Obr Dobr

63%

Zajímavosti 82

  • Všichni královnini koníci, asistenti a služebnictvo ji oslovují "madam", což se rýmuje se slovem farma. Je však známo, že skutečná královna Alžběta II. toto oslovení nesnáší a dává přednost oslovení "m'am", které se rýmuje se slovem jam. Jako blízcí pomocníci královny by to měli opravdu vědět. Vtipné je, že jediná osoba, která to pochopila správně, je Sophie, které by se dalo odpustit, že to pochopila špatně.
  • Podle data odeslání jednoho z dopisů, které Sophie položí na stůl, se události odehrávají v září 1983. Když však královna telefonuje zahraničním prezidentům (naznačuje to fakt, že říká Nancy (Nancy Reagan), že chce mluvit s Ronniem (Ronaldem Reaganem)), mluví předtím s Borisem. Za předpokladu, že se jedná o ruského/sovětského vůdce, byl Boris Jelcin zvolen v roce 1991. V té době stál v čele SSSR Jurij Andropov.
  • V úvodu, když Sophie čte knihu, používá baterku se zjevnou LED žárovkou. Děj filmu se odehrává v roce 1983, tedy dávno předtím, než se LED svítilny začaly používat.
  • Když je královna v rezidenci, nad Buckinghamským palácem by měla vlát královská vlajka. V tomto filmu je to vlajka Unie. Ta by měla vlát pouze v době, kdy královna není doma. Dříve platilo, že nad palácem by měla vlát pouze královská standarta, a když je královna pryč, nevlaje nic. Po smrti princezny Diany však nastal rozruch, protože královna Alžběta II. nebyla doma, takže nebylo vlajku na půl žerdi vyvěsit. Od té doby je to královská standarta, když je doma, a vlajka Unie, když je pryč.
  • Mnozí byli zmateni, proč chce společnost Disney vydat jeden ze svých hlavních filmů pouhé dva týdny po uvedení filmu Hledá se Dory (2016). Není divu, že animovaný film The BFG (2016) silně utrpěl v důsledku animovaného pokračování, což vedlo Stevena Spielberga k tomu, že se pro své další filmy vrátil ke společnosti Universal.
  • Odhaduje se, že společnost Disney přišla o 90 až 100 milionů dolarů kvůli neuspokojivým výsledkům filmu v pokladnách kin.
  • Producenti nejprve potřebovali scénáristu, který by rozkošně jednoduchou knihu Roalda Dahla přetavil v celovečerní scénář, někoho se zvláštním citem a talentem pro dětské příběhy, a proto se obrátili na přítelkyni a kolegyni Melissu Mathisonovou. "Melissa byla první a jediná scénáristka, o které jsme uvažovali," řekla Kathleen Kennedyová. "Její spisovatelské nadání a zvláštní citlivost byly pro oživení Dahlova vizionářského příběhu zásadní."
  • Hlavní natáčení začalo na jaře 2015 na předměstí Vancouveru v kanadské Britské Kolumbii ve starém skladišti, kde se obrovské tmavé prostory staly kulisami pro stavbu dekorací.
  • Vzhled tohoto filmu byl do značné míry inspirován původní kresbou z knihy, kterou dokončil Quentin Blake. Ve skutečnosti se plakát téměř přesně shoduje s obálkou prvního vydání knihy.
  • Producenti Frank Marshall a Kathleen Kennedyová začali s přípravou filmové adaptace v 90. letech.
  • Sophie pochází ze sirotčince a BFG má nejraději knihu Charlese Dickense "Nicolas Nickleby", která pojednává o strašlivé internátní škole.
  • Film měl premiéru "v kinech 30. června 2016, v roce, kdy si připomínáme 100. výročí narození (Roalda) Dahla", jak je uvedeno na oficiálních stránkách filmu. Roald Dahl se narodil 13. září 1916 v Llandaffu v Cardiffu ve Walesu ve Spojeném království.
  • Rozsáhlé tradiční kulisy zahrnovaly vysoké stropy a královskou červenou a zlatou barvu Buckinghamského paláce, malebný skandinávský dům, kam Sophie a BFG cestují, aby doručili dobré sny malému chlapci a jeho rodině, temný a zapomenutý sirotčinec na dlážděné londýnské ulici lemované malými obchůdky a plynovými pouličními lampami a osamělý interiér ubytovny, kde začíná dobrodružství Sophie s BFG. A všechny tyto kulisy byly od sebe vzdálené jen pár kroků. Výkonná producentka Kristie Macosko Kriegerová řekla: "Všichni jsme se snažili o to, abychom se stali součástí filmu: "Bylo to jako mít přístup do vlastního malého Disneylandu."
  • Podle webových stránek Wikipedie společnost Stevena Spielberga "DreamWorks nemá na marketingových materiálech ani v úvodních titulcích filmu umístěno produkční logo studia a místo toho ji zastupuje (Spielbergova) společnost Amblin, ačkoli DreamWorks je stále držitelem autorských práv k filmu."
  • Výška BFG (Big Friendly Giant) byla dvacet čtyři stop.
  • Tvůrčí tým tvoří někteří z dlouholetých spolupracovníků Stevena Spielberga, včetně dvojnásobného držitele Oscara za kameru Janusze Kaminského, dvojnásobného držitele Oscara za scénografii Ricka Cartera, trojnásobného držitele Oscara za střih Michael Kahn, ACE, na Oscara nominované kostýmní výtvarnice Joanny Johnston a legendárního pětinásobného držitele Oscara za hudbu Johna Williamse.
  • První film společnosti Disney režírovaný Stevenem Spielbergem. Řekl: "Režíroval jsem filmy ve všech studiích kromě Disneyho. Takže tohle bylo poprvé, kdy jsem mohl natočit film, který má na začátku a na konci vyražený zámek Šípkové Růženky (1959) a Disneyho, a na to jsem opravdu hrdý."
  • V roce 2007 byl v on-line průzkumu americké Národní vzdělávací asociace (N.E.A.) román "The BFG" (1982) zařazen mezi "100 nejlepších knih pro učitele".
  • Hodnost Krvavého pěšáka byla druhou hodností po hodnosti Fleshlumpeatera, který byl neoficiálním vůdcem všech obrů v Zemi obrů.
  • V roce 2003 se román umístil na padesátém třetím místě v dvoustupňové anketě BBC mezi britskými občany nazvané "The Big Read", jejímž cílem bylo zjistit "nejoblíbenější román britského národa".
  • Mezi barvitá jména postav ve filmu patřily například The Manhugger, The Bonecruncher, The Maidmasher, The Childchewer, The Meatdripper, The Gizzardgulper a The Fleshlumpeater.
  • Roald Dahl a Walt Disney se setkali v dubnu 1943, aby prodiskutovali několik projektů, z nichž jeden byl "The Gremlins", jeden z prvních Dahlových příběhů. Film byl nakonec odložen, ale později byl vydán jako kniha společností Disney a Random House a veškerý výtěžek byl věnován na dobročinný fond Královského letectva. Kniha však posloužila jako inspirace pro film Gremlins (1984), který shodou okolností produkoval Steven Spielberg, režisér tohoto filmu.
  • Tento film byl uveden dvacet devět let po první filmové adaptaci stejnojmenného románu Roalda Dahla The BFG (1989).
  • BFG je se svými 24 stopami nejmenší z obrů v Zemi obrů, jeho bratři měří od 39 stop do 52 stop. Ale BFG je také nejhodnější. Mluví Gobblefunkem, čte Kuřátkům Roalda Dahla "Mikuláše Niklebyho" Charlese Dickense a chytá sny, o které se dělí s dětmi, když spí. Scénáristka Melissa Mathisonová řekla: "Přestože se mu Snozzcumber hnusí, sní ho, skoro jako by se kál za to, že jeho kolegové obři jedí děti. BFG je mírumilovný obr, který se živí zeleninou."
  • Mark Rylance se okamžitě inspiroval scénářem Melissy Mathisonové a řekl: "Melissa přidala několik zvratů a udělala z původního Dahlova příběhu mnohem dramatičtější příběh, který vám dává větší šanci sledovat vývoj přátelství. Je prostě nepochopený. BFG i Sofie jsou izolované bytosti a najdou si přítele, který jim rozumí, možná lépe než oni sami, a to jsou ti nejlepší přátelé. To je součástí velké lásky a přátelství, které k sobě chovají."
  • Tento film je také prvním filmem společnosti Walt Disney Pictures od filmu Drakobijce (1981), který vznikl v koprodukci s jiným velkým studiem. V případě filmu Drakobijce (1981) šlo o společnou produkci Paramount Pictures a Walt Disney Pictures.
  • Kulisy pro zachycení představení byly postaveny tak, aby se přizpůsobily rozdílu ve velikosti mezi BFG a jeho tyranskými bratry, takže Bill Hader, Jemaine Clement a jejich parta goliášů se krčili a mačkali v šedém modelu BFG jeskyně a hráli BFG o velikosti hadrové panenky, zatímco Mark Rylance vystupoval mimo kameru , nebo, pokud to prostor dovolil, byl dostatečně malý, aby se mohl krčit a poskytovat svým hereckým kolegům oční kontakt.
  • This marks the first movie co-produced by Walt Disney Pictures and Walden Media since Letopisy Narnie: Princ Kaspian (2008), when Caspian's difficult production and artistic issues soured the relationship between the two studios then.
  • Filmový debut Ruby Barnhillové (Sophie).
  • Dvacátá čtvrtá hudba k filmu Stevena Spielberga, kterou složil John Williams.
  • BFG má kresby, které nakreslilo jeho předchozí unesené dítě. Na nich bylo dítě a BFG společně. Na kresbách je Danny z filmu "Danny, světový šampión". V této knize Dannyho otec vypráví před spaním pohádku o BFG a Danny se zmíní, že by se s ním jednou rád setkal.
  • Steven Spielberg o scénografovi Ricku Carterovi řekl: "Carter odvedl úžasnou práci. Navrhl vše od nejúžasnějších dickensovských dlážděných ulic až po velkolepý taneční sál v Buckinghamském paláci, který jsme prakticky postavili."
  • Scenáristku Melissu Mathisonovou při četbě románové předlohy Roalda Dahla zaujalo pouto mezi postavami Sophie a BFG. Mathisonová řekla: "V této knize se objevují slova o tom, jak se postavit k dětem: "Je to velmi milý vztah, ale ve skutečnosti začínají trochu bojovně, jsou vůči sobě podezřívaví a dokonce vedou své malé boje o moc. Ale od chvíle, kdy mají plán a postupují vpřed jako partneři, je mezi nimi tolik lásky. Je to nádherný malý milostný příběh."
  • Pro tvůrce filmu bylo nesmírně důležité zachovat věrnost hlasu Roalda Dahla, dodržet autorův rytmus, jazyk a interakci mezi postavami, které byly pro něj jedinečné. Scénáristka Melissa Mathisonová řekla: "Dahlův příběh byl velmi důležitý: "Snažila jsem se co nejvíce používat doslovné Dahlovy dialogy. Nechtěli jsme manipulovat s jeho tónem."
  • Film "The BFG" znamenal pro producenta a režiséra Stevena Spielberga určitý odklon, který vysvětlil: "Byl jsem velmi šťastný, že jsem mohl zažít spoustu krásných zážitků při vyprávění příběhů. Zdráhám se vyzdvihnout jeden příběh nad druhý, protože všechny pro mě měly obrovskou hodnotu. Ale myslím, že množství historických filmů, které jsem natáčel, filmy jako Lincoln (2012), Most špiónů (2015), a pak jdu ještě dál do minulosti k filmům jako Amistad (1997) a Schindlerův seznam (1993), mě drží v poutech přesnosti vyprávění historického příběhu. Takže možnost uniknout do světa snů a představ byla sama o sobě snem. Tím je film BFG výjimečný, protože to byl můj únik do toho, co mi jde nejlépe, a to je nechat se unášet vlastní představivostí."
  • "The BFG" je sedmým dětským románem Roalda Dahla, který se dočkal americké/hollywoodské filmové adaptace. Dříve byly zfilmovány Matilda (1996), Čarodějky (1990) (koprodukce USA a Velké Británie), Fantastický pan Lišák (2009), Jakub a obří broskev (1996) (koprodukce USA a Velké Británie); dříve The BFG (1989) (britská produkce) a dvě verze téhož románu: Karlík a továrna na čokoládu (2005) a Pan Wonka a jeho čokoládovna (1971). Danny, světový šampión (1989), anglický televizní film, se v některých teritoriích dočkal i kinodistribuce.
  • První film producenta a režiséra Stevena Spielberga a kameramana Janusze Kaminského natočený digitálně.
  • Plat Ruby Barnhillové za tento film údajně činil 85 000 dolarů.
  • Steven Spielberg je už léta fanouškem spisovatele Roalda Dahla. Spielberg četl dětský román "The BFG" (1982) svým dětem, když byly menší. Spielberg řekl: "Je to příběh o přátelství, je to příběh o věrnosti a ochraně přátel a je to příběh, který ukazuje, že i malá holčička může pomoci velkému obrovi vyřešit jeho největší problémy." Dahl tvořil příběhy, které vyprávěl svým dětem a vnoučatům, ale vždycky váhal, zda některý z nich zapsat, s čímž se Spielberg mohl ztotožnit. Spielberg dodal: "Když jsem svým dětem vyprávěl příběhy, které se jim obzvlášť líbily, prosily mě, abych o nich natočil film. Naštěstí Dahl nakonec souhlasil, že se o své příběhy podělí se světem, a my jsme díky tomu všichni lepší."
  • Scénáristka Melissa Mathisonová navštívila Gipsy House, dům spisovatele Roalda Dahla v anglickém hrabství Buckinghamshire, kde jí byl umožněn přístup do autorovy knihovny a pracovny. Tam prozkoumala život a dílo tohoto výjimečného spisovatele, aby si sama vytyčila cestu do divoké, zábavné a bohaté krajiny jeho fantazie, která jí poskytla základ pro zachycení ducha Dahlova dobrodružství, další zdokonalení jeho smyslu pro místo a zachycení vztahu v jeho srdci způsobem, který by navázal na jeho knihu "The BFG" z roku 1982 a dělal mu čest.
  • V propagaci tohoto filmu se uvádí, že se v něm spojuje "talent tří největších světových vypravěčů". Jsou to Roald Dahl, Steven Spielberg a Walt Disney (ten byl tvůrcem studia, které tento film produkovalo).
  • Vedle tradičních kulis, které diváci viděli přesně tak, jak byly natočeny a nasvíceny, se objevily "částečně reálné kulisy". Byly to prostory, které Sophie obývala s BFG a které byly později v postprodukci vylepšeny a doplněny. Patřily k nim: mlhou zahalená kouzelná země známá jako "Země snů", kam se Sofie s BFG vydávají lovit sny; rozlehlá kopcovitá krajina s uzlovitými kořeny stromů porostlými mechovou zelení; a ponurá a děsivá Země obrů, pustá, neúrodná a posetá zbytky kořisti ze smrtících výprav obrů do světa lidských fazolí. Joe Letteri ze společnosti Weta Digital řekl: "I když jsme vytvořili virtuální svět, vše, co děláme, má i svůj živý protějšek. A tak je skvělé, že můžeme spolupracovat s lidmi, jako je (produkční designér) Rick Carter, kteří dokáží využít těchto dovedností, když vědí, jak navrhnout fantastický svět, aby fungoval ve fyzickém smyslu, a přitom ho dokážou aplikovat na virtuální scénu."
  • Pro scény v nadměrném měřítku, v nichž se Sophie a BFG nacházejí v jednom záběru, postavili filmaři dvoupatrové lešení, na němž Mark Rylance stál a před jeho obličejem se vznášela kamera snímající výkon, aby mu umožnila oční kontakt a skutečný kontakt.
  • Třicátý film producenta a režiséra Stevena Spielberga v kinech.
  • Před svou průlomovou rolí ve filmu Stranger Things (2016) se Millie Bobby Brown zúčastnila konkurzu a dostala se do užšího výběru na roli Sophie.
  • Ústředním úkolem inscenace bylo umožnit postavám jednat ve stejném prostředí, a to podle zkušeného scénografa Ricka Cartera: "Cílem bylo vytvořit co nejintimnější prostor, kde by Steven Spielberg mohl pracovat s herci a herci by se mohli vzájemně propojit, aby technologie nepřekážela Stevenově režii a neubírala výkonům na autenticitě." Carter a jeho koprodukční designér Rob Stromberg si proto dali záležet na tom, aby přizpůsobili tři různé světy třem různě velkým bytostem a v některých případech zdvojili kulisy hned třikrát. Existovaly kulisy pro padesátimetrové obry, pro čtyřiadvacetimetrového BFG a obrovské, nadměrně velké kulisy s velkými nadměrnými rekvizitami pro Sophii, aby vypadala malá. Mark Rylance naštěstí nesmírně věřil příběhu a Ruby Barnhillová zase své představivosti. Carter dodal: "Mezi Markovou vírou v příběh a v to, jak ho zahrát, a Rubyinou vírou, že všechno je možné, oba tito herci nechali tento svět vyvinuté technologie zmizet, aby si mohli navzájem poskytnout co nejautentičtější výkony."
  • Dame Penelope Wiltonová (Královna) řekla o scéně Velkého tanečního sálu Buckinghamského paláce: "Je to naprostá replika skutečného tanečního sálu se stejným kobercem a malbami, jaké jsou v samotném paláci. Navrhli ale také královninu ložnici, která má neuvěřitelnou dřevěnou výzdobu a zlaté výplně v omítce a vypadá naprosto úžasně."
  • Dvě ze sklenic s BFG sny jsou označeny jako "I is naked at work" a "I is naked at wedding".
  • Během dlouhého vývoje a příprav filmu se v jednu chvíli hovořilo o tom, že hlavní roli BFG (Velkého přátelského obra) ztvární zesnulý Robin Williams. Williams si zahrál roli Petera Pana/Petera Banninga ve filmu Stevena Spielberga Hook (1991), který debutoval v kinech ve stejném roce, kdy producentka Kathleen Kennedy poprvé získala práva na předlohu románu Roalda Dahla "The BFG" (1982). Williams také namluvil postavu Dr. Know ve Spielbergově filmu A.I. Umělá inteligence (2001).
  • Mark Rylance ocenil velkou pečlivost a detailnost těchto kulis, z nichž některé byly vytvořeny výhradně proto, aby herci, herečky a tvůrci filmu měli hmatatelný pocit ze světů, které prozkoumávali. Rylance řekl: "Mnoho z toho, co bylo vytvořeno, diváci nikdy neuvidí. Bylo to jen proto, aby to podpořilo pocit hravosti pro nás a také pro Stevena Spielberga."
  • Producent a režisér Steven Spielberg o scénách, které viděla zesnulá scenáristka Melissa Mathisonová, řekl: "Obvykle nezvu lidi do střižny, ale byl jsem tak nadšený z výsledků, kterých jsme dosáhli, že jsem požádal Melissu, aby se přišla podívat na některé z těchto záběrů. Neviděla celý film, ale viděla asi sedm kompletních sekvencí, které reprezentovaly celý film: celý úvod v sirotčinci, viděla celou Krajinu snů předtím, než byly použity efekty, viděla nejméně polovinu královniny snídaně a viděla několik malých meziscén."
  • Když Roald Dahl napsal knihu The BFG, pojmenoval hlavní dětskou postavu Sophie podle své vnučky, herečky a modelky Sophie Dahlové. Tuto postavu ve filmu ztvárnila Ruby Barnhillová.
  • Dětský román "The BFG" (1982) je nesmírně populární po celém světě a doposud vyšel v jedenačtyřiceti jazycích. Byl to také nejoblíbenější příběh Roalda Dahla. Přestože autor v roce 1990 ve věku sedmdesáti čtyř let zemřel, producenti navázali vztah s jeho vdovou a vedli mnoho rozhovorů o tom, jak důležitá kniha pro Dahla byla a zda je vůbec reálné, aby byl film natočen. Producentka Kathleen Kennedyová řekla: "Dahl se dočkal: "Hodně jsme mluvili o tom, jestli by bylo lepší, kdyby to bylo animované nebo hrané, protože v té době žádná z technologií, o jejichž použití jsme mluvili, ani neexistovala."
  • Citát Roalda Dahla, který se objevil v propagačním letáku k tomuto filmu pro děti. Zní takto: "Kdo nevěří na kouzla, nikdy je nenajde."
  • Podle Stevena Spielberga byl tento film jedním z nejkrásnějších a nejpodivuhodnějších zážitků v jeho kariéře. Vysvětlil: "Když jsem poprvé vstoupil na jeviště a viděl jsem různé úrovně složitosti a technologie, které byly nutné k realizaci byť jediného záběru, byl jsem poprvé od Čelistí (1975) zcela ohromen. Nebyl jsem si jistý, jak přesně to zvládnout, ale jsem vděčný za umění a velkorysost výjimečných lidí, jejichž kreativita, preciznost a duch invence to umožnily."
  • Podle webových stránek Wonderful World of Roald Dahl lze "Gobblefunk" definovat jako "vlastní jazyk Roalda Dahla". Uvádí se zde: "Dahl Dahl je v podstatě "Dahl Dahl": "slova se vyskytují napříč jeho literaturou a vysvětlují význam, kdy Dahlův snový svět překračuje běžná přídavná jména".
  • Tento film je prvním filmovým scénářem, který Melissa Mathisonová napsala po devatenácti letech. Naposledy Mathisonová napsala scénář k filmu Martina Scorseseho "Kundun" (1997). Mezitím se Mathisonová podepsala pod postavu E.T. ve videohře Universal Studios Theme Parks Adventure (2001).
  • V roce 2009 společnost DreamWorks Pictures uzavřela dlouhodobou smlouvu se společností The Walt Disney Company na třicet filmů, které byly vydány pod hlavičkou Disneyho společnosti Touchstone Pictures. Ačkoli tento film měl být původně distribuován prostřednictvím Touchstone, Disney se rozhodl připojit k produkci jako koproducent a spolufinancovatel a místo toho tento film přeřadil do distribuce Walt Disney Pictures s odkazem na kouzlo a srdceryvnost původního příběhu. DreamWorks Pictures si nelze plést se známější společností DreamWorks Animation. Obě společnosti byly dříve sesterské, než se v roce 2004 rozdělily, přičemž si ponechaly práva na sdílení názvu a loga. Aby se předešlo záměně diváků, nebyly název a logo DreamWorks uváděny na výtiscích a v reklamách. Místo toho je nahradila společnost Amblin Entertainment Stevena Spielberga.
  • Místo toho, aby tvůrci filmu zachytili kostry hereckých výkonů odděleně a pak v postprodukci spojili lidské a digitální výkony, rozhodli se využít podpory Joea Letteriho ze společnosti Weta Digital a jeho talentovaného týmu umělců, aby vymysleli zcela nový postup, který by se co nejvíce přiblížil živému natáčení. Výsledkem byla produkce hybridního filmového stylu využívajícího kombinaci technik živé akce a performance capture, aby fantastické postavy příběhu ožily, a to vše ve skutečných kulisách, které byly postaveny speciálně pro tento film.
  • Tento příběh se odehrává v září 1983.
  • Podle producenta a režiséra Stevena Spielberga vyrůstal na pohádkách bratří Grimmů, které byly velmi temné a děsivé a neměly žádnou společenskou hodnotu. Spielberg řekl: "(Roald) Dahl i (Walt) Disney se přihlásili k zásadám dětského folklóru a přijali temnotu, protože co by to bylo za pohádku bez temného středu? Kde je bez toho temného středu vykoupení a jak nás všechny vyvést z útrob noční můry do toho nejkrásnějšího, nejkouzelnějšího snu, jaký jsme kdy viděli?"
  • Dětský propagační leták k filmu doporučuje: "Kdykoli má někdo z vaší rodiny sen, povzbuďte ho, aby si ho zapsal a vložil do Sklenice snů. Na konci každého měsíce si pak sny přečtěte nahlas s celou rodinou".
  • Pro Billa Hadera bylo sledování producenta a režiséra Stevena Spielberga při práci splněným snem. Hader řekl: "Steven je na place tak klidný a přátelský, že něco neuvěřitelně složitého vypadá neuvěřitelně jednoduše."
  • Výchozí román Roalda Dahla "The BFG" (1982) je "rozšířenou verzí" jedné z Dahlových povídek z jeho starší knihy "Danny, the Champion of the World" (1975). V knize "Danny, mistr světa" Dannyho otec vypráví příběhy a zmiňuje se o BFG. BFG se však v knize neobjevuje.
  • Původně měli tento film produkovat Frank Marshall a Kathleen Kennedyová v roce 1991 v Paramount Pictures, na palubě měli být manželé scenáristé Robin Swicord a Nicholas Kazan a do hlavní role se počítalo s Robinem Williamsem.
  • Předloha filmu "The BFG" je věnována zesnulé dceři autora knihy Roalda Dahla, Olivii, která zemřela na spalničkovou encefalitidu ve věku sedmi let v roce 1962, tedy dvacet let před vydáním knihy.
  • Po dokončení scénáře se scenáristka Melissa Mathisonová podílela na filmu po celou dobu natáčení. Producent a režisér Steven Spielberg občas potřeboval během natáčení provést změny ve scénáři a chtěl, aby hlas scenáristky byl přítomen a oživil postavy. Spielberg řekl: "Melissa byla každý den na place filmu E.T. the Extra-Terrestrial (1982) a každý den byla i u filmu BFG. Měl jsem tedy velké štěstí, že jsem náš vztah mohl zaknihovat dvěma příběhy, které jí vyšly ze srdce." Spielberg pokračuje: "Neměl jsem příležitost Melissu oplakávat, protože pro mě byla tak živá a skutečná, ve střižně, na scéně, v dabingové místnosti, prostě vždycky tam byla se mnou, takže kvůli tomu to bude těžké, až budu muset nechat BFG odejít, protože pak budu muset nechat odejít i Melissu."
  • Jedná se o druhou filmovou adaptaci románu Roalda Dahla, kterou distribuovala společnost Walt Disney Pictures; první adaptací byl Jakub a obří broskev (1996).
  • Předlohu filmu, román Roalda Dahla "The BFG" (1982), zařadil americký měsíčník "School Library Journal" v roce 2012 na osmdesáté osmé místo žebříčku 100 nejlepších dětských románů všech dob. "The BFG" (1982) je čtvrtým Dahlovým románem, který byl zařazen do jejich stovky, což je více než u kteréhokoli jiného autora.
  • Hned první den natáčení filmu Most špiónů (2015), dramatického thrilleru producenta a režiséra Stevena Spielberga o studené válce, si Spielberg uvědomil, že našel svého BFG. Známý divadelní herec Mark Rylance hrál odsouzeného sovětského špiona Rudolfa Abela, což byla postava na hony vzdálená postavě milého, ale prostoduchého obra zobrazeného v tomto filmu. Spielberg si byl sice vědom Rylanceova hlubokého hereckého talentu a jeho kariéru už nějakou dobu sledoval, ale toho dne v něm zapadlo něco jiného. "Mark se při natáčení zcela proměňoval," řekl Spielberg, "a přestože je to jeden z nejlepších divadelních herců vůbec, byl to Mark mezi záběry, který se skutečně dotkl mého srdce. Tehdy jsem věděl, že dokáže cokoli." Spielberg pokračoval: "Mohl jsem natočit 'The BFG' s herci na předimenzovaných kulisách s použitím digitální směsi, ale chtěl jsem, aby obři vypadali více než lidsky. Jediný způsob, jak jsem mohl zachytit kouzlo obrů, bylo animovat je na základě výkonů herců, které jsem obsadil, a nechat animaci superfotorealistickou."
  • Producent a režisér Steven Spielberg při natáčení tohoto filmu využil Simulcam, nápad, který původně vytvořil scenárista, producent a režisér James Cameron pro film Avatar (2009). Simulcam je proces kombinování skutečných herců, hereček a kulis s herci, herečkami a kulisami vytvořenými počítačem. Joe Letteri ze společnosti Weta Digital vysvětluje: "Pomocí Simulcamu můžeme předem nahrát představení a pak ho přehrát přes monitor kamery, takže kameramani mohou skutečně vidět, jak se virtuální představení odehrává v reálném čase, zatímco snímají hranou scénu. Kombinací těchto dvou možností jsou schopni rozhodovat a vytvářet záběry a vlastně i navádět k akci na základě toho, co se děje ve virtuálním světě." Tento nový postup poskytl Spielbergovi možnost natáčet herce a herečky v oblecích pro snímání výkonu, kteří jednají na stejném place s lidskými postavami, a pro Spielberga bylo obzvlášť důležité, aby Ruby Barnhillová a Mark Rylance spolu vzájemně komunikovali.
  • Podle časopisu The New Yorker: "Melissa Mathisonová byla během hlavního natáčení ve Vancouveru na jaře 2015 každý den na place a předávala režisérovi kartičky se scénou na daný den - tato praxe se přenesla z filmu E.T. - Mimozemšťan (1982), který Stevena Spielberga podnítil k tomu, aby se zcela odpoutal od scénáře. "Melissa pro mě byla při natáčení 'E.T.' tak inspirativní, protože měla tuhle techniku, kterou jsem nikdy předtím nepoužil a dělal jsem ji jen s Melissou," říká Spielberg. "Řekla mi: 'Proč nenecháš scénář doma a nesoustředíš se jen na denní práci? A tak napsala denní práci na kartičky tři na pět, vytiskla je a dala mi jednu kopii. "Kdybys opravdu potřebovala vidět scénář, támhle sedí pracovník, který má na starosti kontinuitu. Scénář jsem nosil pořád u sebe a ona mě odnaučila držet scénář jako Linusovu bezpečnostní deku. Když jsme točili "The BFG", podíval jsem se na Melissu a ona řekla: "Steve, jsi připraven vrátit se ke kartám?" "Ano," odpověděl jsem. Řekl jsem: "Opravdu, Melisso?" "Ano, myslím, že musíme zachovat kontinuitu mezi poslední prací a touhle." Tak jsem se rovnou pustil do karet."
  • V polovině filmu je záběr, který přechází z oka obra na západ slunce a BFG k němu kráčí. Tento záběr je rekonstrukcí záběru z animovaného filmu The BFG (1989).
  • Královna (Dame Penelope Wiltonová) zavolá Nancy a ptá se po Ronniem, aby zjistila, že spí. To je narážka na Nancy Reaganovou a Ronalda Reagana, který byl známý tím, že si během výkonu své funkce pravidelně zdřímnul.
  • Ve scéně, kdy si BFG (Mark Rylance) pochutnává na snídani, kterou pro něj připravili muži královny (Dame Penelope Wilton), ji pozitivně popisuje jako "scrumdiddlyumptious". Toto slovo bylo použito jako součást názvu čokoládové tyčinky ve filmu Pan Wonka a jeho čokoládovna (1971), který byl rovněž natočen podle příběhu Roalda Dahla. Je to také slovo, které Roald Dahl často používal v mnoha svých příbězích.
  • Steven Spielberg chtěl tento film režírovat už od doby, kdy poprvé četl původní román: "Myslím, že od Roalda Dahla bylo geniální, že dokázal posílit postavení dětí. Bylo to od něj velmi, velmi odvážné, že zavedl tu kombinaci temnoty a světla, která byla tolik originálním podpisem Disneyho v mnoha jejich dřívějších dílech, jako například v Dumbo (1941), Fantazii (1940), Sněhurce a sedmi trpaslících (1937) a Popelce (1950), a dokázat udělat strašidelný příběh, ale zároveň být spásný a dát všem ponaučení, trvalé ponaučení, to byla pro Dahla úžasná věc a byla to jedna z věcí, která mě přitahovala k tomu, abych chtěl tuto Dahlovu knihu režírovat."
  • Steven Spielberg poprvé za padesát let své filmové kariéry režíroval celovečerní film pro společnost Walt Disney Pictures.
  • John Williams se vrátil k hudbě k tomuto filmu. Na předchozím filmu Stevena Spielberga Most špiónů (2015) již nepracoval. Pouze dvakrát za posledních dvaačtyřicet let se stalo, že tato dvojice spolu nepracovala na filmu pro kina.
  • Po slavné spolupráci na filmu E.T. - Mimozemšťan (1982) se tak znovu setkali producent a režisér Steven Spielberg a scenáristka Melissa Mathison.
  • Producent a režisér Steven Spielberg se snažil přesvědčit Gena Wildera, aby se v tomto filmu objevil, ale Wilder odmítl. Wilder hrál titulní postavu ve filmu Pan Wonka a jeho čokoládovna (1971), který byl rovněž natočen podle knihy Roalda Dahla. Wilder zemřel měsíc po uvedení tohoto filmu, 29. srpna 2016.
  • Tento film se připravoval téměř pětadvacet let.
  • Poslední produkovaný scénář Melissy Mathisonové před její smrtí 4. listopadu 2015. Tento film je jí věnován jako pocta. V závěrečných titulcích je věnování ve znění: "PRO NAŠI MELISSU".