Listen to Me Marlon

76%

Zajímavosti 17

  • Brandův otec, s nímž měl napjatý vztah, je vidět několikrát (včetně archivního rozhovoru s Brandem), ale jeho matka je na fotografii s ním jako dítětem vidět pouze jednou, a to zřetelně obličejem dolů (na jiné fotografii z téhož natáčení je její hlava skloněná a zakrytá), a ještě jednou, ale pouze jako na portrétní malbě, kterou Brando ukazuje na černobílých archivních záběrech.
  • Co se týče slávy, Brando se začal dosti střežit, protože se domníval, že bude vystaven zneužití.
  • Brando popisoval svého vlastního otce jako impozantního muže, který vládl domácnosti železnou rukou.
  • "Film Kmotr dokázal Marlona Branda znovu proslavit jako kasovní trhák a herce, se kterým se musí počítat. Pro roli Vita Corleoneho však nebyl první volbou studia a musel souhlasit s kamerovými zkouškami. Poté mu byla role nabídnuta.
  • Brando se během dospívání díval na svou starší sestru jako na "matku".
  • Brando si tímto dokumentem v podstatě splnil své přání, protože tento formát tak trochu předpověděl / posmrtně "schválil", jak prozrazují jeho osobní nahrávky, na kterých chtěl natočit dokument o sobě.
  • Brando otevřeně říká, že nemá rád většinu herců z 30. a 40. let. Jednoznačně odmítá Clarka Gablea a Humphreyho Bogarta, kteří jsou v každém filmu stejní. Brando si však vážil herců Paula Muniho a Jamese Cagneyho pro jejich naturalistický přístup.
  • Pro Marlona Branda bylo natáčení filmu "Poslední tango v Paříži" obtížné. Část jeho postavy vypráví některé své nešťastné vzpomínky z dětství své mladší milence. Dialogy pro tuto scénu do jisté míry připomínaly Brandovo vlastní dospívání a herec se po natočení scény cítil zranitelný a rozrušený.
  • Když Brando v roce 1955 poskytoval rozhovor pro televizi a jeho otec se v něm objevil, byla celá věc typickým příkladem toho, jak Hollywood vychází vstříc očekáváním a představám široké veřejnosti. Ve skutečném životě měl Marlon Brando na svého otce málo času a jejich vztah zůstal napjatý.
  • Vstup na vojenskou akademii v dospívání jen podpořil Marlona Branda v jeho rebelství a nekonvenčnosti. Jediným předmětem nebo činností, která ho zajímala, bylo amatérské divadlo. Nakonec byl vyloučen.
  • Tento dokument se ukázal jako první z různých důvodů. Například: Marlon Brando byl známý tím, že byl velmi uzavřený člověk, který nesnášel téměř vše, co s sebou přinášel Hollywood a sláva. Slyšet, jak promítá své vlastní vnitřní myšlenky o sobě a svém raném životě, bylo pro mnoho fanoušků velkým překvapením.
  • Ve svých vlastních nahraných vzpomínkách Brando vypráví, že když byl malý chlapec, jeho matka si vyndávala zuby a dělala obličeje, aby ho rozesmála: pozoruhodné / náhodou to nějak připomíná jeho závěrečnou scénu v "Kmotrovi", kdy se s ním snaží pobavit vnouče na zahradě: (klip promítaný v tomto dokumentu).
  • V dětství Brando odrazoval všechny své přátele od návštěvy svého domu.
  • Koncem 70. let Brando v jednom rozhovoru přiznal, že se při přebírání Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve filmu "Na nábřeží" styděl a cítil se trapně. Odmítl, že by oscarový ceremoniál byl "manipulací".
  • Když se James Dean v roce 1954 objevil na hollywoodské scéně, okamžitě ho ovlivnil Marlon Brando - jak svým hereckým stylem, tak i tím, co Dean považoval za Brandoův životní styl. Brando se ze všech sil snažil nastupující hvězdu od něčeho takového odradit a odradit.
  • Fanoušci si poprvé mohli vyslechnout Brandova vlastní slova, v nichž herec hovořil o různých hereckých stylech a technikách, o tom, kdo byl jeho idolem atd.
  • Dokumentární film natočený výhradně z archivních záběrů a vlastních slov Marlona Branda z nahrávek, zpovědí a autohipnózy.