Tokyo Vice

80%

Komentáře a recenze 5

9 382 bodů
9
"Buďto jste naprostý cvok, nebo nejodhodlanější reportér, jakého znám." Když jsem před dvěma lety objevil Tokyo Vice s úmyslem zkusit nasát japonskou kulturu, nečekal jsem, že by něco, co přišlo úplně odnikud mohlo skončit téměř závislostí a já tak týden, co týden vyhlížel další novou epizodu, která by mi poodhalila z osudů amerického novináře Jake Adelsteina svádějícího boj nejen s japonskými podsvětím ale i se specifickým fungování tamních úřadů.. Snadno se stanete fascinováni fenoménem Jakuza, kdy budete doufat v další rozmarné zážitky, které s ní hlavní hrdina prožije. Co začíná, jako příběh o boji za prosazení sebe sama, za překročení xenofobních předsudků, vyústí až k nalezení lepšího já a spravedlivějšího světa, kterého k němu posunete jeho vlastními mechanismy. /1. série/ - Jedinečná příležitost získat práci v prestižních japonských novinách Meičo, to potká jen hrstku vyvolených. Přesto se pokouší příležitosti chopit mladý začínající americký novinář Jake Adelstein, naučil se plynně japonsky a je připraven udělat za dosavadním životem tlustou čáru, splnit si svůj sen a stát se v Zemi vycházejícího slunce novinářskou legendou. Jenže co dělat, když chcete psát o zločinech jakuzy a nikdo se s vámi nebude bavit, protože jste gaidžin.. Musíte něco nabídnout, musíte si vybudovat vztahy s policií a otevřít se světu pohybujícímu se na hraně zákona.. A třeba kápnete na něco opravdu velkého... /2. série/ - Už to znáte, už si myslíte, že víte, co Vás může potkat, ale zatímco jste se minule jen rozkoukávali, tentokrát Vás už nikdo šetřit nebude. Osudy nezlomného amerického novináře v podsvětí Japonska jsou zpět! Ale pokud jste to nepochopili na konci předešlé série, tak Vám to upřesním. To psaní efektních článků o motorkářském gangu, anebo o strastech jakuzáctví, je pryč. Jake má před sebou možnost, jak dohnat japonského bosse klanu Tozawu před spravedlnost, jenže když šlápnete lvovi na ocas, nebuďte překvapení, že se bude bránit.. Ucelenější a dynamičtější vyprávění, které Vám nedá vydechnout. Do poslední chvíle nebudete mít jistotu, že postavy stojí na správné straně, a když tak že Vás jejich přítomnost bude dlouho těšit.. Bez sebemenšího zaváhání vyprávěný příběh o pokusy soudit člověka, který je každým dnem víc a víc mocnější. Jakou cenu má pravda a spravedlnost? Je to nad nebo pod životy vašich milovaných a toho vašeho? // Tokyo Vice vám představí všelijaká japonská zákoutí a přitom ještě zvládne odvykládat příběh o lásce a cti, ve kterém na každém kroku budete přát nepřátelům, aby krváceli.. S náskokem nejlepší seriál posledních let, v jakém Vás bude bavit se vracet do japanistikou fascinovaného světa. Pravda je tam venku pravili, ale to ještě neznamená, že Vám ji bude chtít každý ukázat.. //Nejoblíbenější postavy - Akiro Sato (Šó Kasamacu), Hitoši Išida (Šun Sugata), Jake Adelstein (Ansel Elgort) --- 1. série - 85%. 2. série - 100%. Zákon a pravda by měli stát rovnocenně, tak proč je to v praxi neslučitelné!
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 426 bodů
9
Absolutně skvělá neonoirová záležitost nabízí neotřelý pohled na odvrácenou stranu japonského myšlení, kultury a tradic. Oceňuji, že se příběh nerozplizne do nekonečných sérií, ale je uzavřený.
Jaroslaw 23
1 448 bodů
8
8/10 Poctivý krimi seriál z prostředí Yakuzy ve kterém excelují skvěle napsané postavy (hlavně Ansel Elgort a Ken Watanabe),parádní krimi atmosféra podpořena chodem japonské kultury,a opepřena twisty,které fungují.Jasně místami to občas drhne,ale já byl odpálen a HBO opět dokazuje,že co se týče vážnějším seriálů je na špici,ted jen čekat na oznámení druhé řady.