdo vyfotil." "Jo, nebyla tam," prozradil Oliver. "Už si to nepamatuju, ale myslím, že tam byli všichni ostatní!" Nicméně Oliverova láska ke zpěvačce znamenala, že byl stále nervózní z vyhlídky, že bude na fotografii s ní, i když ve skutečnosti nebyli ve stejné místnosti. "Když se podíváte na můj obličej, vypadám opravdu vystrašeně, a to proto, že si představuji, že se chystám vyfotit s Beyoncé," žertoval.
  • Valdez uvedl, že on a jeho tým si nejprve mysleli, že když už je lvíče jako Simba tak roztomilé a teplé, bude snadné vytvořit jeho pohyb. Ukázalo se však, že roztomilé lvíčky je pracné správně nasvítit, a přesto dobře zapadají do prostředí. A hravé scény s malým Simbou a Nalou, kdy se pouštějí do velkých akcí, jako je běhání a přetahování, znamenaly pro jejich drobné nožky spoustu animace. "Někdy vypadaly trochu neohrabaně," řekl Valdez. Animátoři přišli na to, jak to obejít, a někdy před kameru postavili rostliny, aby blokovaly určité momenty akce.
  • Po režii Knihy džunglí (2016) se jedná o druhý remake Jona Favreaua podle animovaného filmu společnosti Disney.
  • Tento film je často označován (zcela neprávem) jako "hraný", přestože se v něm na plátně neobjevil ani jeden živý tvor, ať už člověk, nebo jiná bytost. Od té doby je označován jako "fotorealisticky počítačově animovaný" film.
  • Jon Favreau obsadil Chiwetela Ejiofora do role Jizvy poté, co Favreau sledoval jeho antagonistický výkon v roli barona Morda ve filmu Doctor Strange (2016).
  • Shahadi Wright Joseph (mladá Nala) křičela, když se dozvěděla, že ve filmu bude hrát Beyoncé; prohlásila: "A když jsem zjistila, že bude hrát starší [verzi mé postavy] mě, musela jsem opravdu zintenzivnit svou hru a přemýšlet o tom, co by Beyoncé chtěla."
  • Jedná se o poslední zásluhy střihače Marka Livolsiho, který zemřel v září 2018.
  • Rogen popisuje vztah Timona a Pumby, který s Eichnerem navázali, jako "tak trochu dynamiku manželského páru. Hluboce jim na sobě záleží. Jsou velmi, velmi, velmi blízcí přátelé a jako každý dva - řeknu lidi, kteří spolu tráví hodně času, začnou mít věci, které jim na sobě začnou vadit. Třeba surikaty jsou velmi rychlá, hbitá zvířata a prasata bradavičnatá jsou trochu pomalejší. A tato dynamika se vyplatí." Navíc Rogen dodává, že "nabývá zcela nové podoby, jakmile se na scéně objeví Gloverův Simba, který se nechá rychle přesvědčit, aby žil životem v marnivém přepychu. Donald opravdu dodal dynamice zábavný prvek a já měl opravdu pocit, že já, on a Billy tvoříme bizarní, ale velmi funkční komediální trio."
  • Přestože je film animovaný pomocí CGI a hudební scény mezi postavami působí, jako by byly natočeny odděleně, herci většinu času nahrávali své písně ve stejné místnosti, tváří v tvář.
  • V originále žijí Timon a Pumbaa v džungli sami, zatímco zde s nimi žijí další zvířata, jako jsou například guinejský pták, malý křovák, gazela, černá a rezavá slonice, aardvark, dik-dikové Gјntherovi a liška netopýří.
  • Pokud se podíváte velmi zblízka, uvidíte při úvodní písni "Circle of Life" v dolní části obrazovky krátký "obraz" lvího samce. Ve skutečnosti se nachází mezi velkým levým spodním mrakem a větším horním mrakem. Tento "obraz" je s největší pravděpodobností duch Mufasy nebo Scarův a Mufasův zesnulý otec.
  • Tvůrci filmu se rozhodli, že přidávání lidských výrazů do obličejů zvířat by vypadalo "divně", a tak se snažili vyjádřit emoce spíše řečí těla.
  • Při představení Timonových velkých písní "Can You Feel the Love Tonight" a "Hakuna Matata" (společná s Pumbou) se diváci seznámí také s Eichnerovým hudebním divadelním rodokmenem, což je určující, i když málo využívaná stránka jeho umělecké identity, kterou se nemůže dočkat, až odhalí. "Nathan Lane má skvělý hlas, ale v původní verzi Lvího krále se do něj plně neopřel," říká. "Já se do něj opírám trochu víc a myslím, že to je další způsob, jak se tato verze odlišuje: Timonův pěvecký hlas je v této verzi jiný než v originále, a myslím, že to jí dodává jinou příchuť. Když Timon mluví a když je v uvozovkách 'vtipný', je velmi hlasitý a hlučný, ale zpěv mu umožňuje tuto zranitelnou stránku, trochu měkčí stránku, zejména v 'Can You Feel the Love Tonight' a dalších momentech. Takže jsem byl rád, že mě k tomu povzbudili, protože pro mě osobně to bylo dost zásadní."
  • Kani svou roli přirovnal k dědečkovi a řekl: "Rafiki nám všem připomíná toho zvláštního moudrého příbuzného. Jeho moudrost, humor a věrnost dynastii Mufasů je to, co nás k němu hřeje u srdce. Je [vždy] veselý a moudré vtipy jsou pro něj lekcí života a přežití."
  • "Jizva je jednoduše řečeno fascinující postava a mě zaujala možnost prozkoumat její psychologii a zjistit, co ji dělá takovou, jaká je," řekl o roli Chiwetel Ejiofor. To, co chtěl ve svém výkonu prozkoumat, bylo, že chtěl pochopit, kdo je Scar, proč cítí tak, jak cítí, a jak ho to vede k tomu, že dělá věci, které dělá. "Není to jednoduchá psychologie, protože Scar není černobílý padouch tak, jako jsou postavy jako Maleficent (ne ta hraná) nebo Uršula; je zlý, aby se neřeklo. Ale stejně jako mnoho jiných velkých padouchů si myslí, že je ten hodný, nebo si alespoň myslí, že jeho činy jsou nějak ospravedlnitelné."
  • Jon Favreau prohlásil: "Je to, jako bychom restaurovali klasickou historickou architektonickou památku. Jak ji aktualizovat, aniž byste změnili její osobnost? Jak využít všechny nové technologické vymoženosti, ale přitom zachovat duši a ducha původního Lvího krále (1994)?" řekl EW na natáčení. "Myslím, že tento film je vyvrcholením všech hraných adaptací, které Disney udělal pro své animované klasiky. Myšlenka vzít tyto postavy a tuto hudbu, stejně jako ji vzala divadelní hra, držet se věrně příběhu, ale znovu ho vymyslet pro jiné médium; myslel jsem si, že tato technologie bude dostatečně oddělená od animovaného filmu, aby působila svěže a nově, a přitom zcela souvisela s originálem. A v době, kdy byla Kniha džunglí hotová, jsme si s touto technologií hodně vyhráli. Takže jste se dostali do té části, kdy jste si řekli: 'Co s tím teď můžu opravdu udělat?".
  • Timon ve filmu Lví král (1994) vždy stál, chodil a běhal po zadních nohách; v této verzi bude Timon realističtější, protože bude jako skutečná surikata chodit po čtyřech.
  • Na Rafikiho stromě je namísto celého těla namalován jen obličej, ale Simba má stejný design jako v původním filmu.
  • V roce 2002 byl Billy Eichner (hlas Timona) barmanem v představení Lví král na Broadwayi.
  • V německé verzi Nalu namluvila Magdalena Turba. Turba namluvila mladou Nalu i v německém dabingu originálu z roku 1994.
  • Podle herce Chiwetela Ejiofora není jeho představitel "Jizvy chladný a vyrovnaný britský lev s hněvivou povahou; je to spíš sud s prachem připravený k výbuchu." V jednom rozhovoru poznamenal, že jeho verze Scara je více "psychicky posedlá" a "brutální" než ta, kterou hrál Jeremy Irons ve filmu Lví král (1994). Původní Scar, jehož proradná postava odráží Claudia v Shakespearově Hamletovi, měl tendenci působit dojmem síly a sebejistoty, a přitom se pod ním vzmáhal násilnický temperament. Tentokrát však Ejiofor naznačuje, že jeho verze Jizvy je otevřeněji posedlá, frustrovaná a rozzuřená. "Je něco docela zajímavého na tom, když víte, že v sobě neustále držíte smrtící schopnost," řekl. "Na konci hrajete někoho, kdo má schopnost ve zlomku vteřiny všechno postavit na hlavu nehoráznými násilnými činy."
  • V listopadu 2017 bylo oznámeno, že se Hans Zimmer vrátí k hudbě k tomuto filmu, stejně jako k filmu Lví král (1994). Podobně se režisérovi Jonu Favreauovi již dříve podařilo zajistit Richarda M. Shermana, aby stejně jako pro film Kniha džunglí (2016) složil hudbu pro film z roku 1967.
  • Navzdory všem pečlivým anatomickým detailům postrádají zvířecí modely v pravém disneyovském stylu reprodukční orgány.
  • Hyeny Shenzi, Kamari a Azizi jsou pojmenovány podle svahilských slov znamenajících "divoch", "hazard" a "drahocenný". Kamari a Azizi se původně jmenovali Banzai a Ed ve filmu Lví král (1994), ale pro tento film dostali africká jména.
  • Když Favreau začínal s přípravou filmu, sepsal si seznam všech důležitých momentů, které si pamatoval z původní předlohy, aby si připomněl, kterým scénám musí zůstat co nejvěrnější.
  • V původním traileru je vidět skupina slonů poblíž hory Kilimandžáro. To znamená, že se děj filmu odehrává v Tanzanii.
  • Zloduchova píseň "Be Prepared" měla být původně z filmu vynechána kvůli nacistické tematice, které se vedení společnosti Disney obávalo, a protože hlas Chiwetela Ejiofora se pro zpěv nehodil. To vyvolalo velký hněv filmových kritiků i fanoušků, dokud studio neustoupilo a do filmu nevrátilo zkrácenou verzi písně.
  • Favreau použil technologii virtuální reality, aby se mohl procházet po virtuální scéně a navrhovat záběry a chovat se k ní jako ke skutečnému místu.
  • Billy Eichner (Timon) a Seth Rogen (Pumbaa) nahráli své repliky společně, podobně jako to udělali Nathan Lane (Timonův původní animovaný protějšek) a Ernie Sabella (Pumbaův původní animovaný protějšek) v původním animovaném filmu z roku 1994. To platí i pro jeho přímé video/DVD pokračování a mid-quel.
  • Benedict Cumberbatch odmítl roli hlasu Jizvy, uvažovalo se také o Idrisu Elbovi.
  • John Oliver řekl: "Myslím, že Zazu je v podstatě pták, který má rád strukturu; chce, aby věci byly tak, jak mají být. Myslím, že v tom jsou britské ozvěny, protože máme tendenci dávat přednost struktuře před emocionální reakcí na cokoli."
  • Úvodní zpěv písně "The Circle of Life" v jazyce Zulu zní: Zuluánský text: "Nants ingonyama bagithi Baba / Sithi uhm ingonyama / Nants ingonyama bagithi baba / Sithi uhhmm ingonyama / Ingonyama Siyo Nqoba / Ingonyama Ingonyama nengw enamabala". V překladu to znamená: "Tady přichází lev, otče / Ach ano, je to lev / Tady přichází lev, otče / Ach ano, je to lev / Lev Jdeme dobývat / Lev Lev Lev a leopard přicházejí na toto otevřené místo.". Autorem textu je jihoafrický skladatel Lebo M. Zuluština je jedním z mnoha jihoafrických jazyků spolu se svahilštinou, východoafrickým jazykem, který se ve filmu převážně používá. Jména mnoha postav jsou svahilská, včetně jmen Simba (lev); Nala (dar); Pumbaa (srdce); Rafiki (přítel) a Sarabi (přelud).
  • Billy Eichner se nemusel ucházet o hlas Timona. Jon Favreau byl náhodou jeho fanouškem a navrhl tuto myšlenku Eichnerovu agentovi, který mu o ní řekl; ten ji v mžiku přijal.
  • Ve filmu se vyskytuje celkem 86 různých druhů.
  • Povzbuzování herců a štábu ze strany Jona Favreaua mělo několik podob, od prvních dnů předprodukce až po postprodukční animační krizi filmu; Rogen a Eichner mohli zažít jeho verzi hned první den na place. Režisér dal dvojici za úkol třikrát společně odehrát celý film v divadelní černé skříňce, dvakrát se scénářem v ruce a jednou bez něj." Favreau řekl: 'Chci, abyste si to prošli,' jako bychom hráli divadlo, jako bychom dělali živou verzi Lvího krále - to byla první věc, kterou jsme udělali," říká Eichner. Při třetím procházení, když se seznámili s rytmem jednotlivých scén, je Favreau nechal opustit scénáře a improvizovat a při Eichnerově posledním zhlédnutí filmu zůstalo z tohoto sezení "šokující množství" improvizovaných dialogů.
  • Zazuova hláška o Mufasově bouřlivém dětství je převzata z broadwayské hry.
  • Charakteristika hyen byla oproti původnímu filmu značně pozměněna, protože Favreau se domníval, že se "musela hodně změnit", aby odpovídala realistickému stylu remaku, a uvedl, že "spousta věcí kolem nich [v původním filmu] byla velmi stylizovaná". Florence Kasumba (Shenzi) to upřesnila a prohlásila: "Ty hyeny byly legrační, tyhle jsou nebezpečné."
  • Seth Rogen řekl: "Jako herec si [...] nemyslím, že se hodím na každou roli, je spousta rolí, na které se podle mě nehodím ani ve filmech, které točím, ale Pumbaa byl jeden z těch, o kterých jsem věděl, že je zvládnu dobře."
  • Při pozorném sledování slavné scény s kládou jdou Timon i Pumbaa o něco pomaleji, když je Simba dospívající i dospělý; Pumbaova srst je velmi mírně šedivější. Scéna s kládou neukazuje jen dospívání Simby, ale i jeho dvou přátel (kteří jsou mnohem starší než on).
  • James Earl Jones je ve svých 86 letech nejstarším členem hereckého obsazení; když namluvil Mufasu ve Lvím králi (1994), bylo mu 63 let.
  • Chiwetel Ejiofor říká o Jamesi Earlu Jonesovi: "Pro ty z nás, kteří vyrůstali s Jamesem Earlem Jonesem a jeho hlasem, bude velmi obohacující, že se na tuto cestu znovu vydáme. Je to hlasová kvalita, která se objevuje jednou za generaci."
  • Na rozdíl od původního filmu má Simba jako dítě zamlženě modré oči. To odpovídá skutečné lví biologii, kdy se mláďata rodí slepá a oči mohou otevřít až deset dní po narození. Modrá barva je důsledkem opožděné tvorby melaninu, která se však s růstem lvíčat mění, takže v době, kdy jsou jim tři měsíce, jsou jejich oči zlatohnědé; to se odráží v Simbově "lvím" designu.
  • Donald Glover vyrůstal na původním filmu a zmínil se, že při nahrávání hudby pro remake nepotřeboval nikoho, kdo by ho učil zpívat písně, které znal od dětství.
  • Jon Favreau uvedl, že v celém filmu je pouze jeden "skutečný záběr". Na Instagramu napsal: "Existuje 1490 renderovaných záběrů, které vytvořili animátoři a CG umělci. Vsunul jsem tam jeden jediný záběr, který jsme skutečně vyfotili v Africe, abych zjistil, jestli si toho někdo všimne. Je to první záběr filmu, kterým začíná Kruh života."
  • Jeremy Irons projevil zájem zopakovat si roli Jizvy.
  • Podle Setha Rogena byly jeho pěvecké schopnosti tak špatné, že mu najatý hlasový kouč (nikdo jiný než Pharrell Williams) "doslova... mlátil hlavou o zeď, když se ze mě snažil dostat... nějakou kurevsky dobrou notu".
  • Jon Favreau v jednom z rozhovorů prozradil, že Jamese Earla Jonese do role Mufasy vrátil proto, že: "Vnímám to jako přenesení odkazu. Jen ho slyšet říkat repliky je opravdu dojemné a neskutečné, barva jeho hlasu se změnila. To té roli dobře posloužilo, protože zní jako král, který vládne už dlouho."